Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 13:42

Gaaf uitzicht en mooie grote ramen! Die kachel vind ik erg leuk :j

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 14:06

Leuk onderwerp! Ik hou wel van inrichten. Mijn slaapkamer heb ik ingericht geinspireerd door het appartement van 'carrie' in sex and the city. Bruine hoogpolig tapijt, blauwe muren, en witte hoogglanze meubels en grote foto lijsten... De kamer is 25m2, Like!

Mijn vorige kamer in utrecht was 6m2 en dus moeilijk in te richten. Ik had de hele kamer gewit en 1 muur lichtgroen. Op die groene muur had ik een tekst op laten zetten; Cherish yesterday, dream tomorrow, live today. Een paar horizontale wit hoogglanze planken met mijn stilleto's en tassen. Verder een eenpersoons bed dat tevens een bank is.. En small hoogglans wit bureau met schattig ikea stoeltje.. Poster van londen ingelijst. Was ook wel een fan van deze kamer.

En mooie verse bloemen maken een kamer een stuk leuker!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:11

Ohh tessjs, kwam die ruimte niet op je af?
Wij zijn er nu wat kleiner op gaan wonen tevens wel luxer maar ohh wat heb ik een moeite met op bergen van me spullen!!

Ons eerste huisje zat in een sloop project en we hadden daarom recht op het sociaal statuut dat we vrijdag hebben ontvangen, heerlijk!!
We hebben dan ook vandaag een mooie nieuwe bankstel gekocht, een mooie hoekbank met eiland kleur is lichtbruin/zand, kan echt niet wachten tot hij komt helaas is de levertijd 6 a 8 weken.
De folders beschrijven trouwens wel alles hartstikke mooi, achteraf kwamen we wel met verrassingen in aanmerking zo was de eiland excl, hebben we uit eindelijk een duurder stofje gekozen, en het mooiste in de folder stond bij elke bankstel een gratis fiets, haha amahoela!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 20:39

Mootje schreef:
Gaaf uitzicht en mooie grote ramen! Die kachel vind ik erg leuk :j

Ja uitzicht is zeker niet vervelend. In de wei aan de andere kant van die bomen lopen meest koeien dus dan heb je nog wat te kijken :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:07

Bedankt voor alle leuke reacties op mijn foto's :D

ChantalSmook: Heftig kleurtje! Benieuwd hoe het er met meubels uitziet :)
TeeGee: Lastig hoor... Benieuwd of je het er nog doorheen gedrukt krijgt ;)
Sakkia: Zo zonde die eerste beschadiging.. Hier ook door een viltje die zijn werk niet goed deed...
Mistic: Wat een schattig wc-raampje zo :D Benieuwd naar het eindresultaat van jullie trap!
palousa_boy: Heerlijk een echte haard <3 Succes met de aanpassing!
TessJS: Klinkt mooi van je slaapkamer, foto? :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:20

Haha bij m'n trap heb ik ook nog een projectje lopen, maar die maak ik pas af als de aannemer m'n dakkapel heeft aangepast, anders kan ik alles weer verver.

De leuningen heb ik wel al gedaan :)

Afbeelding
Leuning en plank waren zelfde kleur als de trap

En deze was ookhelemaal in die zalmroze kleur..
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:31

Wauw die leuning ziet er weer schitterend uit!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:51

Nu de rest van de trap nog :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:52

Hoi, mag ik me ook melden??

Ik heb een appartement gekocht samen met mijn vriend :) het is 75 m² en het heeft 4 kamers.

We hebben het sinds 8 augustus, maar het is nog steeds niet helemaal af.

Hier wat foto's

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... B098C2.jpg
De woonkamer. We hebben de muren crème wit geverfd en 1 muur is grijs. Die 2 lampen horen daar niet, maar hadden gister de housewarming dus even 'opgeborgen' daar. Het kleed onder de tafel is dezelfde kleur als de muur.

