Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manfredie

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:24

nou ik weet waarom mijn zitting is ingezakt...althans ik heb een vermoedde..
ben vandaag begonnen aan het kaal maken van de stoel ...beter gezegd het uitpakken ervan.
de stoel is bekleed oa met piepschuim en dat is gaan verpulveren...
vieze zooi zeg ...blehhh zat helemaal onder...
en een partij muf ruiken...bahhh
hieronder een foto van de betreffende stoel

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=KWMX78A7

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:08

Mamamiesje, gaaf project!

Sjolvir, ik zou ook voor wit gaan!

Manfredie wat een werk gaat daar in zitten, maar vast met een heel mooi resultaat! Oh bah dat is vies al dat verpulverd spul.

Hier was ik mijn tafel beu en er waren inmiddels 2 van de 6 stoelen doorgezakt. Ik heb zelf een nieuwe eetkamerset gemaakt.
Ik heb 6 loyd loomstoelen op de kop getikt á €12,50 per stuk en deze mat grijs/taupe geverfd. Het tafelblad is eraf gegaan en dat is nu van gebruikt steigerhout die ik behandeld heb met transparante matte sealer. Ook de poten heb ik er af gehaald en daar heb ik nieuwe poten onder gezet. Het onderstel heb ik met zeer matte lak geverfd en lijkt op de foto's wit, maar is lindegroen. Een mooie lichte kleur met een vleugje groen, waar ik ook de vloer van mijn opkamertje mee heb geverfd.
Hier foto's van voor en na. Helaas kreeg ik de na foto's niet goed qua belichting, maar het geeft een idee.

Voor:
Afbeelding

Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LRLUYW8I-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BAMRHLMK-D.jpg

En van een oud brocante krukje heb ik heel simpel een minikeukentje gemaakt voor op mijn dochters slaapkamer:
Afbeelding

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:09

erg mooi geworden delphi :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:16

Dank je! In het echt vind ik de tafel en stoelen veel mooier. De foto's zijn gewoon niet goed en niet mooi belicht.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:29

Die stoelen heb je gespoten neem ik aan ? En dat steigerhout, zijn dat gewoon losse planken die je zo kan kopen ?
Het is mooi geworden hoor !

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:31

Ja, die kun je in standaard maten bestellen. Zit er over te denken om straks voor de tuin zelf een loungebank te maken van steigerhout!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:45

Maris schreef:
Die stoelen heb je gespoten neem ik aan ? En dat steigerhout, zijn dat gewoon losse planken die je zo kan kopen ?
Het is mooi geworden hoor !

Nee, de stoelen heb ik echt geverfd! Eerst heb ik goedkope grijze grondverf gekocht en flink verdunt. De stoel heb ik buiten op plastic gelegd en de stoelen heb ik zo geverfd dat de verdunde verf er helemaal doorheen sijpelde om zo de binnenkant ook grijs te krijgen. Het is een rotwerkje en een kliederboel dat wel :+. En je verbruikt in verhouding behoorlijk wat natuurlijk, omdat er een hoop doorheen loopt dus vandaar eerst goedkoper grijze grondverf. Ook dekt die heel goed.
Daarna heb ik de grijze matte lak nog wat verdunt en daar de stoelen mee geverfd. Het is erg goed gelukt en goed krasvast! Je ziet totaal geen bruin meer van de oude kleur.

Een vriendin van me had het al eerder gedaan en na 1,5 jaar ziet het er nog tiptop uit. Ik heb voor de zekerheid 2 proefpotjes laten vullen met de matte lak zodat ik over wat jaren altijd nog wat verf heb, mocht ik wat plekjes bij moeten werken.

Het steigerhout heb ik idd per plank gekocht. Ik heb planken van 3 meter lang gekocht, aangezien ik het restant nog wilde gebruiken voor een memobord. De tafel zelf is 1,90 lang. De planken die ik gekocht heb zijn 20 cm breed.
Ik heb gebruikt steigerhout genomen vanwege de look, maar ook omdat het minder meer werkt dan nieuw steigerhout. De uiteindes van de planken heb ik vergrijst.

Je hebt gebruikte planken in verschillende tinten. Er lag ook een lichte gebruikte tussen, die ik mee heb genomen om er een tekstbord van te maken voor op de schouw:
Afbeelding

Het memobord waar ik de tekeningen van de kinderen op hang:
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:48

Jaimy, boel werk, maar wel heel leuk om al je meubeltjes naar je eigen zin te maken.

Wat een leuk idee, dat keukentje!

En de tafel en stoelen zijn prachtig.

Heb hier nog een pallet (kleintje) liggen wat een memo / dingetjes bord moet worden voor in de keuken.
Met plankje erop en haakjes eraan etc.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 21:49

Mooi geworden hoor hierboven!

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 02:59

Netjes gedaan allemaal :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 03:09

Ik kom ook even binnenzeilen! (Als het mag) Ik pimp niet zozeer meubels, maar ik maak ze van steigerhout of pallethout :j Mag ik erbij? Ah toeoeoe? Please?! :=

Shiloh schreef:
Ja, die kun je in standaard maten bestellen. Zit er over te denken om straks voor de tuin zelf een loungebank te maken van steigerhout!

