Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:20

Ik las de reacties indd..
De Plantsome app kan je ook op weg helpen wbt wateren van de planten.

Ik heb net mijn oudje uit de pot gehad en die wortels waren er niet al te best aan toe, ondanks dat maakt ze nog steeds nieuw blad aan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:21

Snap ik helemaal, niet doen. Ervaring leert. Zolang je er maar voor open staat om je plant te leren kennen. Klinkt heel stom, maar ik zie nu redelijk aan mijn planten wanneer ze water moeten hebben en of er wat aan de hand is. Ik geef nooit meer klakkeloos 1x per week alles water.
Zegt niet dat ik nu foutloos ben, maar het leert wel.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:31

Afbeelding
Thea, Sam, Peter en Arthur hebben een vergadering in het nazomerzonnetje (en eerst een lekkere douche gehad)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 19:53

@napie, _O- alleen mijn Bonsai had een naam; Barry. :Y)

@magda, dat geloof ik! Ik ben ook pas 2 weekjes bezig maar ik had echt even zoiets van oliebol, nu heb ik al mijn mooie plantjes verpest, weg geld. _O-

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:56

Stille meelezer meld zich even.
Ik heb een keer eerder gereageert, maar daarna weer meegelezen.
Ik heb dit hele topic gevolgd en door dit topic mijn kunstplanten vervangen door echte.
Vandaag heb ik er weer 3 bijgekocht, maar van 1 kan ik de naam niet vinden.
Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen.
Het gaat om de volgende plant
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:00

Pedilanthus tithymaloides, Devils backbone.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:00

Heb je al plantsnap? Is een app. Dan maak je een foto en dan geeft hij suggesties wat voor plant het kan zijn. Hij heeft het niet vaak goed bij mij maar het duwt me altijd wel de goede richting op. :Y)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:48

Wow, wat een naam :D
Dank je wel voor je snelle antwoord.
Daar ga ik even verder op googlen.

Ik ga proberen of ik app op mijn telefoon kan krijgen.(ben niet zo handig met zulke dingen)
Bedankt voor de tip!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:20

Dat is een leuke Colunder! Ga ik ook onthouden :D.

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:36

idinn schreef:
Rouwvliegjes: laagje diatomeeenaarde bij de plant. Zijn ze zo weg!

Heb me er net even op in gelezen, klinkt als super aarde! Ik heb gelijk wat besteld :). Hoe dik/dun moet het laagje zijn wat ik op de aarde strooi?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:45

naomiiiii schreef:
Heb je al plantsnap? Is een app. Dan maak je een foto en dan geeft hij suggesties wat voor plant het kan zijn. Hij heeft het niet vaak goed bij mij maar het duwt me altijd wel de goede richting op. :Y)

heb je ook de betaalde versie van de app?
Ik heb de betaalde en die heeft het ook niet altijd goed maar hij is wel heel handig :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:45

Sting schreef:
Dat is een leuke Colunder! Ga ik ook onthouden :D.

Ik zag hem staan bij de Welkoop voor 3,95 euro, ik vond hem gelijk leuk en neemt weinig ruimte in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:17

belindaap88 schreef:
Heb me er net even op in gelezen, klinkt als super aarde! Ik heb gelijk wat besteld :). Hoe dik/dun moet het laagje zijn wat ik op de aarde strooi?

Ik heb toen eerst de planten water gegeven. En toen een dun laagje erop, zodat het helemaal bedekt is. Droog werkt het goed tegen de rouwvliegjes. Als je een volgende keer water gaat geven, dan vormt het een kleiachtige laag. Na paar weken heb ik die stukken eraf gehaald en weer een vers laagje aarde erop gedaan.

Mijn codonanthe crassifolia maakt bloemetjes.. niet verwacht, hij was op zijn eerste hangplek half dood gegaan. Toen voor het raam gehangen, zien of die daar wat vrolijker zou zijn. Maar lijkt er wel op :+

Verder vandaag bijna alle planten aan het verpotten. Deze vensterbank is ondertussen wel vol..
Afbeelding

Mocht iemand hier nog wat mother of thousand stekjes willen (daigremontiana, tubiflora en/of laetivirens) .. ik heb een overschot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:55

Oh! Sorry dat ik hier zo lang na mijn aanmelden niets heb laten horen. Maar man man wat hebben wij het druk gehad met deze plantenboel.

We hadden dus Trips. Heel onze planten gingen eraan. Dus... wij vrijdag alles gedouched en verpot. Tot nu toe zijn ze nog steeds niet terug dus wij zijn heeeeelemaal blij natuurlijk!

Even wat screenshots uit het filmpje van hoe ons huis eruit zag _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even afwachten hoe het blijft gaan, hopelijk komen ze niet terug. Dan gaan we echt huilen denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:58

idinn schreef:
Rouwvliegjes: laagje diatomeeenaarde bij de plant. Zijn ze zo weg!

Wij hebben alles verpot, alleen de potgrond van onze pannekoek zat helemaal vol dus hopen dat die het nog gaat doen, die hele wortels zijn kapot..

naomiiiii oeeeeh, i like your plantssss <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:46

Dankjewel! Ik ben er ook heel blij mee. :D

Mocht iemand nog een stekje willen van mijn Aristata stuur dan even een pb! Ik wil ze namelijk weg hebben zodat ik andere kan stekken. :D Wel tegen postzegelcode uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:57

naomiiiii schreef:
Dankjewel! Ik ben er ook heel blij mee. :D

Mocht iemand nog een stekje willen van mijn Aristata stuur dan even een pb! Ik wil ze namelijk weg hebben zodat ik andere kan stekken. :D Wel tegen postzegelcode uiteraard.

OOOOH heeeeel graag! Ik ga je berichten!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:33

Wat is een leuke hangplant die ik bovenop mijn hoge kast kan zetten. Meter van een raam maar alleen heel vroeg in de ochtend zon. Moet dus iets zijn die weinig water nodig heeft anders moet ik steeds op een trapje

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:40

Mijn tradescantia rainbowhill is niet zoveel eisend krijgt minimaal water en alleen heel even de avond zon, ze ziet er happy uit en groeit als kool.

Of een monkey mask? Die wil eens in de week water en kan zowel licht als donker staan maar houdt niet zo van zon.

Scindapsus pictus is ook een leuke, die ik heb staan zijn ook niet veel eisend en groeien als kool.

Ik ga donderdag een stekje van een monstera variegata ophalen <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:54

Ik heb een monkey mask en een Philodendron scandens brasil op een hoge kast staan, die redden zich prima op 1x per week water. Ze staan in manden van riet en zeegras, weegt niks dus als ik ze water geef pluk ik ze even van de kast af :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:18

Scindapsus pictus vind ik heeeeeel leuk! <3

OH Mossel, die monstera heeeeel tof! Mijn huisgenootje heeft er ook eentje, ik vind ze prachtig <3 maar zo duur haha. :7

Ik ga vandaag even naar de intratuin, ik neem geen pinpas mee en alleen contant geld haha :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:22

Fading schreef:

OH Mossel, die monstera heeeeel tof! Mijn huisgenootje heeft er ook eentje, ik vind ze prachtig <3 maar zo duur haha. :7

Ik ga vandaag even naar de intratuin, ik neem geen pinpas mee en alleen contant geld haha :+

Vanaf vandaag Monstera's bij de Lidl voor 4 euro dacht ik. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:36

naomiiiii schreef:
Fading schreef:

Dont say itttt haha.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:40

naomiiiii schreef:
Fading schreef:

Say what <3!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 08:41

Ik vind t niet ?