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... FDA929.jpg
De muur in de woonkamer waar de tv staat. Er komen nog 2 van die plankjes bij, moet alleen me vader even optrommelen voor de gaten in de muur te maken haha.

En het mooiste van ons hele huis: de keuken :D ben er echt super blij mee. Onze vaders hebben het compleet zelf ingebouwd en alles. In 3 delen omdat de keuken er niet in 1 x op past :+

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... D32280.jpg

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... 604A07.jpg

http://i1311.photobucket.com/albums/s67 ... 52B0E4.jpg

Bij interesse maak ik van de andere ruimtes foto's

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:58

Ziet er goed uit liess, al ben ik zelf niet zo van het moderne en strakke :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:58

Leuk Lies! Hebben jullie altijd de lamellen dicht? Jammer dat de vensterbanken zo smal zijn (of lijkt dat alleen maar zo?) :)
De keuken is inderdaad mooi :j Ik heb een beetje dezelfde keuken, maar ik heb lichte tegels. Het staat wel echt heel leuk, die donkere tegels! Wat voor hout is het werkblad? Ik heb kersen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:04

:wave:

Ik volg jullie altijd stiekem, maar ik moet nu echt even mijn bewondering voor die keuken uitdrukken. <3 <3 <3

Ik hou van licht, modern en strak. :))

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:25

De luxaflex staan eigenlijk altijd open, alleen savonds dicht, maar de zon staat hier de hele dag op het raam, en door de licht inval zag je letterlijk niets op de foto haha.

Er komen nog nieuwe vensterbanken op, alleen zijn we het nog steeds niet eens over de kleur haha. Deze vensterbank is iig afschuwelijk

Het is mij nu ook nog iets te strak en modern, het is nog redelijk kaal, er moeten nog meer persoonlijke spullen komen te staan en wat decoratie. Zodat er ook meer kleur, gezelligheid en warmte in het huis komt.

Het keukenblad is massief eiken :) prachtig blad vindt ikzelf :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:36

Waartussen twijfelen jullie qua vensterbank? Ik zou dezelfde houtsoort nemen als je aanrechtblad!

Ik heb net weer foto's gemaakt :)
Keuken (let niet op de troep, avondeten staat al klaar): http://s1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0237.jpg
Huiskamer (helaas tegenlicht): http://s1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0235.jpg
Kleurstellingen van de slaapkamers: http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0243.jpg
Een deel van mijn grote plantencollectie :+ http://i1013.photobucket.com/albums/af2 ... AG0244.jpg

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 15:53

Wauw! Ik ben gek op je tv meubel!

Dat dikke keukenblad vind ik ook erg mooi :)

Ik wil dus idd ook dezelfde kleur als mijn blad op de vensterbank. Vriendje wilt graag wit, maar ik vind dat zo kil worden. Ik wil wat warmte erin

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:23

Palousa_boy, die trapleuning ziet er al netjes uit, nu de rest nog en dan is het vast prachtig!
Liess_, ik zou inderdaad ook de kleur van het keukenblad doen, lijkt me gaaf!
Haha Mootje, troep? Waar? :P Mooie inrichting :j

Zo, de vloer in de slaapkamer en keuken ligt er bij mij in - vinyl - en het laminaat in de kamer is af op de laatste rij na. Nu alleen nog de gang doen, schoonmaken, en verhuizen!

