Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:11

Cinnepin schreef:
SusanH schreef:
Dat zou wel leuk zijn, vakantieverblijven en dan paard mee op vakantie. Dat heb je hier in de buurt niet echt. Jammer alleen dat je qua uitrijden niet gunstig zit. Je moet best een stukje en altijd hetzelfde stuk voor je de Heuvelrug op kan. En de N weg oversteken is ook niet fijn omdat de ruiterroutes niet meer goed aansluiten.

Als je de weg oversteekt zit je wel direct van het boos naar kwintelooijen. En via dat bos kan je naar Amerongen. Of je rijdt lans het kasteel op. Toen ik daar nog paarden had lopen zat ik vaak zat in Amerongen etc. Zit er nu heel vlakbij en rijd ook zo kwintelooijen in en zit eigenlijk zo in Amerongen etc.

Dat klopt. Maar je moet eerst langs het zandgat voor je de N weg over kan steken. En dat is al een aardig ritje. Net als langs Prattenburgh. Moet je best een groot stuk langs de verharde weg voor je echt in het bos bent. Langs het zandgat is prachtig rijden overigens, dat wel :j

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:25

sureido schreef:
Ben ik de enige die die in Bellingwolde echt niet mooi vind en zelfs eng :+ kwa interieur dan. Van buiten wel mooi.

Nee hoor, ik vind hem van binnen ook niet zo mooi, van buiten inderdaad wel.

SusanH schreef:
Is echt leuk idd en die toiletten zijn heel leuk gevonden. Jammer dat Bellingwolde zo ver weg is.

Die toiletten lijkt me juist vreselijk zitten zo, dat zou het eerste zijn wat bij mij weg gaat. Het is een monument, dus ik weet niet wat wel en niet weg mag, maar ik zou het van binnen helemaal veranderen. :=
En zover weg is Bellingwolde niet, denk zo'n 10 minuten of een kwartiertje rijden. :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:28

Vrienden van mijn ouders hadden ook zo'n soort wc. Dat heerlijk :j vind het fijner zitten dan een wc bril.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:29

Ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij het zitten op zo'n wc :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:36

Cayenne schreef:
Ik heb geen idee wat ik me moet voorstellen bij het zitten op zo'n wc :D

Van hout...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:00

sureido schreef:
Ben ik de enige die die in Bellingwolde echt niet mooi vind en zelfs eng :+ kwa interieur dan. Van buiten wel mooi.

Nee hoor, ik vind het huis té specifiek. Je eigen stempel erop drukken lukt niet, denk ik.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:01

SusanH schreef:
Vrienden van mijn ouders hadden ook zo'n soort wc. Dat heerlijk :j vind het fijner zitten dan een wc bril.

Lang geleden, toen ik nog klein was, gingen we elk jaar kamperen in Drenthe of Overijssel op een Staatsbosbeheer camping. Daar hadden ze nog van die echte ouderwetse poepdozen, met tig spinnen in het hok.
Dan moest je met je wc-rolletje naar dat hok toe lopen, deurtje dicht doen met een haakje (en dat er nog zo'n kier te zien was), met je kont op die houten poepdoos vol splinters zitten en je ding doen terwijl die spinnen langzaam, maar zeker, naar je toe kruipen en om één of andere reden er altijd een koude tocht van onder naar je gevoelige delen trok, dan weer naar buiten om een emmer met water te vullen uit de waterpomp (wat je natuurlijk van te voren had moeten doen, maar weer vergeten was) en het water door het gat storten. Dit alles natuurlijk onder toeziend oog van een volslagen vreemde, die na jou moest en zijn hoopje op de jouwe moest leggen.

Later werden de oude poepdozen vervangen voor poepdozen met een wc-pot erin die in open verbinding stonden met het grote gat in de grond. Zoiets dus als in dat huis in Bellingwolde, al zal die in verbinding staan met het riool. Was geen echte verbetering, aangezien je nog altijd op het hout zat met een koude tocht van onderen in een hok vol spinnen. :+

Ik was een erg onzeker en verlegen kind, dus ik vond het elke keer weer een gruwel om naar de wc te moeten. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:04

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:15

Ik sponsor jou met €1,=, maar dan wil ik het zwembad en de deurklinken hebben, de rest mag jij houden. :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:21

Volgens mij heb ik ook nog wel een tientje ergens.

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:28

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:01

gabiiy schreef:
Hoi Allemaal,

Zijn er hier nog meer mensen uit regio Voorne Putten (Hellevoetsluis, vierpolders, Rockanje)? Wij zoeken een huis in deze omgeving waar we de paarden aan huis kunnen hebben. Lastig te vinden... (onder de 7 ton :') )
Het liefste een woning waar al een loods aanwezig is waar mijn vriend zijn las en constructie bedrijfje mag vestigen, maar dat is al helemaal nergens mogelijk dus daar moeten we maar vanaf zien.

Zwartedijk 4 in Rockanje, zit een loods bij. Zag deze op fb waarbij komen bij Lobs makelaar. Komt binnenkort in de verkoop. Is een dijkwoning en ligt wel aan een drukke weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 18:06

Victory-Boy schreef:
Had ik het in een vorige post over poepdozen op de camping ... ik zie nu dat "onze" oude camping te koop staat.
Toendertijd een hele mooie plek (er was veel meer bos) en heb er -ondanks de horror van de wc's- hele mooie herinneringen aan. <3
https://www.funda.nl/koop/vorden/huis-49400797-ruurloseweg-50/

Ha wat grappig daar hebben wij ook ooit gekampeerd. Hele bizarre plek vonden we dat. Idd de wc's. Maar ook dat vervallen landhuis. De wc bij de vrienden van mijn ouders was lekker zacht hoor, geen splinters. En ook geen spinnen.

Dat huis in Boven Leeuwen vind ik mooi, maar het zwembad had van mij niet gehoeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:31

Oh wauw echt heel mooi gedaan die in Bellingwolde <3

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 23:41

SillyB schreef:
nouja je gasten zullen ook graag naar t toilet willen denk ik? zo'n put wordt inderdaad eens in de zoveel tijd leeggehaald, komen volgens mij alleen wat kosten bij. Maar mijn rioolheffing is ook niet iets om blij van te worden ;)

Ik vindt het wel echt een gave plek, kun je iets heel leuks mee

De gasten kunnen toch naar het toilet. Ik bedoel dat een riool geen meerwaarde heeft t.o.v. zo'n put. En een septictank of IBA hoeft niet geleegd te worden.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 04:42

Maar een septictank raakt toch ook vol?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:02

Cayenne schreef:

Ja, de restjes moeten zo nu en dan wel verwijderd.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 09:36

corine1981 schreef:
Cayenne schreef:

Ja, de restjes moeten zo nu en dan wel verwijderd.

Nee een septic tank die werkt dmv bacteriën en bezinking in meerdere compartimenten. Het water beland uiteindelijk gezuiverd in de sloot. In principe hoef je er niets aan te doen, mits de balans in de tank verstoord is doordat er bijvoorbeeld desinfectie middelen door de wc heen zijn gegaan waardoor de bacteriën zijn gedood en hun werk niet meer kunnen doen.

Wij zitten ook in een buitengebied en inmiddels 6,5 jaar een tank. Nog nooit open geweest. Vorige bewoner 25 jaar en ook nog nooit open geweest. Echt perfect systeem hoor. :)

Ik kruip weer onder mijn steen, vind het een heerlijk, gluren bij de buren, topic :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:06

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:11

Op de meeste sites staat toch écht dat zo nu en dan het sediment weg gehaald moet worden.

Ik weet nog dat mijn opa en oma zo'n ding hadden op het eiland en ook daar moest zo nu en dan geschept worden.

Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de mate waarin de tank vervuild raakt, ik kan me zo voorstellen dat met een groot huishouden het proces minder snel werkt.

Edit: het zou voor mij overigens geen reden zijn om een huis af te wijzen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:15

De tank moet wel aangepast zijn aan de grootte van het huishouden. Met twee personen kun je met een kleinere tank toe dan met een gezin met 4 kinderen.

Wij hebben hier ook jaren zonder riool gewoond. Oorspronkelijk loosde het toilet gewoon op de mestput, later hebben we zelf een 1 kuub septictank ingegraven. Nu we riool hebben fungeert de septic tank als regenwaterbak (de dakgoten wateren er op af) om de planten water te geven.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:15

corine1981 schreef:
Op de meeste sites staat toch écht dat zo nu en dan het sediment weg gehaald moet worden.

Ik weet nog dat mijn opa en oma zo'n ding hadden op het eiland en ook daar moest zo nu en dan geschept worden.

Het zal ongetwijfeld te maken hebben met de mate waarin de tank vervuild raakt, ik kan me zo voorstellen dat met een groot huishouden het proces minder snel werkt.

Edit: het zou voor mij overigens geen reden zijn om een huis af te wijzen.

Er is een verschil tussen een ouderwetse put en een moderne tank. De moderne tank werkt idd met bacterien, de ouderwetse put moet je gewoon eens in de zoveel tijd laten leeghalen.
Vroeger lieten we dat gewoon door de buurman doen met zijn giertank. Ging het gewoon over het land, dat zou nu echt niet meer zo kunnen :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 10:16

Vroeger werden de pispotten in Amsterdam ook gewoon opgehaald door de 'Boldootwagens'. Ook menselijke uitwerpselen zijn prima mest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:59

mellamoshan schreef:
Wij zitten ook in een buitengebied en inmiddels 6,5 jaar een tank. Nog nooit open geweest. Vorige bewoner 25 jaar en ook nog nooit open geweest. Echt perfect systeem hoor. :)

Ik kruip weer onder mijn steen, vind het een heerlijk, gluren bij de buren, topic :D

Als een septic tank niet eens in de zoveel jaar geleegd/gereinigd wordt, werkt hij meestal nog prima.
Alleen is het water wat hij afvoert steeds meer vervuild.
Als je merkt dat de wc minder goed gaat doorlopen is de tank vol met slib en ben je dan al tijden te laat met legen.

Er zitten bacteriën in de put die de afvalstoffen afbreken.
Onder de 10 graden is de werking veel minder en wordt de sliblaag daardoor dikker.
Omdat in Nederland het (normaal gesproken) in de winter kouder is en daardoor de sliblaag zich opbouwt moet je elke 5-10 jaar (ligt aan de aantal personen en de grootte van de tank) deze laag laten verwijderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 12:13

Ik vind die in Bellingwolde ook niks hoor. Totaal niet mijn smaak.