Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:32

manzano schreef:
Volgens mij heeft shantal uitgelegd vanwaar dat stapelbed er staat.
Of haal ik mensen door elkaar :o

Oh dat heb ik dan ergens gemist Y;(

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:32

Gaaf opgelost die blauwe wand met die panelen!
Ik vind het op deze manier ook wel gaaf, het licht! En anders heeft Ikea geloof ik ook lichtslangen, al zijn die niet zo groot....

De hoogslaper blijft zo staan toch, ivm kamers te weinig. Denk dat hoofdstoten wel meevalt, dat doe je 1x en daarna kom je wel rustiger omhoog :))

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:37

Oh, wat leuk zo die panelen zeg! Heel origineel! Had niet verwacht na het zien van zo'n felblauwe muur, dat dit het uiteindelijk zou worden.. Heel gaaf!

Oh Nicolletje, i'm in love met dat haardje <3! Ge-wel-dig!!! Alleen die ingebouwde koelkast vind ik zelf een beetje raar :=.

Pfhoe, kerstspullen. Daar moet ik dit jaar ook aan. Worden witte, bruine en knalroze ballen, dat staat vast :+. De rest weet ik nog niet. Eigenlijk is het wel heeeel slim om een dag na kerst pas de spullen te gaan kopen natuurlijk.. Maarja, dat betekent dat ik dit jaar met kerst niets heb staan...

Lastig Shantal. Aan de ene kant is een lichtbalk natuurlijk wel handig, met dat andere bed boven je hoofd. Maar aan de andere kant wordt het wel nog een stuk voller.. Ik zou het zelf denk ik niet doen..

Suuskipje, welke kleur heb je inderdaad :D. Als het de witte is, daar past alles bij. Evenals de zwarte..

Vankje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:43

Ohja, kerstspullen... die hebben wij dit jaar ook nodig :D In het appartement hadden we nooit een kerstboom wegens ruimtegebrek. En we waren de hele kerst weg (eten bij (schoon)ouders) en tussen Kerst en nieuwjaar gingen we meestal op vakantie. Dus even kijken wat we dit jaar doen, in het huis wil ik toch wel iets meer van kerstversiering :j
Weet nog niet welke kleur het gaat worden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:48

Je zou een paar kerstspulletjes kunnen kopen voor kerst, maar de rest erna voor het jaar erop :)

wij moesten 1,5 jaar terug alle kerstspullen kopen en ik was blij met een gift van mijn vader := mijn hemel wat een geld kost dat!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:53

Oh ik zie weer echt leuke dingen voorbij komen..... :D Verder kan ik jullie helaas echt NIET bijhouden.

Ik ga vanmiddag ff foto's schieten van hier. En dan before en after foto's showen. Ben helemaal blij hier :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:54

Kerstspullen zijn inderdaad duur zeg :\

Ik heb de witte inderdaad!
Wit is opzich wel te combineren maar ik wil eigenlijk liever geen witte salontafel of witte eettafel.
Waar ik zelf aan zat te denken is dan bruin tinten te gebruiken en dan bijv een wit dressoir of boekenkast erbij te kopen zodat dat wit wel weer terugkomt. Maar ik twijfel :Y)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:55

Ik moet ook nieuwe kerstspullen hebben, wat ik had, heb ik laten vallen :=

Maar ik ben al een jaar aan het "sparen" om los te kunnen gaan bij Intratuin :D
Het scheelt idd heel veel om na kerst te shoppen, maarja, we komen in oktober in ons nieuwe huis, dan wil ik er met kerst wel gezellig bij zitten ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:56

@Marley: Ja, das ook een idee idd.
Een paar spulletjes hebben we wel. Heb nu twee kransen voor de ramen hangen, die heb je ook snel genoeg in kerst-sfeer gebracht.

@Rowo: ben benieuwd naar je foto's!

@Suuskipje: willen jullie dat tv-kastje persé houden? Anders zou ik niet te moeilijk doen en gewoon kijken wat je verder mooi vindt en dat kastje (desnoods op termijn) vervangen.

@Susem: Gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 09:58

Ik heb gelukkig niks met kerstspullen :)) :D

Fijn Rowo!!

Is het kastje Beuken Suuskipje?? (de kleur verspringt bij mij). Dat kan toch overal wel bij........

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:01

Marley schreef:
Je zou een paar kerstspulletjes kunnen kopen voor kerst, maar de rest erna voor het jaar erop :)

wij moesten 1,5 jaar terug alle kerstspullen kopen en ik was blij met een gift van mijn vader := mijn hemel wat een geld kost dat!

wat dat betreft hebben we geluk :+ ik ga geen boom neerzetten want ik heb dan direct het beeld van 50 a 60 kg hond die met die boom in zijn klep door het huis heen sjouwt :D
en nu vier ik ook geen kerst maar eerder Yule, dus veel kerstspul hoef ik niet, wat lichtjes, maretakje en dan ben ik er ook wel , het meeste maak ik zelf :'P

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:04

@ Vankje: jij was toch diegene met dat hele mooi charmante huis? Ik heb jou foto's helaas gemist in al die weken. -O-

En kerstspullen? T is eind juli joh :))

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:07

Ik heb het witte kastje!

en @Vankje hmm misschien moet ik dat maar gewoon doen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:09

31 juli en we hebben het over kerstspullen :')
Ik doe er niet aan (als ik alleen ben)...
Rowo, leuk *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:09

Wit kan toch echt OVERAL bij........