Wat voor lamp hebben jullie trouwens boven de eettafel? Mij leek zoiets wel leuk: http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 877_S4.JPG maar ik twijfel. Mijn ouders hebben zo'n stang naar beneden met daaraan 8 spotjes, maar dat staat bij mij denk ik voor geen meter.. Daarbij, als ik eerder genoemde lamp neem, dan zal hij heel hoog hangen denk ik. Ik wil eigenlijk iets wat ongeveer 75cm boven de tafel hangt..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:28

Liess, Dat keukenblad was niet de bedoeling. Keukenboer las 80mm ipv 30mm (vind het eigenlijk niet zo mooi :o )
Liess, Nog twee medestanders voor jouw idee :D
imd, Voor mijn doen is dat troep (pannen op het fornuis, snijplank, vaat in de gootsteen)

Ik vind van die industriële lampen erg leuk boven de eettafel. Bij de gamma staat er nu een leuke trioplaat 3-licht in de folder (44.95), maar hij is alleen in het zwart. Zoiets zou ik wel in de keuken willen.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:57

Ik vind het wel erg gaaf zo'n dik blad hoor! Wat ik ook mooi vindt is beton gestort. Maar mijn keuken komt van Ikea en ben bang dat mijn kastjes dat niet houden haha.

Wij hebben voor boven de eettafel zo'n ovale witte Jan des bouvrie lamp..wel weer strak en modern, maar het past wel mooi. De eettafel en stoelen zijn donkerbruin.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:29

Ik heb deze boven de eettafel hangen
Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:04

wat een gave woningen heb ik weer voorbij zien komen! Er wordt hard geklust in dit topic haha! Keep up the good work!
Hier ook weer hard geklust, nu aan de buitenkant omdat de muren van de achtergevel echt spuugjelelijk waren. Keuze was alles opnieuw te laten stucen of....bekleden. En voor die laatste optie hebben wij gekozen. De tuin was inmiddels ook helemaal gedaan, dus we hebben rabat gekocht en het hele weekend getimmerd en gezaagd:

Afbeelding
tsja... vriend en vader

Afbeelding
zie lelijke muur....blegh

Afbeelding
en ook het voormalige deurgat weg...

Afbeelding
en tralaa

Afbeelding

Afbeelding
en ik heb meteen de poortdeur meegenomen (naar de steeg)

Afbeelding
de kozijntjes

naja, hard gewerkt dus, maar ik ben heel erg blij met het resultaat! Nu wordt volgende week overal het dubbelglas geplaatst en dan moet er nog geschilderd worden (kozijnen en tuindeuren enzo)

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:07

palousa_boy: jeetje wat een werk. Hoeveel tijd heb je daarin gestoken? Nu de trap nog helemaal kaal. Succes alvast.
Lies, ziet er leuk uit. Qua vensterbank zou ik idd hetzelfde als het aanrecht doen.
Mootje, gezellig zo met al die planten. Die salontafel wilde wij vroeger ook. Nu zou het echt niet meer bij ons huis passen.
Imd: ik heb een dubbele kroonluchter met zwarte kap boven de eettafel. Zoiets, maar dan met ovale kap. Iets heel anders dus dan wat jij op het oog hebt. Afbeelding
dems75, hard gewerkt. Ziet er goed uit.

Wij hebben net de ikea liatorp tv kast weggehaald en een grenen dressoir uit de schuur gehaald. Jammer genoeg is de kast niet helemaal goed meer door vocht. Ik hoop dat het nog wat krimpt zodat de kastdeurtjes weer dicht kunnen. Anders wordt het weer marktplaats afstruinen.

Afbeelding

De kast moet nog wit geverfd worden, maar wil toch eerst even afwachten of het nog goed komt.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:07

Afbeelding

en zo was het....(en let wel...het ziet er mooier uit dan het in werkelijkheid was hoor...dit is een makelaarsfoto)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:09

Netjes Dems :j Je hebt trouwens nog best een aardig tuintje voor de buurt waar je woont!
Die eettafel lamp is gaaf :~

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:20

Netjes hoor Dems :j

Ik ben op zoek naar laminaattegels voor in de bijkeuken, kan alleen nog niet echt iets vinden en het is ook best duur dus ik wilde graag een aanbieding :+ We hebben ook geen haast trouwens en zolang de kitten nog kitten is, is deze oude meuk ook wel handig :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:22

Marley heeft supermooie laminaattegels liggen... Mar, Ben je er *D