Hoeveel m2 is jouw huis?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 07:54

Wij zitten met 4en (2 kleine kinderen) op 100m2 in een typische jaren 30 arbeiderswoning.
3 verdiepingen en op de bovenste vorig jaar een dakkapel laten zetten.
Opzich genoeg ruimte, enige wat ik mis zijn ‘handige’ ruimtes, zoals een bijkeuken, los toilet (nu alleen toilet in de badkamer)en een ruimere hal. Of een garage.
Buitenshuis is het heel klein, in totaal is het perceel 80m2 ofzo. Dat is wel een rede waarom we willen verhuizen.

Qua kids willen helpen: toch mooi als het kan? Zeker nu, ik ken genoeg mensen met prima banen die nog bij de ouders op zolder wonen omdat ze geen partner hebben en alleen gewoon niks kunnen kopen.
Laatst bijgewerkt door Ilse_123 op 17-06-24 07:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 07:55

Lieser schreef:
Waarom zou iedereen zijn/haar kids aan woonruimte moeten helpen? Zou het niet beter zijn als die mensen hun kinderen zo opvoeden dat ze op eigen benen kunnen staan en zelf een woning kunnen zoeken/betalen?

Bingo! Dat heb ik hier in de gemeenteraad ook wel eens gevraagd. Waarom moet het dorp maar groeien en groeien om de eigen aanwas in het eigen dorp onder te brengen? SGP-gemeente met gezinnen van gemiddeld 6 kinderen. Nou, dan is het hier over 100 jaar klein Amsterdam qua inwoners :))

En welk kind wil er nu onder moeders rokken blijven wonen? 30 km verderop is al te ver weg, volgens sommige raadsleden. Daar begint een gezonde afstand tussen ouders en kind pas een beetje :+

Veriye

Re: Hoeveel m2 is jouw huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:00

Wij zitten op 72m2, 2 volwassenen en 1 kind.
Het is soms wat krap en net iets groter zou ook wel mogen, maar ja. Op dit moment is alles zo duur.
Wij hebben deze woning geheel geïsoleerd, nieuw dak en nieuwe kozijnen. En heb eigenlijk geen zin om opnieuw te beginnen :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:04

Ibbel schreef:
Cer schreef:
maar er zijn wel een aantal mensen die menen dat de stad dan maar hoger of voller gebouwd moet worden, leuk, een torenflat voor je neus hier.. Dat kan dan wel, omdat hier toch al hoogbouw staat? Ga dan eerst maar eens zelf kleiner wonen, zonder tuin. Zo bedoel ik dat.

Je stelt je het wat naief voor.

Die kleinere woningen zonder tuin zijn nu net die hoogbouwwoningen - er zijn nl ook weer regels voor de afstanden tussen rijtjeshuizen, en die worden nu eenmaal door tuinen gevuld, en niet met parkeerplaatsen.
Want: openbare ruimte moet óók betaald worden, en dan dus door de gemeente (wij dus, de belastingbetaler) en tuinen worden betaald door de huiseigenaar als ze het huis kopen.
Bovendien willen 'we' richting autoluw/autogebruik ontmoedigen (daarom is er een parkeernorm, meestal 1,7 auto per woning) dus alle tuinen door achteromstraten met parkeergelegenheid vervangen is ook de bedoeling niet. En meer autobewegingen is meer geluid, meer fijnstof, meer stikstof en meer CO2 uitstoot, dat willen we ook al niet.

Daarnaast zijn er legio (oudere) mensen die best uit hun te grote woning willen, maar die woning is geld waard, dus niet geschikt voor starters. Die starters azen deels op dezelfde kleinere woning als die oudere die uit z'n grote huis wil, dus even een kleinere woning vinden is ook niet zo simpel.

Je mist mn punt.. maar dat geeft niet..

