E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 06:34

Mandyy schreef:
Mandyy schreef:
Ik heb eindelijk een oplader (Samsung van m'n tablet) gevonden waar ik m'n e-reader (Sony) mee op kan laden!
Batterij hield het steeds minder lang uit en ga binnenkort op vakantie, dus zat me al wat zorgen te maken.
Nu kan ik hem gewoon opladen! Zo blij! :):)

Toch niet zo blij! Toen ik voormeld bericht plaatste was m'n ereader helemaal opgeladen en vandaag voor het eerst weer gepakt om te lezen.. Helemaal leeg! ;(
Snap er niets van! Nu weer aan het laden, morgen testen.. Anders maar snel een nieuwe aanschaffen want wil m'n vakantie niet zonder reader weg! :\

Die van mij ook in een weekje maar de oplader gaat gewoon mee. Ik kan dit helaas nog niet als excuus gebruiken voor een nieuwe (met ingebouwd licht).....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:41

Dat is een ander verhaal als je hem nog kunt opladen met lader inderdaad, daar zou ik tevreden mee zijn.

Ik heb hem na het opladen niet gebruikt, dus het opladen met lader werkt helemaal niet. :\

Shadow0

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:39

Mandyy: check of je misschien wifi hebt aangezet (als dat erop zit.) Dat kan batterijen slurpen.

C_arola: jij hebt een aura toch? De klok zit er wel, maar een beetje verborgen. Als je een boek leest en je tikt in het midden, dus dat je de instellingen krijgt, dan staat bovenaan in het midden eerst de tijd weergegeven en even later wordt dat vervangen door de boektitel.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:28

Erg, was me helemaal niet opgevallen. Kan ik dat niet meer als excuus gebruiken :D

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 10:31

Mijn Glo (maand of 6 oud) gaan normaal gesproken ruim een maand mee en dan lees ik vrijwel dagelijks en voornamelijk 's avonds dus met het lampje aan. Wifi heb ik uitstaan, doe ik alleen aan als er een update is.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:44

WiFi heb ik niet, dus dat is het probleem helaas niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:28

E-reader lijkt het na nogmaals opladen wel weer te doen. Vind het toch een beetje eng dat hij dit deed een week voor m'n vakantie terwijl ik steeds al merkte dat de batterij korter mee ging. := Heb wat rond gekeken en twijfel nu tussen de Sony PRS-T3 en de Kobo Glo.
Voorkeur ligt toch het meest bij de Glo nu.

Is een van jullie toevallig ook overgestapt van Sony naar Kobo?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:34

Mijn moeder :))

Haar sony had het begeven en heeft toen voor de kobo glow gekozen!
Ik moet zeggen, ik ben heel tevreden over mijn sony maar mocht die het begeven stap ik ook over O:)

De kobo heeft net wat opties die ik bij de Sony mis...
Onder andere de verlichting die ook automatisch op slaapstand gaat en dat je bij de boeken kan zien of, en zo ja hoeveel je er van gelezen hebt!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:37

Klinkt goed!
Is de verlichting niet vermoeiend voor je ogen? Lees overal van niet, maar heb er nog niet het perfecte beeld bij. :o

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:38

Nee helemaal niet, weet wat je bedoelt want dat dacht ik eerst ook...
Maar de verlichting zit in de rand om het boek zeg maar en niet vanachter de letters, hoe leg ik dat uit :=
Laatst bijgewerkt door DenK4ever op 20-09-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:38

Verlichting van de Kobo is ideaal.
Echt niet vermoeiend, op geen enkele manier vergelijkbaar met het licht van een smartphone of tablet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:41

Waarschijnlijk meer iets dat je moet ervaren.
Is denk ik een beetje hetzelfde idee als dat mensen zonder e-reader vaak niet kunnen geloven dat een e-reader net zo fijn leest als een papieren boek.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:44

Nog wel een tip mbt het opladen van je Sony, je laadt hem op met een Samsung stekkertje toch?
Ik heb namelijk op diverse fora gelezen dat ie daarmee niet goed/volledig oplaadt...

Hoe oud is je Sony nu?
De mijne wordt altijd opgeladen met een originele Sony lader en de batterij gaat echt belachelijk lang mee...

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:47

Heb de stekker van m'n Samsung tablet geprobeerd inderdaad.
Hmm dat zou best kunnen. Toch leek ie in eerste instantie geheel opgeladen. Paar dagen niet gebruikt en ineens geheel leeg! :? Weet niet of ie überhaupt 11 dagen zonder laden nog kan redden. Lees op vakantie veel!

M'n Sony is nu 2 jaar en 4 maanden oud. Is nog het oude model, de 5 inch. Iets groter zou dus ook wel fijn zijn vermoed ik.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:55

Mandyy schreef:
Klinkt goed!
Is de verlichting niet vermoeiend voor je ogen? Lees overal van niet, maar heb er nog niet het perfecte beeld bij. :o

Vergelijk het met een lampje schijnend op een boek, ipv het lichtgevende scherm van een laptop of tablet.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:17

Mandyy schreef:
Is een van jullie toevallig ook overgestapt van Sony naar Kobo?

:j , van de Sony PRS-T1 naar de Kobo Aura :) . Bevalt tot nu toe erg goed, deze reader lijkt veel minder vaak te blijven hangen en het is ideaal dat je het percentage achtergrondverlichting zelf kunt bepalen. Mijn lief had altijd last van het felle Sony-lampje als de batterij nog goed was. De Kobo-verlichting zet ik op 10%, daarmee kan ik prima lezen en vriendlief valt meteen in slaap. En ik heb geen losse batterijtjes meer nodig +:)+ .

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:55

Mandyy schreef:

Absoluut niet - je kunt de verlichting lekker laag zetten en het is heel dof licht. 's Avonds bouw ik af van ~20% naar 1% en ik heb zelfs het idee dat ik door dat afbouwen makkelijker in slaap val.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:55

De verlichting is inderdaad prettig. Zat daardoor eerder te twijfelen maar het leest erg prettig. Absoluut niet als een smartphone of tablet/laptop. De glo ken ik verder niet, weet dus ook niet of je de hoeveelheid ligt kunt aanpassen. Dit kan wel bij de Aura en dat vind ik een grote pluspunt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:56

Bij de Glo kan het ook (vandaar ook de naam 'glo'), maar het schijnt dat de laagste stand wel iets feller is dan bij de Aura.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:07

Dat was voor mij 1 van de belangrijkste redenen om toch maar wat meer geld uit te geven voor de Aura :j

Ik heb het licht van de Aura altijd op de laagste stand staan, en heel af en toe check ik zelfs nog even of hij verschoven is ofzo omdat ik hem toch nog nèt iets minder fel zou willen misschien :=

Maar hij is absoluut heel prima, geen last van het licht,alleen maar gemak :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:41

HELP! Ik dacht verstandig te zijn door mijn kobo aura te updaten via het kobo software pakket maar nu kan Calibre er niet meer mee overweg |(

IK kan de boeken er nog wel opzetten maar niks meer deleten. En nu helemaal overstappen op het kobo programma wil ik ook niet, alleen omdat hij mijn aura direct wilde gaan synchroniseren en die bieb natuurlijk nog helemaal leeg is. Yakkie!

Mijn lesje weer eens geleerd, don't fix what aint broken! Updates zijn evil #)

Edit: Oh yippie! Nog 2 lessen geleerd
1: ik jammer te vlug
2: ik ben zo nu en dan best heul bijdehand. Ik heb namelijk de plugins gecontroleerd en daar stonden 3 updates te wachten (ook al update je calibre in zijn geheel, de updates van de plugins moeten handmatig, wel wat suf) . Die heb ik geïnstalleerd en nu is de communicatie weer helemaal top!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:53

Gewoon even geduld, bij de volgende update lukt het weer met Calibre. Er komt bijna elke week een nieuwe versie.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:16

Tis al voor elkaar! Je moet de updates van de plugins handmatig updaten. En dat zat nogal verstopt maar het is gelukt.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:30

Goed dat ik het weet, mijn boekenkasten zijn ook via een plug-in van Calibre gemaakt en uit mezelf zou ik er nevernooit aan gedacht hebben die handmatig te updaten. Thanks!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:28

Ik heb nu een Kobo Touch en ben er erg blij mee.

Heb een klein lampje erop van de action en dat bevalt prima.
Leesstandje grote letters :-) ... kan ik weer zonder brilletje lezen _O-