Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:21

EmptyWords schreef:
Erfgenamen regelden de hele verkoop al voordat hij overleed. Dus die zullen geen roet in het eten gooien. Zij hebben het bod ook geaccepteerd.

Ah, ok, en gelukkig huur je nu. Dank voor de toelichting, succes met afwachten!

eilleen333 schreef:
Ik hoef gelukkig nooit vrij te nemen, mag vaak niet eens komen omdat het al te vol is :')
dat vind ik zo gek…je zou zo maar eens de beste kaarten kunnen hebben. De makelaars hebben wel die macht…als verkoper weet je mss niet eens 100% zeker hoeveel mensen er eigenlijk hadden willen kijken.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:23

paars schreef:
eilleen333 schreef:
Ik hoef gelukkig nooit vrij te nemen, mag vaak niet eens komen omdat het al te vol is :')
dat vind ik zo gek…je zou zo maar eens de beste kaarten kunnen hebben. De makelaars hebben wel die macht…als verkoper weet je mss niet eens 100% zeker hoeveel mensen er eigenlijk hadden willen kijken.

Nee precies. En ik had best snel gebeld nadat ie op funda stond de laatste. En dat was gister. Krijg ik vandaag een mail van de makelaar met de “laatste nieuwtjes”, staat die woning er weer bij… ook niet heel erg handig.
Op funda sinds vandaag ook in een soort van uitgelicht. Dan denk ik: als mensen geen afspraak meer kunnen maken, waarom doe je dat dan?

Shiloh

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:36

Ik begrijp dan gewoon echt niet dat je als makelaar en verkoopster niet zegt.. “we hebben plek voor 20 individuele bezichtingen en daarnaast hebben we op die en die dag van 16 tot 18 open huis.”

Echt gewoon ronduit suf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 22:49

Hoi goedenavond, vanuit het Funda topic kreeg ik de link naar hier als het gaat om een huizenzoektocht en eventuele zoekopdrachten daartoe.
Normaal zoek ik paarden en pony’s maar een huizenjacht zoektocht vind ik ook erg leuk.
Zou ik mee mogen kletsen en zijn er mensen die iets zoeken met een zoekopdracht?
Het leukste zijn natuurlijk de zoekopdrachten naar een geschikte woning met paardenfaciliteiten maar zoek je dan op Funda onder paardenliefhebber?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:38

Kaja hier zitten wel echte kopers en verkopers welke gericht zoeken naar hun woonwensen.
Meestal zijn dat starters of doorstromers.

Paardenverblijven met bijbehorend groot huis zoeken, komt hier in dit topic zelden voor.
Daarvoor is vaak toch een hele dikke portemonnee nodig :D
Al blijft het ieders droom...

Je kan niet zoeken op tekst op funda, wel op type huis.
Meeste mensen hier zoeken op regio, woonoppervlakte en aantal m² grond.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:49

Shiloh schreef:
Ik begrijp dan gewoon echt niet dat je als makelaar en verkoopster niet zegt.. “we hebben plek voor 20 individuele bezichtingen en daarnaast hebben we op die en die dag van 16 tot 18 open huis.”

Echt gewoon ronduit suf.

Heel veel verkopers zitten daar helemaal niet op te wachten. Met de vele geïnteresseerden momenteel kunnen er zomaar 10 stellen tegelijk rondlopen tijdens zo'n open huis en ook al ben je met bijv. 2 makelaars aanwezig, je kunt niet iedereen in de gaten houden. Het is wel iemands huis vol met persoonlijke bezittingen, veel verkopers vinden het helemaal niet prettig dat kijkers 'los' door hun huis lopen. Met leegstaande woningen of ander soort gebouwen is het een stuk makkelijker.

Wij overlegden vaak met verkopers hoeveel bezichtiging we in gingen plannen en de meeste vonden 20 meer dan genoeg. Dan moet je al 3 dagen je huis uit en loopt er al minstens 40 man door je huis heen, de kans dat daar een heel mooi bod uitkomt is natuurlijk heel groot.

Dat het voor kijkers die er niet meer bij kunnen heel zuur is begrijp ik ook heel goed hoor. Maar er zitten 2 kanten aan..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:09

Ik heb maar een klein huis, open dag en veel mensen tegelijk zou hier niet wenselijk zijn.

