Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
listiglistje schreef:Nou hier wordt het wat lastiger, er moet lakverf op ipv muurverf.
Ik heb houten plafonds.
Lakverf is sowieso al veel duurder.
Dan hebben we ook nog de obstakels, op hoogte werken, dus meerdere hoogwerkers, balkenplafonds (extra verf), zeer grote oppervlakten en hele stukken schilderwerk met de hand.
Ook het afplakken is 1 dag.
Wordt een heel duur grapjewachten op de offertes nu...
MarjanB schreef:Hmmm das mooi stom listiglistje! Hoeveel ga je straks voor een schilder betalen? (Muren per m2?) wij moeten straks ook alles sauzen maar goed of we dan nog zin hebben
listiglistje schreef:Tussen het klussen door nog even verslag uitbrengen van de Wagner w690 verfspuit.
Ik ben niet super enthousiast.
Muren spuiten gaat goed, maar erg langzaam , met een lange rollerstang en goede roller ben je net zo snel of zelfs sneller naar mijn idee.
Verf moet ook flink verdund worden.
Lakken (op balken plafonds) ging eigen wel heel erg goed.(niet verdund)
Nadeel echt een heel hoog verf verbruik, dus hele dure grap en best veel spuitnevel.
Met 2,5 liter zou ik 1 plafond moeten doen 2 stukjes en balken verder al kwart uit de pot!
De rest met de roller en hand gedaan daar alles mee in de 1e laag kunnen zetten.
Ik twijfel of ik hem nog ga gebruiken, wellicht voor een 2e laag op hoge plafonds. Ik heb een verlengstuk erop.
Verder hier 3 schildersbedrijven over de vloer gehad voor offerte hal en woonkamer.
Wordt een dure grap![]()
Maar dan is het wel echt prachtig!
Gelukkig kunnen ze alle 3 op korte termijn...dat verbaasde mij.
Zijn goed aangeschreven grotere bedrijven.
PSvanLot schreef:Wat jammer dat het niet top werkt, maar wel fijn dat het al op schiet en de schilders snel kunnen!!
Hier zijn ze gisteren begonnen!! Uitgegraven, wat loodgieterswerk gedaan. Morgen nog wat loodgieterswerk en vrijdag komen ze de vorstrand bekisten.
Nog 8 weken te gaan.
[ [url=m/efaqbI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Menino schreef:Hoe gaat het verder hier?
Wij hebben gisteren de eerste offerte gehad voor de kozijnen. Viel toch vies tegen. Dacht dat ik met mijn 10K voor 4 ramen (1.30 x 1.60, dus ook geen megagrote ramen) toch best ruim zat. Maar was precies wat het zou kosten, alleen dan zonder geintergreerde rolluiken die ik er in de slaapkamer eigenlijk ook het liefst meteen bij heb als je dan toch bezig bent. Dat was nog 1600 euro extra.
Morgen poging 2 bij een andere partij.... Bij Belisol betaal je voor mijn gevoel toch ook een hoop voor de reclame
.
Luxorvalkje schreef:Menino schreef:Hoe gaat het verder hier?
Wij hebben gisteren de eerste offerte gehad voor de kozijnen. Viel toch vies tegen. Dacht dat ik met mijn 10K voor 4 ramen (1.30 x 1.60, dus ook geen megagrote ramen) toch best ruim zat. Maar was precies wat het zou kosten, alleen dan zonder geintergreerde rolluiken die ik er in de slaapkamer eigenlijk ook het liefst meteen bij heb als je dan toch bezig bent. Dat was nog 1600 euro extra.
Morgen poging 2 bij een andere partij.... Bij Belisol betaal je voor mijn gevoel toch ook een hoop voor de reclame
.
Ik heb slechte ervaringen met belisol, zo ook mijn buurvrouw. Zeker de nazorg is erg slecht. Dus ik zou voor een andere gaan. Mijn ervaring is dat die laatste 10% betaling (als de klus naar wens is uitgevoerd) gewoon is ingecalculeerd