Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:41

Marley schreef:
wereldgerechten van Knor is een onnodige aanschaf, erg duur en smaakt allemaal hetzelfde....

Ik vind ze lekker en zeker niet allemaal hetzelfde. Maar is misschien maar net wat je koopt...... Voor de kip Tandoori hoef je het niet te doen.

Sammyy

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 16:45

Idd, als je burito's of taco's neemt, maakt eigenlijk niks uit. Smaakt vrijwel het zelfde. Enige verschil zit dan in de schelpen of tortilla's :+

Maar heb ook wel eens Kofta gemaakt, of Kip Madras, en dat smaakte dan wel allebei totaal verschillend :)
Ik vind het alleen zo ontzettend duur.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:10

Als ik taco's oid maak dan pak ik uit gemak wel eens de casa fiesta chili mix, even flink wat verse tomaten erbij, gehakt bakken --> kruiden erop --> tomaten erbij en even flink doorkoken :)

Voor vriendje vries ik de restjes chili in en doe dat door de pasta saus :)

La_Rouge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:48

Ik heb weer even bijgelezen..

Sammy gefeliciteerd met de geboorte van Sverre.
Je kan ook de pizza;tjes maken, dan een filmpje opzetten en als de pizza klaar is een pauze inlassen, en daarna lekker op de bank pizza eten en ondertussen de film afkijken. Erg gezellig doe ik ook weleens met mijn dochter. Maar de tortillas is ook lekker en gezellig.

Ik doe mijn boodschappen altijd bij nettorama en lidl. En heel soms de AH.
Pak eigenlijk altijd huismerken op enkele dingen na.

Vandaag was ik bij de Xenos en had alleen een blikopener nodig. Maar heb ook olijfolie, pastasauzen, pasta en verschillende kruiden meegenomen. Scheelde best veel met de supermarkt.
Verder ondanks de kerst, en veel eten, ben ik toch 7,8 kilo afgevallen, dus als kadotje een nieuwe blingbling-muis gekocht voor mijn laptop. Was nu maar 4euro bij de Xenos. Had mezelf beloofd bij elke 7,5 kilo een klein kadotje voor me eigen te kopen.

Voor deze week en volgende week alle boodschappen in huis. Alleen na het weekend yoghurt,fuit en kipfilet kopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:50

Ik moet zo eens bedenken wat ik straks wil eten....... moet nog naar de supermarkt, maar heb eigenlijk weinig inspiratie zo na de kerstdagen ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:52

Ik maak vanavond nachos en.morgen zuurkool

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:41

Ik zit nu een week bij mij ouders... dus ik bezuinig ontzettend. De enige aankopen deze week zijn een pak brinta en een pak sojamelk. Hoewel, ik heb wel redelijk wat in de trein gezeten dus moest af en toe nog iets kopen onderweg. Maar het bleef bij 2 zakken krentenbollen :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:58

ik heb vanochtend boodschappen gedaan 33,- en we hadden zo'n waardebon27,50 dus ongeveer nog 6,- betaald voor hele week boodschappen.
Ook veel dingen gekregen uit andermans kerstpakketen ( lust jij dit? Neem maar mee).

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:04

Vandaag in Duitsland heerlijk bezuinigd op verzorgingsproducten bij de DM. En bij de real ook wat boodschappen gehaald. Bij de lidl nog wasmiddel gehaald dus heb lekker bezuinigd. Met moeders auto en op haar kosten wat gegeten/gedronken dus lekker goedkoop

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 13:16

ik mag komend jaar even extra bezuinigen, kreeg een rekening van de belasting, of ik per 9 februari even 1150 op kan hoesten :roll:
ik ga na oud en nieuw eerst bellen hoe dat zit, want verzamelinkomen is niet veranderd, alleen de loonheffing is van 1160 naar 60 gegaan, dus wil wel even weten waarom zeg maar ...
ga er van uit dat het klopt en ik gewoon de sjaak ben , maar ik wil wel alle info van die gasten hebben.
gaat over 2010 trouwens . daar heb ik indertijd eerst 800 euro over terug gekregen en gaten mee gevuld na uit elkaar gaan met ex... nu opeens 1150 betalen...fain :n
en bij dat bellen gelijk maar even melden dat ze dat dus echt niet in 1 keer gaan vangen :=

dalijk boodschappen doen... groente abbo ophalen en verder denk ik 2 tientjes extra boodschappen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:37

Dames vanaf woensdag hamsterweken bij de ah! Altijd fijn om even lekker in te slaan!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 14:56

Wij zijn momenteel de vriezer flink leeg aan het eten. Lekker, maar vanaf volgende week moet er dus weer flink gekocht worden :))

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:37

Sonja_vR schreef:
ik mag komend jaar even extra bezuinigen, kreeg een rekening van de belasting, of ik per 9 februari even 1150 op kan hoesten :roll:
ik ga na oud en nieuw eerst bellen hoe dat zit, want verzamelinkomen is niet veranderd, alleen de loonheffing is van 1160 naar 60 gegaan, dus wil wel even weten waarom zeg maar ...
ga er van uit dat het klopt en ik gewoon de sjaak ben , maar ik wil wel alle info van die gasten hebben.
gaat over 2010 trouwens . daar heb ik indertijd eerst 800 euro over terug gekregen en gaten mee gevuld na uit elkaar gaan met ex... nu opeens 1150 betalen...fain :n
en bij dat bellen gelijk maar even melden dat ze dat dus echt niet in 1 keer gaan vangen :=

dalijk boodschappen doen... groente abbo ophalen en verder denk ik 2 tientjes extra boodschappen.

