[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pashon

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:58

mag ik me ook melden?

Wij hebben ons huis in de verkoop staan en uiteraard als het verkocht is vertrekken we naar Duitsland

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:01

Welkom Pashon! Zie dat je precies het 2000e bericht hebt geplaatst in het topic haha! :P

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:06

haha was mij nog niet opgevallen, yes heb ik toch al een mijlpaal behaald in dit topic :D :+

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:09

Welkom Pashon, spannend verhuizen naar duistland

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:11

ja we moeten wel eerst onze woning verkopen, maar hoop zo dat het allemaal erg snel gaat.
Duitsland is voor ons nog geen 2 km verderop. Het klinkt heel ver weg, maar inprincipe is dat het niet.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:50

Urghhhhhh ik zou zo graag gewoon een mail, briefje willen hebben dat alles oke is met de financiering...... nog 2 weken en 1 dag te gaan en stel er is wat....... ben ik nou zo'n zeur :?
Tussenpersoon is iig deze week niet bereikbaar en zegt zolang je neits hoort is het goed......

Patries :j je gevoel is vrij normaal het is ook een hele stap die jullie van plan zijn te nemen, morgen om precies te zijn ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:34

Miep, wij kregen 2 dagen voor verval van de termijn te horen dat onze financiering rond was :P

Nog 22 uur :):)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:51

Das mij te zenuwslopend :P

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 11:58

Ben net de maten op wezen meten in het huisje. Heb gisteren te horen gekregen dat de hypotheek akkoord is en dat 19 augustus de sleuteloverdracht plaats kan vinden :D

Sorry voor de egopost, lees straks even bij hoor ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 12:02

2 dagen voordien zou ik echt niet aan kunnen, qua zenuwen.

Ze hebben net officieel het bord geplaatst en hij staat op internet. ben zo ontzettend benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren :=

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:43

Wheoeoeo morgen krijgen we al kijkers!!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:54

Patries, dat is echt heel normaal! Ik had t zels al een beetje toen ik mn studentenkamertje leeg ging ruimen, terwijl ik met Leiden echt helemaal klaar was en met die kamer eigenlijk ook wel.. Dus met de stap die jij gaat nemen mag je echt wel even de kriebels hebben hoor :j

Lekker Minka!
En Marlinde, das idd lekker snel :) Pff, ik blij erbij, de huizenprijzen in deze (Voorburg/Den Haag) omgeving zijn wel echt leuker dan die in Utrecht :') Maaaar er komt voor mij vast wel wat leuks voorbij daar :) Geduld is alleen niet mijn sterkste kant ^)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 22:00

marlinde super, heb je je woning al lang te koop staan?

had vandaag toch even een emo moment toen het bord geplaatst werd, ben heel erg blij maar toch voeld het als een grote stap (immers wel in de goede richting) vond het best raar, we hebben deze woning nu nog geen 1,5 jaar en eigenlijk altijd zonder echt plezier gewoont en dan toch zulke gevoelens erbij hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 03:07

Mag ik me melden?

Wij zijn aan het kijken. Momenteel hebben we een huur woning. We komen eigenlijk uit een ander deel van het land en ik ben wel blij dat we het hier eerst hebben leren kennen. Weet je toch beter waar je wilt wonen en waar juist niet.

Wat we heel graag willen is natuurlijk boven het budget, maar we hadden wel iets aardigs gezien. helaas heb ik een 0 uren contract en is dat dus wel een struikelblok. Was hier allang blij met een baan, ook al is het niet ideaal, maar ga nu snel verder kijken. Dit huis zal vast aan ons neus voorbij gaan helaas........

Pashon, jij woont wel in de omgeving waar we zoeken volgens mij......... Heb laatst in Emmer Compas een huis bekeken en zag zo aan de overkant Dld. Dld zelf wordt wat ver voor onze zoon en ik vind het toch best een emigratie maar wie weet als het hier echt niks wordt.............

Verder waren we vandaag dus bij hypotheekman en niet geheel ontevreden, zolang mijn uren maar vaste worden.