En alles wat hier aan regels opgeworpen wordt (je mag niet splitsen, je mag de bestemming niet veranderen etc. kan in principe door de wet/regelgeving aangepast worden, mocht het echt noodzakelijk zijn)

Simpelweg stellen "ze bouwen maar hoger in de stad, zodat wij hier op het platteland nergens last van hebben want wij wonen hier net zo mooi" is ook wat kort door de bocht :)

Grietje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:06

Ik woon sinds twee maanden samen met mijn man, onze 14-jarige zoon en twee kleine hondjes in een woning met 202 m2 woonoppervlakte. We hebben bewust voor dit huis gekozen vanwege de mogelijkheden die het biedt, het type huis, genoeg parkeerplaatsen op eigen terrein en de ligging aan het water.

Op de zolderverdieping zijn twee grote slaapkamers en een badkamer met een apart toilet. Mocht de woningmarkt nog steeds lastig zijn tegen de tijd dat onze zoon ouder is, dan kunnen we één kamer upgraden met een klein keukentje. Zo kan dit deel als een kleine woonkamer gebruikt worden totdat hij een eigen woning heeft.

Ik vind het leuk om de diversiteit hier te lezen, blijf dus graag nog even meelezen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:06

Sinds december 111m2, daarvoor 45m2.
Met 2 personen en 2 konijnen. De 45m2 werd wel wat klein, en slecht geïsoleerd. Dus nu heeeeel blij met meer ruimte!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:09

@cer

Mijn moeder heeft eindelijk een paar jaar terug na bijna 12 jaar ingeschreven te staan een plekje bemachtigd in een senioren appartement. Hield al die tijd een 2 kapper met 3 slaapkamers tuin en garage bezet.
Maar waar kon ze heen?

Mijn ooms en tantes zeggen wat een mooie plek. Dat zouden wij ook wel willen. Hebben alle een gezinswoning in het centrum.

Wat word er daar bij gebouwd. Dikke huizen van 6 ton en meer.
En dat is het enige wat er de laatste jaren voornamelijk is gebouwd.
Enkele 2 kappers met bovenverdieping. Wat zeker fijn is voor mensen die een gezin hebben. Maar die huizen zijn er eigenlijk al als er zou schuiven...

Maar niet kleiner gelijkvloers waar de oudere heen kunnen.
Maar ook met zo goed een alleenstaande heen kan.
Er is daar nu een nieuw project had er 1 appartementen complex bij gezet zoals dat van mijn moeder. En er was daar veel gaan schuiven.
Nee een paar hectare niet benutten dat is wat ze daar nu gaan doen en de 70 plusser blijft zitten waar hij zit...

Er schuift niks door zo.

Bij ons in het dorp nu dus de planning 2 gebouwen met 9 verdieping. Ook laagbouw. Maar dus ook hoogbouw.
Het eerste wat ik zei, als wij hier een keer gaan verhuizen wil ik daar wel wonen.

Want ja platteland is voor gras en akkers. Niet voor extra beton.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:18

Cer schreef:
En alles wat hier aan regels opgeworpen wordt (je mag niet splitsen, je mag de bestemming niet veranderen etc. kan in principe door de wet/regelgeving aangepast worden, mocht het echt noodzakelijk zijn)

Simpelweg stellen "ze bouwen maar hoger in de stad, zodat wij hier op het platteland nergens last van hebben want wij wonen hier net zo mooi" is ook wat kort door de bocht :)

Tja, jij mist mijn punt: zo makkelijk is wetgeving niet te veranderen. En zo verstandig is 'plat' bouwen ook niet. Je kunt niet heel NL volbouwen met laagbouw.

Groen (juist ook tussen woningen) is eerste levensbehoefte. Niet alleen voor luchtkwaliteit, waterberging bij noodweer, koeling bij hittegolven maar ook voor de geestelijke gezondheid. De hoogte in bouwen wordt óók gedaan zodat op de grond meer groen kan komen of worden behouden. Juist ook in stads- en dorpskernen.