Kijk ook even je jaaropgave van werkgever na. Lijkt erop dat er te weinig Loonheffing is ingehouden over je salaris. Hoop voor je dat het een fout is...

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 15:44

Oei dat is een best bedrag en dat al binnen 2 maanden betalen. Niet fijn. Voor liefhebbers van wereldgerechten. Die zijn volgende week in de aanbieding bij de poiesz.
Is de jumbo nu een dure winkel of juist niet> Wij hebben sinds een jaar eentje maar ik ben er nog nooit binnen geweest.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:06

Jumbo heeft de goedkoopste amerken. Eigen merken enz weet ik niet of ze daarin goedkoop zijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 17:11

Ik kom nooit bij Jumbo. Vreselijke winkel.
Maar ze zijn goedkoper dan gemiddeld. Maar dan ga ik liever naar de Dirk/Digros.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:16

De enige winkel waar ik goedkoper uit ben dan bij de Albert Heijn is de Lidl, maar die heeft zo weinig assortiment (bij ons dan). Wel goedkoop, maar ze hebben nooit echt wat ik zoek.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:18

AH heeft ook weer hamsterweken.
Denk dat ik dan maar even koffiepads meeneem. 3 zakken a 36 st voor €5,-
Verder zijn de elstar appels €0,99 p/kg
En de versgebakken boulogne broden 2 st voor €2,09
1kg rundergehakt voor €3,09

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:23

Ik vind Lidl en Aldi altijd vreselijke winkels, trekken hier niet echt geweldig publiek en het is er altijd een zootje. Ik houd het wel bij de AH en als ik dan echt goedkoop moet zijn dan neem ik de ES artikelen mee. Verder vind ik het juist ook wel heerlijk dat de AH ook wat luxe dingen heeft, die vind ik altijd wel fijn/leuk/lekker in het weekend :) Of zoals nu voor kerst en O&N.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:51

annastasia schreef:
Sonja_vR schreef:

Kijk ook even je jaaropgave van werkgever na. Lijkt erop dat er te weinig Loonheffing is ingehouden over je salaris. Hoop voor je dat het een fout is...

goeie tip, dankje,
ik bedenk me ook net, ik heb dat jaar 2 werkgevers gehad, waarschijnlijk is me iets ontschoten met het checken van wie de korting uitvoerde, hoewel ik dat het jaar er voor al aan de hand heb gehad en dat gewijzigd heb...mmm
gaat dalijk eerst sjekken :j

vandaag utieindelijk voor 4 tientjes boodschappen gedaan

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 18:53

Ik ga duimen dat ze een fout gemaakt hebben!! dat zijn geen leuke bedragen!!

wij hebben van de week het foutje van de gemeente betaald, 3jr afvalstoffenheffing. Was even pijnlijk om te zien op mijn rekening :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:05

Sonja_vR schreef:

Ik doe de bewindvoering van mijn zusje en inderdaad zij had ook over 2010 een naheffing.. Had toendertijd 1046 teruggekregen en moet nu 1156 terugbetalen :(:)

Ik heb even gekeken in de papieren van toen ( ik deed toen de bewindvoering nog niet dus heb niet alles ) maar zie bijvoorbeeld op de jaaropgave van het UWV dat er helemaal geen loonheffing is ingehouden, erg vreemd..

Ik vrees hier ook dat het gewoon betalen wordt...

Voor de rest haaaai allemaal :D Ben al een paar topics meelezer en kijk even of er wellicht nog handige tips voor ons tussen kunnen zitten. Wij hebben het echt niet slecht maar vind het zonde om alles aan boodschappen uit te geven.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:11

Onverwachtse betalen is zo vervelend!
Wij kregen onverwachts een rekening van iemand, 1500 euro! Die man had ons geholpen in huis, bood aan om te helpen met klusjes enzo, omdat vriendje veel voor hem doet. En ineens kregen we een volle rekening dat we zijn bedrijf hadden ingehuurd :=

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 23:21

Onverwacht komt de belastingdienst altijd.. Ik moest 1223,- terugbetalen wegens te weinig ingehouden loofheffingskorting (of hoe heet dat). Had 3 werkgevers en daar ging het dus mis.

Bij de c1000 hebben ze aankomende week leuke producten tijdens de 1,- week. Ik kan alles wel gebruiken haha

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:16

Davinia_ schreef:
Onverwachtse betalen is zo vervelend!
Wij kregen onverwachts een rekening van iemand, 1500 euro! Die man had ons geholpen in huis, bood aan om te helpen met klusjes enzo, omdat vriendje veel voor hem doet. En ineens kregen we een volle rekening dat we zijn bedrijf hadden ingehuurd :=

Heb je die rekening ook echt betaald??