@mri, dat met die blikjes was ons hier ook opgevallen, dat smaakt ons ook niet meer.. vreemd
mijn man eet graag ( duur) ijs van ben en jerreys etc.. zou een ijsmachine met leuke receptjes nu wat zijn? Iemand ervaringen met zélf lekker ijs maken?
De weekboodschappen zaten dit weekend op 56 euro, ik ben weer trots op mezelf Ik eet overigens suikerarm (geen koolhydraten). Mijn vriend houdt van ijs, maar neemt gelukkig ook genoegen met eigen merk Cornetto's en Magnums.
ik eet zelf dan geen ijs,maar vriendlief eet graag schepijs. We hebben alle merken vanille ijs van de Hoogvliet geprobeerd. En de bak die hij het lekkerste vind? http://www.bonisupermarkt.nl/webwinkel/ ... ijs/201685
alleen bij ons is het goedkoper dan bij de boni volgensmij betaal ik 52 cent per bak...
Zo heel goedkoop is zelf ijs maken idd. niet. Misschien wel goedkoper dan Ben en Jerry's ijs, maar dat hangt er ook van af welke ingrediënten je gaat gebruiken. Ik vind het wel lekker. Misschien zou je recepten kunnen bekijken en dan bepalen wat de kosten zijn. En vergeet de aanschaf van de ijsmachine niet. Tenzij je die goedkoop van iemand over kunt nemen.
Iedereen bedankt voor de reactie. Mijn man eet graag chocolade-ijs en ja, elke avond een paar bolletjes gaat er wel in als er zo'n schepdoos is. Ik had gedacht dat het misschien toch echt goedkoper zou zijn ( en ik heb op tv gezien dat het toch dag en nacht verschil is met gekocht ijs qua smaak? zo'n wie is de chef programma was dat steeds met dat ge-emmer: ..ijs niet zélf gemaakt? tsk tsk tsk ). Nou als het niks scheelt dan blijft het bij bakken ijs en af en toe maar een 'dure'. Van de week was B&J met 1 euro korting bij AH, is dan nog heel duur maar ja, toch even 2 kuipjes meegenomen
MoSt81
Geplaatst: 27-02-12 16:12
b&j ijs is echt belachelijk duur. Zo'n klein beetje voor 5 euro ofzo? En moet zeggen dat ik het persoonlijk nog niet zo heel erg lekker vind. Had laatst wel een bekertje. Bij 25 euro aan boodschappen kreeg je dat gratis. Bij de aldi hebben ze trouwens ook zoiets. Daar zaten wel lekkere smaken bij. Volgens mij kosten die ongeveer 2.50. Dat is dan toch beter te doen. Mmm, krijg nu zin in ijs.. Toch maar weer eens op mijn boodschappenlijstje zetten..
Hier is zo'n bak B&J €4.41 Ik vind het erg lekker. Nu ik aan het lijnen ben, mag ik het sowieso niet en daarvoor gunde ik mijzelf 1 bak in de maand (die binnen een uur op was).
@ mootje, hier ook, aan de weight care en gewoon over ijs etc. gaan zitten beppen op bokt *lol
ClaudiaHS
Geplaatst: 27-02-12 16:23
Neo B&J van de Aldi is 2,50 en zijn erg lekker hoor. Ik proef bijna geen verschil met de echte. Maaaar, zelf ijs maken is echt het allerlekkerste hoor.
Ik heb onlangs nog een bak B&J cookie dough leeg zitten lepelen... de avond voor ik weer met diëten begon. Maar ik ben niet zo'n ijseter verder, alleen B&J vind ik lekker.
Olympia
Geplaatst: 27-02-12 16:28
Je hebt ook van C1000 eigen merk B&J die zijn 3 euro. Soms neem ik die wel eens mee. Vriendje is gewend om een toetje te eten en ik totaal niet. Dus wissel het was met vla of beetje ijs
Toad
Geplaatst: 27-02-12 16:29
ik eet nooit ijs, alleen in de zomer als de Franse ijssalon open is. Die heeft echt goddelijk ijs! Met name kokos en bitterkoekjes zijn mijn favorieten
Mootje
Geplaatst: 27-02-12 16:30
Die van de C1000 vond ik niet lekker. Het ijs was daar op een hele rare manier gekristaliseerd. Net alsof het was ontdooid en weer ingevroren. Ik gooi nooit ijs weg, maar die heb ik weggegooid
Ik geloof, als ik dit zo hoor, dat ik blij ben geen zoetekauw te zijn en ook niet al te dol op ijs.
Ik heb nu van die doosjes ingevroren fruit in de vriezer en een bak magere kwark. Als ik wel zin heb ik toetje, ontdooi in een handje vol fruit en meng dat met een schep kwark. Beter voor de lijn dan ben en jerrys en beter voor de portemonnee! Vers fruit zou waarschijnlijk nog voordeliger zijn, maar ik ben een erg inconsequente fruit eter en weggooien is zonde. Bovendien heb ik op deze manier meer variatie in fruit, want meerdere doosjes in de vriezer en dus niet afhankelijk kwa seizoen. Maar dit bevalt goed.
mariska32
Geplaatst: 27-02-12 18:36
een bakje ijs 5 euro?
oke hier dan het chocolade ijs recept;
1 eierdooier 70 gr suiker 15 gr cacao 200cc halfvolle melk 125cc slagroom
klop de eierdooiers met de suiker,de cacao en 50 cc melk tot de cacao is opgelost. voeg de rest van de melk toe en roer tot het geheel goed door. klop de slagroom bijna stijf. giet het cacao mengsel bij de geklopte slagroom. goed mengen. 40 a 45 minuten in de ijsmachine.
eventueel op de helft van de bereidingstijd kun je er gehakte hazelnoten of amandelen door doen.
@ mariska32, als ik een ijsmachine heb dan ga ik dit proberen, super, dank je wel ( namens mijn man dan ook ). Maakt het ook nog uit welk merk cacao je erin gooit? Want sommigen zijn erg bitter/ donker of moet dit juist? Omdat slagroom etc. voor paar cent te koop is ( aldi bijvoorbeeld), cacao koop je -goedkoop- een pak en doe je weet ik veel hoe lang mee, dan is het toch het proberen waard denk ik?? Eitjes leggen onze dames in de achtertuin elke dag Melk heeft iedereen altijd wel in huis en suiker.. Als het echt zo heerlijk is en je er dan ook nog nootjes etc. door kunt gooien, lijkt mij het proberen waard!
ik heb hier in de buurt een Lilly's zitten, die hebben heeeeerlijk ijs!
mariska32
Geplaatst: 27-02-12 21:14
liekensancho @ ik heb zelf de cacao van blooker. elk merk kan zolang je maar niet die instant cacao neemt van b.v. nesqick [snap je wat ik bedoel?] gewoon puur cacao dus.
en als je denkt dat dit lekker is zou je de aarbei variant eens moeten proberen.
@ mariska, dan valt het toch wel mee met prijzen, dan heb je zo'n 4 ons ijs dus als ik het zo op tel? nou, stuur maar door die aardbei variant, dan kan ik de visite ook eens wat anders voorschotelen dan de zelf gemaakte kwarktaart of gekochte taart etc. Ik kan ook wel googlen maar vind het van iemand die iets zelf gemaakt heeft toch beter dan zomaar klakkeloos een recept van internet halen.