Daarnaast is er ook grond nodig voor natuur, voor landbouw, voor recreatie - wat allemaal gelukkig wel ook gecombineerd kan worden en steeds meer gecombineerd zal moeten worden. Met name landbouw en natuur. Stikstofproblematiek is urgent en moet echt opgelost worden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:21

@Cer, mensen, alleenstaand of samen, want daar gaat het dan nu over, die al jaren in een groot huis wonen, omdat het toen allemaal wat makkelijker was, (we hadden toen niet zoveel immigranten/vluchtelingen die allemaal een huis hier willen) gaan er niet uit omdat ze voor een veel kleiner huis/appartement veel meer huur moeten betalen. En dat is echt significant hoger.
Dat is iets waar de bewoners niks aan kunnen doen, dat ligt aan de overheid en de verhuurders.
Toen ik nog in mijn huis woonde, alleen en een veel te groot huis, ben ik op zoek gegaan naar een andere woning, omdat ik kleiner wilde. De wachttijd was meer dan 8 jaar en de huurprijzen waren minstens 200 euro hoger voor een appartement met 2 slaapkamers. Ik had en de tijd niet en het geld niet om te gaan verhuizen.
Gelukkig kwam mijn scheepje op mijn pad en kon ik deze met hulp kopen en toch dat grote huis uit.
Maar realiseer jij je dan niet dat veel mensen wel willen verhuizen, maar dit financieel niet kunnen dragen?
En mensen met een koophuis waar ze alleen in wonen, waarom zouden die kleiner moeten gaan wonen? Het is hun eigendom.
Ik snap je punt, maar ik denk wel dat je het erg kort door de bocht ziet.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:26

volgens het kadaster 116m²

Het is een mooie eengezinswoning van 3 verdiepingen.
maar voor een heel gezin is de woonkamer wel wat klein.
Dus de meeste mensen met kinderen hebben een uitbouw aan het huis laten plaatsen.
maar wij zijn maar met zijn 2en (en 3 katten) dus opzich ruimte zat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:27

Cer schreef:
Nou nou, mensen zijn wat geirriteerd :D
Het is toch zo? Dat mensen (te) groot wonen of met 1 persoon in een grote woning wonen.. dat ze dat zelf willen, en fijn vinden, staat daar los van..

maar er zijn wel een aantal mensen die menen dat de stad dan maar hoger of voller gebouwd moet worden, leuk, een torenflat voor je neus hier.. Dat kan dan wel, omdat hier toch al hoogbouw staat? Ga dan eerst maar eens zelf kleiner wonen, zonder tuin. Zo bedoel ik dat.
Ik gun iedereen zn woning hoor :j

Ik herken wel wat hierboven staat, heb ook in een 3 etage eengezinswoning gewoond, maar het stofzuigen van al die vloeren was ik snel zat :+ :D
En het hebben van buren vind ik wel weer gezellig :j Maar ik heb dan gelukkig ook leuke buren, dat scheelt. En, mensen vinden deze woningen te klein om met kinderen te wonen, dus geen huilende baby's snachts, scheelt toch ook :Y)

Ik dacht inderdaad niet dat we ons verantwoorden moesten dat we een mooi vrijstaand huis in een fijne buurt konden kopen, fijn dat je ons onze woning wel gunt :+

En nee, in een woning helemaal zonder tuin of iets van buitenruimte krijg je ons niet meer in, hebben we vroeger gehad en daar pas ik tegenwoordig voor...dan liever een poetshulp inschakelen als we het ooit zelf niet meer aankunnen :D
We hebben al gezegd, voordat we in een veel te duur klein hok gaan zitten laten we nog liever een traplift inbouwen, of we maken van een deel van de keuken beneden slaapruimte, heel gemakkelijk een douche in de aansluitende bijkeuken te realiseren, zo gezien is ons huidige huis leeftijdsbestendig.
Is het jammer als dan de bovenetage leeg staat? Jazeker.

Wat DP ook aangeeft, er worden helaas te weinig geschikte woningen gebouwd om door te kúnnen stromen. Zolang die er niet zijn blijft het een lastig verhaal.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:41

Ibbel schreef:
Cer schreef:

Daarnaast zijn er legio (oudere) mensen die best uit hun te grote woning willen, maar die woning is geld waard, dus niet geschikt voor starters. Die starters azen deels op dezelfde kleinere woning als die oudere die uit z'n grote huis wil, dus even een kleinere woning vinden is ook niet zo simpel.

En deze oudere mensen (die alleen wonen in hun veel te grote huis) gaan 3x zoveel betalen als ze naar een klein huisje/flatje willen. Dus sommige zouden echt wel willen, maar doen dit niet omdat kosten veel hoger worden (en ze dat niet kunnen/willen betalen). Dus snap die keuze echt wel

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:46

Met ons drieën in een huis van net iets meer dan 85 m2. Terwijl mijn moeder alleen in een huis woont dat bijna 2x zo groot is.
Het is gelijkvloers en er is geen 'loze' ruimte in de vorm van een gang, ruimte voor een trap, etc. Ik vind het prima. We hebben een ruim perceel, omringd door groen, dus het voelt ook niet ingesloten.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:51

Met man en twee jonge kinderen in een 2-onder-1-kapper met woonoppervlak van 200 m2 en een tuin van 100 m2.
Maar eerlijk, ik vind dit al veel huis en al helemaal om schoon te maken/te onderhouden…

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 08:57

Tiahastrona schreef:
Ibbel schreef:

En deze oudere mensen (die alleen wonen in hun veel te grote huis) gaan 3x zoveel betalen als ze naar een klein huisje/flatje willen. Dus sommige zouden echt wel willen, maar doen dit niet omdat kosten veel hoger worden (en ze dat niet kunnen/willen betalen). Dus snap die keuze echt wel

Mijn opa en oma hebben hun ruime maisonnette woning verkocht aan een jong stel en zijn gaan huren in een ouderenflat. Het huren is idd wat duurder dan de lasten van hun verkochte woning, maar in de huidige markt hadden ze ontzettend veel overwaarde dat het stukje extra huur voor hun niets voorstelt. Ze kunnen het laatste deel van hun leven nu ruim leven vanwege die overwaarde en zijn heel blij dat ze nu kleiner en gelijkvloers wonen. Daarnaast vinden ze het ook nog eens erg gezellig met zoveel nieuwe buren.

Ik denk dat een hoop mensen ook gewoon niet zo goed weten wat de mogelijkheden zijn en angstig zijn voor verandering. Er is namelijk best wel wat mogelijk als je niet op een schopstoel zit en de tijd neemt, ondanks dat het lastig is en je best een paar keer naast het net zal vissen. Er is immers een woningtekort en daar kan je zelf weinig aan veranderen.

Hier in de omgeving worden ook best wel wat starters appartementen (koop) gebouwd overigens. Met een speciale zelfbewoningsplicht en een regeling met de gemeente waardoor ze betaalbaar blijven. In onze vriendengroep hebben nu best een aantal alleenstaande jonge mensen (rond de 25 jaar oud) met gewoon een normale baan toch een appartement kunnen kopen (nieuwbouw en bestaande bouw).

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:04

Ik woon met mijn vriend op 64m^2, mooi ouder stadsappartement, 3 kamers, op de begane grond met mini tuintje. Wij zijn meer dan tevreden, en vooral met de logeer+werkkamer en de tuin. De 3 vierkante meter gras gebruiken we voor wildbloemen, aardbeien en frambozen, en het terras van zo'n 12m^2 staat vol met planten in potten en een zithoekje. Na ons privétuintje loopt het over in een groot gedeeld grasveld voor iedereen in het gebouw.
Het is een Zwitserse equivalent van een sociale huurwoning, wat voor mij als student heel fijn is want ik betaal ongeveer 300 per maand in een van de duurste steden van Europa :o (mijn vriend betaalt net wat meer want hij werkt).

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:06

Ik woon in een houten huisje met vloeroppervlak van 62 m2, samen met een kat en een hond. Heb flink moeten ontspullen toen ik hier kwam (mijn vorige woning was 2x zo groot) en daar ben ik achteraf zo blij mee. Ben blijven ontspullen toen ik hier ging wonen. Heb nu geen onnodige meuk meer, mijn huisje is veel leger en het is zoveel fijner.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:13

mavantos schreef:
Hier in de omgeving worden ook best wel wat starters appartementen (koop) gebouwd overigens. Met een speciale zelfbewoningsplicht en een regeling met de gemeente waardoor ze betaalbaar blijven.

Het is wettelijk vastgelegd (landelijke wet) dat er bij nieuwbouwprojecten 30% sociale woningen/betaalbare woningen/starterswoningen gebouwd moeten worden.
Daarnaast is er een gemeentegarantieregeling en bestaan er startersleningen (bovenop de hypotheek).

De grootste bottleneck voor bouwen is de stikstofruimte die er niet is. En daarnaast maakt materiaalschaarste, mankrachtgebrek en netcongestie bouwen ook heel lastig.

Gemeentes willen wel, maar kunnen niet (altijd).

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:22

64m4 ik woon alleen met 2 katten.
De oppervlakte is zonder berging en zolder.
De zolder loopt over het gehele appartement, gebruik ik als opslag en ik hang er de was op.
Je zou er nog een extra slaapkamer van kunnen maken maar ik heb meer dan genoeg ruimte.

Het appartement heeft een grote woonkamer 2 slaapkamers en een aparte keuken. De badkamer is echt klein. Ik had liever een kleinere woonkamer gehad en de badkamer groter.
Veel mensen hier wonen samen, met 1 of 2 kinderen.
Voorheen heb ik ook kleinere woningen gehad en dat paste ook prima.

Afbeelding

Dit is de ene helft van de woonkamer vanaf het midden gezien.

Met mijn ex woonde ik in een mega huis met 6 slaapkamers, hij woont er nu alleen. Zijn zou graag kleiner willen en ook terug naar een appartement maarja dat is bijna niet te vinden.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:23

c_alsemgeest schreef:
786m2 met z'n tweeën :')
...

Waarom zou ik er iets opschrijven wat niet klopt?
Het is een oud wijn pakhuis, bv mijn woonkamer is al 25 meter lang en de woning bestaat uit 3 woonlagen. Het lijkt enorm, is het ook, maar merendeel zijn hallen en gangen wat je dus niet echt gebruikt, maar het zit wel bij het oppervlak erbij.
...

Het warm en huiselijk maken was ook de grootste uitdaging.
Maar dat is gelukkig allemaal gelukt.

Leuke uitdaging om dit huiselijk te maken! Ben erg benieuwd. Leuk project lijkt mij :)

Nu woon ik op +/- 92m2 samen met mijn vriend (en een kat).
Ik kom uit een huisje van +/- 57m2 (1 slaapkamer, mini badkamertje). Hier woonde ik alleen en qua ruimte was dit prima! Alleen ging dit niet werken met 2 personen.

Wij hebben een nieuw huis gekocht en kunnen hier binnenkort in. Dit is ongeveer 130m2.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:34

Ik ben begonnen met een (koop)studio van 37 m2 die ik deelde met 2 konijnen.
Daarna gaan samenwonen op 98 m2.
Dat was prima, maar met 2 kinderen vonden we het krap worden en het tuintje was echt heel klein (45 m2).
Ook was het huis van mijn partner en niet van mij.

Nu wonen we sinds november in ons huis wat we samen gekocht hebben van 137 m2 en de achtertuin is ongeveer 140 m2.
Ik ben erg blij met deze oppervlakte.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:39

Wij hebben 102m2 met z’n tweeen en 2 honden.

Tussenwoning, helemaal opgeknapt naar onze zin..
Tuin zou wel groter mogen.

7September

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:39

mavantos schreef:

En deze oudere mensen (die alleen wonen in hun veel te grote huis) gaan 3x zoveel betalen als ze naar een klein huisje/flatje willen. Dus sommige zouden echt wel willen, maar doen dit niet omdat kosten veel hoger worden (en ze dat niet kunnen/willen betalen). Dus snap die keuze echt wel.