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:11

ja ik snapte het ook niet helemaal.... een wit kastje en dan welke kleur er bij kan??
nou alles!! ok, gebroken wit misschien iets minder maar verder.....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:19

wit is idd erg makkelijk, al wil je er pimpelpaars achter op de muur, ken prima :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:20

-O-
Meer uitleg dan :)
Ik ben totaal niet van het strakke en wit neigt daar wel gauw naar en zeker met dit model. En ik vind het zelf behoorlijk stom om een hele beuken kamer, bruine bank en dan een wit kastje met grijze greepjes erbij te hebben. Dat vind ik persoonlijk dan staan als een vlag op een modderschuit.

Ik hoopte dat ik gewoon wat tips kon krijgen wat ik ermee zou kunnen doen aangezien ik nu het huis uitga en dit nog nooit gedaan heb en eerlijk gezegd niet zo'n interieurwonder ben..

Zoals eerder gezegd vind ik grijs heel mooi maar de buitenkant van eht huis is ook al helemaal grijs en dan wordt het zo.. grijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:22

Ja maar ik zie niet zo goed waarom hij alleen tegen grijs zou kunnen???

En als je een hele beuken kamer hebt met een bruine bank zou ik juist geen grijze muur (neem aan dat het daarover gaat) nemen, maar totaal andere kleur. Ook iets bruinigs ofzo. En daar kan wit ook gewoon tegenaan. Is absoluut niet "strak" ofzo.

Het is sowieso van zichzelf nou niet echt een strakke kast met die wieltjes eronder enzo.
Je kan hem ook als tijdelijk zien. Hij zal sowieso niet raar staan tegen welke kleur dan ook en dan zoek je later een die meer je smaak is.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:26

Of je doet het tafeltje weg en kijkt (bijv op marktplaats) voor een ander tafeltje wat meer bij de rest van je interieur past :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:27

Vriend van mij heeft die serie ook in zijn woonkamer en die heeft het staan tegen een metallic-grijze wand en daarnaast zijn raamkozijnen in paars.
Dus voorbeeldje dat écht alles kan :') (uhm ja, dat is dezelfde vriend die die space lamp heeft := )

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:31

Hahahahhahahaa, dat is idd wel een uiterste van "alles kan" :))

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:32

@Manzano
Het gaat niet over de muur maar wat voor meubelen ik erbij zou kunnen doen, welke kleuren aan meubelen er mooi bij staan.
En ik zeg toch ook niet dat hij alleen grijs zou kunnen hebben :+ ik geef alleen aan dat ik dat mooi vind, maar omdat het huis zelf al zo grijs is het dan zo grijs wordt...
Ik ben hier gewoon echt een leek in en zocht alleen wat vriendelijke tips over wat voor meubelen ik zou kunnen nemen erbij. Maar ik ga wel verder zoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken tot zo ver.

@Marley
Ja ik ben bang dat het toch daarop uit gaat lopen. Ik heb verder nog geen woonkamerinterieur, denk ook achteraf wel dat ik het fijner vind om alles nieuw te hebben en niet om het tvkastje heen moet denken :\

@Yv_ wow :Y) ja het past op zich er wel bij, maar dan komen de metallic greepjes bijvoorbeeld dus terug in de muur en dat staat dan weer gaaf. Ik weet alleen niet zo goed hoe het wit terug te laten komen in de rest van mijn meubelen omdat ik geen witte eettafel en salontafel wil.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:34

Oh qua meubelen kan er ook alles. Bruin/wit is een mooie combi bijvoorbeeld :j

Grijs is idd ook mooi. Op zich zie je natuurlijk niks van de buitenkant van je huis als je binnen zit en andersom. Zeker als je bijv. een lichte vloer/muren hebt kan dat prima.

Ik blijf er gewoon bij dat wit gewoon echt met alles kan. Wat jij wel/niet mooi vind kan ik niet bepalen.

Ik had wit met donkerbruin (bruin/zwart heet het geloof ik bij Ikea) en een antraciete bank bij mijn verder witte meubelen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:36

Ik heb een groot hoogglans wit meubel met daarbij een houten salon- en eettafel, dus het kan wel :)
wel een grijze bank overigens, maar ik ben nou eenmaal gek op grijs.... grijs behang, grijze vloer, grijze katten :+

edit, even een foto gemaakt

Afbeelding
let niet op de zooi, moet nog opruimen en tvmeubel wordt weer opnieuw ingedeeld als ik de intratuin leeggekocht heb :D

vloer kan dus ook makkelijk hout zijn en bank kan makkelijk een andere kleur hebben :)
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 31-07-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt