Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Naskapower schreef:Ik ben me kapot geschrokken. Wij zaten op een oud contract advies maandbedrag was 70 euro.
Nieuwe maandbedrag is 445 voor november en december. Dat is een stijging van meer dan 600%
Wij zijn zeer zuinig met gas. Ons jaarverbruik gas is ongeveer 700 kuub. Electra zou nog wel iets naar beneden kunnen. Daar zitten we nu op 3300 kWh.
Nu is dit maar voor 2 maanden maar dit kunnen wij simpelweg niet betalen.
Winged schreef:Ik heb mijn eindafrekening gekregen. Krijg meer dan 1000 terug. Mede dankzij mijn zonnepanelen. Ik heb zelfs 600kwh teruggeleverd. Nu zit daar de winst niet in, maar wel in t geen eigen stroomverbruik. Blij met mn panelen dus
MyWishMax schreef:Heb je al eens op de site ingelogd? Daar zie ik het bij correspondentie. Verder ook via de mail. App laat het niet altijd zien, ik log sneller in via de site, maar misschien is dat een fout in mijn app.
Eigenlijk zou je al meerdere wijzigingen gehad moeten hebben. De wijzigingen dit jaar waren 1 april, 1 juli en 1 oktober.
verootjoo schreef:MyWishMax schreef:Heb je al eens op de site ingelogd? Daar zie ik het bij correspondentie. Verder ook via de mail. App laat het niet altijd zien, ik log sneller in via de site, maar misschien is dat een fout in mijn app.
Eigenlijk zou je al meerdere wijzigingen gehad moeten hebben. De wijzigingen dit jaar waren 1 april, 1 juli en 1 oktober.
Dat verschilt per persoon volgens mij.
Zou nl bij Eneco ook zo moeten zijn maar ik heb ook maar 1x een tariefswijziging gehad, per 15 september.
Tancreda4 schreef:Winged schreef:Ik heb mijn eindafrekening gekregen. Krijg meer dan 1000 terug. Mede dankzij mijn zonnepanelen. Ik heb zelfs 600kwh teruggeleverd. Nu zit daar de winst niet in, maar wel in t geen eigen stroomverbruik. Blij met mn panelen dus
Lekker zeg! Dan hoef je eigenlijk ook geen nieuw maandbedrag te betalen of nog wel?
Mijn maandbedrag staat op 2 euro, dat wordt niet afgeschreven ivm admi kosten. Ik spaar 't nu zelf in een apart potje.
Tancreda4 schreef:Winged schreef:Ik heb mijn eindafrekening gekregen. Krijg meer dan 1000 terug. Mede dankzij mijn zonnepanelen. Ik heb zelfs 600kwh teruggeleverd. Nu zit daar de winst niet in, maar wel in t geen eigen stroomverbruik. Blij met mn panelen dus
Lekker zeg! Dan hoef je eigenlijk ook geen nieuw maandbedrag te betalen of nog wel?
Mijn maandbedrag staat op 2 euro, dat wordt niet afgeschreven ivm admi kosten. Ik spaar 't nu zelf in een apart potje.
MyWishMax schreef:Wad eneco niet juist diegene die naar begindatum van contract keek en dan om de 3 maanden kon wijzigen? Er was 1 grote partij die dus niet die 1e van de maand aanhield voor alle klanten, maar per klant wisselde ivm begindatum.
manzano schreef:verootjoo schreef:
Dat verschilt per persoon volgens mij.
Zou nl bij Eneco ook zo moeten zijn maar ik heb ook maar 1x een tariefswijziging gehad, per 15 september.
Ik heb bij Eneco al een paar wijzigingen gehad maar sinds eind augustus is het stil. Heb ook niks gehoord van de beruchte 1 oktober verhoging.
manzano schreef:MyWishMax schreef:Wad eneco niet juist diegene die naar begindatum van contract keek en dan om de 3 maanden kon wijzigen? Er was 1 grote partij die dus niet die 1e van de maand aanhield voor alle klanten, maar per klant wisselde ivm begindatum.
Nee denk het niet. Ik kreeg elke maand een wijziging. Sinds mei kreeg ik op de 15e een mail en dat ging dan de 27e in (dus snap ook de ophef "opeens" over die 30 dagen termijn niet, want Eneco houdt zich al veel langer niet aan de regels).
Die had ik in mei, juni, juli en augustus. Ik had dus 15 september weer een mail verwacht. Maar nog niks.
Wij kregen begin juli 2200,- terug. Heel veel terug geleverd aan stroom ook, maar maandbedrag staat nog steeds op 300,-