FUN-da!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:33

Rienn schreef:
Leuk huisje, heerlijk die ruimte ook.

Is een beetje te beidehand om langs een huis te gaan die je op Funda voor bij hebt zien komen? Dus zonder afspraak of contact met de verkopende makelaar...

Langs een huis, is geen probleem. Daarmee bedoel ik, er langs lopen op de stoep of rijden over de straat.
Aanbellen zonder afspraak zou ik echt niet blij mee zijn als verkoper, net als door het raam gluren.

Een huis wat leeg staat vind ik een ander verhaal.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:35

Langs gaan doen we altijd al, gewoon lang rijden of lopen wanneer je er niet bij kunt met de auto. Maar echt aanbellen en een praatje maken met de huidige eigenaar is dus een stapje te ver...

Ik lees en hoor namelijk dat steeds meer mensen dat doen hier in de omgeving en wij worden dus ook door meerdere mensen aangesproken omdat op die manier te gaan doen. Maar ik ben daar niet zo van.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:41

Rienn schreef:
Langs gaan doen we altijd al, gewoon lang rijden of lopen wanneer je er niet bij kunt met de auto. Maar echt aanbellen en een praatje maken met de huidige eigenaar is dus een stapje te ver...

Ik lees en hoor namelijk dat steeds meer mensen dat doen hier in de omgeving en wij worden dus ook door meerdere mensen aangesproken omdat op die manier te gaan doen. Maar ik ben daar niet zo van.

Ja ik vind dat wel een stapje te ver, maar blijkbaar gebeurd het dus wel meer.
Wij hebben ons huis net verkocht en ik zat er echt niet op te wachten dat mogelijke kopers zouden aanbellen. Ik betaal een makelaar om de verkoop te regelen, dan wil ik verder niet met kopers te maken hebben.

Het contract wat wij tekende bij de makelaar stond ook iets in over dat er geen bezichtigingen plaats mochten vinden buiten de makelaar om.

Rienn

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 15:54

Dat snap ik wel hoor, vooral ook omdat je een stukje privacy weggeeft op die manier.

Ik ben gelukkig niet zo'n held die maar klakkeloos aan gaat bellen bij elk huis wat mijn interesse heeft. haha.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 16:12

Hier is iedereen welkom. Alleen kan het wat minder opgeruimd zijn dan wanneer het via de makelaar gaat.. maar goed ik kan me heel goed voorstellen dat mensen daar niet allemaal op zitten te wachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 23:52

Ik zou als verkoper denk ik ook niet helemaal blij zijn als ik zonder afspraak iemand over de stoep kreeg. Inderdaad omdat je je huis zo goed mogelijk voor het daglicht wil brengen en het mij erg vervelend lijkt als een ongeplande kijker langskomt als je net ongegeneerd op de bank ligt, de keuken nog vol met vuile vaat staat en je net al je schone was hebt uithangen. Als ik een onverwachte geinteresseerde op de stoep zou krijgen zou ik wel even een vriendelijk praatje maken op de stoep of in de woonkamer als die toevallig netjes is (het is toch een mogelijke koper) maar voor een bezichtiging wel verwijzen naar de makelaar.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:28

Kijken en de omgeving verkennen wel, maar aanbellen zou ik niet doen en ook niet waarderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:50

Mijn schoonzusje heeft gewoon bij mensen waarvan ze wist dat het huis in de verkoop zou gaan (stond dus nog niet eens te koop) een briefje door de bus gedaan. Hebben het huis ook gekocht. Zoiets zou niet eens in me op komen.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:55

Wij zijn wel bij huizen langs gereden omdat we aan de andere kant van het land op zoek waren
Dam hadden we 2 of 3 bezichtigen en bekeken we nog andere objecten in de buurt. 1x zijn we toen ook binnen gevraagd door die mensen. Het was doodlopende straat en die mensen waren in de tuin bezig. Voelde wel wat ongemakkelijk haha. Maar ze boden het toen dus zelf aan
We zouden er nooit om gevraagd hebben

