[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 23:41

Bedoelde de 6.1.1 update ivm 3G en Microsoft Exchange of is die echt alleen voor iPhone 4S? :o?

Ik heb idd 6.1 draaien op mijn aaiPet.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 07:44

Bagheera_206 schreef:
En wat als mijn aaiPet 3G heeft van Vodafone? Ik zie daar nog geen update voor. :=

ik zie hem ook niet, de update zal alleen voor de 4S zijn

Choiix

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 10:45

Die is vreemd genoeg alleen voor de 4S ja. Ben hem nu as we speak op mijn 4S aan het zetten. Bijzonder vreemd dat diezelfde update niet voor de iPad van dezelfde generatie uit komt, maar daar zal neem ik aan ook wel snel een 6.1.2 update voor volgen die ook de jailbreak weer onmogelijk maakt :)

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:07

Ik heb 'm gekocht :) (Tweedehands) Volgens de Apple site vervalt de garantie in augustus. Ik ben niet de eerste eigenaar, dus ik vraag me af, is die garantie ook nog voor mij geldig? Op de site staat dat je een bon moet hebben (die heb ik van de winkel zelf), geld dit ook? Garantie van de winkel zelf heb ik 2 weken ( := )

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 18:58

Bij mijn weten maakt dat niets uit :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:18

Garantie is op het serienummer. :)

Deze is overigens alleen geldig als het toestel nog nooit door derden is opengemaakt en daar kun je dan niet zeker van zijn, aangezien je nu derde eigenaar bent.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:53

na het installeren van iOs 6.1.1 op de 4S is het pas echt mis: zodra ik hem aan de lader leg, wordt ie bloedheet en de batterij loopt even snel leeg als voorheen, hoop dat ze de bugs snel fixen

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:55

Ik herken je problemen absoluut niet Morrie.. Probeer anders eens een herstel uit te voeren via iTunes?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:27

Zijn die mini's nou echt zo slecht leverbaar? -O-

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:09

Dat is vanaf het begin al zo. Ze zijn rete populair. Je hebt ze sneller als je gewoon naar de winkel gaat.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 21:23

Saskiaatje: Met opengemaakt bedoel je ook echt opengemaakt? Of is dit een uitdrukking? :P Als het wel op echt openmaken ging dan weet ik inderdaad niet of dat is gebeurd :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:13

Open maken is nog niet zo'n issue, batterij vervangen kan zo uit m'n hoofd zonder verlies van garantie maar het belangrijkste is het moederbordje, die mag er echt niet uitgelicht zijn want daar zit er zeker weten één op :)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:30

Ikwashier schreef:
Saskiaatje: Met opengemaakt bedoel je ook echt opengemaakt? Of is dit een uitdrukking? :P Als het wel op echt openmaken ging dan weet ik inderdaad niet of dat is gebeurd :)

Nee, ik bedoel echt letterlijk openmaken, oftewel de schroefjes losmaken en binnenin aan de iPhone sleutelen.
Moederbord vervangen o.i.d.

Oh, excuus, zie dat het boven me ook al is gezegd. :)

Bij ons mag de accu vervangen officieel ook niet, maar als dezelfde schroefjes weer teruggeplaatst worden en het een originele batterij betreft is de kans natuurlijk vrij klein dat dit opgemerkt wordt.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:57

Oke, nee inderdaad dit kan ik niet weten. Heb hem net voor het eerst gebruikt en tot nu toe erg tevreden :)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 13:58

Muh, bokkers. Gisteren begaf mijn iPhone het en ik weet niet wat ik moet doen. De aan- en uitknop is kapot (daar begon het mee) en daarna kreeg ik een wit scherm. Normaalgesproken doe je dan een harde reset, maar dat kon dus niet zonder aan- en uitknop. Vervolgens is mijn scherm in gaan branden omdat ik helemaal niks kon.
Als ik voor reparatie ga (want ik heb geen garantie meer) kost het me een nieuw scherm, een nieuwe aan- en uitknop en met een beetje pech doet het sensortje om te locken tijdens een gesprek het ook nietmeer (die vertoonde gisteren ook al kuren).
Dat wordt waarschijnlijk een bedrag van €200+. Maaarrrr, mijn abonnement is al afgelopen (heb nu een sim-only).
Doe ik hem laten repareren of doe ik een nieuwe aanschaffen icm abonnement?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 14:02

Je kunt ook gewoon een losse aanschaffen zonder abbonnement (moet je natuurlijk wel het geld voor hebben), maar je sim only loopt ook gewoon door neem ik aan.

