Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:09

Wat een gedoe zeg mijn hemol!!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:36

Sammie wat een prutsmuts met dat mens zeg. Bah

Collendoorn wat leuk! Bijna zover!

Wij hebben een uitnodiging gekregen voor een feestje voor de start van de bouw. Dan kunnen we ook de buren leren kennen. Ik ben benieuwd

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:50

Jaa gaat nu snel! :)

Leuk hadden wij toen ook, echt leuk is dat om een beetje buren te leren kennen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:01

Wacht even Samme, jullie buurvrouw is een jonge dame? Ik dacht dat het een verbitterde, hoogbejaarde Eucalypta was die nu een nieuw slachtoffer heeft gevonden! :oo

Leuk Sjeempie, een uitnodiging! Ik vond het toen heel leuk om alvast kennis gemaakt te hebben met de buurtjes. Weet je toch een beetje waar je straks in terecht komt :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:11

Hai!

Beetje druk geweest hier, maar zal weer even beetje bijlezen!

Collendoorn, leuk he, dingetjes van je lijstje af strepen, dat je het gekocht of gedaan hebt.

Mooi strak malih!

Sammie, wat een mens zeg |o 8)7 ....
Die spoort niet helemaal lijkt wel.

Noviceh, het verbaasd mij echt hoe emotioneel betrokken je kan raken bij het bouwen van zo'n huis... Echt bizar!

Natasja, wij hebben maar bij 1 keukenboer gekeken, maar wel 2x totaal gewisseld van stijl en indeling, dus denk er goed over na... Wij waren toch niet 100% overtuigd van onze eerste keus namelijk.

Jeej sjeempie *\%/* , leuk he!!!!!!

@ miriam, ziet er goed uit dat vinyl! Had het niet verwacht, dacht dat het laminaat was!

Malih heeft goede tips voor de keuken! Sluit ik mij bij aan!
Wel echt gave kleuren die je gebruikt heb!

Sammie, men he... je hebt er zowat een dag taak aan, niet normaal!

@ estherme, wij krijgen ook houtlook keuken met antraciet blad :D
Gietvloer hebben mijn schoonouders, vind het persoonlijk wel heel kalig en steriel, maar dat komt misschien bij hun meer door de kleur. Heb verder geen vergelijkingsmateriaal.

Welkom marrianne! Jullie zijn zo te horen wat later ingestapt in het project?
Mooie stijl huizen!!

Wij zijn het afgelopen half jaar al zo'n 5x bij de keukenboer geweest. elke keer kleine dingetjes aanpassen en 2x dus geheel nieuw ontwerp.
Onze keuken viel duurder uit dan eerst begroot, maar ben er nu wel helemaal gelukkig mee <3 , kan niet wahchten tot die staat!

Gaat hard noviceh :oo !

@ miriam, wat gaaf zo'n samen gesteld bed! Heel uniek!

@ malih, je kan inderdaad goed schilderen zeg! Die muur met die lijntjes is niet gemakkelijk :oo

@ marrianne, dat zijn flink wat aanpassingen zeg! Dat word een totaal ander huis!

Ah toch nog een opleverdatum collendoorn, wat gaaf en goed *\o/* !

Wij hebben ook veel lades, dat maakt het inderdaad duurder. En wij hebben een duurder deurtje omdat het hout is. Apparatuur is ook duurder merk, maar dat maakte weinig verschil meer op zo'n bedrag. Ging om 400 euro in totaal voor alle apparatuur.

Sammie, je moet alles opschrijven en bewaren van deze soap, kan je lachen over tig jaar :D , wat een figuur zeg....

Sjeempie, hebben wij zelf geregeld met de rechterburen, maar is echt leuk om je buurtjes te leren kennen en ook zoooo handig!

Kleine update van on zelf:
De euforie die ik voelde van de week, eindelijk gebeurde er wat..... Het ging beginnen :D!
Die vreugde duurde bij ons maar 24 uur, de volgende ochtend zat er een mail in de box, precies alleen ons blok heeft vertraging, de rest gaat gebouwd worden in week 29/30, de onze pas eind september |( , ik ben echt al 2 dagen van de leg...

tuurlijk, ik weet dat het niet het einde van de wereld is en het heel vaak gebeurd met nieuwbouwhuizen en het huis heus wel af komt, maar nu is de opleverdatum 2 maanden opgeschoven, vind ik toch best wel even slikken.

Nog met de consulent gebeld, die gaf aan dat ze er niet zoveel mee kon, het is fout gegaan in de fabriek (fabriekswoning, word geheel daar gefabriceerd). De fabriek heeft teveel opdrachten aangenomen in korte tijd, waardoor er leveringsproblemen zijn met het beton en andere projecten hadden meer prioriteit, dus die gaan voor.
Maar ergens klopt dit verhaal niet, want ons project bestaat uit 5 rijtjes, waarom kunnen ze er dan 4 wel maken en de 5e opeens niet.

maar goed, daar ga je waarschijnlijk nooit achter komen.

