Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:23

Wat een leuk topic! Ik was vroeger altijd heel erg creatief, altijd aan het knutselen. Wil dat soort dingen nog steeds maar een beetje voor niets creatief doen vind ik ook zonde. Ik vind het erg jammer dat mijn huisje eigenlijk al af is maar zodra we gaan verhuizen ben ik zeker van plan om Marktplaats leeg te kopen voor weinig en inderdaad met een beetje knutselen of verfje een meubel stuk helemaal mijn eigen te maken.

Ik had in mijn huis 2 ikea expedit kasten naast elkaar, een 2 bij 4 en 4 bij 4 vakken. Dit stond erg rommelig en had meer ruimte nodig. In plaats van de 2 bij 4 kast staat nu een mooie nieuwe super grote kledingkast van de ikea(heb een studio vandaar) en had dus die ene vakkenkast over. Had nog wel een nieuw tv meubel nodig maar in die vakken kon je natuurlijk geen dvd speler kwijt. Dus hoppa kastje uit elkaar, plankje op maat laten zagen bij de gamma, paar nieuwe manden en 2 vitrinevakjes gekocht bij de ikea en heb een prachtig meubel :D. Is echt super leuk om zo aan de gang te gaan, echt eer van je werk, vind het resultaat zelf prachtig:

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/309246_278287652285364_285748925_n.jpg

Jes

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 15:56

Thanks voor jullie reacties alvast +:)+
Over de creme binnenkant, weet dat hij in principe niet te zien is, maar zie het natuurlijk wel als ik de kast open doe :D

Corinepgek:
Kijk zoiets moet ik van dat ding gaan maken wat hier staat!
(Als ik ruimte heb voor een andere boekenkast) Is het makkelijk er zo'n plank uit te slopen?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:20

Saffier; Dan zou ik persoonlijk voor wit gaan, gezien het uiteindelijke doel van het kastje. Ik persoonlijk vind zwart niks voor de kinderkamer :) Wel een mooi kastje!

Leuk gedaan Corine!

Even wat ik de laatste 2 weken heb gedaan
Nachtkastje voor mijn dochter, ik kwam een potje roze tegen. Mooi roze is niet lelijk he :') Ook een ander knopje op gedaan en de binnenkant moet nog helemaal met bloemetjeszooi gedaan worden, maar daar heb ik alleen nog het deurtje van gedaan :P dus die foto heb ik lekker niet :P
Afbeelding

En toen had ik nog roze over en een buikkastje over... Greepjes liggen in een lade van het kastje maar ik moet nog schroefjes halen bij de karwei die niet zilver zijn en wel passen :') En de boom is van de karwei, behang is eigen werk :)
Afbeelding

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:26

Saffier schreef:
Thanks voor jullie reacties alvast +:)+
Over de creme binnenkant, weet dat hij in principe niet te zien is, maar zie het natuurlijk wel als ik de kast open doe :D

Corinepgek:
Kijk zoiets moet ik van dat ding gaan maken wat hier staat!
(Als ik ruimte heb voor een andere boekenkast) Is het makkelijk er zo'n plank uit te slopen?

Die van mij is nu te koop... Ben weer van gedachten veranderd, heb op marktplaats een ander kastje gevonden wat ik vanavond op ga halen en verven. Dan heb ik toch plek voor de vaatwasser die ik al zo lang wil :D.

Maar of het makkelijk is? Niet zo :P Weet je hoe het is om zo'n kast in elkaar te zetten? Hij moet weer grotendeels uit elkaar, ik heb 1 plank die eerst verticaal zat horizontaal gedaan en extra gaatjes geboord voor een extra horizontale plank. Op zich wel te doen maar ff flink stoeien met al die losse plankjes :P.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 16:59

Hij was al van mijn man voordat wij elkaar kende en nog nooit uit elkaar geweest :=
Maar op de site van Ikea staan geloof ik beschrijvingen. Heb je foto in elk geval opgeslagen :j

Joyce, jouw kleine meid heeft echt zo'n gave kamer!!!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:23

Dankjewel saffier!

Iemand bekend met de verf van painting the past?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 23:27

Voor een babykamer zou ik sowieso niet kiezen voor een zwarte kast :n
Ik zou voor een lichte kleur gaan. Heb je al aan grijs gedacht? Voor brocante vind ik dat echt heel leuk!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 08:36

Joyckuh schreef:
Dankjewel saffier!

Iemand bekend met de verf van painting the past?

Jep, hier bekend. Super fijne verf! Ik heb 1 van mijn keukenkasten in het vorige huis ermee gedaan, aangezien we voor die ene kast ruim 1400 euro kwijt waren geweest om m in dezelfde kleur te krijgen als de andere kasten.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:10

@ Saffier; wat mij betreft ligt het aan de ruimte; ik houd van donker, maar heb een heel kleine ruimte. Juist daarom ben ik voor roomwit gegaan, lijkt het wat ruimer dan wanneer ik voor donker was gegaan.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:46

Dankje Bosofo! Dan ga ik die halen denk ik!

Mijn nieuwe project:
Afbeelding
Maandag gaat ie in de verf als het goed is :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:05

Leuk bed!! :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:09

Verf van PTP is erg fijn, Joyce! Werkt ook heel zuinig. :j

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:40

Oké dan ga ik die denk ik halen :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:41

"kost wel duur" hoor, maar zoals gezegd: goed verwerkbaar en zuinig :j

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:45

Onjuiste tautologie :P nah ik vond de kleuren wel mooi, prijs maakt me dan al snel minder uit!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:53

Ik mocht vanavond niet t kastje inrichten met de tv ontvanger enzo: er was voetbal op tv :7
>;)

Morgen gaan we naar een Autumn Fair (oftewel een herfst braderie :') ) en er zou daar ook "brocante" zijn. Wie weet doe ik wel een nieuw projectje op :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 22:55

Ik zoek nog een oude houten deur. :')
Heb er eentje van mijn vader en hij heeft er nog veel meer zegt ie maar die zijn gewoon vlak. Ik wil juist een aparte deur. :+ Die ga ik schuren en schilderen en dan achter mijn halbank maken. Dan bovenaan de deuren een schapje, daaronder paar schattige haakjes en klaar. :D

DAT BED IS ECHT GAAF!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 01:55

Lijkt me leuk chaos!

Ja leuk bed hè! Zag hem staan op de markt, dacht dat ie verschrikkelijk duur zou zijn en dat was hij ook! Wel 5 hele euro's!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:02

Zo! Ka-pi-taal zeg! Alsof je een emmer leeg gooit, zeggen ze in mijn familie dan altijd :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:05

pff, ikke gisteren 6 uur staan schuren op de nieuwe kledingkast van dochterlief. man o man, wat zaten daar stiekem een hoop meters in!
gisteren ook al een deel in de lak, vandaag dat deel nog een keer en dan morgen de Glitsa er overheen als het qua tijd een beetje lukken wil (en ik dus eens niet om 20.00 op bed lig :+)
dan woensdag weer een deel en ga zo maar door. streven is dat de kast over 4 weken in elkaar zit :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 08:09

Deel voor deel schiet niet het meeste op, maar is wel het beste vol te houden :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:03

schiet niet op nee, maar kan het anders niet kwijt. dat is meer het euvel helaas. De delen moeten allemaal liggen ivm de hoeken en randen en dat neemt veel plek in. Heb maar een kamer van 4x3 beschikbaar, dus beperkt qua ruimte.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:04

Ohja, bekend probleem! We dromen allemaal van een ruime garage/atelier :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:05

haha als dat zou kunnen!
had ook al een gaaf nachtkastje gezien, maar in eerste instantie niet meegenomen omdat ik het niet kwijt kon. Nu staat het bij mijn moeder in de schuur :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 09:09

Hmmm... :)* Ik heb ook ouders met een ruime garage... <<)
:')