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 07:56

Het maakt uit of je zelf verkoopt of via een makelaar.
Toen wij ons huis te koop hadden vond ik het super leuk om allerlei mensen nnonchalant voorbij ons huis te zien lopen en ook een beetje raar, ik had best een praatje willen maken, maar we hadden daarvoor juist een makelaar ingeschakeld en achteraf maar goed ook. Wij waren met het eerste bod al akkoord gegaan maar de makelaar heeft het uiteindelijk voor 20000 meer verkocht.
Zelf durfden we ook echt niet heel lang stil te staan bij het huis wat we op het oog hadden, het was wel heel fijn om de huideige bewoner voor de bezichtiging even te zien, daarna zijn we met de makelaar het huis rond geweest en vervolgens hebben we daarna nog een uur met de bewoonster gepraat, de makelaar is maar weggegaan :') We hebben het huis gekocht *\o/* en zijn nu enorm aan het klussen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 09:15

xyzutu2 schreef:
Ik zou als verkoper denk ik ook niet helemaal blij zijn als ik zonder afspraak iemand over de stoep kreeg. Inderdaad omdat je je huis zo goed mogelijk voor het daglicht wil brengen en het mij erg vervelend lijkt als een ongeplande kijker langskomt als je net ongegeneerd op de bank ligt, de keuken nog vol met vuile vaat staat en je net al je schone was hebt uithangen. Als ik een onverwachte geinteresseerde op de stoep zou krijgen zou ik wel even een vriendelijk praatje maken op de stoep of in de woonkamer als die toevallig netjes is (het is toch een mogelijke koper) maar voor een bezichtiging wel verwijzen naar de makelaar.

Maar je bent toch niet verplicht om iemand binnen te laten? Dus dat je huis dan een rommel is of dat je languit op de bank ligt zou voor mij geen probleem zijn.

Stel ik ben zo brutaal om aan te bellen bij iemand omdat we interesse hebben in het huis, dan heb ik liever dat iemand zegt: nee, ik laat je niet binnen en zou het fijn vinden wanneer je dit via de makelaar doet, dan wanneer iemand met tegen zin mij binnenlaat.

Wij hebben bij een huis waar we een bod op hebben gedaan (20000 meer dan de vraag prijs. Wij werden ook weer met 20000 overboden) met buurtbewoners gesproken, gewoon omdat we vraag wilden weten hoe de buurt was.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:08

Bij ons stonden ze gewoon in de tuin voor de ramen naar binnen te kijken terwijl het huis duidelijk bewoond was. Daarnaast parkeerden ze de auto op de oprit en na 4 rondjes om het huis gelopen te hebben belden zij aan. Ben toen wel enigzins boos geworden, voelde toen echt niet prettig.

Het huis was toen ook al verkocht en heb daarna gelijk het bord uit de tuin gehaald.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:10

of dat je aanbelt en vraagt of het die mensen misschien uitkomt of je binnenkort een keer mag komen kijken, om rustig even rond te kijken zonder de haast van een makelaar :)

Ik zou het zelf ook niet zo snel doen denk ik

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:25

Wij hebben net ons huis verkocht. En ook veel langs rijders en kijkers gehad. (Wonen niet op een standaard plekje).
En idd één iemand gehad die echt bewust zonder makelaar kwam kijken. Heb ik niet binnen laten kijken, was nogal een "vreemd" figuur en onze kleine man lag op bed. Dus vriendelijk gezegd dat hij een afspraak met de makelaar mocht maken. Heeft hij dus nooit gedaan....

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 12:42

ohh hondsbrutaal zeg! Goed dat je hem geweigerd hebt!

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 13:06

Wat ik mij op zo'n moment dus afvraag....wil die persoon alleen maar even binnen kijken om te zien wat er te halen valt?
Gelukkig hebben wij een behoorlijk waakse hond :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:50

Bizar zeg! Ik zou dat ook niet snel doen. Je schakelt niet voor niets een makelaar in toch?

Wij hebben wel een keer gehad dat we voor buiten bezig waren in de tuin en mensen langskwamen om te vragen of we misschien ons huis wilden verkopen omdat het precies was wat ze zochten :D
Dan sta je ook even raar te kijken.

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 09:25

Wij hebben dit 3x keer gehad toen we ons huis te koop hadden staan. Wij woonden aan de hoofdweg dus iedereen kwam er langs en zag dan het te koop bord. Op dat moment was mijn vriend bijvoorbeeld in de tuin bezig en werd aangesproken. Wij hebben altijd ons huis laten zien, want deze was al zo lastig te verkopen (aardbevingsgebied) dus elke kans hebben we aangegrepen.

Zelf zou ik nooit zomaar ergens aanbellen oid maar op het bord kijken welke makelaar hem te koop heeft en die dan bellen voor een afspraak.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:20

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:42

missfalki schreef:
uit topic bij nieuwsberichten manege te koop

https://www.funda.nl/koop/bavel/huis-49 ... e-hei-4-9/

Groet Karin.

Die ken ik. Het is een heel fijn familiebedrijf, maar in verband met de leeftijd en gezondheid van de eigenaren hebben ze moeten besluiten het bedrijf te sluiten als het niet verkocht wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 20:47

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:11

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:12

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:13

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 21:16