Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:17

spannend marrianne!

noviceh, we hebben de binnenkant geen hout, dat wordt geleverd door de keukenboer, net a;s het apparatuur. Onze zwager is meubelmaker en maakt de frontjes zelf voor ons :) Inderdaad eikenkleur en dan geen massief eiken hoor, zit nog wat anders aan de binnenkant, anders werd het te prijzig. Maar zo konden we een mooie keuken krijgen! Beton is trouwens heel lastig he, is poreus en zwaar. Lastig schoon te maken! Wij hebben een composiet blad. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:21

Welkom Marrianne, wat voor huis hebben jullie gekocht? *-:)

Ik zal vanavond een foto plaatsen van ons huis inclusief muren op de eerste verdieping. Dat lukt mij met de tablet niet icm myalbum (wat een rotprogramma is dat geworden!). Ook kennis gemaakt met een van de bewoners in de buurt, onze honden konden het supergoed met elkaar vinden! Leuk!

Klinkt als een goede oplossing voor een mooie keuken Esther! Wij vonden houten deurtjes niet mooi bij onze (houtlook) plavuizen, dus uiteindelijk voor wit, iets neigend naar grijs gekozen. Met ook een composiet grijze aanrechtblad!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:28

Wij wilde eerste instantie ook een houtlook keuken, maar ook een houtlook vlier dus uiteindelijk toch voor licht (wit, crème) gekozen met een donker blad zodat het altijd bij de vloer past, maar ik ben een eeuwige twijfelkont en ben zo bang dat het uiteindelijk allemaal niet mooi word wat ik uitkies haha erg irritant.

Wat een gedoe die buurvrouw en wat je zegt onder het genot van koffie en thee had het een stuk prettiger gegaan.

Welkom Marianne !

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:01

we hebben ook houten meubels, dus we wilden dan liever geen houten vloer (look) anders is alles wel erg houterig :')
Nu hebben we een witte keuken, ook niet zo oud, maar om nu hetzelfde te nemen.. dus we wilden graag iets heel anders!

Wordt vast mooi hoor nanda :))

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:17

Haha Jaa die eeuwige twijfel he !!

En snap ik!! Nieuwe huis wil je toch weer echt nieuw en niet alles hetzelfde

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:37

Malih wat een mooie kleuren. Ben ook benieuwd waar jij je keuken hebt gekocht.

Heb ikea nu definitief afgekeurd, zitten nu aan kvik te denken. Hebben niet zo'n groot budget. Vond dat ekelhoff mooie keukens had maar ben bang daar niet te kunnen slagen onder of rond de 10.000. Onze keuken is iets meer dan 3x3 + 2 hoge kasten. Zonder bovenkastjes.

Gordijnen is ook nog een ding. Wij hebben overal hele hoge ramen, 2,30 ofzo. Vind je bijna nergens (betaalbare) rolgordijnen voor.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:57

@ Noviceh

Wij hebben een type C in het project Meerhaege in Berkel en Rodenrijs
http://www.meerhaege.nl/woningtype/type-c/

een mooie ruime tussenwoning en we zijn er ontzettend blij mee.
Wij laten meteen een aanbouw doen van 1.8 meter aan de achterzijde van de woonkamer :o

@ Esther, leuk dat jullie op die manier de keuken laten maken.
Ik wilde ook ontzettend graag een betonblad en dan liefst ook best wel dik. We kwamen dan uit op BetonLight. Maar dit wordt niet echt aangeraden. het is erg duur en je krijgt snel kringen etc.
Wij zijn uiteindelijk ook gegaan voor lichtgrijs composiet van 2,5 cm dik met een heel klein spikkeltje.
Ik ben al zo gelukkig met de keuken die wij hebben uitgekozen. kan niet wachten tot die geplaatst wordt <3

@ zapje, Ik kan de Ekelhoff echt aanraden, wij waren uiteindelijk bijna €5.000,- goedkoper uit dan hier in Nederland en daar zit dan de montage ook al bij in. Ik raad je aan om wel van te voren een afspraak te maken. Wij zijn uiteindelijk 4 uur bezig geweest om een keuken samen te stellen. Ze denken daar echt mee om toch een mooie keuken te creëren en mee te denken in de mogelijkheden om een keuken te ontwerpen die past binnen het budget :j

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:25

Mooi Marianne !! Ziet er erg leuk uit

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:31

Welkom Marianne :) Leuk huis!

Wij hebben de keuken gekocht bij Keukensale in Nijkerk. Niets dan lof voor hen en uiteindelijk hebben we veel keuken voor ons geld. Wij hebben witte kastjes met een vakje en dan een houtlook blad. We zijn allebei lang dus hebben het blad op 1m en ipv een hoge plint hebben we overal een extra lade laten plaatsen.

