Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:32

blue_kim schreef:
@zidore, heb jij toevallig foto's van je keuken? of heb ik daaroverheen gekeken in dit topic?

En dan heb ik nog een vraagje.... ik las in een ander topic over verbouwen wat ik volg, iets van lak voor over tegels...
Iemand hier bekend mee?
Want ik heb in mij halletje zwarte matte tegels liggen. En als ik gedweild heb glimmen ze helemaal en dan vind ik ze prachtig, maar zo mat vind ik het maar lelijk.
Dus vroeg me af of er een soort van tegel lak is, waardoor ze mooi gaan glimmen :D

nee! no pictures please! ;-) ;-) een paar pagina's terug heb ik m'n groene keuken al eens genoemd.. zegt al genoeg en ben niet zo handig met foto's (wel zoeken van internet maar van mezelf krijg ik ze amper op het net ;-))

lakken over tegels hebben we ook wel eens gedaan
over muurtegels dan
ik wilde ze wit, maar ik vond het serieus echt heel lelijk geworden dus ik doe het niet meer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:20

Sizzy schreef:
Groen gebloemd? Haha geweldig

Jeps groen gebloemd! Lekker retro hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:22

Samo schreef:
Tegelverf is ook nog een idee idd! Hmmm ga er toch eens serieus over nadenken! M'n aanrechtblad is niet van hout, heeft wel een hout-look/bruin (beetje zelfde als de onderste randen van de kastjes), fineer is het dan denk ik?

Nieuw keukenblad is niet zo duur hoor! Met een euro of 70 ben je dan klaar!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:42

Ir111 schreef:
Ik ben onder de indruk van de presentatie van het huis, echt heel goed gedaan in mijn ogen. Oogt ruim, niet te persoonlijk maar wel heel sfeervol ingericht. Echt goed gedaan!

Ik vind het aantal haken en ogen nogal meevallen. Het zijn oude woningen en daar moet gewoon wat aan gebeuren. Het zijn geen dingen die allemaal tegelijk direct moeten gebeuren. Je kunt steeds wat doen. Ik hoop voor je dat je het kunt kopen, ik vind het echt een geweldig huis, helemaal mijn smaak (ik vind de hoekjes en erkers in de woningen in die wijk zo leuk).

Sizzy: Ik vind het ook een erg leuk huis! Wat een ruime woonkamer...ben benieuwd of het echt zo ruim is of dat het goede foto's zijn ;) Anders kopen, mits je budget hebt voor nieuwe kozijnen en eventueel het toilet!! Verstandig dat je een bouwkundige keuring laat doen, dan weet je wat voor kosten je kunt verwachten aan onderhoud.

Vind trouwens het groen in de gang erg leuk!

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:53

Opknappen van keukens heb ik geen verstand van. Wij hebben er gewoon een nieuwe ingezet 8-)
Maar die van ons had ook geen potentieel om opgeknapt te worden ;)

Keukenblad verven zou ik niet snel doen als een keukenblad minder dan 150 euro kost. Maar misschien dat het kan als je er daarna een bepaalde laklaag over aan brengt?

Opisop_shop, jou badkamer is ook heftig roze en groen. Plannen om dat binnenkort op te knappen of wordt je er wel vrolijk van?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:54

Mijn kast met Blond Amsterdam spulletjes is wel het meest opvallende meubelstuk in mijn kamer :D Als ik volgend jaar op mijzelf ga moet het servies mee, de kast trouwens ook. Het servies gaat wel in een andere kast, ik wil er een mooie buffetkast voor kopen :D Gelukkig vindt mijn vriend het ook mooi :D

Voor het idee een foto van mijn overvolle kast:
Afbeelding

MMIDV

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:01

leuk!
ik is blond fan!

al doe ik er nu wel minder mee sinds ik samenwoon

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:02

Naath86 schreef:
Mooi appartement Sizzy!! Heel licht allemaal en best ruim ziet het eruit!
Sterre schreef:
Naath, het ligt er natuurlijk aan wat voor meubels je hebt hè ;) !
Als je overwegend bruine meubels hebt, zou ik niet voor grijs gaan (die kleur van Zonnetje vind ik schitterend!!) maar eerder voor zandkleurig.
Heb je zwarte of hele lichte meubels (of een knalkleur als rood of turquoise), vind ik grijs natuurlijk wél erg mooi :j !
Zo´n lila tint die richting grijs gaat (wat Renske heeft), klinkt ook erg mooi :) .

