Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:25

Babsiej schreef:
Sonja_vR schreef:
ik mag komend jaar even extra bezuinigen, kreeg een rekening van de belasting, of ik per 9 februari even 1150 op kan hoesten :roll:
ik ga na oud en nieuw eerst bellen hoe dat zit, want verzamelinkomen is niet veranderd, alleen de loonheffing is van 1160 naar 60 gegaan, dus wil wel even weten waarom zeg maar ...
ga er van uit dat het klopt en ik gewoon de sjaak ben , maar ik wil wel alle info van die gasten hebben.
gaat over 2010 trouwens . daar heb ik indertijd eerst 800 euro over terug gekregen en gaten mee gevuld na uit elkaar gaan met ex... nu opeens 1150 betalen...fain :n
en bij dat bellen gelijk maar even melden dat ze dat dus echt niet in 1 keer gaan vangen :=

dalijk boodschappen doen... groente abbo ophalen en verder denk ik 2 tientjes extra boodschappen.

Ik doe de bewindvoering van mijn zusje en inderdaad zij had ook over 2010 een naheffing.. Had toendertijd 1046 teruggekregen en moet nu 1156 terugbetalen :(:)

Ik heb even gekeken in de papieren van toen ( ik deed toen de bewindvoering nog niet dus heb niet alles ) maar zie bijvoorbeeld op de jaaropgave van het UWV dat er helemaal geen loonheffing is ingehouden, erg vreemd..

Ik vrees hier ook dat het gewoon betalen wordt...

Voor de rest haaaai allemaal :D Ben al een paar topics meelezer en kijk even of er wellicht nog handige tips voor ons tussen kunnen zitten. Wij hebben het echt niet slecht maar vind het zonde om alles aan boodschappen uit te geven.

ik heb de heffingskorting bij de UWV er op zitten, werkgever uit 2010 heeft de eerste drie maanden ook die korting uitgevoerd ondanks dat ik aangegeven had op de papieren dat dat NIET moest, maar ja, dat gaat om een bijbaantje van 5 uur p/w,
dat zal dus idd om een max 200 euro te veel uitgevoerde korting gaan,m maar hoe ze van daar , op die 1150 komen, zelfs inclusief die 800 euro die ik al terug heb gehad...geen idee...
naja, maar bellen na oud en nieuw, misschien nog even mijn oom er naar laten kijken voor die tijd. (die is belasting advisuer oid) ik ga het wel zien. Heb me wel al neergelegd bij het idee van betalen, maar ja, misschien heb ik geluk (zal wel niet :+ )

volgende week weer hamsteren bij de app, maar hoop eigenlijk niet veel nodig te hebben, voorraad, feestdagen overschot en dergelijke.
en heb al een groentepakket betaald, hoef ik alleen op te halen donderdag.

Davinia : dat is ook zwaar niet tof zeg

Sheran

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:40

Dat is vervelend, al dat terugbetalen! Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad. Ik kreeg wel 1x teveel van de ib-groep (nu DUO) maar ik vond het al zo raar dat ik zoveel kreeg, dus ik heb het vastgezet en ik kon het later inderdaad weer inleveren :).

Mijn ouders hebben samen 4 kerstpakketten gekregen en daar heb ik ook wat uit gehad. Dat betekent dat ik weer eens koekjes heb om te eten en allerlei extra dingen die ik normaal nooit koop :). Ook wel weer eens lekker, maar je went er snel aan! Normaal koop ik namelijk geen koek/chocola/snoep/frisdrank/appelsap etc.

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:30

Vandaag boodschappen gedaan, 18.27 was ik kwijt bij de nettorama. Maar had nog veel in voorraad. En zatten ook wat dingen voor oud&nieuw bij.

Vandaag: Verse kippensoep
Maandag: Kippensoep met brood
Dinsdag: Eet ik op mijn werk
Woensdag: Hete kip met rijst en boontjes
Donderdag Aardappels groente vlees
Vrijdag: Pasta tonijn
Zaterdag: Eten op werk
Zondag: Tortilla

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:35

Ik ga dit topic volgen en nu ook echt bewuster boodschappen doen.

Er gaat hier wekelijks zoveel geld doorheen aan boodschappen.
We hoeven niet te bezuigen, maar als ik de bonnetjes bekijk dan is het gewoon zonde.

Dat geld stop ik liever in een potje zodat we na een jaar lekker op vakantie kunnen.

Ik grijp zonder na te denken alleen naar A merken, koop alles vers, gooi meer dan een half brood weg als het niet meer vers is in plaats van er een tosti / toast van te maken, gooi een heleboel weg zonder in te vriezen, koop Disney keukenrol en het duurste toiletpapier.

Allemaal onnodig dus.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:12

Raponsje schreef:
Ik ga dit topic volgen en nu ook echt bewuster boodschappen doen.

Er gaat hier wekelijks zoveel geld doorheen aan boodschappen.
We hoeven niet te bezuigen, maar als ik de bonnetjes bekijk dan is het gewoon zonde.

Dat geld stop ik liever in een potje zodat we na een jaar lekker op vakantie kunnen.

Ik grijp zonder na te denken alleen naar A merken, koop alles vers, gooi meer dan een half brood weg als het niet meer vers is in plaats van er een tosti / toast van te maken, gooi een heleboel weg zonder in te vriezen, koop Disney keukenrol en het duurste toiletpapier.

Allemaal onnodig dus.

Ook ik ga dit topic volgen, met dezelfde redenen als hierboven. Daarlangs heb ik echt moeite met het weggooien van eten.

