We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cobiie

Berichten: 7325
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:37

Andere manieren om geld te verdienen naast Euroclixs zijn Bijv Kantar en gfk panel.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 16:39

Ik ben alleen dus die keuzes hoef ik gelukkig niet te maken :D

Qua vlees/vega, ik eet niet veel vlees door mijn eetpatroon maar ben geen vegetariër.

Ik gebruik moneymanager, hele fijne app vind ik dat. Ik houd ook alles bij daarin.

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:27

Ik ben ook wel benieuwd naar het week menu als je zo laag in de kosten kunt blijven. Al zal dat ook een hoop plannen zijn gok ik.

Iknben heel slecht in koken en gezond eten en daarom nu weer paar x hello fresh besteld. Ook niet goedkoop, maar daarvoor wel goede maaltijden op tafel en geen verspilling. Want door m'n verkeerd plannen gaat er soms ook wel eens wat over datum....

Ik ga wel weer meer proberen week boodschappen te doen. Dar scheelt denk ik een hoop ipv elke dag in de supermarkt verzinnen wat je gaat eten.

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:30

Voor mij maakte naar de lidl gaan ipv jumbo echt een groot verschil.
Ik ging van 80-100 naar 60-80e per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:35

Kaitlyn schreef:
Ik begrijp ook niet hoe mensen onder de €50 boodschappen kunnen doen in de week. Ik bestel toch al gauw tussen de €80 en €100 per week voor drinken en eten en daarnaast gaan we nog weleens de supermarkt in voor het eea.
Nu moet ik ook zeggen dat wij er echt niet op letten en ook rustig een keer een stuk vlees voor €60 halen. En gaat er hier het nodige aan snoep/chocolade/chips/frisdrank doorheen.
Mijn vriend moet binnenkort 5 maanden weg voor zijn werk en is dan alleen de weekenden thuis. Dat wordt wel weer een stuk voordeliger boodschappen doen. :=


Wij hebben nooit frisdrank, snoep of chips in huis! Dat scheelt ook heel veel. Als iemand langs komt moeten we altijd speciaal naar de winkel om een pak koekjes te halen :o

VanHuisUit

Berichten: 6694
Geregistreerd: 06-01-08
Woonplaats: Fiere Noarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 17:45

Voor 50 Euro per week... dat is me allang niet gelukt maar denk als ik weer alleen zou zijn dat dat wel zou lukken (tel ik hond en schoonmaakmiddelen etc niet mee). Maar inderdaad wat gezegd wordt, weinig/geen vlees, geen snoep/chips/etc en geen frisdrank of alcohol. Scheelt je echt heel veel.
Vraag is of je het dan nog gezellig hebt maar goed... soms heb je geen keus. Het is wel mogelijk. Je gaat er niet dood aan :+

Een portemonnee mee in de supermarkt met alleen het geld dat je uit mag geven helpt ook :j

Wat overigens ook goed helpt, voor de vele nieuwkomers in het topic, is eind dit jaar al je verzekeringen en (online) abbonementen eens bekijken, wat heb je nodig, wat niet, waar kan het het goedkoopst :)* daar kun je soms echt flinke slagen mee maken.

Oja, zou ik het bijna weer vergeten, het borduurwerk

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-10-23 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps
Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:46

Leuk om alle bespaartips en budgetten te lezen. Bij ons loopt nu de (tijdelijke, want bouw nieuw huis) driedubbele hypotheek en dat is echt een hele goede stok achter de deur om zuinig aan te doen. Wat bij ons scheelde was een eigen risico op de inboedel- en autoverzekering zetten. €500 ER levert een besparing van €25/maand op!

Boodschappen zitten we altijd wel op minstens €100 per week, maar ik wil niet besparen op gezonde dingen. Soms lees ik dat mensen meerdere dagen eten van een bloemkool oid. Dat zal bij ons niet zo gauw voorkomen, hooguit dat er een klein restje avondeten overblijft dat de volgende dag als lunch kan dienen. Ik koop tegenwoordig wel minder vleesvervangers en meer peulvruchten. En liefst zoveel seizoensgroenten/-fruit, dus deze winter eten we veeeeeel stamppot denk ik.

fohadie
Berichten: 4353
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:49

Jeetje wat gaan jullie hard! In 1 dag 9 pagina,s erbij!