Na 3 dagen bezichtigingen ben je ook echt gaar en klaar ermee.
Iedere keer ook je huis spik en span maken en houden.
Tussen die 20, zit idd echt wel een goed bod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:08

Open huis zou ik al helemaal niet aan moeten denken.. vreemde lui los door je huis heen. Dat was paar jaar terug noodzakelijk kwaad. Als je nu open huis houdt staan er zo 50 man voor je deur. Als het er niet meer zijn. Snap dat kopers dat graag willen, maar dat is toch gewoon niet realistisch in deze woningmarkt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:57

Daar zou ik ook echt niet blij van worden. Vreemde mensen in je huis die op hun eigen houtje rondkijken…

Bedankt voor de uitleg Listiglistje. Is er toevallig iemand die een huis met bijbehorende paardenfaciliteiten zoekt? Ik zoek graag met je mee :D

Mag je zulke advertenties hier ook delen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:43

(Random) advertenties delen kan in het funda topic ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:44

Ze komen maandag mijn huis taxeren (opdracht door de kopers).
Moet ik weer mijn huis spik en span maken en vrij nemen :')

Pfff dacht dat ik nu rust kreeg...

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:47

listiglistje schreef:
Ze komen maandag mijn huis taxeren (opdracht door de kopers).
Moet ik weer mijn huis spik en span maken en vrij nemen :')

Pfff dacht dat ik nu rust kreeg...

Dat hoeft voor een taxatie echt niet hoor. Gewoon normaal opgeruimd is prima.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:11

Voor een taxatie hoeft dat niet. De verkopers van mijn aangekochte huis hadden nog een bende zag ik op de foto’s. Ze maken alleen foto’s als bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:09

Citaat:
Spinrag wappert om de deurknop van de donkerblauwe voordeur van de Jan Pieterszoon Coenstraat 53 in Utrecht. Het is een riante benedenwoning, eentje die in deze straat voor zeker 400.000 euro verkocht kan worden. Maar deze woning staat al jaren leeg, net als zo’n 1500 andere huizen in de stad. Middenin een wooncrisis, waarin talloze woningzoekenden wanhopig jagen op een huis

Blijft toch altijd weer bijzonder.. van wie zijn die huizen.. waarom staan ze leeg..

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:16

idinn schreef:

Zij verwijzen naar hier :+

Het gaat ook niet om random advertenties maar om zoekopdrachten. Zoekt niemand hier een paardgerelateerd object?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:24

Kaja schreef:
idinn schreef:

Zij verwijzen naar hier :+

Het gaat ook niet om random advertenties maar om zoekopdrachten. Zoekt niemand hier een paardgerelateerd object?

Jawel hoor. Lees het topic eens door zou ik zeggen :D

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:36

Ik denk dat de meeste mensen hier weten wat ze willen, vaak een aankoopmakelaar hebben en echt alle websites etc al in de gaten houden. Het is meer de frustratie van überhaupt geen bezichtigen kunnen krijgen, strategie qua bod uitbrengen, wat is wijsheid etc. Al zijn er ook veel die een aankoopmakelaar hebben. Ik zie dit topic niet echt als, ik zoek een huis, zoeken jullie met me mee naar advertenties? Maar misschien denken andere daar anders over

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 16:44

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:07

Ik denk inderdaad dat dit topic daar niet de plek voor is.. Maar weet niet zo goed waar wel. Misschien zoiets openen? Al vraag ik me af of het zin heeft inderdaad omdat mensen vaak al de kanalen weten en het in de gaten houden.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:10

ingedebruijn schreef:
Ik denk inderdaad dat dit topic daar niet de plek voor is.. Maar weet niet zo goed waar wel. Misschien zoiets openen? Al vraag ik me af of het zin heeft inderdaad omdat mensen vaak al de kanalen weten en het in de gaten houden.

Bovendien wat jij misschien prachtig vindt is voor een ander een misbaksel. Dat lees je hier in het topic meer dan genoeg. Wat de een genoeg land vind is voor de ander veels te weinig . Omgeving net zo .

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:12

Ja maar hier zijn het gros van de mensen starters of doorstromers, die hebben daar niets aan.
Iedereen zoekt erg specifiek wat binnen hun mogelijkheden/budget is.

Er zijn heel weinig mensen die dure paarden accommodaties kunnen kopen :+

Ik heb wel onlangs een woonboerderij gekocht,
zit alleen een wei bij en oude stal waar alleen 2 pony's in passen :')
Dus tja dat is ook geen echte paarden accomodatie.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:32

Kaja, dat wat jij wil kan toch in het Funda topic?

Dit lijkt me niet het topic voor wat jij bedoelt.
Wellicht kun je een eigen topic openen zoals iemand hier boven opperde :j

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 18:36

Ze was hier naar toe verwezen door het Funda topic :). Maar wat mij betreft is dat ook zeker de plek om advertenties te bespreken, rond te snuffelen en huizen te bekijken, dus ik snap de doorverwijzing niet helemaal :Y).
Je bent hier welkom hoor Kaja, maar echt zoeken naar huizen etc doen we hier niet

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 19:05

Ik snap het hoor, geen probleem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 19:05

De markt lijkt toch iets te veranderen.. ik heb nu al een aantal open huis aankondigingen zien langskomen bij diverse makelaars. Zonder afspraak. Sommige zelfs op 2 dagen én in de weekenden.