Mogen 14 juni naar de fabriek om te kijken, maar er zal dus niks van ons huis bij zijn... Getwijfeld of we nog wel wilde gaan, maar krijgen deze kans waarschijnlijk maar 1x en het is toch een kans om alle bewoners te zien en wie weet komt er nog zo'n dag voor ons blok, maar kunnen we dan bijvoorbeeld niet.
Dan hebben we het nu in ieder geval toch maar gezien en gehoord.

Wilde eigenlijk van het weekend even trots een foto maken bij de heipalen, maar weet eigenlijk niet of ik daar nog wel zin in heb :o (voelt zo dubbel, blij met de palen, niet blij met de vertraging).

Dat bedoel ik dus met emotioneel betrokken zijn bij de bouw van je huis, het gaat je echt aan je hart als er wat mis gaat en je bent echt ongelooflijk blij met elk klein lichtpuntje....
Bizar eigenlijk!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:12

Erg he wat een impact dat kan hebben

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:19

collendoorn schreef:
Erg he wat een impact dat kan hebben

Ja, en als je het vertelt tegen mensen die geen nieuwbouwwoning hebben gekocht of aan het kopen zijn, snappen ze het toch niet helemaal... Ze zeggen van wel, maar niet helemaal..
Ze zeggen " het komt vanzelf in orde".. Ja, dat weet ik ook wel :roll:

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:04

sammie, jeetje wat een buurvrouw, nu al zoveel gedoe ! het lijkt wel een soap :')

fijn om alle tips van iedereen te lezen, ook al ben ik nog lang niet zo ver

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:30

Ik ben echt heel benieuwd naar de buren idd. Ik heb nog geen idee wie dat zijn. Ik hoop wel op een beetje fatsoenlijke mensen haha.

Judith ik kan me voorstellen dat je daar echt enorm van baalt. Je verheugd je er enorm op en dan ineens zo'n bericht en dan ook alleen jullie blok. Super balen

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:51

Balen Judith! En wat een dooddoener als mensen dat zeggen. Zeker foto's maken van de palen hoor, zie het als kleine mijlpaaltjes :D

De meeste buren lijken kwa gezinsstelling erg op de onze; zelfde leeftijd, jonge kinderen. Behalve dan mn schoonouders die straks 3 huizen verder wonen :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:21

Jeetje wat balen judith!!
Wij zaten eerst ook aan het begin van de bouwroute en nu achteraan.. Dus waar de eerste al een trap hebben, vloerverwarming en de afwerkvloer, hebben wij nog niet eens een dak er op..

Jeeej wat goed nanda!!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:45

thnx allemaal!

Noviceh, we gaan waarschijnlijk toch even vanmiddag. Vriend wil het wel graag en die vind het inderdaad toch een soort mijlpaal, dus die wil daar wel foto's van. Achteraf zal ik er vast blij mee zijn dat we daar toch foto's van hebben.

Hahah, wij krijgen allemaal jonge stellen om ons heen te wonen, dus je krijgt bij ons binnen een paar jaar een enorme babyboom waarschijnlijk :D.
De eerste baby is al onderweg zag ik op fb, die komen in een ander rijtje te wonen.

Wel gezellig, alles een beetje van dezelfde gezinssamenstelling. Hahaha, je schoonouders ertussen. Is dat toeval of echt zo gepland dat ze dichtbij wonen?

@ estherme, jij ook al dus! Balen en frustrerend is dat he om te zien...

Al hoef ik ook weer niet de eerste te zijn, dan zit je nog maanden zonder weg/stoep en al dat soort ongein... Ergens in het midden was prima geweest ;) ...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:28

Judith_H schreef:
Wel gezellig, alles een beetje van dezelfde gezinssamenstelling. Hahaha, je schoonouders ertussen. Is dat toeval of echt zo gepland dat ze dichtbij wonen?

