Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JlnG

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:49

Ik meld me even aan in dit topic, heb al heel veel doorgelezen en had nu inspiratie gevonden om een oude kast wat nieuwer te maken met behulp van plakfolie...

Maar wie oh wie kan mij helpen? :(
Ik heb net 1 deurtje gedaan, maar volgens de 'richtlijnen', dus: 1 cm per zijde extra en daarna afsnijden gelijk met het deurtje. Nu lijkt het dat die randjes NOOIT gaan vasthechten en nu vrees ik dus dat ik maar kort plezier ga hebben van de folie...

Heb ik onterecht schrik? Of hecht zich dat nog na de 6 uur die nodig zijn voor het echt vast zijn? Of neem ik voor de volgende deurtjes 2 cm extra per zijde en plooi ik om, zodat het aan de achterkant van het deurtje vasthecht?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 20:57

Ik zou voor je 2e optie gaan en bij je eerste optie de losse randjes vastplakken met bijv extra sterke behanglijm (die speciaal voor behang sierranden zijn van zware kwaliteit)

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:08

Oke dankjewel! Als iemand anders hier eventueel nog ervaring of tips over heeft, hoor ik het graag !!

Wat betreft het tafelzeil heb ik geen idee, daar ben ik niet echt in thuis :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:28

Oh, dat van dat plak plastic volg ik even, als ik niet genoeg verf heb wil ik de binnenkant beplakken.
Plankjes en achterwand van onderstuk van kastje, waar toch geen ruitjes in zitten.

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 16:20

Even updateje ivm plakfolie: deurtje is opgedroogd, randjes zitten een pak vaster, maar heb toch nog schrik dat ik ze per ongeluk los duw eens ik de kast gebruik. Ik ga nu overal wat extra nemen en omplooien, en vast tapen met tape voor kastrandjes.

@Sjolvir, ik denk dat je best voldoende neemt en voor de plankjes misschien rond om rond plakt, dan kan de folie aan zichzelf hechten (als je begrijpt wat ik daarmee bedoel). Voor de achterwand denk ik dat je gewoon een passend vlak kan nemen (met een klein beetje overschot zodat je de randjes recht kan afsnijden), daar stoot je toch niet tegen de randjes.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1239364_10152371184084642_164841001_n.jpg
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/10154134_10152371184074642_106989219_n.jpg

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 16:52

Hier gestart met de kast vandaag;
Alle deurtjes eraf, alle beschadigde sierlatten eraf, railsysteem eruit, tv schuifplank eruit, alles geschuurd en de binnenzijde wit geverfd :)

Bij de bouwmarkt nieuwe sierlatten gekocht, twee plankjes laten zagen als legplankjes en nog wat andere benodigdheden zoals plankdragertjes en wat latjes :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 19:34

JLng, vind je deurtje netjes hoor!

Hier net op achterzijde kastdeurtjes dun laagje verf gedaan, zo heb ik nog genoeg om hele kast met wat verdunde verf aan buitenzijde nog net 1 x te doen.
Plankjes ga ik beplakken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:07

Afbeelding
Schets van het beoogde eindresultaat.
Binnenkant hoogglans wit
De planken bekleed met zeil
Onderin twee gebloemde Ikea bakken
De buitenkant Cape Cod Grey met
doorgeschuurde plekken waar de kleur Cassis doorheen komt
De bovenste deurtjes kunnen alleen nog 'gewoon' open en niet meer naar binnen schuiven
De onderste deurtjes hebben van binnen nog wel de rails en kunnen nog wel naar binnen schuiven

Wat gaat er allemaal gebeuren:
midden- en onderste sierstrips vervangen (waren aangevreten door honden :') )
deurknoppen vervangen (zelfde reden; hongerige hond denk ik _O- )
in het bovenste deel de rails waarop de deuren naar binnen kunnen schuiven verwijdert
de uitschuifbare draaiplank waar de tv op kan eruit gehaald en die plank herbruikt als de middenscheiding tussen hang- en leggedeelte
twee legplankjes op maat gemaakt
gordijnroede op maat gemaakt als kledingroede
blokjes op maat aan de binnenzijdes gemaakt om de scharnieren van de deuren weer op vast te kunnen maken (ze zaten gemonteerd op het railsysteem)
En natuurlijk schoonmaken, schuren, ontvetten, schilderen :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:12

Oh, dat wordt wel heel schattig als het allemaal zo gaat lukken zoals je het nu neer gezet hebt.

Kom ik aan met mijn saaie groene kastje..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 21:14

:')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:13

Wouw, wat een project MamaMiesje!

En die stoelen op de vorige pagina zijn ook prachtig. Is dat nou moeilijk, een stoel opnieuw bekleden?

Nou ik ga binnenkort mijn eerste meubel pimpen, de bedoeling is dat er meer volgen. Ik ga namelijk een huisje kopen en heb voor de woonkamer in ieder geval een tv meubel, een eetkamer tafel en iets van een kast nodig. Maar ik ben echt een ongelofelijke leek wat pimpen betreft.

Het tv meubel heb ik van de week gekocht
Afbeelding

Deze wil ik dus gaan verven, waarschijnlijk met van die annie sloan verf met dan waarschijnlijk het onderstel wit en het bovenblad (donker) grijs.

Ik vind het nog wat lastig, ben erg moeilijk met kleuren, weet nooit wat past en zo. Ik wil namelijk deze bank: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/produ ... /S89843158

En dit is in huis een beetje de sfeer waar ik voor wil gaan:
http://i741.photobucket.com/albums/xx57 ... e9cff.jpeg

Maar dan iets brocanter of landerlijker zeg maar.

Denken jullie dat met wat ik wil wat betreft verven en dergelijken dat dat in die sferen leuk gaat staan? Of zouden jullie me andere kleuren aanraden? Het idee is dan ook om straks een eetkamer tafel in de zelfde kleuren te verven als het tv meubel.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:53

Met wit en grijs kan je alle kanten op qua sfeer, dus ik zou zeggen: gewoon beginnen :D

Gisteren heb ik bij de Appie een lichtroze met witte stipjes pvc tafelkleed gekocht := en dat gebruikt om de planken te bekleden :D
De legplankjes op maat gezaagd, de middenplank passend gemaakt dmv latjes, 4 steunblokjes op maat gemaakt en in de kast gemonteerd waar later de scharnieren weer op vast kunnen en nu is de gehele binnenkant vd kast wit. En de verf was precies op, dus dat kwam goed uit :')
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 06-04-14 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:58

Ik zit een beetje te googlen, en zit nu te denken dat de graphite kleur aardig in de buurt komt van de bank. Als dat zo is ga ik denk ik die graphite kleur als bovenblad kleur gebruiken. Op die manier laat ik dezelfde kleur overal een beetje terug komen, en kan ik andere grijs tinten en lichte bruinige tinten gebruiken voor muren, gordijnen en accesoires.

Ik moet de trap en verschillende houten dingen zoals balken en het traphekje ook nog verven, misschien trek ik dezelfde kleur wel door naar het hele huis. Al is die annie sloan verf wel duur. Alhoewel, ik heb geen idee wat verf kost, maar goede andere lak verf kom je ook wel tegen de 20/25 euro per liter minimaal, of niet?

Maar wel super makkelijk als je inderdaad niet echt hoeft op te schuren!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 09:59

Annie Sloan is dat wel geschikt voor op de trap?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:01

Volgens de website van "shabby treats" wel, daar hebben ze er ook een voorbeeld van tussen staan. Maar ik woon momenteel niet al te ver van die winkel af, misschien ga ik daar binnenkort eens langs om advies te vragen. Ik zou dan wel ook nog iets van van dat halfronde anti-slip tapijt achtig spul op de treden doen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:03

De trap doen is sowieso een takkewerkje, als hij niet gewoon kaal en schoon is.
Je kunt voor dat soort dingen natuurlijk ook gewoon andere (goedkopere) verf kopen in een gelijke kleur :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:13

dat is waar... de trap wordt inderdaad echt een rotklus. Zit allemaal nog vies plaksel aan wat ik eraf moet "schuren" . Kan er ook nog over denken om daar iets van tapijt op te doen. Dat wordt in ieder geval de stomste klus in het huis :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 10:22

I know the feeling :')
Bij ons zit er al jaaaaren een dikke laag gevlochten jute of zo op. Ideaal als kattenkrabpaal overigens, maar OMG ik heb nachtmerries van hoeveel werk dat gaat zijn om eraf te krijgen :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:44

Trap.. heb het overwogen en toen heel hard gedacht, NEEEEEE!! Veels te veel werk.
(heb op de overloop tapijt er wel afgekregen, maar dat hoefde niet helemaal schoon en dat heeft al 3 dagen geduurd!!)

(bovendien ben ik hoogbegaafd in het van trappen afvallen en er zit nu hoogpolig tapijt op, dan heb je tenminste nog wat vel op je rug over)

Dat kastje en die bank in grijstinten is wel heel mooi en bij grijs kan je altijd nog van alles combineren.

Hier de keus.. zwarte of witte? Ik weet het niet..
Kastje is nog niet af hoor, moet nog laag op etc. etc.
En is in de schuur waar ie 's nachts in moest beschadigd.

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:23

De witte denk ik!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 12:35

Ik zou ook voor de witte gaan denk ik!

Tja, die trap, ik moet er iets mee, hij is gestript, dus zo laten is geen optie ˆˆ. Ik denk dat verven en dan van die tapijt tegels de snelste en goedkoopste oplossing is.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:42

Oh wat leuk dat ik dit topic tegenkom! Wij hebben onlangs ons eerste huis gekocht en krijgen 1 mei de sleutel. Zijn nu ontzettend druk met meubels opknappen die we voornamelijk via marktplaats scoren. We zijn nu bezig met:
- salontafel
- eettafel
- 6 stoelen
- tv meubel
- buffetkast
Wat een werk, maar ik ben ervan overtuigd dat het resultaat super wordt, dus dat is het zeker waard! :D Ik zal even proberen er wat foto's op te zetten deze week van de vorderingen..

Onze traptreden zijn ook bekleed, vind het niet mooi maar ik zie het voorlopig echt niet zitten om de trap kaal te maken, dat is een mooie rotklus voor in de toekomst :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:46

Hey Jaime :wave: Lange tijd niet "gezien" ;)
Benieuwd naar je foto's! Waar hebben jullie een huis gekocht?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:49

MamaMiesje schreef:
Hey Jaime :wave: Lange tijd niet "gezien" ;)
Benieuwd naar je foto's! Waar hebben jullie een huis gekocht?

Haaaaaaa Mies! :D

In Losser! Vlak bij m'n poownie :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 13:50

Nou succes met inburgeren dan maar haha! :D