Een telefoon is helemaal niet goedkoper als je die neemt icm met een abbo. Heb ik laatst nog maar weer eens zitten uitrekenen. Los kopen met een simonly is zelfs iets goedkoper (op het hele abbonnement zo'n 30 euro) dan een telefoon met abbo. Ik zou gewoon eens rondkijken voor een leuke tweedehandse of gewoon zonder abbo een nieuwe kopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 15:58

Zijn er bij de iPhone 4 trouwens elementen die 'snel' kapot gaan? (i.v.m 2de hands kopen).
Scherm is voor mij sowieso een groot punt, en de home button. Die moeten gewoon nog goed werken.
Maar vind 't zo lastig uit al die 2de hands toestellen een te selecteren, en voor een 'redelijke' prijs.
Gaat me voornamelijk om de iPhone 4, maar de 4S zal dezelfde punten hebben denk ik :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:03

Anne. schreef:
Muh, bokkers. Gisteren begaf mijn iPhone het en ik weet niet wat ik moet doen. De aan- en uitknop is kapot (daar begon het mee) en daarna kreeg ik een wit scherm. Normaalgesproken doe je dan een harde reset, maar dat kon dus niet zonder aan- en uitknop. Vervolgens is mijn scherm in gaan branden omdat ik helemaal niks kon.
Als ik voor reparatie ga (want ik heb geen garantie meer) kost het me een nieuw scherm, een nieuwe aan- en uitknop en met een beetje pech doet het sensortje om te locken tijdens een gesprek het ook nietmeer (die vertoonde gisteren ook al kuren).
Dat wordt waarschijnlijk een bedrag van €200+. Maaarrrr, mijn abonnement is al afgelopen (heb nu een sim-only).
Doe ik hem laten repareren of doe ik een nieuwe aanschaffen icm abonnement?

Welk type iPhone gaat 't hier om?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:08

Het gaat om een iPhone 4s.

Siloh, mijn sim only is maandelijks opzegbaar. Het gaat er daarnaast ook helemaal niet om wat het goedkoopste is, maar het feit dat ik een vergelijkbare telefoon kan hebben. (en dat is dus een iPhone 4s of hoger voor mij :P ) Ik heb immers niet even 600 euro, maar wel de mogelijkheid om 30-40 euro pm te missen :) Maarja, dan nog.. gaat het lonen om zo'n telefoon te laten repareren.. of kan ik die 150-200 beter steken in een nieuwe telefoon..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:27

In dat geval zou ik inderdaad gewoon voor een nieuwe abonnement gaan inderdaad.

Maar vind dit wel erg snel voor een iPhone 4S, die dingen horen veel langer mee te kunnen. En je hebt toch op iPhone's 2 jaar garantie? Of is dat alleen met 2 jarige abo's?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:28

Europese garantie is 2 jaar.

Ik twijfel tussen de hoeveelheid geheugen die ik ga nemen bij mijn iPhone 5. :+
16 of 32...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:29

Maar dan moet ze nog garantie hebben, want de iPhone 4S is er nog geen 2 jaar.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:43

enige reden die ik kan bedenken dat zij geen garantie meer zou hebben is als ze het toestel zelf al eens open heeft gehad... :+

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:45

of gejailbreakt?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 16:55

Jailbreak heeft geen gevolgen voor de garantie. Ga er mee naar Amsterdam!! Niet naar een Apple Reseller maar de Apple Store aan het Leidseplein, krijg je zo een nieuwe mee :)