Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:34

Die energieprijzen zijn echt niet leuk meer… hier ook tegen de 500 euro pm

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:49

Wow dat kan toch gewoon niet? Dat kunnen zoveel mensen niet betalen!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 12:50

Klopt, is ook de reden dat we nu toch gelijk een all electric warmtepomp doen en zonnepanelen. 50k minder aflossen is goedkoper qua maandlasten dan energie betalen…

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 13:28

Denk dat dit maandbedrag eerder een foutje is dan wat anders.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 14:27

Chawi schreef:
Denk dat dit maandbedrag eerder een foutje is dan wat anders.

Ik hoop het.. wij kregen in eerste instantie ook bedragen tot 700 euro voorgeschoteld..

Wel gefeliciteerd met je sleutel!

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:14

Bedrag is bijgesteld. Was berekend op vorige bewonersverbruik, maar die leefde daar met 5 tieners en 2 volwassen en keken nergens naar (eigen woorden van huidige bewoners). Dus bedrag aangepast naar 400 euro en dan kijken we na 3 maanden wel even wat het echt moet worden (hoger of lager). Zonnepanelen komen er ook, dus dat gaat sowieso wel schelen al.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:26

Oh gelukkig!!

Hier zijn ze begonnen met de badkamer Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 18:13

Poeh dat zou een best bedrag zijn. Wij hebben het best netjes gedaan dit jaar. Wel wat op gelet, volgend jaar zou beter moeten zijn, nu overal dubbel glas en straks wordt de achterkant dik geïsoleerd. Voorhuis doen we erna. En inderdaad ook warmtepomp en zonnepanelen. Ik ga ook over op een elektrische lease auto denk ik, dat zal ook weer schelen

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:32

Tussen het klussen door nog even verslag uitbrengen van de Wagner w690 verfspuit.

Ik ben niet super enthousiast.
Muren spuiten gaat goed, maar erg langzaam , met een lange rollerstang en goede roller ben je net zo snel of zelfs sneller naar mijn idee.
Verf moet ook flink verdund worden.

Lakken (op balken plafonds) ging eigen wel heel erg goed.(niet verdund)
Nadeel echt een heel hoog verf verbruik, dus hele dure grap en best veel spuitnevel.
Met 2,5 liter zou ik 1 plafond moeten doen 2 stukjes en balken verder al kwart uit de pot!
De rest met de roller en hand gedaan daar alles mee in de 1e laag kunnen zetten.

Ik twijfel of ik hem nog ga gebruiken, wellicht voor een 2e laag op hoge plafonds. Ik heb een verlengstuk erop.

Verder hier 3 schildersbedrijven over de vloer gehad voor offerte hal en woonkamer.
Wordt een dure grap :o
Maar dan is het wel echt prachtig!
Gelukkig kunnen ze alle 3 op korte termijn...dat verbaasde mij.
Zijn goed aangeschreven grotere bedrijven.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:38

Wat jammer dat het niet top werkt, maar wel fijn dat het al op schiet en de schilders snel kunnen!!

Hier zijn ze gisteren begonnen!! Uitgegraven, wat loodgieterswerk gedaan. Morgen nog wat loodgieterswerk en vrijdag komen ze de vorstrand bekisten.
Nog 8 weken te gaan.
Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:36

-O- Balen listiglistje! Had hoop dat het je goed zou bevallen. Klinkt of ik mijn verwachtingen wat bij moet stellen…. Ga het over een paar weken zelf ondervinden.

Hier druk in de voorbereiding. Heb al van alles weg gedaan wat ik niet mee wil verhuizen. Mijn overcomplete digitale piano (ja echt :') ) net in principe verkocht. Werkkamer al grotendeels ingepakt.

Ben lekker op tijd begonnen. Huis begint wel al heerlijk chaotisch te worden.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 22:43

Heerlijk toch om zo lekker op te ruimen?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 23:06

Jammer van de Wagner listiglistje, ik heb pas de goedkoopste gekocht voor lak en beits en daarmee de schutting gedaan. Dat beviel wel heeeel erg goed. Verbruik is hoog maar dat was de kwast ook. Een klein deel heb ik geprobeerd met kwast en roller maar een schutting is op die manier echt niet grappig. Ik heb wel 5 liter schutting beits nodig gehad voor drie flinke schutting delen en een poortje… maar goed, met de kwast was ik net zo veel verf nodig.
Offertes van schilders zijn ook echt niet leuk meer.