Mn schoonouders zijn al langer op zoek naar een ander huis. Elke keer kwamen ze weer met brochures, ook zo met dit project. Na dit een tijdje aangehoord te hebben ben ik me er meer in gaan verdiepen. Het viel me op dat een aantal huizen met extra groot perceel werden aangeboden. Toen ik dit opperde bij mijn man was hij tot mijn grote verbazing erg enthousiast en geinteresseerd. Wij waren van plan op zn vroegst over 2 jaar te gaan verhuizen. En dan vrijstaand, want manlief was anti-2-onder-1-kap. Helaas waren alle huizen al in optie, dus heb ik ons, heel impulsief, op de reservelijst laten zetten. Inmiddels bleek met de huidige hypotheekrente dat het financieel haalbaar zou zijn. Nadat wij eerst een huis in optie kregen aangeboden dat totaal niet onze smaak was, kwam daar heel onverwachts het telefoontje dat ons droomhuis was vrijgekomen! Dat moment was heel onwerkelijk. Zowel wij als mijn schoonouders zien alleen maar voordelen om straks zo dichtbij elkaar te wonen. Zij gaan met een paar jaar met pensioen en hebben aangeboden op de kleinkinderen te willen passen. Andersom geldt dit ook voor hun oude dag. Daarbij zijn het hele bescheiden mensen die graag op zichzelf zijn, dus ze zullen zeker niet de deur gaan plat lopen bij ons. Al jaren eten we ook elke zondag bij hun, geen verplichting, maar heel gezellig! Zo, dat was mijn verhaal! :D

Goed dat jullie toch heengaan Esther! Nu ben ik toch wel heel benieuwd *-:)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:03

Super toch als beide partijen dat leuk vinden en er blij mee zijn!

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:09

noviceh schreef:
Judith_H schreef:

Mn schoonouders zijn al langer op zoek naar een ander huis. Elke keer kwamen ze weer met brochures, ook zo met dit project. Na dit een tijdje aangehoord te hebben ben ik me er meer in gaan verdiepen. Het viel me op dat een aantal huizen met extra groot perceel werden aangeboden. Toen ik dit opperde bij mijn man was hij tot mijn grote verbazing erg enthousiast en geinteresseerd. Wij waren van plan op zn vroegst over 2 jaar te gaan verhuizen. En dan vrijstaand, want manlief was anti-2-onder-1-kap. Helaas waren alle huizen al in optie, dus heb ik ons, heel impulsief, op de reservelijst laten zetten. Inmiddels bleek met de huidige hypotheekrente dat het financieel haalbaar zou zijn. Nadat wij eerst een huis in optie kregen aangeboden dat totaal niet onze smaak was, kwam daar heel onverwachts het telefoontje dat ons droomhuis was vrijgekomen! Dat moment was heel onwerkelijk. Zowel wij als mijn schoonouders zien alleen maar voordelen om straks zo dichtbij elkaar te wonen. Zij gaan met een paar jaar met pensioen en hebben aangeboden op de kleinkinderen te willen passen. Andersom geldt dit ook voor hun oude dag. Daarbij zijn het hele bescheiden mensen die graag op zichzelf zijn, dus ze zullen zeker niet de deur gaan plat lopen bij ons. Al jaren eten we ook elke zondag bij hun, geen verplichting, maar heel gezellig! Zo, dat was mijn verhaal! :D

Goed dat jullie toch heengaan Esther! Nu ben ik toch wel heel benieuwd *-:)

Klinkt super goed! Heel fijn dat het zo gelopen is en als iedereen er blij mee is en er beter van word, super toch!!
Wel echt gaaf dat jullie droomhuis vrij kwam, dat is echt heel erg bijzonder denk ik!!

Ik denk trouwens dat je mij bedoelt met de heipalen, ik zal proberen of foto's plaatsen lukt :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:06

Oh ja, oeps! :oo

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:04

Leuk dat jullie eindelijk een datum hebben collendoorn! *\o/*
Wat jammer van de vertraging Judith.. Wel foto's maken hoor! Dat is zo leuk om straks op terug te kijken.

Wij hebben gisteren geprobeerd kabels te trekken in loze leidingen. Woonkamer ging allemaal goed, maar op zolder kwamen we een bocht (?) niet door en is de nieuwe kabel van de trekveer afgebroken waardoor er nu helemaal niets (ook geen dummy draad) meer in die leiding zit :n We kwamen er ook met geen mogelijkheid meer in. Heel erg balen en eigenlijk geen idee hoe we het nu moeten oplossen...
Verder is het bed bezorgd, wauwie die is gaaf *\%/* , is m'n vriend bezig geweest in de meterkast en heb ik wat kleine klusjes gedaan.
We hebben ook erg zitten tobben met een lamp ophangen en dat is uiteindelijk nog niet goed gelukt. Einde van de dag waren we allebei oververhit en chagrijnig van het gedoe :\

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:16

Op zolder zitten wel vaker bochtjes. Dat hadden wij ook, maar onze man had wrs een verkeerde draad of trekdinge gebruikt. In eerste instantie een klacht neergelegd bij de bouwer dat er wrs een verstopping zat. Dus hun verhaal was dus voorstaand. Geen idee of het klopte, maar wij hebben uiteindelijk niks betaald voor het feit dat zij er uiteindelijk een draad doorgetrokken hebben. Dat had anders wel 'gemoeten'. Dus mogelijk een idee hier.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:51

Het gekke is dat de trekveer er prima door ging, maar de nieuwe kabel niet toen we er echt bijna waren! En nu wil er van beide kanten niets meer in.. We zaten al met het idee de bouwer te vragen inderdaad.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:47

@ miriam, we zijn vandaag inderdaad toch foto's wezen maken!