Maar ook ik lees graag weer mee en zal heel af en toe wat posten. Hier ook ineens veel rekeningen: fietsenmaker €180, zorgverzekering €200,00 eigen risico man. Contributie voor volleybal man€315,00 anwb fiets verzekering beiden (veel, weet het juiste bedrag even niet.) Een fles veeeeel te dure drank gekocht. := En dan ben ik vast nog iets vergeten.

Ik ga nu eerst 9 pagina,s bijlezen voor ik verder reageer.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:34

Oh wat gaan jullie hard! Zal ik mijn situatie ook nog toelichten dan? Al weten de meesten het wel denk ik zo. Alleenstaande moeder van een dochter van 16. Turnt op nationaal niveau en momenteel in 5VWO. Gaat dus binnen een aantal jaren naar de Universiteit en daarvoor ben ik al aan het sparen. Verder geen dieren meer, dat scheelt geld. Ik werk 36 uur, heb een koophuis.

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:17

Annash schreef:
Ik moet mijn boodschappen/eten weer eens een keer goed nakijken. Ik weet wel wat ik ervoor heb begroot, maar of ik me eraan hou...

Ja dit dus :')

Mijn vriezers zitten stampvol, maar mijn hoofd ook en ik krijg het niet voor elkaar om te koken uit mijn hoofd of recepten te zoeken.

Wij hebben dus nu 4 weken hello fresh, en misschien dat ik dan nog 4 weken op ons andere account doe.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:58

Wat gaaf, VHU! Echt mooi :j

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:16

HF vind ik ook een uitkomst. Denk dat ik die straks bij fijne korting ook weer activeer. Drie maaltijden voor twee personen is (bijna) mijn week gevuld.

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:24

Hellofresh deden wij alleen met minstens 40% korting, dan is het echt top! Vaak gelukt door goed te zoeken naar kortingscodes :))

Ik heb net de banden van mijn trailer opgepompt want ik breng hem morgen naar Zuidzijde voor onderhoud. Ben een beetje bang voor de kosten, het is een trailer uit 1987 (aantal jaar geleden opnieuw opgebouwd voor ik hem kocht). Heb al besproken dat ik hem eventueel mag inruilen op iets anders, dus ga ook gelijk even neuzen wat ze hebben staan. Wordt hoe dan ook een dure grap -O- Wel gelachen net, ik heb een auto uit 2023 die enorm geavanceerd is. Dit was de eerste keer dat ik de trailer erachter had hangen. Nou, de auto had gelijk commentaar. Hij bleef maar miepen "controleer verlichting aanhanger", waarop mn vader uitstapt en checkt. Werkte allemaal prima. "Zeg maar dat ik het gecontroleerd heb" :') Iets met technologie uit 2023 versus een trailer uit 1987

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:46

Ik kan nu 1x 50% korting krijgen en 3x 25%... Volgens mij heb ik ook nog wel een voucher liggen, dus moet eens kijken of het dezelfde korting is of hoger/lager.

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:04

Ik heb nu idd ook 50-25-25-25, en op mijn andere account zou dat nog een keer kunnen. Ik vind het echt fijn om gewoon 1x te kiezen voor een paar weken, een zak te kunnen pakken, recept te volgen en een redelijk gezonde maaltijd op tafel te kunnen zetten. Zeker nu ik veel aan mijn hoofd heb schiet het koken/gezond eten er gewoon bij in, ik krijg het niet voor elkaar.

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 21:24

Ja, hier ook! Dan weet ik gewoon wat ik heb. Vind het echt heel fijn. Toen ik in Engeland woonde gebruikte ik Gousto, die vond ik nog fijner, maar helaas kun je die niet krijgen in Nederland.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 01:06

Prachtig VHU! <3

Libera

Berichten: 4001
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:15

Kom hier ook gezellig meelezen voor tips!