Zaterdag wordt het bed gebracht wat we hebben laten maken. Ik ben zo benieuwd :D
De 16e wordt onze keuken gebracht en de badkamer verder geïnstalleerd

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:51

Zapje ook ik kan je ekelhoff echt aan raden! Zo als marianne net nog vroeg, onze keuken komt daar inderdaad vandaan. En daar kun je zeker keukens krijgen voor onder de 10.000 euro. Ik heb ze toevallig net nog aan de telefoon gehad over de keuken, om te vragen of ze hem eerder willen komen plaatsen en we worden morgen terug gebeld. T is echt een top bedrijf. Zou er bijna elke week een keuken kopen hahaha.
T scheelde bij ons mega veel geld ten opZichte van een nederlands bedrijf.

Overigens t schilder werk is klaarAfbeelding

Vanavond reageer ik even uitgebreider ga even mijn zoontje ophalen :-)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:55

@ Mali, wauw, dat is echt trak schilderwerk!!
Grappig, mijn ervaringen zijn echt exact hetzelde als die van jou bij Kuechenland. wat zijn wij daar fantastich geholpen!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:20

Uiteindelijk hebben wij de keuken bij de plaatselijke keukenboer vandaan. Kostte iets meer dan begroot, maar wel degelijke kwaliteit.

Vervelend van die gordijnen Zapje, een luxeprobleem! :D Waarom is de Ikea keuken afgekeurd?

Mooi huis Marrianne! Ziet en klinkt erg sjiek! Fijn, een extra aanbouw :j

Wat voor bed hebben jullie besteld Miriam? Spannend hoor allemaal!

Mooi strak Malih! Heb je de randjes afgeplakt? Het zou fijn zijn als de keuken eerder geplaatst zou kunnen worden! En vloerverwarming?? _/-\o_

De foto's van ons huisje vandaag:

Tweede blok, indicatie van de ligging:
Afbeelding

Op deze foto het linkerhuis:
Afbeelding

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:26

noviceh schreef:
Wat voor bed hebben jullie besteld Miriam? Spannend hoor allemaal!

Afbeelding

Onderin komen fruitkistjes. Lattenbodems halen we bij Ikea en matrassen ook nog ergens kopen.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:52

Super leuk al die foto's. En mooi die muur bij de trapkast, erg netjes!
Iedereen krijgt mail vandaag met een opleverdatum, behalve wij! Fijn dit -O-

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:33

Marianne, mooi huis 133 m2 is groot lekker hoor. Kan het zijn dat er op de site geen plattegrond staat? Wilde wel even spieken naar de indeling. Door wie zijn jullie geholpen? En dankje voor het compliment.

Noviceh schilderwerk is inderdaad allemaal keurig netjes straks afgeplakt en daarna geverfd. Ik zeg niet snel ' ik kan iets goed' maar ik denk dat schilderen mij wel goed af gaat. Ik schilderde in het verleden 1 a 2 x per jaar mijn slaapkamer opnieuw haha. :-p.

En we hebben idd vloer verwarming in het huis met een pvc vloer er op. Morgen gaan we de stuucloper er uit halen ben erg benoeuwd.

Collendoorn kun je niet uit rekenen wanneer jullie aan de beurt zijn?

Mirjam gaaf een opmaat gemaakt bed. Wel speciaal. En volgens mij gaan we gelijk op met de huizen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 01:36

Noviceh spannend hoor. Ben benieuwd als het af is! Ziet er goed uit ook al is t nog saai grijs hahaha.

Heb een muurtje geschilderd vanavond. Dacht ik doe eens gek haha

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:52

En jawel! Deel IV *\o/*

Nadat we gisteren in allerijl nog onder een formulier onze handtekening hebben gezet over het onderhoud en de kleur konden ze vanmorgen om 7uur beginnen. Ze zijn nu bezig dus.. Weet de buuf toch nog iets uit d'r wanhopige hoge hoed te toveren... Je verzint het niet, maaarrrrrrrr..... Komt ie.... Houd je vast.... 'Heeft het kadaster niet toevallig verkeerd gemeten....?' *\%/*

(Kadaster is een officiële meetinstantie en kunnen wel eens fouten maken, maar dat is zeer zeer zeer zeer zelden. In dit geval Dus... Niet :+ . )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:41

@noviceh, wauw, dat gaat hard. Lijken tegenwoordig net bouwpakketten, :o
@Miriam, wat een leuke apart bed, ik vind de kleur vanhet hout erg mooi :j

@Malih, ja het is best wel een flink huis, en dan komt er nog de aanbouw bij, dus we hebben straks ruimte zat met zijn tweetjes :o
Ik denk dat de indeling alleen in de brochure staat... maar wij veranderen die van ons huis behoorlijk.
Zo maken wij op de 1e verdieping van 2 slaapkamers 1 grote kamer en wordt de badkamer groter gemaakt. Ook de scheidingsmuur op de 2e verdieping gaat eruit, dus de zolder wordt ook 1 grote ruimte.
Wij zijn bij Kuechenland door Reiner geholpen, een oudere man die eigenlijk al met pensioen is, maar toch nog 4 dagen werkt, echt een topvent!

@collendoorn, balen dat jullie de brief nog niet hebben gehad, misschien komt die vandaag alsnog..

@Sammie, slimme buurvrouw ook -O-

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:08

Bedankt voor de keukentips!
Hoogglans wordt het sowieso niet en rood al helemaal niet ;) .
Even bij Ekelhoff gekeken, maar als ik naar de aanbiedingen kijk dan valt het waarschijnlijk niet in ons budget. We hebben ongeveer een 2 bij 3,5 bij 2 u vorm keuken veel onderkastjes, weinig bovenkasten (liefst veel lades, 1 hoge apothekerskast)

Apart bed Miriam, er onder allemaal bergruimte?

Noviceh die gaan lekker door met bouwen.

Leuk huis Marianne.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:48

Natasja, dat dachten/denken wij ook. Maar het schijnt dus wel mogelijk zijn. Wij gaan as woensdag heen, laat nog wel weten hoe het was. We waren al eens wezen kijken. Bedankt voor de tips!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:52

Keuken word meestal duur door je apparatuur, niet zo zeer door de grote en het aantal kastjes. Wij hebben behoorlijk wat apparatuur en wilde een A merk en dat voel je in je portomonee. Wij waren in nederland 5000 euro meer kwijt geweest dan nu in duitsland. Kan dus wel kloppen dat je denkt 'dat past niet in mijn budget' in nederland zou dat dan idd niet lukken in duitsland waarschijnlijk wel

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:49

16 juni vooroplevering en 24 juni echte oplevering whaaaaaaaaa zoo blij!!!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:44

Gaaf bed Miriam, mooi hout!

Kunstig bezig geweest Malih +:)+

Sammie... :wow: Heb je nog een update??

Collendoorn jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! *\o/* :):) :#

Onze ervaring met de keuken is dat de lades het juist zo duur maken.

Het huis gaat enorm hard! Ik hoorde vandaag dat hoogstwaarschijnlijk week 25 gestart gaat worden met de kozijnen en het metselwerk. Hopelijk is het voor de bouwvak dicht.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:18

Lekker noviceh !! Dan opeens gaat het hard :)

Jaaaa zoo blij!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:06

Ben vanmorgen lekker gaan werken. De buuf heeft er 3 kwartier bij gestaan. VL was er om 7 uur bij (bij het begin) en toen begon buuf al een heel verhaal erover tegen de bouwers. Tegen VL of mij heeft ze geen stom woord gezegd. Dus VL kwam naar boven om kwart over 7 en zei : Ík ga er vandoor. Ze heeft nu het vermoeden dat het kadaster verkeerd heeft gemeten. Dus nu zijn ze alles aan het nameten.' Dus ik heb even snel het raam open gegooid (we slapen aan de tuinkant en ik heb even meegeluisterd :') ) 'Ja, maar nu ga je scheef' 'Ja mevrouw, er zit een grassprietje tussen'. (Ik kwam niet meer bij). En even later, 'maar van wie is dat stukje grond dan, is dat dan van de buren'? (ik weet wel waar ze hier op doelt, maar dat wordt wel erg ingewikkeld om dat via een forum uit te leggen.) Poging: Hun tuin is iets langer dan die van ons en grenst aan twee eigen parkeerplaatsen die dus in het verlengde liggen van hun tuin, onze tuin grenst aan de openbare parkeerplaatsen. Die parkeerplaatsen zijn bestraat voordat het kadaster kwam, dus die bestraters hebben wrs onze berging aangehouden (die dus verkeerd stond) om de stoeprand van de openbare parkeerplaatsen te bepalen, dus eigenlijk is een strookje van 50cm bij 5 cm wat nog van de gemeente is maar gewoon nog tuingrond is gebleven. Ik denk dan bij mij zelf geen haan die daar naar kraait, flinker je schutting er tegen aan of niet.. Nee.. moest ze helemaal weten van wie dat stukje grond dan wel niet zou zijn... Helder licht.

Toen ik na het ontbijt buiten kwam (tijdens mijn ontbijt om kwart voor 8 stond ze er dus nog!) was er dus een touw en nog wat extra stukjes hout in de grond geslagen op de erfgrens. Nog even aan de mannen gevraagd of alles ging lukken en als er wat was konden ze bellen en dat was het. Buuf was inmiddels weer naar binnen gegaan ofzo, want zekwam nog voorbij met dr kids en geen boe of bah kwam eruit.