He, wat gek dat het niet ging opeens met de loze leidingen :\ ..
Echt raar dat het eerst zo goed ging en dan opeens niet meer. Ook hier geen idee hoe je dat moet oplossen, zou inderdaad proberen contact te krijgen met de bouwer.

Vanmiddag dus foto's wezen kijken, maar we snappen er eigenlijk niks van :o . Het is sowieso wat moeilijk te zien, maar begrijpen ook niet waarom er op bepaalde plekken heipalen liggen en hoeveel het er nou zijn per huis...

Misschien kunnen jullie er wat zinnigs over zeggen? Dit is de beste foto die we konden maken, lagen hele grote hopen zand voor en het hek staat er ook nog voor en ver vanaf...

Heb er 1 met tekening (gemaakt door mijn vriend om het wat te verduidelijken) en 1 zonder. Maar hebben bij andere rijen ook gekeken en die lijken er soms wel 8 per huis te hebben. Terwijl wij en de buren beide een uitbouw nemen, hadden begrepen dat daar ook meer palen voor nodig waren.

En wij zijn de degene naast de hoek, maar precies voor de hoek zitten nog eens 4 extra heipalen in een vierkant, waar is dat dan weer voor....(gaan het ook vragen, de dag bij de fabriek, maar misschien heeft al 1 van jullie een idee)...

Afbeelding
Afbeelding

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:07

Balen van die leidingen Miriam! Hopelijk kunnen jullie binnenkort alsnog de kabels trekken.

Leuk Judith! Voelde het goed? Hoe dat precies met al die palen zit, geen idee! Daar snap ik ook niets van... Wel crea bezig geweest! :D

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:32

noviceh schreef:
Balen van die leidingen Miriam! Hopelijk kunnen jullie binnenkort alsnog de kabels trekken.

Leuk Judith! Voelde het goed? Hoe dat precies met al die palen zit, geen idee! Daar snap ik ook niets van... Wel crea bezig geweest! :D

Ja, het voelde toch wel goed ondanks dat ik er toch beetje met dubbel gevoel stond. Maar wilde toch de foto's hebben voor later, leuk om terug te zien.
We hebben een nog mooiere tekening, heeft mijn vriend er een huis opgetekend :') ...

Wel moeilijk om voor te stellen dat daar een huis op komt....

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:47

@ Collendoorn, nog heeel even geduld!
@ Sjeempie, leuk! dat hadden wij ook 2 weken geleden, gelukkig lijken onze directe buren leuke mensen te zijn :o en wij hebben met het project een besloten facebook groep, altijd leuk om met zn allen de vooruitgang en andere details te bespreken :j
@Judith, jeetje wat een tegenvaller, 2 maanden is echt een flinke vertraging -O-
@Noviceh, met zulke schoonouders is het niet erg als ze 3 huizen verder wonen!

@ Miriam, ohjee, wij hebben wel naar elke kamer loze leidingen laten leggen, maar dat trekken van kabels is dus zo makkelijk nog niet....

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:53

Flinke bijleesklus.

Mooie tuin Mintgroen, ik wil ook zoiets qua tegels.

Noviceh, wat fijn dat jullie een plekje hebben gevonden.

Malih weer lekker bezig. Mooi.

Sammie met dr buuf :')

Leuk sjeempie. Nu is het echt begonnen.

Miriam ook drukdruk. Mooi hoor!

Mbt tot keukens heb ik weinig te vertellen :+
Mijn vriend heeft jaren keukens verkocht naast zijn studie, dus die heeft daarin nogal wat uitgesproken ideeen. Gelukkig komen onze smaken aardig overeen. Behalve als t gaat over het kostenplaatje dan.. :Y)

Collendoorn *\o/*

Judith, dat is toch wel mooi zuur. Snap wel dat je echt baalt!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:29

Ik kom even binnen vallen.
Judith, het kan zijn dat er meer palen de grond in gegaan zijn dan initieel gepland omdat de eerste paal dan niet helemaal recht de grond in gegaan is. En paal mag zoveel cm uitwijken en als dat meer is slaan ze een extra paal voor de zekerheid.
Zou dat een verklaring kunnen zijn?

***gaat weer in de meeleesmodus***