Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:39

Ik heb diep respect voor degene die met de trap bezig is! Heb er nog nachtmerries van haha. Wij hebben uiteindelijk maar doorgestuurd voor een traprenovatie (al het werk dat we eraan hebben gehad was daardoor zonde van onze tijd geweest whaha).

Hier nergens behang, vind het niet mooi en kost voor mij meer werk dan schilderen.

We moeten nog 2 maanden wachten maar wel alvast meubels geschilderd die mee gaan naar het nieuwe huis, kan niet wachten haha.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:05

_San87_ schreef:
Boras schreef:
Wij hebben bij een speciaalzaak gevraagd hoe glasvezelbehang te verwijderen.
We wilden een leuke peuterkamer creëren door middel van nieuw behang in plaats van weer sauzen.
Ons werd gezegd dat glasvezelbehang verwijderen niet kan en dat het ongezond is het te proberen omdat er onzichtbare vezeltjes vrijkomen die je luchtwegen binnendringen.

Als we opnieuw wilden behangen dan raadde men aan de muren eerst opnieuw te laten stucadoren.
Dure oplossing. En dan ga ik er echt geen behang opplakken.

Uiteindelijk de boel fris gesaust en met muurstickers gewerkt.

Ik hoor dus graag van je hoe het afloopt (we hebben nog meer kamers met vliesbehang waar we graag op een gezonde manier vanaf willen).

Oh pff... Nooit geweten... Maar het moet er wel af omdat een deel er al is afgesloopt. Dus hopelijk met gaatjes prikken/snijden en heel erg veel stoom en lijmoplosser zodat de lijm oplost of zo.

Brrr ;(.

Wij maakten een sopje met een beetje afwasmiddel. Met een behang borstel het behang goed nat maken (zeiknat) en dan met een plamuurmes eraf krabben. Dat werkt als de brandweer !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:00

Nicje87 schreef:
_San87_ schreef:

Oh pff... Nooit geweten... Maar het moet er wel af omdat een deel er al is afgesloopt. Dus hopelijk met gaatjes prikken/snijden en heel erg veel stoom en lijmoplosser zodat de lijm oplost of zo.

Brrr ;(.

Wij maakten een sopje met een beetje afwasmiddel. Met een behang borstel het behang goed nat maken (zeiknat) en dan met een plamuurmes eraf krabben. Dat werkt als de brandweer !

Werkt niet. Al geprobeerd :P. De keuken was kletsnat. Behang zit nog als een huis.

madeliefw

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:03

Ons huis is van top tot teen gespact. Ik vind het echt niet mooi. Als we ooit gaan verbouwen dan laten we in ieder geval beneden alles stucen. In de kinderkamer zou ik behang heel mooi vinden. Maar dus ook gespact. We hebben het maar geverfd. Drie lagen omdat spacwerk gigantisch zuigt.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:22

Wij hebben ook spacwerk op de bovenverdieping. Mochten we weer moeten schilderen gaan we het laten glad stucen :o

Op jullie aanraden al wat spullen van het plankje gehaald.
Afbeelding

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:30

Ik blijf het een geweldige kleur vinden Cleo_!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:33

Mooie kleur idd!

Zelf ben ik ook nog steeds blij met mijn groene muur.

Vanmiddag mijn potplanten (die in de garage overwinterd hebben) weer naar buiten gezet. De hortensia heeft al flinke knoppen.

Ik wil graag over de lengte van mijn achtergevel (3 meter) een plantenbak maken van steigerhout en daar allemaal Annabelle's in planten <3.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:38

Hier vanmorgen ook het zonnetjes, zag er prima uit, lente! Maar 5 minuten later ging het hagelen. En toen weer zon. En toen regen. En toen weer zon. En ten weer hagel. En zo gaat dat al de hele dag door... ik wacht dus nog even met de tuin doen :')

Maar dit jaar gaat het terras en de tuin zeker gedaan worden zodra het weer kan, want door de glazen deuren is het verbonden met de woonkamer. Normaal liet ik de tuin een beetje voor wat het is (heb geen groene vingers, zit niet veel buiten, is eigenlijk alleen voor de katten) maar als het opgeruimd en gezellig is op het terras, geeft dat gelijk een opgeruimd gevoel in de woonkamer.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:26

Voor de liefhebber. Het is Evolutie van Histor. Dit potje was voor de plank omdat deze gelamineerd is.
Afbeelding

Was wel drie keer een klein potje laten mengen voor de juiste kleur. Dat kan ik echt iedereen adviseren. En de flexa app is best handig :)

Ik vond dat blauwe ook erg mooi! Het begint alweer te kriebelen nu het er een jaar op zit. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:30

Afbeelding

Afbeelding

Mijn groen is wat groener :x :P

Was dat behang zoo zat , moet nog even vuller halen wil even zien hoe het staat eventuuel

Denk dat de sierstrip toch maar weer wit moet hmm , en wil Denk ik niet alles groen dan word het echt te heftig

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:48

Oeh heel groen :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:49

:)) daarom nog maar een klein stukje :P

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:02

Dat lijkt het groen van (tijdelijke) computerkamer wel. Tegenwoordig vooral rommelkamerAfbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:03

Heel gaaf :oo

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:16

Oooh wauw das heel groen.
Niks voor mij. Dat donkergroene vind ik wel mooi.
Dat appelgroene wil mijn jongste straks op zijn kamer. Ik ga 1 wand doen denk ik anders wordt het to much.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:57

ik heb inmiddels een andere kleur groen op het oog. Spring garden van dimago. Het is een groen/grijs tint. Veeeeeeel subtieler en meer geschikt als basis. En nog wat lichter dan Early dew.

Maar ik blijf toch iedere keer weer op groen terug komen. Ik vind een frisse kleur die toch niet te kil/koel wordt (wat ik bij blauw of grijs vaak wel voel).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:12

Wat gaan jullie snel! Hoop maandag een update te kunnen geven;)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:19

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Slaapkamer update! Na bijna 3 maanden klussen omdat we het plafond eruit hadden gesloopt <3 nu nog verder inrichten :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:19

Wat een oase van rust! <3

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:24

MamaMiesje schreef:
Wat een oase van rust! <3

Ja he, dankjewel :) het is heerlijk bijkomen op de slaapkamer <3 Daar hadden we ook wel bewust voor gekozen. Leuk dat je dat ook ziet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:54

Wauw die slaapkamer <3

Morgen trek ik de rest van het behang eraf , wil niet weten wat ik aantref .. Zitten veel scheuren in de muren , maarja huis is ook ruim 60 jaar oud en van de woningbouw

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:55

Oooooh dat plafond. Ik wil dat ook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:45

Rachel_x schreef:
[ [url=m/dVnQES.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X5RL6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sj7LVC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slaapkamer update! Na bijna 3 maanden klussen omdat we het plafond eruit hadden gesloopt <3 nu nog verder inrichten :D

Mooi <3.

Wat is dat voor hangplant?

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 23:49

_San87_ schreef:
Rachel_x schreef:
[ [url=m/dVnQES.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/X5RL6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sj7LVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi <3.

Wat is dat voor hangplant?

Dankjewel! Ik weet de naam niet meer, maar ik heb m vandaag bij intratuin gekocht voor 15 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:07

Ik ongeduldig :=

Afbeelding

Morgen eerst vullen voor die gaten halen , verbaasd mij dat het wit erachter is . En vrij goede staat , leen achter stopcontact zit ook behang := . Weet ik grote lijnen hoe ik een stopcontact overmeesteren moet ,zolang de stroom er maar af is :') . Scheelt enorm nu , veel lichter

Oh en ik ga nooit van de hak op de tak ,,ik heb teveel tijd over :P