*pajidin, misschien krijg ik op lange, saaie winteravonden ooit nog eens de geest en ga schuren :P (alhoewel, als ik er aan denk dat ik dagenlang bezig ben met boven mijn macht te werken %) ... ).

Klopt, daar heb je gelijk in. We nemen waarschijnlijk teak houten meubels en hebben een grijze bank. Teak hout is toch best wel donker dus denk dat ik dan voor zandkleur ga. Zou ik dan 1 of twee muren doen??

Grijs kan prima kunnen bij teak meubels en een grijze bank.

Ik zou wel slechts 1 muur doen.

@ Kieffer: Leuk spul dat Blond! Hahaha de labeltjes zitten er nog aan :D

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:12

pajidin schreef:
Ir111 schreef:
Ik ben onder de indruk van de presentatie van het huis, echt heel goed gedaan in mijn ogen. Oogt ruim, niet te persoonlijk maar wel heel sfeervol ingericht. Echt goed gedaan!

Ik vind het aantal haken en ogen nogal meevallen. Het zijn oude woningen en daar moet gewoon wat aan gebeuren. Het zijn geen dingen die allemaal tegelijk direct moeten gebeuren. Je kunt steeds wat doen. Ik hoop voor je dat je het kunt kopen, ik vind het echt een geweldig huis, helemaal mijn smaak (ik vind de hoekjes en erkers in de woningen in die wijk zo leuk).

Sizzy: Ik vind het ook een erg leuk huis! Wat een ruime woonkamer...ben benieuwd of het echt zo ruim is of dat het goede foto's zijn ;) Anders kopen, mits je budget hebt voor nieuwe kozijnen en eventueel het toilet!! Verstandig dat je een bouwkundige keuring laat doen, dan weet je wat voor kosten je kunt verwachten aan onderhoud.

Vind trouwens het groen in de gang erg leuk!

Het is idd echt zo ruim als op de foto's :) dat was iig geen afknapper toen ik binnenliep!
Ik vind het groen juist weer helemaal niks in de hal, typisch he haha :D

Kieffer, wat heb je al een hoop servies bij elkaar gespaard, heerlijk :D

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:20

Haha, ja geweldig he van die labeltjes :P Ik heb twee bekers die ik gebruik en de rest is gloedjenieuw. Ik word al panisch als iemand er indringend naar staart, stel je voor dat het breekt :P

Nee hoor, gekkigheid, ben wel van plan het ook echt te gebruiken. In mijn hoofd geef ik wekelijks theepartijtjes met mooie taarten op mijn taartplateau en schattige cupcakes op mijn grote schaal (die ik gebakken heb in bakvormen van Blond en uit de oven heb gehaald met mijn setje Blond ovenwanten en pannenlappen). Dan drink ik met vriendinnen thee uit mooie Blond bekers/kopjes/kop en schotels, enz. De thee wordt uiteraard geschonken uit mijn roze theepot die op het rechaud staat met een theelichtje er onder. Suikerklontjes en melk staan op tafel in het schattige stelletje. We roeren met lepeltjes met miniatuurkopjes er op in onze thee en we eten de taart met mooie Blond vorkjes met taartjes of bijtjes er op. Natuurlijk van mijn 22-delige collectie gebaksbordjes :D
Als afsluiter eet iedereen een petit four van de petit four bordjes uit mijn verzameling :D Daarna vegen we onze monden af aan Blond servetjes. Het peper en zout stel van Blond staan ook op tafel, niemand weet echter waarom dat zo is...

Natuurlijk blijft dit allemaal maar in mijn hoofd zitten en zal het er nooit van komen, ik heb het puur voor de heb :+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:22

Kieffer schreef:
Haha, ja geweldig he van die labeltjes :P Ik heb twee bekers die ik gebruik en de rest is gloedjenieuw. Ik word al panisch als iemand er indringend naar staart, stel je voor dat het breekt :P