Ik blijf wel vers inkopen (ik koop wekelijks met mijn dochter groente en fruit op de markt). Ik heb hier een grote vrieskist staan, als jullie nog tips hebben om daar een optimaler gebruik van te maken, zijn deze zeker welkom.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:55

Dat is een fiks bedrag wat je terug moet betalen Sonja_vR... :(:)

Gisteren bij de C1000 35,16 uitgegeven :
2 liter half volle melk
koffiemelk
optimel yoghurt
vanille vla
glas doperwtjes
glas ziveruitjes
glas amsterdamse uitjes
glas rodekool
10 eitjes
badkamerspray
vienetta ijs
zwart witjes
3 x aromat navulzakjes
2 x silvomix
pak dropjes
farmersalade
cherry tomaatjes
2 x smeerkaas
verse sperziebonen
soja zoutjes
brie
half meergranen
1 prei
opbak baquette
opbak pistoletjes
gekookte ham
paprika mix.
Bij de Aldi nog druiven en augurken gehaald van de week :2.68
En bij de Kaufland 6 x 1.5 liter spa rood ...daar kreeg ik nog geld bij vanwege statiegeld flessen inleveren .

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:53

ditano, voor hoe veel personen koop jij in?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:38

Just me :o , heb wel wat extra lekkers gekocht omdat ik nog bezoek
krijg .Moet wel erbij zeggen dat ik redelijk wat A merken koop .

Resultaat boodschappen huishoudboekje :
Ik moet alleen vandaag nog wat aardappelen halen .
November 257,44
December 198,49

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:12

Er zijn veel mensen die moeten bezuinigen , maar heel veel mensen gaat het schijnbaar
goed .Hier is het rond de feestdagen een drukte van jewelste in de supermarkten .
Bij jullie ook ??
Moet er wel bij zeggen dat veel Nederlanders hier hun inkopen doen .
Laten we zeggen dat vuurwerk en sterke dranken het goed doen .

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:38

Staat 'crisis' ook wel om bekend. Mensen doen minderen op vakanties of iets dergelijks, maar willen des te meer bij de kleine dingen toch dat luxe gevoel ervaren en doen daar een tandje bij op ;)

Hier is het ook afgelopen 2 weken al superdruk in de supermarkten geweest :j

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:39

Ohja hoor, hier ook. Veel dingen waren ook op net voor kerst. Moet zeggen dat ik zelf ook niet echt bezuinigd heb, spaar iedere maand flink en nu in december vrees ik dat ik even wat moet terug overmaken naar mijn spaarrekening. Maar daar zijn we dan ook wel 4 dagen voor in Parijs geweest, heb ik veel kado's gekocht voor iedereen, hebben we veel en lekker gegeten en ik had ook de auto APK deze maand.
Volgende maand stort ik het wel weer terug + extra spaargeld.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:36

Wij hebben ook vuurwerk van de kaufland ben heel benieuwd!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:45

Hier is het super rustig elke keer in de supermarkten. Zelfs de zondag en maandag voor kerst.
Gelukkig maar :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:51

Hier was het echt megadruk... Ik moet straks nog wat vergeten boodschappen doen en ik vrees het ergste :') Gelukkig wel zelfscanners hier in Zoetermeer.
Vrijdag voor het eerst bij de Jumbo (Wervershoof) geweest. De breedte van de paden vond ik echt super, maar verder is het nogal een duizend in een dozijn supermarkt met bijbehorende prijzen. Dan vind ik de Deen een stuk fijner. Jammergenoeg hebben we beide supermarkten hier niet :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:53

Ik moet zo ook nog boodschappen doen, dus ben benieuwd.

Wervershoof ligt niet echt om de hoek van jou haha.
Het ligt nogal aan het filiaal denk ik. Onze Jumbo in Utrecht was echt super klein en krap. En om toch maar zoveel mogelijk assortiment erin te proppen hele hoge stellingen. Was net een doolhof daardoor. Heel benauwd.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:56

Hihi, klopt, ik was een weekendje bij een vriendin :D
De paden bij die jumbo waren 4 of 5 karretjes breed, hier in de omgeving (AH, C1000) is dat krap 2 karren! Ik schrok wel van sommige prijzen trouwens, 3 euro voor 5 plakjes salami met roomkaas erin %)
Ik snap sowieso al niet dat je dit soort dingen kant en klaar koopt, maar die prijs vond ik wel heel absurd!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 14:58

Oh ja dan is dat super ruim. Dat heeft de Jumbo in Utrecht echt niet haha. Lijkt me ideaal!!!!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:29

Beste wensen iedereen!
Hier gaat de boodschappen-broekriem iets aan... niet eens zo zeer qua voedsel maar meer planten, bloemen, tijdschriften en andere prullaria :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:31

Dat moet je ook uberhaupt niet kopen allemaal :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:34

Hoezo dat nou weer :?
Nietiedereen houdt ervan om in een kille plantloze kamer of huis te wonen....

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:36

Joh, ik bedoelde het helemaal niet vervelend. :) Als je dat soort dingen niet koopt wil het trouwens ook niet zeggen dat je in een kil huis woont :). Je kunt ook op een andere manier decoreren.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:36

Ook van hier uit iedereen de beste wensen ...

Bloemen koop ik ook bijna wekenlijks :o .
Heb nu de eerste tulpen in huis staan ...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:38

Ditano, tulpen zijn hier nog niet... heb al wel bijna 2 weken snijhortensia's staan!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 15:40

Ik heb zaterdag 20 tulpen gehaald voor 5 Euro ...en gave rozen hadden ze a 4,50 het bos .
Oooohhh ik moet me dan altijd zo inhouden ... :D

ook mooi hortensias ... :j

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-13 16:46

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Hier de komende tijd maar weer flink bezuinigen.
De laatste weken van december iets teveel uitgegeven :o