Jullie gasverbruik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Floortje

Re: Jullie gasverbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:23

Ah, de site heeft nu onderhoud! Ik ga zo nog eens kijken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:25

Dat hebben ze ook erg regelmatig de laatste tijd :') vooral als er weer wijzigingen komen of zijn geweest hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:27

Naskapower schreef:
Ik ben me kapot geschrokken. Wij zaten op een oud contract advies maandbedrag was 70 euro.
Nieuwe maandbedrag is 445 voor november en december. Dat is een stijging van meer dan 600%

Wij zijn zeer zuinig met gas. Ons jaarverbruik gas is ongeveer 700 kuub. Electra zou nog wel iets naar beneden kunnen. Daar zitten we nu op 3300 kWh.

Nu is dit maar voor 2 maanden maar dit kunnen wij simpelweg niet betalen.

Reken je niet rijk met het plafond betaal jij ook fors meer door je hoge stroom maar ook omdat het nog steeds veel duurder is...

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:28

MyWishMax schreef:
Dat hebben ze ook erg regelmatig de laatste tijd :') vooral als er weer wijzigingen komen of zijn geweest hahaha

De arme IT departement daar :P

McGregor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:30

Winged schreef:
Ik heb mijn eindafrekening gekregen. Krijg meer dan 1000 terug. Mede dankzij mijn zonnepanelen. Ik heb zelfs 600kwh teruggeleverd. Nu zit daar de winst niet in, maar wel in t geen eigen stroomverbruik. Blij met mn panelen dus

Wij ook zoiets. We hebben 1050 m3 verbruikt (vrijstaande woning op platteland) en 350 KWH teruggeleverd. Maandbedrag stond op €200 en dat adviseert Vattenfall ook voor de volgende termijnen. We hebben een variabel contract en 12 zonnepanelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:34

MyWishMax schreef:
Heb je al eens op de site ingelogd? Daar zie ik het bij correspondentie. Verder ook via de mail. App laat het niet altijd zien, ik log sneller in via de site, maar misschien is dat een fout in mijn app.

Eigenlijk zou je al meerdere wijzigingen gehad moeten hebben. De wijzigingen dit jaar waren 1 april, 1 juli en 1 oktober.

Dat verschilt per persoon volgens mij.
Zou nl bij Eneco ook zo moeten zijn maar ik heb ook maar 1x een tariefswijziging gehad, per 15 september.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:35

Dit gaat over vattenfall. En bij variabele contracten veranderen ze dus wel dan de tarieven. Mijn contract ging iets eerder in maar.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 09:46

Trouwens stadsverwarming of blokverwarming is hetzelfde. Dus heel leuk prijsplafond, maar daar heb je met blokverwarming en/of stadsverwarming niks aan. Eigenlijk nooit aan gedacht maar in totaal betaal ik al 150 euro per maand nu al. Ben benieuwd wat het volgend jaar word.

Blij dat andere mensen nu voor mij stoken. En dan wel ideaal dat de verwarming buizen gewoon door het huis lopen. Is nog steeds niet onder de 20 graden geweest.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:17

verootjoo schreef:
MyWishMax schreef:
Heb je al eens op de site ingelogd? Daar zie ik het bij correspondentie. Verder ook via de mail. App laat het niet altijd zien, ik log sneller in via de site, maar misschien is dat een fout in mijn app.

Eigenlijk zou je al meerdere wijzigingen gehad moeten hebben. De wijzigingen dit jaar waren 1 april, 1 juli en 1 oktober.

Zou nl bij Eneco ook zo moeten zijn maar ik heb ook maar 1x een tariefswijziging gehad, per 15 september.

Ik heb bij Eneco al een paar wijzigingen gehad maar sinds eind augustus is het stil. Heb ook niks gehoord van de beruchte 1 oktober verhoging.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:26

Wad eneco niet juist diegene die naar begindatum van contract keek en dan om de 3 maanden kon wijzigen? Er was 1 grote partij die dus niet die 1e van de maand aanhield voor alle klanten, maar per klant wisselde ivm begindatum.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:33

Tancreda4 schreef:
Winged schreef:
Ik heb mijn eindafrekening gekregen. Krijg meer dan 1000 terug. Mede dankzij mijn zonnepanelen. Ik heb zelfs 600kwh teruggeleverd. Nu zit daar de winst niet in, maar wel in t geen eigen stroomverbruik. Blij met mn panelen dus

Lekker zeg! Dan hoef je eigenlijk ook geen nieuw maandbedrag te betalen of nog wel?

Mijn maandbedrag staat op 2 euro, dat wordt niet afgeschreven ivm admi kosten. Ik spaar 't nu zelf in een apart potje.

2 euro?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 10:48

Bij mij staat dit in de app van Eneco, kan ook niets zien verder.
Afbeelding

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:17

Ik kreeg gisteren de nieuwe tarieven binnen van Eneco :7 niet normaal...
Ik heb nu nog een vast contract tm 16/10/2022, de nieuwe tarieven gaan in per 1 november 2022.
Ik hoop dat ze dan ook dat prijsplafond duidelijk hebben en van start gaat.

Afbeelding

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:29

Daar word je toch ziek van! Zou bij mij 42 keer duurder zijn het gas :oo

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 11:44

ik las dit :

Gas fors duurder
Het tarief voor gas gaat bij Essent van € 1,51 per kubieke meter naar € 1,99. Bij Vattenfall gaan de meeste klanten € 2,02 per kuub betalen. Waar klanten van Essent en Vattenfall per 1 oktober rond de twee euro per kuub moeten betalen, is dit bij Eneco maar liefst € 3,39 per kuub. Dat betekent een verdubbeling van de gasprijs ten opzichte van 1 juli. Greenchoice spant de kroon: van 1,84 naar 3,44 per kuub.

(bron : https://www.gaslicht.com/nieuws/enorme- ... nk-duurder )

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:02

Tancreda4 schreef:
Winged schreef:

Lekker zeg! Dan hoef je eigenlijk ook geen nieuw maandbedrag te betalen of nog wel?

Mijn maandbedrag staat op 2 euro, dat wordt niet afgeschreven ivm admi kosten. Ik spaar 't nu zelf in een apart potje.

Ik heb geluk gehad. Zit bij vandebron en zij boden afgelopen juli een jaarcontract aan voor 1,61 per m3 gas. Als ik al die prijzen zie mag ik in mijn handen knijpen. Maar: ik ben wel aan het bezuinigen. Ook hier zo min mogelijk de boel aan. Toch een beetje meehelpen in die vraag te verminderen (gevoelsmatig, t doet waarschijnlijk helemaal niks, maar toch)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:18

Dat contract bij Vandebron heb ik ook, via hetzelfde aanbod. Ik ben er heel blij mee, maar ondertussen probeer ik ook zo bewust mogelijk bezig te zijn. Al helpt het maar een beetje, alle beetjes helpen ;-)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:24

MyWishMax schreef:
Wad eneco niet juist diegene die naar begindatum van contract keek en dan om de 3 maanden kon wijzigen? Er was 1 grote partij die dus niet die 1e van de maand aanhield voor alle klanten, maar per klant wisselde ivm begindatum.

Nee denk het niet. Ik kreeg elke maand een wijziging. Sinds mei kreeg ik op de 15e een mail en dat ging dan de 27e in (dus snap ook de ophef "opeens" over die 30 dagen termijn niet, want Eneco houdt zich al veel langer niet aan de regels).
Die had ik in mei, juni, juli en augustus. Ik had dus 15 september weer een mail verwacht. Maar nog niks.

Wij kregen begin juli 2200,- terug. Heel veel terug geleverd aan stroom ook, maar maandbedrag staat nog steeds op 300,-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:29

Vattenfall ook al lang niet. Ik kreeg eind maart te horen dat 1 april de tarieven omhoog gingen :') geloof de 28e of 29e. En de andere keren was het ook geen 30 dagen iig.

