Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rudina

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:18

Dankje Kentaro :)
Ja die gordijnen bah vreselijke dingen, we zijn nog aan het oriënteren wat we neer willen hangen ik zelf ben meer van de rolgordijnen alleen zitten er 2 open slaande deuren naar de tuin dus dat maakt het alweer wat lastiger.
Zullen wel gewoon gordijnen gaan worden maar moet nog even kijken of ik donker bruin of creme ga kiezen. :)
Ik zelf ondervind geen hinder aan de oven, ben dan ook maar een kleine opdonder van 1.52 :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:25

Wij hebben aan de achtergevel 1 heel groot raam en daarnaast 2 openslaande deuren. Lang zitten dubben wat we daar nu voor wilde hebben. Nu hebben we een groot duorolgordijn voor het grote raam en een zelfde maat voor de deuren. De adviseur gaf ook aan dat wanneer ze dicht zijn (voornamelijk als het donker is), je toch niet door die deuren gaat. Kon me daar wel in vinden, maar wij gebruiken dan ook deze deuren niet als achteringang.
Had hier zelf niet aan gedacht. Hebben overwogen rolgordijnen voor de ramen van iedere deur apart. Maar qua aanzicht is dat natuurlijk veel minder.
Weet niet of dat voor jullie ook iets zou kunnen zijn??

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:39

Daar hebben wij inderdaad ook aan zitten denken,
maar probleem is bij ons dat boven de ramen en deuren een kozijn zit met een heel langwerpig raam over de hele breedte heen dus om de rol gordijnen dan te gaan monteren word het lastig we kunnen het alleen onder dat langwerpige raampje doen maar dat is natuurlijk ook geen gezicht.
Onze buurvrouw heeft dat wel gedaan, maar persoonlijk vind ik dat er niet uitzien.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 16:43

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:00

Daar had ik nog niet aan gedacht, bedankt voor de tip! :)
Zal vanavond met me vriend kijken of dit mogelijk is, er hangen ook 1 of 2 rails voor de gordijnen dit zullen we denk ik niet weg mogen halen omdat we in de vrije sector huren maar we kunnen natuurlijk altijd overleggen met de huurbaas. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:07

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:41

LillLady schreef:
Hier dan mijn huisje. :)

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GVAIMAIM.jpg[/img
Foto van de makelaar, ons appartement beneden woning.

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V8NOAB3J.jpg[/img
Keukentje..

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-676C3O7M.jpg
De nieuwe bank, onwijs blij mee! Helaas zitten de kussens vast en beginnen de kussens hun eigen vorm te krijgen dus moet nog gaan uit vogelen hoe ik ze kan opschudden.
Ook moet ik nog wat leuke kussentjes scoren, maar kan de juiste maar niet vinden!

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KLBZNPNM.jpg
Andere kant van de woonkamer, moet nog een oplossing verzinnen om de bedrading weg te werken maar dat is een leuk taakje voor mijn vriend! ;)
Verder moet er nog wat aan de muren etc.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SNSTQDZM.jpg
Slaapkamer..

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T4XGN8ZH.jpg
Ikea Pax kast..

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7BEBB8FG.jpg
Foto van de makelaar, onze douche cabine.
Tegels kleuren op de foto wel erg donker, in het echt zijn de tegels op de grond een soort van zacht roze. Momenteel staat mijn wasrekje er vandaar maar een foto van de makelaar! :)

Wat een heerlijk licht huis! En mooie inrichting (op de gordijnen na dan :)))

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:10

Afbeelding
Vandaag de Hema, Action, op=op & Lidl leeggekocht. Moest toch nog best veel hebben!
Bij de Hema waren de handdoeken 3+1, daar aasde ik al op. Scheelde uiteindelijk 30 euro :)

Bij de op=op veel schoonmaakmiddel gehaald en alvast een voorraadje shampoo en wasmiddel. Action is het walhalla voor schoonmaakemmers, doekjes, etc.

Dus eigenlijk ben ik zo goed als klaar voor het verhuizen :)) Nu nog de meubels.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:13

Ik moet nog steeds een heleboel dozen uitpakken. Maar ik heb ook nog wat extra kastruimte en meubels nodig. Dus die na-foto's duren nog wel even :D :P

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:25

Ben benieuwd naar de na-foto's Spekkie!

Plien, ah leuk is dat hè, als je bijna alles klaar hebt staan voor de verhuizing :D Qua meubels zou ik sowieso MP afspeuren en als je liever iets nieuws wilt, dan zijn er best wel wat leuke outlets te vinden in het noorden!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:13

Leuk Plien91...al kun je nog wat kleur gebruiken .
Voor kussens is alle soorten , maten , kleuren en structuren kan ik je Woonexpress
aanbevelen :j Als je daar niets vind weet ik het ook niet meer .
Hoeveel m2 heeft de woning ?
En mocht je eens in de buurt komen ...gerust PB en . :D
Hou je een trunk sale ??

Ben ook benieuwd naar het resultaat x_spekkie_x..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:31

Even snel tussendoortje, leuk huisje! wat wij gedaan hebben is een laminaatplank zelfde breedte als de tv kast gezaagd. Balkje erachter en onder de tv kast gezet. Weg bedrading! Zal even een foto maken want heb t weer een beetje vaag uitgelegd.

Even gauw vanaf de bank genomen
Afbeelding

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 21:51

Wat komen er weer leuke huizen voorbij :)
Weet niet precies meer wie wet heeft gezegd,sorry dit keer voor het niet alle beantwoordde :(

Ik zou bij de grijze bank,achter de muur zelf voor een lichte kleur gaan er past behoorlijk wat bij grijs (net als zwart wit)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:20

Hebben jullie misschien tips om een tekst op de muur te krijgen?

Beamer en stickers zijn zo duur. ;)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:27

Ik kwam net iemand in het andere topic tegen die via ebay een mooie stickers voor een habbekrats gekocht heeft.
Misschien kan je er wat mee.

Dit is overigens de link die zij besteld heeft;
http://www.ebay.com/itm/370712932871?ss ... 1497.l2649
Maar de verkoper heeft er vast nog wel meer,en/ of een andere verkoper heeft ze.
En anders de action die goedkope muurstickers heeft.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:29

Mag ik mij ook melden? Ik krijg binnenkort mijn huisje en kan dus volop inspiratie gebruiken.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:42

Wat een leuke ideeen kom ik hier toch weer tegen!
het klussen schiet al aardig op: slaapkamers en kleedkamer is wit (zowel muren als kozijnen als de plinten(meeeeeen wat een pokkewerk!!) en morgen word daar de vloerbedekking gelegd. de gang en woonkamer moet nog gedaan worden, eerst moeten de muren gefatsoeneerd worden...

nu heb ik een vraagje: ik heb deze bank gekocht: http://www.kwantum.nl/images/catalog/product/125x90/hoekbank-3-pers-antraciet-1382768_30.jpg

en de rest van de meubelen wordt wit. aangezien de muren ook wit-wit zijn wil ik het muurtje waar de tv komt een kleurtje geven (tegenover de bank dus) en de eerste kleur waarvan ik dacht wauw! is deze: http://www.flexa.nl/media/cache/e7/a2/e7a2009025743b19286fcf5d5d4e6330.jpg
heeft iemand ervaring met deze kleur? of met metallic in het algemeen? want als ik dat plaatje zie vind ik het weer niet mooi door die vegen/strepen wat er op zitten. is dit dus eigen aan de kleur of zo geverfd?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:46

Mag ik mij hier ook melden? Zojuist een "grote mensen huis" gekocht en kan wel wat tips en ideeën gebruiken!:)
En ik heb nogal wat wensen en kom op gigantische prijzen uit :o . Wat ik echt onwijs mooi vind zijn shutters voor de ramen, deze zijn al aardig aan de prijs. White wash laminaat vind ik erg mooi voor beneden in de woonkamer, dat is op veel plekken wel voor een betaalbare prijs te krijgen. En dan had ik kleine Portugese tegeltjes gezien op internet a 70 euro de vierkante meter :') . Dat lijkt mij wel wat voor in de gang! Die is gelukkig niet erg groot..
Iemand ervaring met shutters?

Edit, blazelover, ja daar heb ik ervaring mee. Dat kun je krijgen door die kleur met een spons en ronde bewegingen op de muur aan te brengen. Staat super gaaf, huisgenoot van mij had dat ooit eens in haar kamer.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:53

@noah: dat effect wil ik nu net niet denk ik. ben bang dat het me dan snel tegen gaat staan! de verf zonder die vegen lijkt mij wel mooi!
en pfoe 70 euro per vierkante meter :wow:

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:55

Oeh alles wit word dat niet erg sterriel ?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:55

Oh haha, dat lijkt net zo op die foto. Daar heb je wel gelijk in hoor, dat het je gaat tegen staan. Vind de kleur wel erg mooi moet ik zeggen!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 22:57

Die muur kleur is wel erg mooi zal in ieder geval wel mooi breken
Mijn ouders hebben ook jaren alles wit gehad maar ben blij dat ze hier en daar toch wel kleur op de muren gebben gedaan :+

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:13

x_spekkie_x schreef:
Ik heb gisteren mijn rolgordijnen opgehangen. Ben met allemaal erg blij, gelukkig maar! Het is altijd afwachten hoe het in huis staat :)
Hier een foto met mijn woonkamer & studeerkamer rolgordijn en ene stukje van mijn nieuwe muur en bank.

[ Afbeelding ]

Deze rolgordijnen zijn echt heel mooi! Waar heb je die vandaan spekkie?

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:19

rommulus schreef:
Oeh alles wit word dat niet erg sterriel ?

heb een grijze bank O:) maar vandaar dat ik dus een kleurtje wil :) maar moed ook rekening houden met mijn bruine jaren 80 tegels in de keuken (die over 3 jaar pas vervangen worden) en verder woon ik in een smalle straat op 1 hoog en omringt door huizen! heel veel licht komt er dus niet binnen.

aaaaaah nu wil ik gewoon echt weten of je die verf gewoon glad kunt verven! dus zonder die verdraaide strepen! zucht.... morgen het mannetje van de gamma maar weer eens lastig vallen O:)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 23:23

Blazelover, geen idee want misschien krijg je met die glansverf wel snel strepen! Misschien issie ook in behang te krijgen, zo'n soort kleur, weet je iig dat het resultaat mooi is :)