Nee hoor, gekkigheid, ben wel van plan het ook echt te gebruiken. In mijn hoofd geef ik wekelijks theepartijtjes met mooie taarten op mijn taartplateau en schattige cupcakes op mijn grote schaal (die ik gebakken heb in bakvormen van Blond en uit de oven heb gehaald met mijn setje Blond ovenwanten en pannenlappen). Dan drink ik met vriendinnen thee uit mooie Blond bekers/kopjes/kop en schotels, enz. De thee wordt uiteraard geschonken uit mijn roze theepot die op het rechaud staat met een theelichtje er onder. Suikerklontjes en melk staan op tafel in het schattige stelletje. We roeren met lepeltjes met miniatuurkopjes er op in onze thee en we eten de taart met mooie Blond vorkjes met taartjes of bijtjes er op. Natuurlijk van mijn 22-delige collectie gebaksbordjes :D
Als afsluiter eet iedereen een petit four van de petit four bordjes uit mijn verzameling :D Daarna vegen we onze monden af aan Blond servetjes. Het peper en zout stel van Blond staan ook op tafel, niemand weet echter waarom dat zo is...

Natuurlijk blijft dit allemaal maar in mijn hoofd zitten en zal het er nooit van komen, ik heb het puur voor de heb :+

_O- _O- _O- _O-

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:23

tegels verven gaat hardstikke mooi, als je maar niet bespaard op een goede ontvetter/primer :j
wij kochten een huis met een antieke keuken, omdat we binnen 3 jaar een nieuwe keuken wilden aanbouwen wilden we geen geld uitgeven aan de oude keuken, dus we hebben alles geverfd, de kastjes, de tegels enz.... best nog goed volgehouden die 3 jaar :D
oude situatie:
Afbeelding
na het verven
Afbeelding

tijdens de afbraak vanwege een nieuwe keuken
Afbeelding

en de nieuwe keuken
http://i180.photobucket.com/albums/x121 ... G_2718.jpg

http://i180.photobucket.com/albums/x121 ... G_2735.jpg

http://i180.photobucket.com/albums/x121 ... G_2638.jpg

de oude keuken na de verbouwing
http://i180.photobucket.com/albums/x121 ... G_2853.jpg

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:56

waaauww.. mooie nieuwe keuken echt super +:)+

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:07

hihi op de foto nog wat kaal, inmiddels alweer een jaar in gebruik :D
ik ben er na al die ouwe troep echt heel gelukkig mee :j

en nu de volgende missie, de woonkamer :+
we zijn druk op zoek naar een dressoir en een tv kast (lang en laag) in dezelfde stijl, kleur maakt niet eens zoveel uit, ik vertik het alleen om er een vermogen aan uit te geven :=
op MP reageerd de ene helft niet, de andere vraagt soms nog meer dan de nieuwprijs....

vroeger was sneupen nog leuk :x

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:02

Kieffer schreef:

Hahaha ik ziet al stiekum te hopen dat vriendlief 3 avonden blijft sporten zodat ik genoeg vriendinnen visite kan ontvangen hahaha hij wordt altijd gek van ons gegiechel hahaha Ik heb ook een berg blond....... ik blijf het errug leuk vinden! Hier zit het allemaal veilig ingepakt in verhuisdozen en hoop ze toch met een maandje of 4 uit te kunnen pakken en gebruiken!

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:07

Ik heb pas de mokjes van Oililly aangekocht, ook hééél leuk, en krijg er ook alleen maar leuke recaties op.
Ben alweer aan het sparen voor de volgende aankoop ...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:10

Ik ben gek op drukke gekleurde dingen hahaha
Intrieur wordt erg rustig maar wil met accesoires de boel opfleuren! Vriendlief vind alles mooi wat ik mooi vind (goh zooo makkelijk) dus heb een vrije hand wat dat betreft.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:28

Hallo,

Ik meld me hier ook even.
Ik heb zelf 4 jaar geleerd als interieurstylist. Ben nu bezig om voor mezelf te beginnen.. proberen om het naast mn werk te doen. Zou me heel leuk lijken om af en toe een opdracht te krijgen.
Mn eigen huis ben ik nog lang niet tevreden over. Zodra ik tevreden ben, zal ik jullie foto's laten zien ;)

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:32

beaugestes schreef:
daar was ik al bang voor ;( Is er een manier om die muur glad te krijgen?

Ik heb tzelfde probleem.. wil in de slaapkamer graag een leuk behangetje, maar de vorige bewoner heeft alle muren geverfd met structuurverf :(
Ik wil nog wel eens een dik vinyl behang proberen met een hele sterke lijm, maar ben bang dat het echt stucen wordt.. *zucht*

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:37

Jeetje Dana, ik vind jullie oude keuken opgeknapt er ook al leuk uit zien, maar de nieuwe is natuurlijk super +:)+ :j !!