Oh nog erger, ik kreeg het 31 maart binnen. Dus 31 maart mail dat 1 april tarieven omhoog gingen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 12:56

Jeetje Listinglistje, daar kun je toch om janken. Ik kreeg ze van de week ook door van Oxxio: 2,89 gas en 0,86/0,63 voor stroom, inderdaad ook per 30 okt. Hoop zo dat dat plafond toch doorgaat, anders is toch half NL failliet volgend jaar?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 13:11

Ik vind het zelfs met plafond lastig. Eerst werd er gezegd dat er gekeken werd naar de prijzen van januari. Maar gas was toen in de contracten een stuk goedkoper en stroom al helemaal. Zelfs met alle verhogingen zit ik nog onder plafondtarief met stroom. En dan wordt het beide alsnog onbetaalbaar met plafond.

Ik ben namelijk erg bang dat die stroomprijs ook alsnog naar het plafond getrokken gaat worden vanaf januari. En die 1,50 voor gas blijft toch ook nog prijzig vind ik, zelfs met mijn lage verbruik.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:42

Wij hebben sinds een week of 6 de P1 meter, leuk ding

Maar nu is de 1ste volledige maand voorbij en zien wij een verschil op de app van de P1 meter en het aantal kuubs die Essent ons gaat berekenen, natuurlijk in ons nadeel _-:( .
Het scheelt zo'n 3,5 kuub , maar dat is nog wel 30% van ons totale verbruik in de maand september.
De P1 meter app geeft 8 kuub aan en Essent 11,5.

Hebben anderen ook een verschil?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:04

manzano schreef:
verootjoo schreef:

Ik heb bij Eneco al een paar wijzigingen gehad maar sinds eind augustus is het stil. Heb ook niks gehoord van de beruchte 1 oktober verhoging.

Wij hebben bij Eneco begin augustus een tarief wijziging gehad en inderdaad ook niets gehoord over de beruchte 1 oktober verhoging.
Ik heb het nergens expliciet gevonden, maar ik heb eerder een link gedeeld en daar maak ik uit op dat ze één keer per kwartaal wijzigen.

manzano schreef:
MyWishMax schreef:

Nee denk het niet. Ik kreeg elke maand een wijziging. Sinds mei kreeg ik op de 15e een mail en dat ging dan de 27e in (dus snap ook de ophef "opeens" over die 30 dagen termijn niet, want Eneco houdt zich al veel langer niet aan de regels).
Die had ik in mei, juni, juli en augustus. Ik had dus 15 september weer een mail verwacht. Maar nog niks.

Wij kregen begin juli 2200,- terug. Heel veel terug geleverd aan stroom ook, maar maandbedrag staat nog steeds op 300,-

Ik heb nog van een paar jaar terug de jaarlijkse tariefswijzigingen in de mail staan en die zijn inderdaad allemaal binnen 30 dagen voor de ingangsdatum verstuurd. Moet ook eerlijk zeggen dat ik niet op de hoogte was van die regel.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:23

Ik heb net in kunnen loggen op de site van Vattenfall maar zie nog geen nieuwe tarieven .

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 07:33

Ben de laatste tijd ons verbruik ook eens in de gaten gaan houden.
Volgens de slimme meter hebben wij er dagen tussen zitten dat we totaal geen gasverbruik hebben, andere dagen staat het op 1 m3, tijdens onze vakantie was volgens de slimme meter het verbruik ook 1 m3 per dag, nu de afgelopen 2 weken hebben we er uitschieters tussen zitten van 3 of zelfs 5 m3 per dag. De CV wordt voor nu alleen gebruikt met elke dag douchen ( 2 personen max 5 min. p.p.p.d.) warm water pakken voor de kleine hand afwas, we pakken dagelijks gas voor eten koken. De thermostaat staat op 15 graden. Dus voor verwarmen is de CV nog niet aangeslagen, als we het koud vinden in huis gaat de houtkachel aan. De temperatuur op de thermostaat is ook nog niet onder de 19 graden gekomen.
Dan blijf ik de uitschieters toch vreemd vinden en het verbruik in de zomervakantie ook.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?