Mijn opa en oma hebben hun ruime maisonnette woning verkocht aan een jong stel en zijn gaan huren in een ouderenflat. Het huren is idd wat duurder dan de lasten van hun verkochte woning, maar in de huidige markt hadden ze ontzettend veel overwaarde dat het stukje extra huur voor hun niets voorstelt. Ze kunnen het laatste deel van hun leven nu ruim leven vanwege die overwaarde en zijn heel blij dat ze nu kleiner en gelijkvloers wonen. Daarnaast vinden ze het ook nog eens erg gezellig met zoveel nieuwe buren.

Ik denk dat een hoop mensen ook gewoon niet zo goed weten wat de mogelijkheden zijn en angstig zijn voor verandering. Er is namelijk best wel wat mogelijk als je niet op een schopstoel zit en de tijd neemt, ondanks dat het lastig is en je best een paar keer naast het net zal vissen. Er is immers een woningtekort en daar kan je zelf weinig aan veranderen.

Hier in de omgeving worden ook best wel wat starters appartementen (koop) gebouwd overigens. Met een speciale zelfbewoningsplicht en een regeling met de gemeente waardoor ze betaalbaar blijven. In onze vriendengroep hebben nu best een aantal alleenstaande jonge mensen (rond de 25 jaar oud) met gewoon een normale baan toch een appartement kunnen kopen (nieuwbouw en bestaande bouw).

Mijn oude woning was een starterswoning met een constructie dat de grond "huur" bleef, en het huis was koop. Je had hier ook zelfbewoningsplicht.
Zo betaal je als starter minder voor een woning en betaal je in het 1e jaar geen grond huur. Het 2e jaar betaal je dan 10% voor de grond, het 3e jaar betaal je dan 20% voor de grond, etc. etc. Als je in je 11e jaar zit, dan betaal je dus je hypotheek + volledig bedrag voor de grond (100%), wat erg duur zou worden. Indien je de woning verkoopt: de nieuwe koper heeft weer het 1e jaar geen grond huur, 2e jaar ook weer 10%, etc. etc.

Met dit idee is het zo dat de verwachting is dat je na een aantal jaar op zoek gaat naar een grotere woning. Dit zou ook passen in het toekomst plaatje (partner, kids, etc). Je hebt dan een start op de woningmarkt gehad, en kan 'makkelijker' doorgroeien. Nieuwe (jonge) kopers hebben dan weer meer kans op een starterswoning, etc. etc.

Goed concept. Echter was mijn huis al aan de 'prijzige' kant voor een starter. En dat "huren van de grond" is voor veel banken een lastige.

Vroeger vond ik dat ouderen waarbij de kinderen uit huis waren kleiner moesten gaan wonen, om alles "door te laten schuiven" naar nieuwe generaties. Echter, huizen worden steeds duurder. Nieuwe generaties kunnen een groter huis waar nu oudere mensen wonen (vaak) niet eens meer kopen. En daarbij, deze woningen zijn mogelijk verouderd (denk aan oudere keuken, badkamer, elektra etc). Vernieuwen kost ook erg veel geld tegenwoordig. Dit maakt het niet makkelijk(er) om te verhuizen. Naast dat je ook nog een stuk emotionele waarde om een huis (kan) hebben.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:48

Steeds meer ouderen zijn ook nog vitaal op hoge leeftijd.
Als je jarenlang daar fijn woont, waarom zou je dan verhuizen?

Ik vind dat je niemand verantwoording af hoeft te leggen waarom iemand groot woont.
Eigen keuze.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:50

Ik woon samen met mijn vriend in een rijtjeshuis van +- 98m2. We hebben 3 slaapkamers + vlizo en een badkamer met bad. De tuin zal zo’n 50m2 zijn + schuur van 15m2 (grove schattingen). We hebben in principe ook een voortuin van 15m2, alleen wordt die in beslag genomen door de auto. Er zijn weinig parkeerplekken in onze wijk waardoor we genoodzaakt zijn de auto in de voortuin te zetten.

Mochten we hier ooit verhuizen dan willen we wel iets groter + een grotere tuin + vrijstaander. Maar we wonen hier net een halfjaar dus dat zijn toekomstplannen.