Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:42

Door dit topic realiseerde ik me dat ik nog euroclix had, net €70 laten uitbetalen *\o/*
Doe er al jaren eigenlijk niks meer mee, was er zo klaar mee om eerst tig vragen te beantwoorden en dan behoorde je niet tot de doelgroep van dat onderzoek.

Ik ga ook maar weer eens weeklijstjes maken. Heb nu nog verlof dus de dagelijkse boodschapjes zijn ook onderdeel van onze wandelingetjes, maar over 3 weken moet ik weer aan het werk dus dan is dat niet zo handig meer. Moet dan ook weer meer op het budget gaan letten, minder werken en kinderopvang betalen zijn geen grappige combi :+

JoyCiej007

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:08

Jeeeeej Bjarni!!!

Ik zou zelf ook eens kunnen kijken, maar denk niet dat er nog wat open staat, als ik er al in kom.

Klopt; tig vragen en dan "sorry u valt toch niet binnen de doelgroep".

Dat is bij panelwizard dus niet zo; en je krijgt vaak zelfs voor de voorvragen 10ct per vraag.

Ik heb dankzij dit topic Scoupy ontdekt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 11:18

Dat is een leuk bedrag!

Net de weekboodschappen gehaald en 19,- over. Ik moet nog een paar dingen kopen en lekkers voor de vrienden wanneer ze een spel komen spelen maar dat kan makkelijk voor dat budget.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:02

Ja is zeker een leuk bedrag, het is ook alweer op, gisteren een Puckababy slaapzak voor de kleine besteld :D

Ik ga me eens buigen over een weekbudget, jullie doen dat echt goed! Ik heb gelukkig een enorme voorraad Pampers van een aantal aanbiedingen liggen dus die hoeven voorlopig nog even niet :D

Zal wel weer even wennen worden, het gaat nu echt van even afhalen hier, lekker uitgebreid daar, grillworstje van de slager a €3,95 (en die eet vriend in 1 dag op brood op) enz. Tikt flink aan dus.
Zo suf, een aantal jaar geleden had ik echt een strak budget en kon ik me er goed aan houden, de laatste jaren is dat steeds wat minder geworden.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:57

Zo, dat is mooi meegenomen, Bjarni!

Ik heb al heel lang niet meer mee gedaan aan die enquetes, ik was bij meerdere aangemeld maar nadat ik elke keer dezelfde soort vragen kreeg waar je dan inderdaad weer niet in de doelgroep hoort had ik er geen zin meer in. Maar ik ga er toch nog maar eens verder mee als ik eens niks te doen heb.

Gisteren heb ik weer eens geld afgehaald voor mijn boodschappenbeursje. Een hele tijd niet meer gedaan, maar je bespaart toch echt veel als je gewoon onder een bedrag moet blijven van jezelf :))
Dus voorlopig ga ik weer proberen om onder de 25 euro te blijven per week, voor twee personen.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:09

8nnemiek schreef:

Ik heb al heel lang niet meer mee gedaan aan die enquetes, ik was bij meerdere aangemeld maar nadat ik elke keer dezelfde soort vragen kreeg waar je dan inderdaad weer niet in de doelgroep hoort had ik er geen zin meer in. Maar ik ga er toch nog maar eens verder mee als ik eens niks te doen heb.

Gisteren heb ik weer eens geld afgehaald voor mijn boodschappenbeursje. Een hele tijd niet meer gedaan, maar je bespaart toch echt veel als je gewoon onder een bedrag moet blijven van jezelf :))
Dus voorlopig ga ik weer proberen om onder de 25 euro te blijven per week, voor twee personen.

Dat is een mooi streef bedrag en ook wel haalbaar denk ik

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:10

Bjarni schreef:
Door dit topic realiseerde ik me dat ik nog euroclix had, net €70 laten uitbetalen *\o/*
Doe er al jaren eigenlijk niks meer mee, was er zo klaar mee om eerst tig vragen te beantwoorden en dan behoorde je niet tot de doelgroep van dat onderzoek.

Ik ga ook maar weer eens weeklijstjes maken. Heb nu nog verlof dus de dagelijkse boodschapjes zijn ook onderdeel van onze wandelingetjes, maar over 3 weken moet ik weer aan het werk dus dan is dat niet zo handig meer. Moet dan ook weer meer op het budget gaan letten, minder werken en kinderopvang betalen zijn geen grappige combi :+

Ik vind kinder opvang ook belachelijk duur gelukkig krijg je een gedeelte weer van de belasting dienst

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:17

€ 25,- per week voor 2 personen? Vraag me echt af hoe je dat doet.. En vooral wat je dan eet :+

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:23

Dat redden wij ook echt niet!
Voorheen zat ik op €50,- ik denk dat ik het doel nu op €60,- zet, eens zien of dat haalbaar is!
Eerste besparing vorige week gedaan, een frituurpan gekocht! Voordeliger dan 1 keer per week naar de snackbar!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:24

8nnemiek schreef:

Dat vind ik knap! Ik heb nu 25,00 voor mij alleen en de cavia's. Hou wel elke week over maar deze week gaat het wel helemaal op maar heb veelgevraagd gekookt dus volgende week word goedkoop.

Die enquete sites ken ik allemaal niet zal er eens op kijken.

Morgen weer marktdag ben benieuwd wat ze allemaal weer hebben :j

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:24

Hier nog een vervent lowbudget boodschappen doen. Ik ben voor 4 personen voor 1 week tussen de 35 en 80 euro pw kwijt. Dit is voor alles wat nodig is dus ook wasmiddel, shampoo enzo. Alleen roken en benzine doe ik niet van het huishoudgeld.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:28

Ik zit bijna op een jaar op mezelf en mijn wasmiddel is nog niet op _O-
Had toen 2x zo'n 5 liter fles van de lidl gekocht en ze zijn nu over de helft leeg haha. Ben benieuwd of ze echt het jaar gaan redden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:49

Ik heb €50,- maar daar hoef ik de dieren niet mee te rekenen, wel evt reiskosten als ik naar het ziekenhuis moet (ene keer gaat woonbegeleiding mee, andere keren ga ik zelf), toiletartikelen, kleine decoratiedingetjes, hoortoestelbatterijen en extra kluiven oid voor de hond.
Vandaag zowel toiletpapier als afwasmiddel moeten halen, straks een pakje hoortoestelbatterijen kopen, vrijdag wsl weer ov-chipkaart opwaarderen en als mijn moeder langs komt eet ze mee en zet ik daarnaast vaak wat te knabbelen op tafel dus daar ook wat extra voor kwijt dan.
Er blijft dan zo'n €30,- à €35,- over voor eten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:10

Booooo schreef:
€ 25,- per week voor 2 personen? Vraag me echt af hoe je dat doet.. En vooral wat je dan eet :+

Die 25 euro is wel zonder de diervoeding, dat scheelt natuurlijk ook veel.
We eten heel gevarieerd, maar wel bijna helemaal plantaardig, en daar bespaar je echt heel veel geld mee. Ik koop vooral veel seizoensgroente en fruit. Onze maaltijden draaien meestal om de groente, met een beetje pasta/aardappel/rijst en zo nu en dan een vleesvervanger (die koop ik dan weer in de aanbieding, zijn soms bij de Coop voor een euro te koop, en daar vul ik mijn vriezer dan mee :D ) Gerechten als risotto of nasi kosten echt bijna niks.
En verder maak ik heel veel zelf. Pasta, hummus, rijstmelk, sojayoghurt, kaasvervanger.. wijn.. maar ook ons brood. Met het goedkoopste meel bak je een heel brood voor minder dan 50 cent :D
Als ik op die manier inkoop dan blijf ik zelfs onder de 20 euro, maar die laatste 5 euro geef ik meestal uit aan wat lekkere dingen als bubbelwater en siroop, nootjes, chips..
Ik vind het een leuke uitdaging om af en toe echt met zo min mogelijk uit te komen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:47

Scoupy heeft weer wat aanbiedingen, niet veel bijzonders. Ik denk dat ik de pastasaus wel ga halen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:18

Ik zie 2 nieuwe acties maar niks voor mij. Hopelijk gaan ze snel meer nieuwe acties plaatsen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:28

Voor mij helaas ook niets.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:29

Die saus wil ik wel proeven :j

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:41

Die tomaat en basilicum is echt vies. Heel zout.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:00

Ik vind saus uit een pot echt niet lekker. Dus ik sla ook even over :D

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:38

Zoals ik me kan herinneren is saus bij de aldi nog goedkoper haha _/-\o_

Ik heb als persoonlijke aanbieding gratis Rivella, maar ik vind het niet eens lekker.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:37

Ik heb die van de pasta saus ook, vind het er alleen niet echt lekker uit zien. Echt zo'n Amerikaanse neppe saus ofzo. :P

Bij mij staat de actie van nescafe die er een aantal weken terug was er weer, betekend dat dat ik die opnieuw kan gebruiken? Had 'm toen ook gebruikt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:15

Die kan je inderdaad gebruiken. Wanneer je een actie niet meer kan gebruiken dan staat dat bij de actie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:17

Pasta saus uit pot zitten wel lekkere tussen,ben niet zo van pasta

Eet anders dan anders dat bespaart ook prima

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:09

Ik gebruik vaak de pastasauzen van grand italia, meestal de carbonara.
Maar maak het ook graag zelf (eieren erdoor etc).
Eigenlijk altijd als ik iets uit pak zak pot of blik gebruik, voeg ik extra's er aan toe. Kruiden ed of sauzen. Vaak uien sjolotjes knoflook.
Bij de carbonara gooi ik er lekker veel champignons doorheen.

Ik had laatst de 4 soorten kaas pastasaus. Rood...
Het roooook als kots en smaakte erg zurig. Blugh.
Toch maar opgegeten onder t mom van "anders is t zonde".
Had gevulde tortelinni met vlees.

De heinz pastasauzen heb ik als persoonlijke scoupy....
Dan had ik liever de rivella gehad.

Ook de nescafe oploskoffie; die is erg goed. Maar daar heb ik nog heeeeel erg veel van liggen en ook normale filterkoffie.