( mijn eigen bedrijf wordt nog niet meegerekend )

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:22

Welkom Superpony. Hopelijk valt er iets te regelen op je werk om vaste uren te krijgen.
Even een vraag. Ik heb vorige week een brief gekregen van de notaris om onze afspraak om te tekenen op 25 augustus te bevestigen. Alleen nu kreeg ik gisteren weer een brief dat ze van de bank nog niks hebben ontvangen en dat ze contact met me opnemen om een afspraak te maken om de aktes te tekenen. Weet iemand wat ze hier mee bedoelen. Ik bel mijn hypotheekadviseur liever niet, want die is met vakantie.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:10

Heeft hij geen vervanger? Als ik het me allemaal goed herinner moet de notaris eerst weten wanneer de koopsom door de bank wordt overgemaakt. Kennelijk kan dit niet op tijd, al is 25 augustus nog best ver weg lijkt me. Je kan het gewoon even aan de notaris vragen zodra ze bellen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:11

superpony Emmer Compas ligt hier zo'n 15 min (auto) vandaan.
Heb eerder altijd in Roswinkel gewoond en zou echt niet dood gevonden willen worden in Emmer Compas. Het is opzich een mooi dorp al hebben ze voor zo'n "groot" dorp weinig voorzieningen.
Het soort mensen dat in Emmer Compas woont staat mij niet aan, heel apart soort mensen. Ik kan zelf niet met ze overweg.

Ginger dat hebben wij ook gehad, onze vorige financiering is op het laatste moment afgeblazen. Wanneer komt je adviseur weer van vakantie? zou toch wel even met hem bellen of misschien kan je zijn secetaresse bellen misschien dat die weet van hoe en wat

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:21

Hij heeft geen vervanger en ook geen secretaresse, hij werkt alleen. En hij heeft tot de 28e vakantie. (Hij komt alleen wel terug voor als ik naar de notaris moet).
Ik heb hem toch maar even gebeld, want voor dringende zaken kon je hem bellen en dit is toch best dringend lijkt mij. Hij nam alleen niet op, dus ik hoop dat hij mij zo terug belt.

Marlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:28

@pashon, huis staat 5 dagen op funda.

Ik merk aan meerdere mensen dat het toch spannend blijft of je financiering rond krijgt ondanks dat je al een offerte hebt gehad van de bank etc.....soms krijg ik daar het wel een beetje mee op mijn heupen van.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 10:31

financiering hebben wij ons nooit druk om gemaakt, we hadden van meerdere banken een akkoord gekregen. Enkel kwam de ene bank in "nood" en is daarom onze financiering terug getrokken dus snel naar een andere bank en het was rond.

Marlinde dan mag je echt niet klagen! hoop dat het bij ons ook zo snel gaat, als de kijkers maar komen dat zal een hoop spanning wegnemen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:09

Net de hypotheekadviseur aan de lijn gehad en er is niks aan de hand gelukkig. Hij had de bank al wel gemaild of ze er spoed achter willen zetten, dus als het goed is word deze week alles door gestuurd naar de notaris. Ook weet ik deze week als het goed is of de hypotheek goed gekeurd is.

Over de kijkers. Kennissen van mij hebben hun huis al ongeveer een jaar te koop staan en ze hebben nog helemaal geen kijkers gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:12

Ik heb gister de makelaar nog maar eens gebeld, maar het ligt nog helemaal op zijn gat.. Zij hadden dit jaar maar 7 appartementen verkocht :+ Hij verwacht dat het na de zomer icm het kabinet (als dit doorgaat) weer aantrekt..

We wachten vrolijk verder :+

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:27

Ik vond het ook heel spannend hoor. Sleuteloverdracht op 16 augustus en aangezien bij ons alles toch al heel snel geregeld moest worden (6 weken voor alles in vakantietijd is niet veel :n ), vond ik het knap stressen. Vooral als je na 4 weken te horen krijgt dat ze nog niks hebben gedaan, omdat ze iets kwijt waren...).

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:38

Heel herkenbaar roadracer, ik had 4 weken tot de sleuteloverdracht (ook op 16 augustus). Was een hoop gestress bij de bank en uiteindelijk heb ik om uitstel tot de 20ste gevraagd. Afgelopen maandag was alles toch rond, maar was wel blij met m'n uitstel hoor.. scheelde een hoop stress ;)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 15:10

Bij mij is het ook maar kort. Ik heb 4 weken min een dag. Maarja ze hebben er nu spoed achter gezet dus moet goed komen.