Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:29

Voor de oven gebruik ik dat schuim van Kruidvat. Wat een chemische meuk, slaat enorm op je keel maar dat werkt dus als een tiet. Dus ik houd het daar maar bij dan. Samen met de Dasty gele ontvetter.
Ach ja, was toch leuk om te proberen. Die wc reiniger is ook goed en het badkamerschuim ook. Gaat wel op hier hoor. Pasta ben ik dus niet echt fan van dus wie in de buurt woont? :P

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:42

Suzanne F. schreef:
Voor de oven gebruik ik dat schuim van Kruidvat. Wat een chemische meuk, slaat enorm op je keel maar dat werkt dus als een tiet. Dus ik houd het daar maar bij dan. Samen met de Dasty gele ontvetter.
Ach ja, was toch leuk om te proberen. Die wc reiniger is ook goed en het badkamerschuim ook. Gaat wel op hier hoor. Pasta ben ik dus niet echt fan van dus wie in de buurt woont? :P

Wilde dit net zeggen :j
Gaat niets boven Formula, dacht ik dat het heet, voor de oven.

lieke2

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:45

Idd, dat van het kruidvat maakte het schoonmaken van de oven ineens niet onaardig (op de lucht na dan %) ). Ik ben ook wel blij met de paste hoor, de gootsteen blijft langer vuilafstotend ofzo. Wat doen de sponsjes van pink stuff eigenlijk?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:48

Voor de gootsteen doe ik een drupje Cif op een sponsje en ga er daarmee doorheen en voila :+

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 08:50

chanicha schreef:
Voor de gootsteen doe ik een drupje Cif op een sponsje en ga er daarmee doorheen en voila :+

Kan zeker ook :j maar bij mij blijft de paste een soort van langer nawerken ofzo :?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:06

Suzanne F. schreef:

Is de badkamer reiniger net zo goed als de andere die je gebruikte? Ik ben daar wel benieuwd naar nu ik de fijne hier nergens meer kan krijgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:23

Hoe werkt die badkamerschuim?
Ik heb namelijk nu een best grote badkamer na een celmaat in mijn vorige huis :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:38

Sodera schreef:
Ik vind het voor mijn (elektrische, geen inductie) kookplaat helemaal niet fijn. Er blijft een doffe waas over de kookplaat met de Pink stuff pasta…
Ik gebruik iets van Hob brite en dat is gelijk glanzend.

Voor de oven vind ik t wel fijn maar Idd, het is geen wonderspul tenzij je door lagen vuil heen moet.
De allesreiniger spray is ook heel schuimig/nat, heb liever m’n dettol spray.

Het is best prima maar ik vind de hype wat bijzonder.

Inductie spray ik in met water met een drupje Dreft nadat ik hem heb schoongemaakt. Vervolgens met een schone hydrofiele doek er over en hij glimt als een malle. Nooit vegen of een doffe waas.

Edit: vrijdag... Ik las verkeerd... Bovenstaande is voor glas. Vroeger hadden we ook een glazen kookplaat met pitten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:54

Suzanne F. schreef:

Haha ik denk dat ik al een paar keer dood ben gegaan van de spray, mijn God zeg. Maar het werkt wel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 09:56

Sodera schreef:
Ik vind het voor mijn (elektrische, geen inductie) kookplaat helemaal niet fijn. Er blijft een doffe waas over de kookplaat met de Pink stuff pasta…
Ik gebruik iets van Hob brite en dat is gelijk glanzend.

Voor de oven vind ik t wel fijn maar Idd, het is geen wonderspul tenzij je door lagen vuil heen moet.
De allesreiniger spray is ook heel schuimig/nat, heb liever m’n dettol spray.

Het is best prima maar ik vind de hype wat bijzonder.

