Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 12:19

Als ik thuis ben is de schuifpui ook niet op slot. Wel snachts.
Maar om bij de pui te komen moet iemand echt heel de tuin door. Langs de cameras van de buurman maar ook die weg weer terug afleggen en daar zijn nogal wat obstakels. En gevaren voor die persoon. Geen standaard woning hier. De schuifpui en ramen aan tuinkant staan bij goed weer ook gewoon open.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:02

Even een schop! Vandaag hier in de krant:
https://www.noordhollandsdagblad.nl/reg ... 17672.html
Ze boren een gaatje onder het slot en daar doen ze dan een ijzerdraadje door en hengelen zo de deur open.
Moest denken aan dit topic en dacht: ik meld het hier toch ook maar even. Waardeloze figuren die dit doen, bah.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:04

Maar dat werkt niet als de deur ook op slot gedraaid is.
Dat hengelen kan ook via de brievenbus..ben zelf zo ooit binnen gekomen toen ik de deur achter me dicht liet vallen :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:34

Vroeger in Leeuwarden deed ik direct de deur op slot en de schuif ervoor.
Ook overdag.

Op Ameland was het redelijk standaard dat er zeer weinig afgesloten was.
9vd 10 x deden we de deur nachts wel op slot. Maar soms vergaten we het.
Nu in dit huis vergeten we heel soms ook de voor of achterdeur op slot te doen _O-
Dan zijn we we weg om boodschappen en ineens schiet je te binnen dat de achterdeur wagenwijd open staat ivm de droger

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:40

Nee wij doen onze deur niet op slot. We hebben een verzonken deur en 9 van de 10 mensen kan onze voordeur nieteens vinden :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:42

Ik woon nu in de suburbs van Alkmaar, hier laat ik alles open, maar toen ik in de binnenstad woonde deed ik hem altijd op slot.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:46

Als ik wegga doe ik alles dicht en op slot. Als ik thuis ben niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 07:59

De beide achterdeuren hebben we altijd op slot. Niet vanwege veiligheid als we thuis zijn, maar omdat we het anders vergeten als we weggaan.

Voordeur heb ik eigenlijk nooit op slot als ik thuis ben.

In mijn vorige huis wel, toen woonde ik ook alleen. Maar ook dat was niet vanwege de veiligheid maar omdat mijn hond deuren kan open maken. In dit huis is de deurklink een draai knop. Die krijgt Duke niet open.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:03

Er gaat een nieuwe babbeltruck rond ik ben ook gebeld, ze zeggen dat er een zwart busje rond rijd en dat is door de politie onderschept.Daar lag een boekje met ons adres, en er lagen ook inbrekersspullen. 2 handlangers zijn nog voortvluchtig en dan vragen ze heeft u waardevolle spullen in huis of een groot geld bedrag. Ze vragen of je die spullen wil verzamelen dan komen hun ze op halen om ze veilig te stellen. Bij veel ouderen zijn er al veel spullen op gehaald, dus ja nu doe ik zeker de deur op slot.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:06

marleen_usar schreef:
Er gaat een nieuwe babbeltruck rond ik ben ook gebeld, ze zeggen dat er een zwart busje rond rijd en dat is door de politie onderschept.Daar lag een boekje met ons adres, en er lagen ook inbrekersspullen. 2 handlangers zijn nog voortvluchtig en dan vragen ze heeft u waardevolle spullen in huis of een groot geld bedrag. Ze vragen of je die spullen wil verzamelen dan komen hun ze op halen om ze veilig te stellen. Bij veel ouderen zijn er al veel spullen op gehaald, dus ja nu doe ik zeker de deur op slot.

Maar waarom zou je je spullen afgeven? Dat is toch onlogisch.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:11

ik woon in een appartementencomplex met alleen ouderen. Ik doe mijn voordeur niet meer op slot, 'e'en van de buren was in huis gevallen en had haar voordeur op slot en op de haken, de brandweer is tijden bezig geweest om de deur open te krijgen, dat is ze niet gelukt, uiteindelijk is ze met een hoogwerker via haar balkon eruit gehaald, die deur was wel gemakkelijk open te maken.
Mijn man is ook al een paar keer met grote spoed opgehaald door de ambulance, dan wil ik niet staan klooien met sleutels en haken maar gewoon de voordeur open zetten. Aanrijtijd voor een A1 melding is 6 minuten hier. Beide buren hebben de huissleutel en die kunnen er ook in als ik app dat er iets mis is en ik bij mijn man moet blijven, dus ook 's nachts geen haken meer op de voordeur.

Hier was laatst ook zo'n babbeltruc figuur in het gebouw, iemand had hem binnen gelaten, maar die werd er snel uit gewerkt door iemand die nog wel een beetje bij de tijd is

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:11

Hier is de deur altijd van het slot, behalve 's nachts. Achterdeur is zelfs niet op slot als ik weg ga en de voordeur trek ik gewoon achter me dicht.

Maargoed, ik wens degene die binnenkomt veel sterkte met onze 2 honden. Sinds we die hebben, lopen buren ook om.. Want die zijn geen fan van bezoek zonder aankondiging :')

En heb een camera hangen bij de achterdeur.

Als ze echt binnen willen, doen ze dat ook wel als de boel op slot zit.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:14

Het is onlogisch maar ze maken de mensen bang en die geven dan hun spullen mee.Ik snap het ook niet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 11:30

Wij wonen nu in the middle of nowhere in Fryslan en wij doen wel de deur op slot in de avond maar als we thuis zijn dan is hij van het slot af.

We hebben een zoemer zodat je hoort als er iemand de oprit op loopt.

Toen wij nog in Rotterdam woonde deden we wel de deur op slot draaien maar dat had meer te maken dat ik binnenkatten heb die niet mochten ontsnappen.
1x vergeten toen er visite kwam en de voordeur niet goed dicht werd gedaan?
Ik heb 5 uur lopen zoeken maar uiteindelijk wel gevonden in de parkeergarage van het Alexandrium.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:23

Overdag als ik thuis ben, doe ik de voordeur niet op slot. Van buiten kom je dan alsnog niet zomaar binnen. Voor het slapen gaan doe ik wel altijd de voordeur op slot.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:38

Als wij overdag thuis zijn, zit de voordeur niet op slot, de achterdeur ligt eraan of we erdoorheen geweest zijn of niet.

De voordeur is echter niet zomaar van buiten open te doen.

s'nachts gaan de deuren wel op slot, maar blijft de sleutel in de voordeur.
ivm mogelijkheid tot vluchten. In paniek willen we niet eerst de sleutel moeten gaan zoeken.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:48

Tegenwoordig weer wel. Vriendlief is helemaal fan van alles afsluiten.

In Dinther nooit, nouja de voordeur kon niet open, de achterdeur stond als ik thuis was (of ik nu in de wei was of wat dan ook) gewoon open. (Waar ponylief dankbaar gebruik van maakte als iemand weer eens de draad niet voor de poort had gedaan... Dan stond ie weer in de keuken de fruitschaal leeg te eten...)

Hetzelfde is dat ik op stal ook nooit mijn fiets op slot zet. Mijn auto ook niet, vaak de sleutel nog in mijn auto, staat ie dan in de weg, konden ze hem aan de kant rijden...

Ik ben nog steeds van mening dat dat gewoon moet kunnen :') (nu met deze auto neem ik het wel altijd braaf mee.. maar ik kan nog steeds mijn laptop onder de overkapping die niet op slot kan laten liggen... Ik ben echt een naïef kreng wat dat betreft..)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 12:55

Hier staat eigenlijk nooit iets op slot.... Maar als ik in de stad ben en ik stap in mijn auto dan doe ik hem altijd meteen van binnenuit op slot. Ons huis is in principe altijd toegankelijk. Vooral handig voor de postbezorgers.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:13

Ik draai deuren altijd gelijk achter mij op slot. Dan kan ik het ook niet vergeten en hoef ik het ook niet te controleren. De achterdeur laat ik alleen van het slot als ik steeds naar buiten moet of in de tuin zit.

Ik heb dit van huis uit meegekregen. Thuis was de achterdeur, en de poort van het hek, vaak gewoon van het slot, maar ik vond het echt vreselijk omdat bezoek zomaar binnenliep. Ze kwamen meestal nog geen eens voor mij! Dus als mijn moeder niet beneden zat, draaide ik de deur gewoon op slot.
Later ook omdat je babbeltrucs had, waarbij je bij de voordeur bezig gehouden werd en men via de achterdeur naar binnen ging. Dan moest ik eerst de achterdeur op slot doen, voor ik de voordeur kon openen, dan is het wel handiger om de boel altijd dicht te doen. :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 13:26

Ik woon nog bij mijn vader thuis, en we doen beide altijd beiden deuren dicht en op slot.

Voordeur gaat op slot en de haak gaat er op , en de voordeur moet sowieso opslot als je hem dicht doet
soms valt ie uit het niets uit het slot dus we hebben dus altijd alle deuren op slot.

En het hek aan de achterkant is ook nog op slot, je hoeft maar iets open te hebben hier
en er staat vreemde mensen in huis die andere dingen van plan zijn dan samen een kopje koffie drinken.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:29

Als ik thuis werk en dus op zolder zit, dan gaat de voordeur op slot. Zelfde als ik boven aan het strijken ben en mijn man is niet thuis of als hij even weggaat. Dan gaat de voordeur op slot het kleine kiepraampje aan de straatkant gaat dicht. Mijn man zegt dan gekscherend dat ik 'Fort Knox weer op slot heb gegooid' en 'schat ze stelen je echt niet', maar het voelt voor mij gewoon veiliger.

We hebben op zich overal veiligheidssloten zitten, maar de sleutel een keertje extra doordraaien voelt voor mij gewoon beter.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 14:50

toen ik nog alleen woonde in een portiekflat in een gribusbuurt deed ik wel alles driedubbel op slot en ik deed nooit de deur open als er gebeld werd en ik niemand verwachtte. In het complex waar ik nu woon moet je eerst binnen zien te komen in een centrale hal en dan nog es door de voordeur van de appartementen. (ik heb overigens mijn voordeurbel hier ook altijd uit staan)