Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Welke verwarmingen staan er bij jullie aan en welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:56

Boven hebben wij geen verwarming, alleen electrische vloerverwarming in de badkamer. Beneden staat hij snachts op 17 en overdag op 20. Van ongeveer 12 tot 20 uur. Op dinsdag en donderdag pas aan na 17.00. Wij gaan ivm met werk vaak om 21 uur naar boven. Alleen de woonkamer en bijkeuken staan aan. Hebben een houtkachel maar hout is nu ook niet te betalen.Als ik straks nog geld over heb( nieuwe wasmachine, nieuwe markies, grote beurt auto, nieuw plat dak en nog wat kleine dingen die geld kosten) dan komt er een loftdeur

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:45

Hier nog geen verwarming aan, maar het wordt wel duidelijk frisser. Wat voor mij scheelt is dat ik geen thermostaat heb. Denken 'het is fris' maar niet per se weten hoe fris, maakt best verschil _O- gok dat het hier nu een graad of 18 is.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:30

Hier staat de verwarming al een week of twee (sinds het herfstachtig weer is) op 18/19 graden. 's Nachts gaat die uit.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:19

Tis hier nu 19 graden in de kamer en de thermostaat heb ik op 18 gezet. De cv slaat dus nog niet aan,maar ik vind t koud en niet behagelijk. Denk dat ie eerdaags toch overdag weer op 20 gaat.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 19:32

Ik vind 19 graden echt al koud genoeg. 15 graden doe ik echt niet, of het moet echt niet meer te betalen zijn.

Het is hier nog 21 graden binnen zonder verwarming. Als de zon af en toe nog een beetje blijft schijnen dan zal het nog wel even duren voordat de verwarming weer aan gaat.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:15

Ik heb dus sinds kort een infraroodpaneel boven de bank en ben verbaasd over de prestaties van dat ding. Het is een 800 watt en we hebben hem op 20 graden staan en hij verwarmt de hele kamer, de thermostaat van de cv geeft zelfs 21 graden aan. We wonen in een tussenwoning.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:15

Het wordt hier nu ook wel een beetje fris in huis terwijl het nog steeds 21,5 is.

Eigenlijk wil ik heel graag even de kachel aanzetten. Al is het alleen maar om te kijken of alle verwarmingen het nog doen :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:16

DiantaM schreef:
Ik vind 19 graden echt al koud genoeg. 15 graden doe ik echt niet, of het moet echt niet meer te betalen zijn.

Het is hier nog 21 graden binnen zonder verwarming. Als de zon af en toe nog een beetje blijft schijnen dan zal het nog wel even duren voordat de verwarming weer aan gaat.

Ik ook hoor. Normaal gesproken heb ik het 21 graden. Ik heb een vrijstaande bungalow in het bos. Als ik helemaal niet stook dan rot ik samen met mijn huis weg. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:36

Ik heb toch maar even de kachel open gezet. Moet immers checken of alles nog werkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:36

Hier werkt alles :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:39

chanicha schreef:
Hier werkt alles :')

Zekerheid voor alles toch :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:41

Hier geen verwarming aan. Ik weiger :')
Inmiddels wel een beetje fris maar overdag ben ik bezig of weg en heb ik het niet koud en savonds doe ik de haard aan.

Mijn man werkt de hele dag thuis, zielenpiet :+ maar heb hem nog niet horen klagen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:56

Het was vanmorgen al fris maar vanavond helemaal dus heb de cv even aangezet en hij doet t :j

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:58

Geen verwarming aan, voorlopig is het 'nog' 17 graden binnen. Dan maar wat meer hout stoken deze winter...

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:03

Ik vind jullie allemaal bikkels als ik die lage temperaturen hoor.Snachts gaat ie op 18, dat is prima, maar vanaf morgen gaat ie overdag toch minimaal op 20 hoor brrr.... vind dit echt niet behagelijk en zelfs de hond heeft koude oren. (Goed excuus,i know)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:04

veneri schreef:
Uk vind jullie allemaal bikkels. Snachts op 18 prima, maar overdag toch minimaal op 20 hoor brrr

Genoeg bokkers die het helemaal niet kunnen betalen hè. Die kiezen er niet voor, die kunnen niet anders.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:05

Hier staat de verwarming niet aan...
Af en toe laat ik de airco draaien ( op verwarming uiteraard ) als ik het echt te koud vind, maar anders uit helaas

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:05

MarlindeRooz schreef:
veneri schreef:
Ik vind jullie allemaal bikkels. Snachts op 18 prima, maar overdag toch minimaal op 20 hoor brrr

Genoeg bokkers die het helemaal niet kunnen betalen hè. Die kiezen er niet voor, die kunnen niet anders.

Dat snap ik, maar daarom mag ik ze nog wel bikkels vinden toch?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:10

Ik heb hier het hele huis op 19,5 staan.
Grote woonboerderij van 260m2, alles goed geïsoleerd.
Ik ben momenteel tussen de 2 en 5 euro per dag kwijt aan gas.
Maar ik ben maar 50 tot 70 euro gemiddeld per maand kwijt incl teruglevering.
Want ik heb 12 zonnepanelen en 70m3 stookhout voor deze jongen.
Die gaat denk ik volgende maand aan.

Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:19

Ik vraag me toch af hoe ouderen dat moeten betalen die gewend zijn om het 23 graden te hebben, zo triest...

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:22

Ik ben ontzettend gezegend met een vast energiecontract, vorig jaar afgesloten. Zit namelijk in een studio welke slecht geïsoleerd is. In de winter, als je hier niks aan zet kan het zomaar dalen naar 5 graden of zo :') het duurt dan ook uren om het weer een beetje warm te krijgen.

Nu zet ik 'm trouwens nog niet aan, alleen heel soms eventjes na een koude nacht.

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:49

Gelukkig wonen we in een relatief nieuw huis. Hier staat nog niets aan, vind het zonde van het geld. Heb jarenlang in een oud en koud appartement gewoond, dus wel wat gewend.

Nu met een wollen deken op de bank. Dikke sokken aan en Birkenstock’s die ik alleen binnen draag. In de woonkamer is het 17,5 graden. Douchen en haren wassen om de paar dagen, de andere dagen wassen bij de wasbak, net als vroeger. Het is een mindset, ook al mis ik de warme douche soms wel.

Tip voor als je het koud hebt, ga even stofzuigen of de badkamer schoonmaken. Helpt bij mij altijd goed om op te warmen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:58

Hier staat de verwarming meestal op 14 of 15 graden en 's nachts op 10. In de slaapkamer stook ik het eventueel bij tot 12, maar dat is nu nog niet nodig. Soms stook ik het 's avonds even tot 19 graden. Zeker als ik de hele dag al niet goed op temperatuur kom. Maar voor nu is dat nog niet nodig, het is hier nu 16.0 graden en de kachel staat uit.

Ik stook overigens volledig via elektrische kachels. In de woonkamer heb ik een 1500W kachel staan en in de slaapkamer een 500W kachel. Daarnaast gebruik ik 's winters mijn elektrische deken om mee te starten (die gaat er bij de eerstvolgende verschoning op). Een voorverwarmd bed maakt de wereld uit is mijn ervaring.

De hond slaapt 's winters op de slaapkamer, zo stoken we deze sowieso al warmer. En er komt binnenkort een iglo voor haar aan ( https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... len/274423 ). Lekker met een dekbed (nu) of een schapenvacht (straks, mits ze het heel laat) erin en anders een pyjama aan (JumppaPomppa) als ze het toch koud blijkt te hebben. Dat droeg mijn vorige hond ook altijd 's winters, anders was ze niet op gewicht te houden.

Ik kleed me er overigens wel op. Meestal dichte schoenen aan in huis (voor deze winter staan uggs op de planning; voor nu kisten met goede zooltjes erin), hemd/tanktop met t-shirt erover, ondervest + bovenvest en in het verleden ook wel een joggingbroek over mijn gewone broek aan gehad. Fleecekleed bij de hand houden of dekbed (in een hoes). Fleecekleed over de zitting van je stoel maakt ook echt uit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:00

Thermostaat geeft 18.5 aan vandaag in woonkamer. Heb het nog niet koud gehad dus kachel staat nog niet aan.

Boven is het ook 17, met raam open. Op slaapkamer is het hoe kouder hoe beter. Ik vind het heerlijk dat ik weer onder deken ipv lakentje kan slapen!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:08

Adrija schreef:
Gelukkig wonen we in een relatief nieuw huis. Hier staat nog niets aan, vind het zonde van het geld. Heb jarenlang in een oud en koud appartement gewoond, dus wel wat gewend.

Nu met een wollen deken op de bank. Dikke sokken aan en Birkenstock’s die ik alleen binnen draag. In de woonkamer is het 17,5 graden. Douchen en haren wassen om de paar dagen, de andere dagen wassen bij de wasbak, net als vroeger. Het is een mindset, ook al mis ik de warme douche soms wel.

Tip voor als je het koud hebt, ga even stofzuigen of de badkamer schoonmaken. Helpt bij mij altijd goed om op te warmen.

Haha, dan heb je tenminste een blinkend schoon koud huis :D