Hier gezin van 3, man en ik werken beide, dochter nog op school. We hebben een koophuis en 2 (grote) honden, en ook nog 5 paarden…

Verder geen idee hoeveel ik uitgeef aan boodschappen per week/maand, maar ben nu wel gemotiveerd om dat eens uit te zoeken en eens te kijken waar we wat kunnen bezuinigen. Man eet graag en (veel) vlees. Dus voor de maand November ga ik alles bijhouden en ben heel benieuwd :)

Verder probeer ik zoveel mogelijk te sparen, we hebben ieder een pensioenrekening waar ong 20% van mijn bruto inkomen naartoe gaat, en van mijn netto salaris word dan nog eens 10% naar een spaarrekening overgemaakt. Van elke salaris storting gaat dan nog eens een vast bedrag van $250 naar een spaarrekening (elke 2 weken). Maar als ik een beetje zuiniger kan doen kan dat wel wat omhoog denk ik!

Tancreda4

Berichten: 24209
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:29

Annash schreef:
Ik kan nu 1x 50% korting krijgen en 3x 25%... Volgens mij heb ik ook nog wel een voucher liggen, dus moet eens kijken of het dezelfde korting is of hoger/lager.


Ik was lang genoeg weg en kreeg 1x 50%, 1x 40% en 8x 20%

Overigens nog wel gratis boxen te vergeven. En help je mij ook weer mee :)

Het scheelt boodschappen, verspilling, en heb er betere maaltijden van. Maar ergens ook wel duur. De tijd dat je nog korting van 40% steeds kan vinden is helaas voorbij lijkt t.

K doe ook een box 2 personen en 3 dagen, zodat ik een week kan eten (en de 7e dag broodje met soep vaak)

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 08:47

Tancreda, klinkt alsof ik nog even moet wachten!

Gratis of hoge korting HF boxen heb ik volgens mij ook nog wel in de aanbieding (voor nieuwe klanten), stuur dan gerust even een pb als je interesse hebt en dan ga ik zoeken.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:02

HF heeft gemiddeld 900kcal per maaltijd ik vond dat toch wel schrikken

Wij hebben 3x per week HF. En dan ong 3x per maand
2 kinderen, en zijn gemiddeld 900€ kwijt, daarbij eten we wei weinig vlees en bestel ik mijn vlees paar keer per jaar biologisch 200€ Per keer

Ik eet wel 3x per week carpaccio wraps, en dat vleesje kost 4€ dus dat is 50€ per maand aan carpaccio dus ik ga minderen

Prairy
Berichten: 9266
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:04

Die heb ik ook inderdaad, gratis boxen en korting van HF.

Je kunt de maaltijden ook op calorieën selecteren geloof ik.

tita

Berichten: 19765
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:09

Ja dat kan caloriebewust maar dan is het nog veel kcal
We hadden gister zo’n recept die parel couscous zorgt dan echt voor te hoog calorieën

PSvanLot

Berichten: 10224
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:15

tita schreef:
Ja dat kan caloriebewust maar dan is het nog veel kcal
We hadden gister zo’n recept die parel couscous zorgt dan echt voor te hoog calorieën


Maar is te hoge calorieën erg? Mits je natuurlijk niet aan het afvallen bent oid?

Voor mij zijn calorieën niet erg, ik zit juist veel meer op de toegevoegde suikers. Geen idee of dat er veel in zit?

Over calorieën gesproken, gisteren naar de Streamers geweest en kind wilde vooraf naar de Mac.. mijn God ik heb er nu nog dorst van. Heb denk ik een kilo zout naar binnen geharkt.

Annash
Blogger

Berichten: 26597
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:39

Ik probeer mijn HF gerechten inderdaad ook heel bewust te kiezen. Daarom vond ik Gousto fijner, die hadden ook echt maaltijden met minder kcal.