Ik heb bij mn ouders en schoonmams inductie maar we krijgen nu gas. Heerlijk aan is aan en uit is uit.
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:22
Mootje schreef:
Inductie gaat veel sneller En je hebt speciale pannen nodig.
Geen speciale, alleen moeten wel een platte bodem hebben en niet van aluminium zijn Aan te raden is om geen pannen te gebruiken die eerst op gas hebben gestaan i.v.m. krassen maken op je inductieplaat.
Teegee, dat is toch bij inductie ook! Of ben je in de war met keramisch??
_Lorette_
Geplaatst: 22-06-12 11:24
Mootje schreef:
Inductie gaat veel sneller En je hebt speciale pannen nodig.
Dat was dus al het eerste probleem. Wist ik veel! Daarom ging de inductie niet aan. Ik doe er steeds een half uur over om hem aan te krijgen. Moet er echt handigheid in krijgen. Gas is lekker simpel.
TeeGee
Geplaatst: 22-06-12 11:24
Uhh dat zou best kunnen, inductie is toch ook met van die tip toetsen die nooit werken?
Wij hebben straks ook keramisch of inductie. Weet het niet eens meer. Voor welk van de beide heb je nu speciale pannen nodig?
Mootje
Geplaatst: 22-06-12 11:26
Lorette Mjin moeder wilde perse inductie, want dat was makkelijker schoon te maken... Alleen moest het hele electrische systeem van het huis op de schop (te weinig groepen). Achteraf is ze wel blij dat ze inductie heeft.
Rowo, inductie
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:28
mmmm, dit voorspeld veel goeds voor straks.....
rowo
Geplaatst: 22-06-12 11:29
Vriendlief kookt altijd en wil eigenlijk gas... iemand enig idee of dat 'simpel' aan te passen is? Gas aansluiting zit naast de keukenl.
Mootje Thanks!
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:30
rowo schreef:
Vriendlief kookt altijd en wil eigenlijk gas... iemand enig idee of dat 'simpel' aan te passen is? Gas aansluiting zit naast de keukenl.
Mootje Thanks!
Bij ons precies zo!! Maar ik moet het schoon maken.... Hoe bedoel je aan te passen??
Mootje
Geplaatst: 22-06-12 11:31
Dat van die groepen Kentaro? Mijn ouders hadden maar 4 groepen en inductie trekt nogal wat en moest op een aparte groep. Huis is trouwens van '82. Rowo, goed uitgekozen Je hebt al wel een gasaansluiting in de keuken? Dan moet hij worden doorgetrokken. Huidige aansluiting verwijderen, nieuw stuk eraan solderen en een nieuwe aansluiting erop. Dat kost niet de wereld! Er komt toch een nieuwe keuken in, of niet?
_Lorette_
Geplaatst: 22-06-12 11:33
Dit is een stukje van de keuken:
We wonen er niet en het is dan ook echt een zooi. De spullen staan allemaal op het aanrecht ipv in de kastjes. Maar het geeft een beeld.
Heel veel mensen zijn helemaal weg van het blad. Het schijnt ook een duur blad te zijn. Ik vind het echt helemaal niets. De stijl past heel goed bij het huis, maar ik heb veel liever een moderne keuken of landelijk-modern, maar in elk geval niet een rode keuken met zo'n blad. Vervangen kan wel een keer en de kastjes kan ik misschien wel schilderen, maar dat doen we nu niet. Misschien ooit, als we weer wat hebben gespaard, laten we de keuken nog wat uitbouwen. Ik vind het namelijk erg jammer dat er geen eettafel in de keuken past. Wij zitten vrijwel altijd in de keuken, maar dat kan straks dus niet meer.
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:33
Hadden wij in ons huidige huis ook. Wij hebben nu geen inductie, maar wel krachtstroom aan laten zetten. Weet eigenlijk niet meer wat dat gekost heeft?! Vind een groot voordeel dat je allerlei apparaten tegelijk aan kunt zetten! Hoef nooit te twijfelen wasmachine of droger e.d. In ons nieuwe huis is het al standaard. Wel hebben we voor de zekerheid gasaansluiting wel laten zitten
Mootje
Geplaatst: 22-06-12 11:36
Ik heb twee aansluitingen in mijn washok, op twee verschillende groepen zitten. Ik heb geen stekkers, maar zo'n draaddoos met een aan/uit schakelaar.
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:37
lorette, ik vind het ook super jammer dat er bij ons geen tafel in de keuken gaat passen! Maar uitbouwen is voor ons helaas ook geen optie. Vind de keuken niet helemaal tegen vallen! Wel zou ik persoonlijk iets van een glasplaat achter je gasfornuis zetten i.v.m. het zeer moeilijk schoonmaken van de voegjes?!
Hoe kook jij dat je vieze voegen verwacht Ik heb spierwitte tegels met witte voegen (platen vind ik lelijk) en er is nog nooit iets op gemorst tegen die wand!
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:39
Meen je dat??? (en je wilt inderdaad niet weten hoe ik kook...................)
Mootje
Geplaatst: 22-06-12 11:40
Ik denk dat ik in die 4 jaar tijd maar 3x gespetterd heb tegen die wand en dan maar 2 of 3 druppels Op de RVS plaat ligt ook nooit eten, alleen vetspetters van de koekepan.
Wij hebben in ons huidige huis ook geen glazen plaat voor de tegeltjes. Voegen schoonmaken valt bij ons heel erg mee! En ik kiep / spetter nog wel eens wat naast de pannen.
Kentaro
Geplaatst: 22-06-12 11:43
En ik maar tegen me vriend zeggen dat het héél normaal is dat er gespetterd wordt...........
Gewoon stug volhouden Ik ken huishoudens waar er standaard zilverpapier gedrapeerd is om alle smurrie uit de pannen op te vangen Die verschonen ze dan 1x per week.
Bedankt voor de felicitaties Heb al een super leuk verjaardagscadeau van m'n vriend (of man, moet ik tegenwoordig zeggen ) gekregen Een houten 3-laags etagère van Riverdale In het donkergrijs, echt zo gaaf Had 'm al een paar keer in m'n handen gehad en steeds gezegd dat ik 'm wel zou kopen als we in het huis zouden zitten en nu stond ie al op me te wachten
Wij koken nu op gas en in het nieuwe huis ook Daar hebben we een Boretti fornuis en oven Wat het spetteren betreft; ik spetter ook altijd gigantisch Tot grote vreugde van m'n vriend, hij mag dat altijd opruimen (ik kook, hij doet de afwas en dus ook het fornuis )
Mijn ouders hadden in hun nieuwe huis een keramische kookplaat, maar die hebben ze laten vervangen voor inductie. M'n moeder vindt koken op gas nog steeds het fijnst (zou ik zelf ook altijd voor kiezen, vind dat ook gewoon iets hebben op de één of andere manier), maar inductie is ze ook wel tevreden over. Keramisch vond ze helemaal niks.