Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:48

Mootje schreef:
Wat een heerlijk uitzicht <3
Jammer dat je niet geslaagd bent, Angelique! Op de website van Esveld staan wel allemaal verschillende plantmaten en hoogtes. Vreemd dat ze dat dus niet hadden.

Volgens mij omdat ze meerdere kwekerij-locaties hebben. Dan kan je ze wel bestellen. Zo hebben wij dat ook gedaan bij de beukhaag. Niet alle planten staan in Boskoop zelf. De beukhaag stond op kwekerij in brabant geloof ik. Die laten ze dan over komen, maar dat moet je dan dus wel bestellen.

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 06:55

Laurabram schreef:
Welkom Rocymax.
* verzint heel hard uit welk topic ik jou ken........
Mooi uitzicht heb je toch, zucht, daar krijg ik vakantiegevoel van.

.

Sorry dat ik even off topic binnenval...
@ laurabram: Ik denk dat je rocymax kent van het migraine topic? Althans daar komen jullie mij bekend van voor ;-)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 07:12

Ik sluit mij even aan. Onze tuin kan vast nog wat leuke ideeen gebruiken.

Blackje

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:03

Welkom beide, goh wat een heerlijk uitzicht!

Ik heb gisteren gewoon gewerkt en vandaag ook, hoop morgen even langs de intratuin te gaan voor nog wat dingen in mijn lege potten :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 08:25

Hahaha, Laurabram, ja idd, wij kennen elkaar al, nouja op papier :D Ik zou ook wel graag fotos van jullie tuinen/terrassen willen zien :j Een kamperfoelie ruikt toch lekker 's avonds?? We willen ook jasmijn kopen ,maar ik zou nog wel wat meer planten willen die lekker ruiken :) Jullie zijn trouwens wel bevoorrecht met de mooie tuincentrums in Nederland hoor!! Hier valt dat soms nog niet mee ;)
En wat het vakantiegevoel betreft, dat heb ik ook!! Ik woon er nog niet permanent, pas in de winter verhuis ik daar naartoe, ik heb mijn werk nog in Salou en dat is 3 uurtjes verderop :) Klinkt allemaal ingewikkeld, maar dat komt door veel veranderingen in mijn priveleven :+
Hier regent het trouwens vandaag :o Bij jullie?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:03

Rocymax, is het geen idee om zaadjes vanuit NL op te laten sturen?

Ik ben al een tijdje geleden met verf die ik over had (muurverf 8)7 ) aan de slag gegaan met de renovatie van mijn balkonsetje.
Ik vond dat verweerde erg leuk maar het hout begon helemaal soppig en zacht te worden dus dit kon écht niet meer.

Helemaal verrot, plank weg
http://s248.photobucket.com/albums/gg18 ... 012073.jpg

Plankje ertussen gezaagd en de zwakke plekken met een soort houtlijm gedaan
Afbeelding

Resultaat:
Afbeelding

En gisteren heb ik zellúf een terrasje en borders aangelegd. Ik kwam er wel achter dat ik wat (lei?) steen tekort kwam. maar ik vind het voorlopig wel goed zo, geeft alvast wat eigens, in plaats van het gevoel dat ik in iemand anders z'n tuin zit.

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:07

Wauw, wat is dt tafeltje opgeknapt zeg!! Ik vind het hartstikke fris staan zo,leuk kleurtje. Ook je terrasje vind ik leuk :j
Ja idd, misschien kan mijn zus wat zaadjes opsturen :) Maar het is zo leuk om in tuincentrum rond te snuffelen en die leuke plantjes en bloemen allemaal te zien, dan moet ik me altijd inhouden om niets te kopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:08

Leuk Nicolletje! Mooi geworden :j

Ga zo ff naar de Aldi, zag dat ze Oleander hebben staan.. Zijn die dingen winterhard? En vanaf woensdag hebben ze klimplanten.. 1 clematis is een beetje dood aan het gaan en mijn klimop stekjes gaan niet erg hard, dus denk dat ik ze daar maar ff ga scoren ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:11

Dank jullie!
Ik hou me dus aanbevolen voor zulke stenen in de aanbieding O:)
Zoals je ziet is het daar achter/ naast het schuurtje ook redelijk schaduw :j heb daar alvast een plantje brunnera, anemoon en Vinca gezet.

Ik vind de kleuren ook fris, van 'brocante' naar mediterraan, ook leuk :j eerst dacht ik zoooo da's wel erg fleurig 8-)

Oleander is niet winterhard :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:16

Oke, dan laat ik hem lekker staan, heb geen zin in gesleep met planten ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:30

M'n 'rotstuintje' erachter, let niet op die boom :') ik ben iets te enthousiast geweest met knippen _O-

Afbeelding

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:24

Is mooi geworden Nic, mooie kleur dat blauw!
En gaaf zitje zo, heel leuk!

rocymax kan me voorstellen , is ook wel erg leuk om door een tuincentrum te gaan :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 15:30

Mooi hoekje zo Nicolletje :) hebben jullie allemaal een tuin, of zijn er nog meer mensen hier in het topic die een terras hebben? :) Oja, weten jullie behalve jasmijn welke planten er nog meer lekker ruiken? graag tips :j :D

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:05

Carolaa schreef:
Sorry dat ik even off topic binnenval...
@ laurabram: Ik denk dat je rocymax kent van het migraine topic? Althans daar komen jullie mij bekend van voor ;-)

Jaaa!!! Dat is het :j .

Rocymax, siertabak geurt 's avonds lekker, is ook wel leuk als je 's avonds nog buiten zit. En klimhortensia bloemen ruiken héérlijk.
Wel een verschil dat je daar niet lekker kunt tuincentrum-shoppen. Maar toch, dat uitzicht <3 .

Nicolletje, die tafel viel wel heel erg in de catergorie 'brocante tuintafel'.... best een leuk gezicht eigenlijk die latjes in meer kleuren.
Maar het nieuwe kleurtje vind ik ook heel mooi en fris :j . En je terras van leisteen brokken is mooi! Rotstuin is ook leuk.

Nog geen tijd gehad om foto's te maken, heel de dag op de atletiekbaan gestaan met de kids, even uitblazen en dan naar verjaardag van m'n mams. Zal het morgen even proberen. Ik werd vanmorgen in elk geval heel blij van al dat groen toen ik de gordijnen open deed :):) .

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:29

Rocymax, lekker terras en heerlijk uitzicht zeg, perfect!

Nicolletje, lekker tuintje zo en leuk opgeknapt dat tafeltje. Erg leuk.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:59

Goof, dank je, alleen één ding: weet je héél zeker dat je die klote grindtegels wil gaan omdraaien? :')
Die dingen zijn echt ZWAAR!
Ja de tuintafel was op het laatst wel erg brocante := meer broc eigenlijk

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 07:13

Leuk gedaan Nicolletje!

Ik heb jaren geleden 2 bistro stoeltjes gekocht op een rommelmarkt voor 2 euro maar jammer genoeg
nog geen bistrotafeltje kunnen scoren op een rommelmarkt :')

En nieuw vind ik ze iets te prijzig.

Wij hebben gister achter in de tuin al het houtsnippers eruit gehaald omdat ik daar toch grind wil hebben
want dat ligt in het midden van mijn tuin ook en kan dat zo door trekken en ik werdt gek van al het ongedierte
die er in kroelde.

Gelukkig ligt daar als onderlaag al mijn oude bestrating plus een worteldoek dus kwestie van 2 big bags grind
bestellen en storten maar :+

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:27

Vanmiddag even tuincentrum in geweest, wat plantjes en waterplanten gekocht. Waterton schoongemaakt, plantjes hadden de winter niet overleeft. En wat stekjes van mijn moeder gepland!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:54

onze tuin is klaar! gisteren alles gekocht en direct gepland. super geworden al zeg ik het zelf!
we hebben oa rodondendron, skimmia, hortensia, fucsia, vingerhoedplant, passiebloem, tomatenplantjes en van de rest weet ik de naam niet :+
zijn super geadviseerd, waardoor we de juiste planten hebben kunnen kopen. hier een impressie.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6588_n.jpg
fucsia aan de schutting, mooie bodembedekkers bij de (nu toch uitlopende) vlinderstruik

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0670_n.jpg
heel bekend, naam vergeten :+

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 5276_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 0975_n.jpg

ik krijg ze helaas niet klein genoeg om ze hier te laten zien, dus je moet even het linkje aanklikken. hoop dat dat wel werkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:02

Petunia

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:03

die ja hahaha. heb gelukkig alle kaartjes bewaard. is wel nodig voor ons als echte tuinkneuzen :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:15

Wow mooi geworden Benangelique! Ziet er goed uit! :)

Nicolletje heel leuk gedaan dat blauwe! Mooie kleur!

Rocymax, woow wat een mooi uitzicht!

Wij zijn klaar met de tuin! Het is echt enorm mooi geworden!
Zal morgen even foto's plaatsen :)
We hebben wel geluk gehad, nergens was gras (zoden) te koop, overal moest het besteld worden.
Uiteindelijk op MP gekeken en daar had iemand 12m2 over! Dus dat zijn we op wezen halen voor 20 euro! Best goedkoop dus en konden we het gelijk leggen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:17

benangelique schreef:
die ja hahaha. heb gelukkig alle kaartjes bewaard. is wel nodig voor ons als echte tuinkneuzen :+

gniffel gniffel gna gna.

Ben er overigens uit wat de afgelopen winter is kapot gevroren. Mn gembertjes(roscoea) paars en zwavelgeel. Dicentra scandens en mn aardorchideetjes. Helaas ook een toverhazelaar, stond gillend geel te bloeien maar blaadjes kwamen er niet. Toen ik ging krabben was de stam onder de bast bruin |(
Wat het wel heeft overleefd zijn de akeleien en de (enigzins) winterharde tropaeolum.
En tot mijn grote verbazing mijn vijg (had ik vorig jaar gezaaid en uitgezet).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:38

ja ja, lach maar! wij zijn echt dombo's op tuingebied, dus laten ons alles vertellen en hebben half internet gezien voordat we wat kochten haha.

balen dat er zoveel kapot is gevroren bij iedereen. voor mijn gevoel is het helemaal niet zo'n strenge winter geweest, niet kouder dan bijvoorbeeld 4 jaar geleden, maar toch is er een hoop kapot bij iedereen!

destino, dat klinkt als een goede deal, fijn!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:43

Een hoop is kapot gevroren juist omdat het zo zacht was dat plantjes allemaal niet in winterstand stonden en ineens werd het in februari steenkoud...

Leuk zo die houten plantenbakken :j Nadeel vind ik aan plantenbakken dat je ze water kan blijven geven...