Maris schreef:Die stoelen heb je gespoten neem ik aan ? En dat steigerhout, zijn dat gewoon losse planken die je zo kan kopen ?
Het is mooi geworden hoor !
Nee, de stoelen heb ik echt geverfd! Eerst heb ik goedkope grijze grondverf gekocht en flink verdunt. De stoel heb ik buiten op plastic gelegd en de stoelen heb ik zo geverfd dat de verdunde verf er helemaal doorheen sijpelde om zo de binnenkant ook grijs te krijgen. Het is een rotwerkje en een kliederboel dat wel
. En je verbruikt in verhouding behoorlijk wat natuurlijk, omdat er een hoop doorheen loopt dus vandaar eerst goedkoper grijze grondverf. Ook dekt die heel goed.
Daarna heb ik de grijze matte lak nog wat verdunt en daar de stoelen mee geverfd. Het is erg goed gelukt en goed krasvast! Je ziet totaal geen bruin meer van de oude kleur.
Een vriendin van me had het al eerder gedaan en na 1,5 jaar ziet het er nog tiptop uit. Ik heb voor de zekerheid 2 proefpotjes laten vullen met de matte lak zodat ik over wat jaren altijd nog wat verf heb, mocht ik wat plekjes bij moeten werken.
Het steigerhout heb ik idd per plank gekocht. Ik heb planken van 3 meter lang gekocht, aangezien ik het restant nog wilde gebruiken voor een memobord. De tafel zelf is 1,90 lang. De planken die ik gekocht heb zijn 20 cm breed.
Ik heb gebruikt steigerhout genomen vanwege de look, maar ook omdat het minder meer werkt dan nieuw steigerhout. De uiteindes van de planken heb ik vergrijst.
Je hebt gebruikte planken in verschillende tinten. Er lag ook een lichte gebruikte tussen, die ik mee heb genomen om er een tekstbord van te maken voor op de schouw:

Het memobord waar ik de tekeningen van de kinderen op hang: