[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:25

Wij krijgen in de week van 7 september (definitieve datum volgt) de sleutel van ons Spaanse huis. De aannemer begint deze week aan de badkamer.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:33

hoi hoi, ik zit ook een beetje in de woningmarkt, al heb ik het huis nu net weer uit de verkop gehaald,, het stond al 2 jaar te koop. helemaal in het begin hadden we het direct verkocht, maar was er een probleem met de financiering. daarna crisis dus weinig markt, ik zet het huis nu zelf op naam. en dan over een jaar of 2 maar weer eens kijken

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:37

Wat bedoel je met 'ik zet het huis nu zelf op naam', Nameless?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 16:24

@Pahon, oke. Wij hebben gekeken in Emmer Compas vanwege ruimte bij het huis in verhouding tot de prijs en de afstand voor onze zoon tot Emmen waar hij voetbalt en op school zit. In Emmen zelf kun nen wij deze ruimte niet krijgen.

Roswinkel lijkt me een gezellig dorpje ook, maar denk net weer iets verder en we willen echt wat terug op reistijd en kosten.

Nameless, wat balen zeg. Maar als je er zo relaxed onder bent om het nog 2 jaar aan te kijken en voor betere prijs misschien te verkopen is dat ook oke.

Relaxed, jij woont in Border? ook dichtbij. Wil je daar blijven? Rij er elke dag doorheen bijna, maar wat een drukte in de zomer. Wel leuk dorp en gezellig! Voor ons nu ook helaas iets te ver van Emmen.

Spannend al die financieringen. Wij kunnen wel ''iets'' kopen, maar niet wat we willen, vandaar mijn zoektocht toch maar eerst naar betere baan met vast contract voor ong 20 uur.

Succes allemaal

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 18:48

superpony, Roswinkel is veel duurder in verhouding tot Emmer Compas. qua afstand maakt het niks naar Emmen nouja wel afhankelijk waar je kijkt in Emmer Compas. Met de auto sta je in 10 min in hartje centrum van Emmen en met de fiets (zat op het Terra op school achterin Emmen) was voor mij (door het veld) 45 min fietsen.

Elk dorp heeft zijn voor en nadelen maar Emmer Compas wil ik echt nooit van mijn leven wonen vind het verschrikkelijk rot volk wat er woont.

Wat voor type woning zoek je dan?

Relaxed, Borger of Border? (laatste ken ik niet namelijk)
Borger zijn we vandaag nog doorheen gekomen op weg naar het Drouwenerzand.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:17

Zo zal me hier ook weer eens melden, poos niets gepost wel al die tijd meegelezen. Huis is nog steeds niet verkocht, we worden er een beetje moedeloos van.

Alle dames gefeliciteerd met hun nieuwe woning/verkoop van het huis in ieder geval. :D En iedereen die aan het klussen is; succes haha!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:48

Hoooi!!!

Nouuu wij hebben vandaag de sleutel van ons huis gekregen :):) Nu druk druk met klussen, we willen er zo graag zondag inzitten :P Behang wat eraf moest is er allemaal af en die muren zijn allemaal al voorbehandeld voor het schilderwerk (we doen toch geen glasweefselbehang maar structuurverf met een kleurtje :P ) zodat we morgen een deel kunnen schilderen. Het andere deel schilderwerk (slaapkamer) wordt zaterdagochtend gedaan aangezien het plafond daar morgenochtend wordt gewit en dat moet even flink drogen :P

T is echt wel heel erg raar hoor.. ons eigen stekkie :o Zal morgen eens wat foto's maken, en dan af en toe tot het eindresultaat. Ben benieuwd wat jullie er uiteindelijk van vinden :))

Nou, komende dagen ben ik niet online, maar ik denk wel aan jullie hoor :D :)) Tot snel!! (met foto's)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:59

Proficiat. Veel plezier met klussen en ik ben benieuwd naar de foto's.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:01

Klus ze!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:05

Klus ze en ik ben ook benieuwd naar de foto's :j Leuk he je eigen plekkie. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:24

PatriciavT, Gefeliciteerd!! Waar in Almere. Ik heb er 27 jaar gewoond, zowel in Stad ( oude centrum en stedenwijk), Buiten ( faunabuurt )en haven ( 2x Wierden ).

Pashon, ik snap wat je bedoeld, maar we komen uit Almere en oorspronkelijk uit Amsterdam, dus zijn wel wat gewend. Woon nu in 2e Mond en vind het 10x niks, maar beter dan waar ik eerder woonde. ( niet heel Almere is slecht, dat niet....)
Daarnaast zijn wij geen mensen die veel contact per se willen met anderen omdat ze in zelfde dorp wonen.
Ik vind Emmer Compas wel handig, zo dichtbij Emmen en toch wat winkels.
Overigens is het pbliek in Stadskanaal ook niet geweldig, doe liever boodschappen in Musselkanaal. En kom ook in Angelslo, maar dat is echt vreselijk..Vind ik dan qua publiek.

Onze zoon fietst nu 18km heen en weer terug. Hij traint ook nog eens 3x pw in Emmen en dan gaan wij mee, want is 's avonds en zijn we ook weer 3 uur van huis. Dat houdt dus in dat hij die dagen vele uren reist en minder tijd heeft voor huiswerk en eten, op tijd naar bed etc.
Hij kan het makkelijk dat stuk fietsen, maar het breekt wel op. Hij zat op Esdal VWO en gaat nu naar Carmel, ook met VTC dus ook daar nog trainen 2 ochtenden.

Wij willen schuurruimte voor mijn bedrijf en een rijbak. De woning liefst in redelijke staat.

Voor ons is afstand niet zo belangrijk, wij hebben auto's, maar voor onze zoon scheelt het wel. Huis wat we gezien hebben staat nog aan kant van Emmer erfscheidenveen.

Pashon, was jij net naar Drouwenerzand? Wij reden er langs, was aardig druk aan auto's te zien. Op terugweg ook wat regendruppels, maar mag de pret niet drukken, denk ik.

Relaxed waar wilde jij heen of bleef je in Borger? Ook echt leuk dorp.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:45

Patricia gefeliciteerd, erg leuk hé!!!! Nu lekker alles naar je zin maken en hopelijk zit je er zondag in.

superpony als je 2e mond niks vind, dan is Emmer Compas echt niks voor je daar is het echt nog veel erger.

Angeslo is inderdaad de "slechte" buurd van Emmen.
Stadskanaal en Musselkanaal vind ik helemaal niks qua winkels blijven ze ook erg achter vergeleken met Emmen.

als je in Emmer Compas blijft kijken zou ik zelf wat meer richting zwartemeer kant op kijken.
Sleen is ook redelijk dicht bij Emmen, wel een dure plek maar super gezellig dorp en heel erg mooi wonen.
Klijndijk is ook mooi en is weer wat goedkoper als Sleen.
Zelf zou ik het toch aan de andere kant van Emmen zoeken (andere kant als Emmer Compas) zijn de mensen gemoedelijker en veel mooier wonen, woningen en Emmer Compas staan over het algemeen ook erg lang te koop.

Borger is ook erg mooi al heb je daar in de zomerperiode behoorlijk wat toerisme en is ook al verder van Emmen af.

Wij zijn inderdaad naar Drouwenerzand geweest we waren er tegen 2 uur en tegen half 5/ 5 uur begon het echt hard te regenen toen zag je de mensen ook weg druppelen. Was erg druk maar erg leuk voor de kleine kinderen.
We zijn met vrienden geweest en de mannen hebben een frikandel eet wedstrijd gehouden :+ (intree is €11,50 p.p. met onbeperkt eten [patat enzo] en onbeperkt drinken [ranja, koffie, thee] en uiteraard vrij in alle atracties) mijn mannetje hield het na 20 frikandellen voor gezien en hij heeft nog verloren ook :?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 00:47

Tja, 2e Mond is een dooie boel en de mensen zijn erg met elkaar. Wij hebben niks met die mensen en leven ons eigen leven. Ik vind het wel lekker rustig verder. Het is alleen ver en wij doen niet mee aan inburgeren, dat gaat me te ver en wil ik gewoon niet. beleefd zijn is prima en een praatje, maar that's it voor ons.

Wat we in Emmer compas zagen zit je vooraan en vrijstaand, dus weinig met anderen te maken. Alleen direct naast je. Maar ik denk dat wij wel duidelijk zijn en toch aardig en beleefd.

De rest is echt te ver voor onze zoon om te fietsen, te duur of te wienig ruimte bij het huis. Ik vind Weerdinge erg mooi, maar is echt te duur.
Klijndijk en Valthe te duur en te ver ook. Net als andere kant Nw Amsterdam en Erica.

20 Frikandelen joh, jeetje............Wordt al beetje misselijk van het idee. Ik kan niet eens 20 van iets eten wat ik lekker vind, denk ik. Het was er erg druk. Ik ging na het eten naar stal en reed erlangs. terug was het 9 uur ofzo en regende het ook weer.
Ik heb gereden toen het droog was, tenminste, geen regen gevoeld en ik reed in buitenbak.

We zullen zien, eerst contract maar zien te krijgen of andere job dan maar. Als je iets kleiner koopt of toch in Emmen in woonwijk, zit je toch weer jaren vast. We zijn al achterin 30 en hebben nog weinig groeimogelijkheden qua loon.

Waar ga je heen in Dld Pashon?

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:38

Ik heb me hier al eens kort voorgesteld, maar verder nooit meegepraat. Ik heb afgelopen week een vast contract gekregen, wat voor mij betekend dat ik eindelijk echt kan gaan kijken naar huisjes. Gisteren direct gereageerd op een woning via funda en ik wacht nu op een reactie.

Nog even kort: Judith, 23, woonachtig in Woerden en dat wil ik graag zo houden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:42

Spannend Medea, plaatsgenootje :D
En gefeliciteerd met je vaste contract ;)

Patries succes met klussen meid :D
Zelf ben ik ook druk aan het klussen....... in de paardenstallen :=
Eerst wat renovatie werk gedaan, toen helemaal schoongemaakt en vanav gaan we aan de schilder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:48

Superpony, woon nu in Borger idd (niet Border :D ) maar heb mijn huis te koop in Hoogeveen. Ben hier bij mijn vriend gaan wonen. Borger is nu idd kneiterdruk.. Moet zo naar de winkel, kan je je lol op met al die toeristen :+

Pashon, Drouwenerzand is idd vlakbij :j Emmen is ook prima te doen hoor, kwartiertje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:52

Och en Stadskanaal.. Loopt hetzelfde volk rond als in Hoogeveen :+ Tokkies! Echt, allemaal crocks en goud :+

Ga ook liever shoppen in Assen of Emmen, beide prima te doen :j

Verder vindt ik de omgeving hier super :j Veel paardenmensen en gewoon een leuk dorp, niet teveel ons kent ons.. :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:52

medea gefeliciteerd dat is hartstikke leuk nieuws!

miep zo te lezen heb je een woning gekocht?

Relaxed de omgeving is daar inderdaad erg mooi.

Heb altijd in Roswinkel gewoond, vrijstaand met 4 hect grond paarden aan huis net buiten het "dorp" zeg maar. Heb er altijd met heel veel plezier gewoond maar voor ons is Roswinkel te duur voor wat we willen.
Heb nu 3 jaar in Nieuw Amsterdam gewoont, erg leuk dorp zeker als je wat socialer bent naar de buurt.

Wij hebben nu een huis op het oog in Emlichheim, vrijstaand met een flinke lap grond moet verder nog wel stallen, bak enzo bij gebouwd worden maar voor die prijs is dat heel erg goed te doen.
We zitten dus met het probleem dat we eerst ons eigen huis moeten verkopen.
maar we kijken rond in Emlichheim en Laar (Emlichheim is bij Schoonebeek de grens over en Laar bij Coevorden)
We willen niet te ver Duitsland in, gezien mannetje gewoon in Emmen blijft werken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:03

@Pashon :j een appartement in de binnenstad met eigen parkeerplaats 26 augustus is de overdracht :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:07

gefeliciteerd! Dacht na het lezen van stallen verbouwen enzo dat je misschien wel ergens met de paarden aan huis had gekocht :o

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:09

Asjeblieft niet zeg :o

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:13

heeeee wat een leuk topic, had het al eerder gezien maar nog nooit in gekeken eigenlijk.

Ik heb gisteren min of meer besloten om mijn eensgezinswoning met veel tuin ook in de verkoop te doen en om er een kleiner en goedkoper appartement voor terug te kopen.

Had altijd het idee: verkopen kan voorlopig nog laaaang niet want ik krijg er nooit de prijs voor die ik aan hypotheek heb. Maar gisteren ineens het licht gezien, als ik goedkoper ga hoef ik ook helemaal niet de hypotheekprijs. Dan wordt de hypotheek alleen maar lager!

Nu moet ik nog in overleg met ouders wat zij van Het Plan vinden.

En dan eerst maar huis zien te verkopen...

Ik zie NU al op tegen het poetsen, netjes maken, dingen wegstoppen enz... ben niet zo'n poetser.

En de tuin, die krijg ik NOOIT netjes genoeg... die is al zolang verwaarloosd... daarom dus ook weg met dit huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:16

Pashon, mijn zusje wil ook naar Duitsland, ook net de grens over, Twist die omgeving geloof ik.. Ze moeten alleen ook eerst hun huis kwijt en die staat ook al bijna een jaar te koop.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:18

Citaat:
Had altijd het idee: verkopen kan voorlopig nog laaaang niet want ik krijg er nooit de prijs voor die ik aan hypotheek heb. Maar gisteren ineens het licht gezien, als ik goedkoper ga hoef ik ook helemaal niet de hypotheekprijs. Dan wordt de hypotheek alleen maar lager!

Eh ... maar je zult de hypotheek toch ook moeten aflossen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:19

Het tekort wat je woning opbrengt moet je toch wel betalen aan je hypotheekverstrekker?
Edit: wat MoniqueT zegt idd :D.