Zo'n loungebank/set heb ik dus gemaakt van pallets :j Het tafeltje moet nog gemaakt worden, maar dit zijn de voor en na foto's

1. Het begon met zagen.... heel veel zagen! En alles met de hand, want een cirkelzaag heeft de diepte niet en een recipro de precisie niet.
Afbeelding

2. Tadaaaa, één stuk(je) is af :j Is overigens wel een giga pallet (ontzettend zwaar en moeilijk om alleen te mannen). Ik zou europallets aanraden, al staat daar statiegeld op dus is lastig (gratis) aan te komen.
Afbeelding

3. De eerste 'laag' even neergelegd voor het beeld. Ik heb een ongeveer idee+maat in gedachten en ga gewoon aan de slag om dan te zien waar ik eindig. Houd er wel rekening mee dat aan sommige pallets echt niets recht is :n Zo heb ik een halve pallet moeten verbouwen omdat de steunbalk te ver uit het lood lag en de maatvoering dus niet meer zou kloppen.
Afbeelding

4. Het (bijna) eindresultaat *\o/* Veel werk, veel spierpijn, maar wat ben ik er blij mee! Het staat nog op blokjes, maar hier komen grove wielen onder te zitten. Staat leuk en is functioneel voor het verplaatsen van de bank (wil in de zon daar snikheet worden, dus dan gaat ie de schaduw in ;j )
Uiteraard moet ik nog even kussens maken voor erop :j
Afbeelding

Het palletje rechts in beeld had ik ook nog liggen en die is omgetoverd tot plantenbakje :=

En? Mag ik bij de club? :o

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 03:13

Nee, alleen als je de kussens erbij legt :Y)

Grapje.

Tuurlijk mag je erbij! Goed begin! :D

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 03:20

Gezellig :j Ja ik ga morgen even op jacht naar matrassen :j Daar ga ik de zitting en rugleuning van maken en vervolgens nog wat losse kussens erin.... denk ik.... zie ik nog wel :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 19:46

Astaloca schreef:
Nee, alleen als je de kussens erbij legt :Y)

:')

Zow..hehe...hier weer een stukje verder:
Gisteren de sierlatjes erop gezet. Best lastig zonder verstekbak, maar toch re-de-lijk gelukt en de rest weggemoffeld met behulp van vulmiddel en schuurpapier :D
En zojuist nog even de randjes en hoeken in het roze gezet. Ongeveer 1 proefpotje gebruikt. Ik had er 2 gekocht, dus nu laat ik deze opdrogen en morgen nog een lekkere dikke tweede laag erop.
Vrijdag lekker aan de slag met de hoofdkleur denk ik :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:19

Gaaf hoor die palletbank! Zoiets moeten wij ook nog maken voor in de tuin.. maar dit jaar is eerst het huis zelf aan de beurt :P

Hier alvast een aantal foto's van de meubels waar wij nu mee bezig zijn:

Afbeelding
De stoelen, in totaal 6 stuks, vind ze supermooi! (hier in 3 fases, geschuurd, na afbijten, en voor)

Afbeelding
De eettafel, hier al kaal, zat hiervoor in de lak.

Afbeelding
De salontafel, kaal, met 2 speakers (het blad ligt los op het onderstel vandaar is de tafel zo scheef)

Afbeelding
De speakers waren voorheen zwart, die worden vind ik zelf supermooi, het doek wordt nog vervangen voor donkergrijs doek.

Afbeelding
Bovenste deel van de buffetkast

Afbeelding
Onderkant van de buffetkast

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:51

Wow Jaime! Dat wordt een flinke klus. Wel fijn, als je kunt werken in zo'n mooie grote ruimte!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 19:16

Oh wat heerlijk die werkruimte!
Ik doe een kast van 150 bij 110 cm op ongeveer 4m2 :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:03

Wauw inderdaad balzaal om te klussen!
Maar wat een werk, denk wel dat het uiteindelijk heel dankbaar werk is als het helemaal naar je smaak is .

Kussens zelf maken lijkt me trouwens ook nog wel een klus.
Maar onderstel is alvast goed geslaagd.

Hier ligt het werk stil, kan geen plakplastic vinden dat ik mooi genoeg vind in de bouwmarkten.
Ga het op internet probleren.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:49

Geweldig dit topic!
Vind het ook altijd zo leuk om dingen op te knappen en te veranderen.

Eerst even een foto van kast tot hamster villa:
Afbeelding

En dan nog mijn oerlelijke kringloop kast.. Die in de winkel nog wel leuk leek maar eenmaal thuis ik hem vreselijk vond -O-
Afbeelding

Nu even zien wat de verf doet.. of hij zo klaar is of dat hij nog een keer moet :)
en opzoek naar andere knoppen. Iemand een idee waar ze leuke hebben ?
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:52

Dat hamster dinges is leuk! Kan ie zo van hokje naar hokje hoppen.
Leuk! Zit er een goudhamster in?

Knopjes bij de xenos en online.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:53

Ik zou daar van die ijzeren 'komvormige' handgrepen op zetten:
Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:54

Pfoe, bij mij is de koop van mijn huis rond en ik krijg dinsdag de sleutels al! Jeetje, zo snel! De hoekmeubel heb ik al. Mijn moeder heeft me net een oude salontafel van opa aangeboden en ik heb net geboden op een tafel met 4 stoelen. Ben zo benieuwd. Binnenkort de spullen in huis halen!

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:55

Sjolvir schreef:
Dat hamster dinges is leuk! Kan ie zo van hokje naar hokje hoppen.
Leuk! Zit er een goudhamster in?

Knopjes bij de xenos en online.

Klopt, goudhamster :) zit wel al een ander loopwiel in hoor. Deze was te klein maar had toen nog geen andere.

MamaMiesje schreef:
Ik zou daar van die ijzeren 'komvormige' handgrepen op zetten:
[ Afbeelding ]

Die zijn wel mooi inderdaad!
Weet je toevallig ook waar je ze kunt kopen?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 21:03

Dit plukte ik van Goegel en er stond...jawel...IKEA in de URL :')

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 21:08

Kan ook niet anders :')
Ga eerst even bij xenos kijken denk ik.. toch wat meer in de buurt haha