Ik lees al een hele tijd mee en nu reageer ik ook even

Ik ben (gelukkig!) altijd al heel zuinig met mijn stroom (en laatste 4 jaar ook gas) geweest.
Het afgelopen jaar had ik nog een vast contract. Ik betaalde €80,- per maand, maar verbruikte €31,- per maand. Ik ga vanaf volgende week naar €120,- per maand! Mijn verbruik is 1112 KwH stroom en 378m3 gas. Ik heb afgelopen winter wel de thermostaat zo veel mogelijk op 15 gehad en als ik thuiskwam even op 18, soms 19 als ik het heel koud had.
Aan stroom betaalde ik 17 en 19 cent en ik ga nu naar 50 en 58 cent (vandaag zijn deze tarieven weer verhoogd naar 70 en 72 cent). Voor gas betaalde ik 86 cent en ik ga nu naar €2,60 (deze prijs is vandaag gestegen naar €3,26).
Ik heb een slecht geisoleerd (G-label) jaren 30 huis van 75m2. Enkelsteens buitenmuur (deze wordt dit najaar van binnenuit geisoleerd). Ik heb offertes opgevraagd voor kunststof kozijnen met HR triple glas, maar dat komt al snel neer op €29.000,- voor beneden en boven.
Sinds vandaag ben ik ook aan het kijken naar zonnepanelen. Ik heb er 3-4 nodig en een mooi plat dak op het zuiden. Nu nog even uitzoeken of ik liever wil huren of kopen. En dan van de winter elektrische dekentjes aantrekken en een elektrisch kacheltje ipv de verwarming.