*opisop, jouw badkamer is bijna nog erger dan die wij ooit in onze eerste woning hadden; daar waren de muren knal oranje met en bruin bloemetje erin :') . Een kennisje van mij had precies dezelfde tegels, maar dan in het groen :D .

*Kieffer, dat Blond A´dam kan ik niet warm voor lopen, maar ik snap wel dat men er van gecharmeerd is ;) .
Ik kan je alleen aanraden: gewoon gebruiken die hap :) .
Ik ben toevallig aan een servies gekomen (is op de boerderij blijven staan die wij bijna 6 jr geleden gekocht hebben :+ ), waarvan mijn vader ruim 30 jr geleden voor mijn moeder 4 kop en schoteltjes uit Engeland meebracht met de woorden "nu kan ik je járenlang iets voor je verjaardag geven, want dat spul kost een vermogen!"
Helaas overleed hij het jaar daarop :\ en is mijn moeder nooit verder gekomen dan die 4 kop en schotels :+ .
Bij de bezichtigingen had ik dat servies al in de kastjes zien staan :~ en toen na de verkoop bleek dat het servies was blijven staan, was ik echt helemaal hyper :):) !
In het begin wilde ik mijn "nieuwe" sevies sparen en gebruikten we nog het Villeroy & Boch servies wat ik bij elkaar gespaard heb, maar daar vond ik intussen al helemaal niks meer aan :o .
Nu gebruik ik al weer 5 jaar mijn engelse servies en geniet ik er iedere dag van :) . En ach, mocht er eens wat kapot gaan, koop je er gewoon weer iets bij; zó vaak gebeurd dat tenslotte ook niet ;) .

Voor het gewone dagelijkse gebruik heb ik trouwens de Pip-bekers van DE :) ; die zien er hardstikke vrolijk uit en drinken "lekker" :+ .

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:44

Zidore schreef:
Nou zeg!?! blijkbaar niet! anders vraag ik het toch ook niet??? folie?? niet iedereen is hier klus-ster-nico-eigen-huis-tuin- himself?

dus nog steeds GRAAAG adres/site hoe je kunt laten verven..!

_O-

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:51

*Geeske, ik zeg verfen ipv behangen :D (kijk even op pag 77 voor het schilderresultaat op mijn SK :+ ).

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:53

vonneke schreef:
Samo schreef:
Tegelverf is ook nog een idee idd! Hmmm ga er toch eens serieus over nadenken! M'n aanrechtblad is niet van hout, heeft wel een hout-look/bruin (beetje zelfde als de onderste randen van de kastjes), fineer is het dan denk ik?

Nieuw keukenblad is niet zo duur hoor! Met een euro of 70 ben je dan klaar!

Een keukenblad voor 70 euro?? Dat is goedkoop! :D
Ik heb 5 jaar bij een keukenzaak gewerkt, maar daar koste het goedkoopste blad 130 euro per strekkende meter.. :o En dan heb je 3cm dik kunststof met waterkering (bultje aan de voorkant ;))

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:58

Sterre schreef:
*Geeske, ik zeg verfen ipv behangen :D (kijk even op pag 77 voor het schilderresultaat op mijn SK :+ ).

Heb je die strepen zelf geverfd?? :wow: Knap hoor!
Is ook mooi geworden!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:59

pajidin schreef:
Opisop_shop, jou badkamer is ook heftig roze en groen. Plannen om dat binnenkort op te knappen of wordt je er wel vrolijk van?

wahaha ik wordt wel vrolijk van je vraag, maar niet van de badkamer nee :Y)
Denk dat we volgend jaar de badkamer gaan verbouwen.
Althans, beetje afhankelijk van de financien want we willen de gehele bovenverdieping (zelf) voorzien van nieuw glas en enkele nieuwe kozijnen, dat heeft eerste prioriteit.
Mocht het erop lijken dat we er eerst nog niet aan toekomen dan gooi ik in elk geval witte tegelverf over de wandtegels :P

en idd, tegels kun je gewoon verven. Je verft alleen wel de voeg mee, dus ik zou het alleen doen als je dat geen probleem vindt.

ons keukenblad was ook goedkoop, volgens mij E60 per blad ofzo.
Bij de Ikea :)

edit gevonden;
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20153775
Laatst bijgewerkt door opisop_shop op 12-10-10 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt