Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:10

Hahaha erg he?!!

En ik ben echt een pasta/rijst/aardappel verslaafde :=

manzano

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:11

Vanavond de eerste hutspot weer van dit seizoen!!!! *\o/* Zo'n zin in :9 :9 Kan ik me nu al verheugen :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:12

@ Marley, je zegt het zelf al :) suiker is vaak het probleem, maar koolhydraten is niet helemaal dezelfde noemer

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:13

nee maar zijn wel vaak suikers en ik merk dat ik daar toch wel last van heb :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:19

Nou ja, het zal niet voor niets zijn dat dietisten het soms aanraden zullen we maar zeggen..........

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:37

Mootje schreef:
Leonie, als je je pasta / aardappelen en rijst afweegt is er weinig aan de hand. Ik loop sinds vorige week bij een diëtiste en die houdt 80 gram gekookte(!) zilvervliesrijst, 75 gram ongekookte volkorenpasta en 150 gram aardappelen aan.

thx voor de tip! Geen idee wat ik er nu in kwak. Doe maar wat hahaha. Maar zeker meer dan dit!
Wil het ook zeker niet volledig uit mijn eetpatroon halen hoor. Maar ipv een aardappelschotel kan je ook een groente schotel met wat aardappels maken ed. Vooral omdat het s avonds is en je dan dus eigenlijk alles opslaat omdat je niet veel meer doet.

Aardappels zijn wel goedkoop, dat is dan wel weer jammer...
Ik zat ook al te kijken naar de boerenkool in de aanbieding...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:49

@Mootje: hoeveel ongekookte rijst moet je dan ongeveer nemen??? Dat weet ik nl. nooit haha.

edit: ik doe 's avonds juist veel :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:12

Enorm weinig in ieder geval :') 200 gram gekookt is volgens lassie 75 gram ongekookt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:18

Mootje schreef:
Enorm weinig in ieder geval :') 200 gram gekookt is volgens lassie 75 gram ongekookt.

Pfff, das idd niks dan :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:37

Naath86 schreef:
Quellian: Ik ben mij ook eens aan het verdiepen in Weight Watchers.. Kan je dat alleen nog maar online doen? Krijg je niet meer zo'n pakket thuis gestuurd, waar alle info instaat enzo..?

Je kunt naar de WW bij jou in de buurt of je kunt het online doen ja.
Ik doe niets, ik heb via internet uitgerekend hoeveel dag punten (en week punten) ik mag en hou me vast aan de puntenlijsten die op internet te vinden zijn.
Ik ben nu 3,5 week aan het diëten (1e week kha en de laatste 2,5 week WW) en ben nu bijna 4kg kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:48

Askim schreef:
[naam] schreef:
Ongeveer 50 euro. Maar roken beide niet en zijn geen snoepers. Dat scheelt veel. Hier gaat 1 zak chips per week mee

komen wij ook aan alleen zonder luiers en voedingen enz.
maar koop alles in de aanbieding van pampers of kvluiers en doekjes zo'n doos.
en voeding is van de kv scheelt ook weer.
's avonds eten ze drie a vier keer in de week met ons mee.

Luiers koop ik apart bij de kruidvat. Maar de 10 pakken melk van ze zitten wel weer bij de boodschappen hihi. Kids eten volledig met ons mee, heb overigens bijna nooit potjes gekocht altijd vers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:50

manzano schreef:
*ziet ondertussen een reclame langs komen van Cote d'or chocolade met zandkoekjes*

OEH :9 :9 :9 :9

Die is zooooo lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:51

manzano schreef:
Vanavond de eerste hutspot weer van dit seizoen!!!! *\o/* Zo'n zin in :9 :9 Kan ik me nu al verheugen :=

Lekker he!!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:14

Pauze op werk en snel op mijn telefoon alles door te lezen!

Maar is mijn patroon te weinig? Wat zou ik er dan aan toe moeten voegen?

Leuk en handig al die tips om door te lezen ook over hoeveelheden etc!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:30

Ja bloempje, dat is echt te weinig :j Wat eet je normaal zo gedurende de dag?

Wij kopen luiers apart van de week boodschappen, kopen altijd waar de pampers in de aanbieding zijn.
De kleine man heeft nooit potjes te eten gekregen. Ik haalde eens in de 2 weken groente bij de groenteboer en op zondag ging ik dan stomen (en dingen combineren), dat deed ik in bakjes in de vriezer, met een sticker erop, elke morgen een bakje eruit. Wel wilde meneer 's morgens altijd een fles van die kant en klare pap (BAH!) en dan wel van Bambix... een ander merk wilde hij niet en zelf gemaakt ook niet. Maar goed, dat is inmiddels verleden tijd, vanmorgen vroeg hij om een broodje ei.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:33

Het lijkt me echt raar om zoveel momenten op de dag te eten. Dat doe ik nooit (ja hooguit snoep op kantoor af en toe haha).

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:12

Potjes zou ik ook niet doen :n gewoon zelf maken, is 100x goedkoper volgens mij.
En vaak is het nog eens vies ook haha. Mijn ouders hadden wel potjes voor mij maar alleen voor onderweg, lekker makkelijk, zijn toch luchtdicht afgesloten. En dan proefde ze altijd eerst zelf en als ze het zelf niet lekker vonden hoefde ik het ook niet te eten :=

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:15

die van mij aten wel potjes maar alleen die van de kruidvat die andere weigerde ze gewoon.

maar goed ik ben alle boekjes weer aan het door spitten waar ik het beste deze week mijn boodschappen kan halen

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:19

Ik ga in ieder geval naar de C1000 deze week! 8 pakken roosvicee voor 7 euro!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:20

c1000 staat ook zeker op mijn lijstje

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:29

Wat een leuk topic zeg. Toevallig volg ik eenzelfde soort topic op een ander forum, maar ga deze zeker ook volgen. Wij hebben zelf een maandbudget van 300 euro (2 volwassenen en 1 baby) en hiervan doen we alle boodschappen dus inclusief luiers en babyvoeding. We houden vaak eind van de maand nog wat over (ligt er aan of de maand 4 of 5 weken heeft) We vriezen veel in en doen 1 keer per maand de maandboodschappen met alle niet bederfelijke goederen. Dat kost ons dan zo rond de 100 euro. De rest wordt gebruikt om de rest van de maand de versproducten te kopen (groente, fruit, melk, yoghurt, brood ed)
Wij leven op deze manier sinds de kleine er is en ik minder ben gaan werken. Wilde dat ik dit veel eerder had gedaan. Dan waren we nu rijk geweest. Wij keken voorheen echt nergens naar...best erg eigenlijk als ik daar aan terug denk...

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:36

deedee19 schreef:
Wat een leuk topic zeg. Toevallig volg ik eenzelfde soort topic op een ander forum, maar ga deze zeker ook volgen. Wij hebben zelf een maandbudget van 300 euro (2 volwassenen en 1 baby) en hiervan doen we alle boodschappen dus inclusief luiers en babyvoeding. We houden vaak eind van de maand nog wat over (ligt er aan of de maand 4 of 5 weken heeft) We vriezen veel in en doen 1 keer per maand de maandboodschappen met alle niet bederfelijke goederen. Dat kost ons dan zo rond de 100 euro. De rest wordt gebruikt om de rest van de maand de versproducten te kopen (groente, fruit, melk, yoghurt, brood ed)
Wij leven op deze manier sinds de kleine er is en ik minder ben gaan werken. Wilde dat ik dit veel eerder had gedaan. Dan waren we nu rijk geweest. Wij keken voorheen echt nergens naar...best erg eigenlijk als ik daar aan terug denk...

Heel herkenbaar dat "nergens naar kijken''. Ik bespaar nu ook echt veel meer.. waardoor we wat leuks konden doen met mijn vriend zijn verjaardag! Hadden we inderdaad eerder moeten doen maar beter laat dan nooit. Welkom trouwens :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:11

Ik heb mijn boodschappenlijstje al klaar voor morgen.
Vooral veel voorraad, zodat als we straks een week wat krapper zitten dan heb ik wat in huis.
Indd de aanbieding van c1000 rosivicee en multivitamine 8 pakken 7.00, doos koffiepads 7.00 en weer en wat vleesaanbiedingen. En voor de rest wat gewone dingen die er moeten komen.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:20

Vriendlief wil alleen koffiepads van Senseo.. Pfff... Zelf drink ik alleen thee, maar anders was ik ook zeker voor die doos koffiepads gegaan!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:41

Wij hebben niet eens zo apparaat maar mijn vriend zei haal dat pak maar alvast want ik ga binenkort toch kijken voor zo apperaat. Ook wel logisch want hij drinkt misschien 1 kopje op een dag en ik niet maar hij moet dan wel veel zetten dus misschien wel voldeliger dan.