Maar het bestaat al jaren ook in nl. Ik vind het tot nu toe allemaal wel makkelijk spul.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:04

De inductieplaat doe ik gewoon met een soplap en daarna drogen met de theedoek, heb ook geen strepen of waas.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:06

Ik doe de kookplaat, ramen en zelfs tv nawrijven met droge theedoek. Maakt het streeploos idd. Voor de tv of andere schermen gebruik ik ook geen speciale dingen. Theedoek licht vochtig en eroverheen en dan de droge en ze zijn schoon en streeploos.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:10

Ik hebben die speciale doeken. Weet zo de naam niet, die maken echt streeploos schoon

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:46

Als ik de Hob Brite gebruik op de (glazen) electrische kookplaat, is ie ook direct glanzend, met de Pink stuff niet.... Zelfs niet als ik t oppoets met een doek. Moet dan echt een paar spuitjes azijn erop spuiten en die uitwrijven.
Omdat de pitten dus heel lang heet blijven, brandt alles wat overkookt zo lekker in dus met een drupje dreft kom ik er dan niet mee, of ik boen me een ongeluk.
Zelfs na 4 jaar heb ik nog steeds geregeld ruzie met een pan aardappelen/pasta. Het duurt eeuwen voor t kookt en dan kookt t weer over enzo haha.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 12:13

Hier doet een wondersponsje echt wonderen bij ingebakken kringen van bv de wok.
Mijn man bakt nog weleens kroepoek en dat soort zaken en dan krijg je altijd een kring in de plaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:03

Ik wordt helemaal blij als ik jullie verhalen over inductie hoor! Volgende week kan ik zelf inductie koken! Eindelijk verbouwing klaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 13:25

Ik ben er zo blij mee, echt hoor :j
Voor mij nooit meer gas.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:05

even tegengas: ik kook nu 3 jaar op inductie en ik vind het vreselijk, maar dat zal de leeftijd wel zijn, ik heb tientallen jaren op gas gekookt en moest op mijn oude bejaarde dag nog naar iets nieuwerwets over van mijn man -O-

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:08

Wat vind je er vreselijk aan dan? Alleen het schoonmaken al.. heerlijk t.o.v. gas :Y)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:10

Ik kook nog steeds op gas, maar daar is niks lastig aan qua schoonmaken? := glazen plaat met daarin pitten. Ouders zijn langer bezig met inductieplaat schoonmaken als ik haha

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:10

Ik vind gas ook fijner, en ik heb mij hele jeugd thuis inductie gehad. Vind gas gewoon prettiger afstellen en inductie gaat ook nog wel eens kapot oid.

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:15

Ik heb een keramische kookplaat, vind dat erg fijn werken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:17

Melia schreef:
Wat vind je er vreselijk aan dan? Alleen het schoonmaken al.. heerlijk t.o.v. gas :Y)

Daar kijk ik misschien nog wel het meest naar uit haha.
Hebben jullie er een beschermplaat over liggen als je hem niet gebruikt? Heb best mooie gezien.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:28

MyWishMax schreef:
Suzanne F. schreef:

Is de badkamer reiniger net zo goed als de andere die je gebruikte? Ik ben daar wel benieuwd naar nu ik de fijne hier nergens meer kan krijgen.

Ja ik vind hem fijn. Probeer hem gewoon eens!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:33

Nou over gaskookplaten gesproken. Op de plek waar de plaat vast zit aan het aanrecht, zat echt heel veel vies vuil waar ik niet bij kon. Ik had echt al alles geprobeerd, maar ik kon er echt niet bij en kreeg het niet schoon. Toen heb ik opgezocht hoe je de plaat los moest maken. Dat moest dus aan de onderkant van het aanrechtblad. Maar dan moesten eerst de lades eruit. Dus ik de lades leeggehaald en er uitgehaald. Daar schrok ik dus al van de hoeveelheid vuil in de lade’s, maar ook in de geleiders. Toen de plaat los geschroefd en toen kon ik er onder, men wat schrok ik daarvan. Echt heel veel aangekoekt vet en vuil. En dan dacht ik dat ik schoon was, nou dit was gewoon echt ranzig. Ben zo blij dat het nu lekker schoon is.