Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:45

Ik heb een vraagje, hoe is jullie ervaring met groente/fruit/brood halen van de markt in vergelijking met de supermarkten? Kijkend naar kwaliteit maar ook vooral budget :)

Ik zit er namelijk aan te denken om naar de markt te gaan om dat soort boodschappen te doen, maar ik ben dan gebonden aan de dinsdagochtend, wat voor mij halverwege mijn week is (vrijdag of zaterdag doe ik boodschappen).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:56

Ligt heel erg aan je markt hier in Zeeland is een goedkope groente en fruit kraam maar bij mij thuis niet.
Brood geen ervaring mee al haalde mijn moeder dat vroeger altijd bij het stoepje.

Net weer bij mijn favo kraam geweest
Galia meloen 1,00
Blauwe bessen groot bakje 1,00
Grote krop andijvie 1,00
2 grote winterwortels 0,50

Dus 3,50 kwijt heb nog 0,50 cent van mijn weekbudget over maar heb niks meer nodig.

Volgende week ben ik vrij van werk dus betekent een duurdere week en geen goedkope markt erg jammer haha

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:23

Het ligt inderdaad aan de plek. De markt hier vind ik niet goedkoop waardoor ik het bijna altijd in de supermarkt koop.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:27

Mijn ervaring is dat je naar de markt gaat als ze al aan het opruimen zijn, van je enorme voordelen kunt genieten. Veel goedkoper of een beetje extra er gratis bij.
Dat is in een supermarkt natuurlijk niet zo, behalve als iets tegen de datum is of in de aanbieding (meestal gaat dat wel samen) en dan ook niet alles, maar bepaalde producten.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:28

Toen ik nog op kamers in Groningen woonde ging ik wel 2x per week naar de markt.
Heeeel groot.
Had daar ook mijn favo kraampjes en kocht tassen vol groente en fruit voor heeeel erg weinig geld.

In mijn dorp is er op donderdag "markt". Een kaaskraam, een poelier, een viskraam en een groente/fruitkraam.

Nog duurder dan bij de Aldi of plus....

In Deventer heb je zaterdags markt en daar ging ik ook wel eens naar toe.
Maar ook daar lang niet zo goedkoop meer.

T liefste ga ik nu naar turkse groenteboertjes, maar moet eerlijk toegeven dat er vaak ook rottende en beschimmelde producten er tussen liggen.
En dingen staan vaak buiten, ook zomers...
Dan heb je meestal geen zin meer in meloenen die onder de vliegen de hele dag in de zon hebben gestaan...

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:30

Lusitana schreef:
Mijn ervaring is dat je naar de markt gaat als ze al aan het opruimen zijn, van je enorme voordelen kunt genieten. Veel goedkoper of een beetje extra er gratis bij.
Dat is in een supermarkt natuurlijk niet zo, behalve als iets tegen de datum is of in de aanbieding (meestal gaat dat wel samen) en dan ook niet alles, maar bepaalde producten.

Klopt, dat was in Groningen ook zo en in Deventer nog steeds.
Bij mij in t dorp totaaaal niet.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:29

:D Ik heb zojuist een leuke/interessante vragenlijst ingevuld van panelwizard over bruggen en verkeerstekens etc. met beelden en vragen. Ongeveer 10 minuten.
Daarmee heb ik direct €2,60 verdiend en dat werd ook aangegeven. Daarna werd netjes gevraagd wat ik met dat bedrag wilde doen (in mijn spaarpot).

:D

En dankjewel lieve lieve medebokkers voor de super verrassing!

Door mijn link hier in dit topic te vermelden *knip*

zodat anderen via mij lid kunnen worden (en meteen 1 euro krijgen, en ik ook)

heb ik €8,= verdiend!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben gisteren begonnen met Panelwizard, vandaag mijn eerste échte onderzoek al gehad.

Nog te betalen
Methode Bedrag
Internet € 2,80
VriendenWerving € 8,00
Inschrijf Bonus € 1,00
Totaal € 11,80
Totaal uitbetaald
Geen uitbetaalde bedragen gevonden.

Totaal € 11,80

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Edit: zondag om 17u aangemeld, gisteren het eerste echte onderzoek ontvangen en vandaag voor 't eerst ingevuld.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 13-02-18 15:17, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:33

Ik heb me ook via jou aangemeld :D

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:34

Iemand ervaring met de markt in Enschede qua budget?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:36

Booooo schreef:
Ik heb me ook via jou aangemeld :D

:D :D :D

leuk leuk leuk dankjewel!

Wat ik vooral heel erg fijn vind, is dat alles heel goed wordt beschermd qua privacygegevens.
Mijn achternaam is behoorlijk uniek (echt uniek zelfs, over de hele wereld....) dus die drop ik nooit zomaar even ergens neer, al helemaal niet online.
Maar zij zijn daar heel goed in om dat netjes privé te houden. En ik wil niet via de telefoon worden benaderd heb ik aangegeven, en daar houden ze zich ook altijd netjes aan heb ik gehoord/gelezen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:40

Ik heb me ook via jou aangemeld, maar je mag eigenlijk je link niet neerzetten (ik zie dat hij ook al uit je oude bericht verwijderd is door een mod). Ik heb zojuist ook een onderzoek ingevuld en er 1.40€ voor gekregen (over transport in de ochtend).

Ik ben heel nieuwsgierig hoe vaak er onderzoeken zijn. Het tikt best hard aan namelijk.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:44

Oh...... da's nou jammer dat dat niet mag. snap ik ook wel want als ik normaal gesproken iets irritant vind op bokt is bijv. topics met linkjes dat je op een foto of pony moet stemmen en dat soort ongein.
:=

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:18

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:27

Sorry Nadia, ik zie het nu zelf ook inderdaad. Mijn excuses!
Heb 'm nu maar n m'n onderschrift gezet.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:17

Oke hele gekke vraag

Ik zie vaak de actie van domino's voorbij komen tweede pizza gratis. Nu woon ik alleen dus dat is lastig maar ik dacht wat als ik er nou eentje invries zou dat kunnen? Dan kan je lekker besparen en twee keer een lekkere pizza eten.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:46

Ja prima in te vriezen lijkt mij?

Zitten daar niet allerlei halen en ogen aan, dat je voor een minimum bedrag moet bestellen bv?

Maar als je het echt goedkoop en lekker wit doen, maak je ze gewoon zelf....

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:09

Neehoor, en je kunt ook elke keer wel een nieuwe code vinden voor de 2e pizza gratis bij Domino's

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:11

Ik heb ook wel eens die pizza's van de aanbieding gehaald, toen kreeg ik twee medium kaaspizza's voor 8 euro dacht ik. Geen geld voor een pizzeria, maar ik vond ze dan ook echt niet lekker :+
Invriezen gaat prima met een pizza uit de pizzeria :j Gewoon laten afkoelen en dan in de vriezer, en later laten ontdooien en in de oven opwarmen.

Maar idd, zelf maken of zelfs gewoon in de winkel kopen is wel een stuk goedkoper

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:18

F_inley schreef:
Oke hele gekke vraag

Ik zie vaak de actie van domino's voorbij komen tweede pizza gratis. Nu woon ik alleen dus dat is lastig maar ik dacht wat als ik er nou eentje invries zou dat kunnen? Dan kan je lekker besparen en twee keer een lekkere pizza eten.

Wat een goed idee! Ik dacht altijd dat dat niet kon maar dat slaat natuurlijk nergens op nu ik erover nadenk. :j

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:42

Zelf maken doe ik normaal en vries dan de helft in maar ben gek op de vier kazen van de pizzeria <3 maar vind hem altijd te duur maar als ik er dan twee voor dat geld kan bestellen wil ik het wel een x doen.
Ik dacht wel dat het ging maar was toch benieuwd of ik niet mis zat haha

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:45

Ik vind over het algemeen de Domino's pizza's echt niet te nassen. Ik hou meer van de klassieke Italiaanse pizza's met dunne krokante bodem, niet van die dikke domino's/wagner/amerikaanse stijl pizza's.

De Ristorante pizza's vind ik erg lekker; heb ik altijd wel voorraadje van in de vriezer liggen, en ze verkopen deze nu ook zelfs goedkoop bij de Aldi.

Ik heb wel eens bezorgde pizza's ingevroren, maar vind het echt niet lekker de volgende keer. Echt zo'n zompig geval krijg je dan.
Ik doe het dan eerder dat ik de rest in de koelkast bewaar en de volgende dag in de magnetron/oven gooi om de rest op te eten.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:19

Ik heb een account op de site van New York Pizza en krijg een enkele keer een mail met code voor een gratis of zeer goedkope pizza die ik dan ook gebruik.
Evt betaal ik iets bij voor de toppers etc van mijn keuze en als het enkel bij afhalen is bestel ik hem en zet de bestelling dan op afhalen op *tijd*.
Maar scheelt ook dat NYP bij mij om de hoek zit, hoef dus niet naar de andere kant vd stad zoals bij Domino's wel het geval is.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:57

Ik heb ook al een aantal maanden een account bij hen maar ik zie net dat ik de email uit had staan, deze heb ik net aangezet, wel handig voor aanbiedingen.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:33

JoyCiej007 schreef:
Ik vind over het algemeen de Domino's pizza's echt niet te nassen. Ik hou meer van de klassieke Italiaanse pizza's met dunne krokante bodem, niet van die dikke domino's/wagner/amerikaanse stijl pizza's.

De Ristorante pizza's vind ik erg lekker; heb ik altijd wel voorraadje van in de vriezer liggen, en ze verkopen deze nu ook zelfs goedkoop bij de Aldi.

Ik heb wel eens bezorgde pizza's ingevroren, maar vind het echt niet lekker de volgende keer. Echt zo'n zompig geval krijg je dan.
Ik doe het dan eerder dat ik de rest in de koelkast bewaar en de volgende dag in de magnetron/oven gooi om de rest op te eten.

Heel grappig: ik merk echt geen verschil tussen de ristorante 4 kazen pizza of de goedkoopste van de aldi (2 voor 2,60). Misschien het uitproberen waard!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:46

Mee eens, de salami van de Lidl is qua smaak zelfs lekker dan Ristorante vinden mijn man en ik. En dan betaal je iets van 3,50 voor 3 pizza's i.p.v. 2,60 voor 1 pizza.

Wat wij ook wel doen is de Pizza Margherita kopen en zelf beleggen.