Needje dat begint er serieus uit te zien!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:40

Hmmm das mooi stom listiglistje! Hoeveel ga je straks voor een schilder betalen? (Muren per m2?) wij moeten straks ook alles sauzen maar goed of we dan nog zin hebben :+

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 08:58

Nou hier wordt het wat lastiger, er moet lakverf op ipv muurverf.
Ik heb houten plafonds.
Lakverf is sowieso al veel duurder.
Dan hebben we ook nog de obstakels, op hoogte werken, dus meerdere hoogwerkers, balkenplafonds (extra verf), zeer grote oppervlakten en hele stukken schilderwerk met de hand.
Ook het afplakken is 1 dag.
Wordt een heel duur grapje :o wachten op de offertes nu...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:23

listiglistje schreef:
Nou hier wordt het wat lastiger, er moet lakverf op ipv muurverf.
Ik heb houten plafonds.
Lakverf is sowieso al veel duurder.
Dan hebben we ook nog de obstakels, op hoogte werken, dus meerdere hoogwerkers, balkenplafonds (extra verf), zeer grote oppervlakten en hele stukken schilderwerk met de hand.
Ook het afplakken is 1 dag.
Wordt een heel duur grapje :o wachten op de offertes nu...

Het zijn gelukkig wel dingen waar je zichtbaar plezier van gaat hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:25

Oh ja das idd een andere klus.. hoop dat je het een beetje binnen de perken kan houden dan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:38

MarjanB schreef:
Hmmm das mooi stom listiglistje! Hoeveel ga je straks voor een schilder betalen? (Muren per m2?) wij moeten straks ook alles sauzen maar goed of we dan nog zin hebben :+

ben listiglistje niet. Maar onze stukadoor vroeg 7 euro per m2 voor verfspuiten haha.

Zag net deze deal trouwens voor de overige verfspuiters: https://www.ibood.com/nl/nl/product-spe ... verfspuit/

:D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:30

Mijn man is schilder in de omgeving van Breda, mocht iemand nog een schilder zoeken. Hij vraagt geen hoofdprijzen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:42

Oh das voor ons net te ver weg! Is er een soort van schilders keurmerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:27

listiglistje schreef:
Tussen het klussen door nog even verslag uitbrengen van de Wagner w690 verfspuit.

Ik ben niet super enthousiast.
Muren spuiten gaat goed, maar erg langzaam , met een lange rollerstang en goede roller ben je net zo snel of zelfs sneller naar mijn idee.
Verf moet ook flink verdund worden.

Lakken (op balken plafonds) ging eigen wel heel erg goed.(niet verdund)
Nadeel echt een heel hoog verf verbruik, dus hele dure grap en best veel spuitnevel.
Met 2,5 liter zou ik 1 plafond moeten doen 2 stukjes en balken verder al kwart uit de pot!
De rest met de roller en hand gedaan daar alles mee in de 1e laag kunnen zetten.

Ik twijfel of ik hem nog ga gebruiken, wellicht voor een 2e laag op hoge plafonds. Ik heb een verlengstuk erop.

Verder hier 3 schildersbedrijven over de vloer gehad voor offerte hal en woonkamer.
Wordt een dure grap :o
Maar dan is het wel echt prachtig!
Gelukkig kunnen ze alle 3 op korte termijn...dat verbaasde mij.
Zijn goed aangeschreven grotere bedrijven.

Nog geprobeerd met de spuit en nog updates. Hier ook lichte twijfel. Vooral omdat ik mijn meubels nog wel eens van een kleurtje wil veranderen :+ ?

PSvanLot schreef:
Wat jammer dat het niet top werkt, maar wel fijn dat het al op schiet en de schilders snel kunnen!!

Hier zijn ze gisteren begonnen!! Uitgegraven, wat loodgieterswerk gedaan. Morgen nog wat loodgieterswerk en vrijdag komen ze de vorstrand bekisten.
Nog 8 weken te gaan.
[ [url=m/efaqbI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een heerlijke tuin heb je daar overigens! Spannend dit soort dingen. Hoe gaat dit nu.

Hoe gaat het verder hier?

Wij hebben gisteren de eerste offerte gehad voor de kozijnen. Viel toch vies tegen. Dacht dat ik met mijn 10K voor 4 ramen (1.30 x 1.60, dus ook geen megagrote ramen) toch best ruim zat. Maar was precies wat het zou kosten, alleen dan zonder geintergreerde rolluiken die ik er in de slaapkamer eigenlijk ook het liefst meteen bij heb als je dan toch bezig bent. Dat was nog 1600 euro extra.

Morgen poging 2 bij een andere partij :D .... Bij Belisol betaal je voor mijn gevoel toch ook een hoop voor de reclame :') .

Zonnepanelen ook moeilijk. 2 partijen gesproken die op korte termijn tijd hebben (verwacht je ook niet .... ) . 2K verschil, alleen de duurdere is met 2 panelen meer, maar per WP nog steeds heel veel duurder.

De goedkopere vraagt een aanbetaling van 50% en dat vind ik erg tricky met alle cowboys in de huidige markt. Én de producten die ze gebruiken zijn van aanzienlijk mindere kwaliteit (hyundai en growatt voor wie het wat zegt, vs. sunpower en enchance), maar de vraag is of ik nou echt het beste van het beste nodig heb aangezien hyundai en growatt best degelijk schijnen te zijn. Duurdere is wel meer garantie en makkelijker uit te breiden met meer panelen. Ook aan te sluiten op een accu als de saldering stopt. Maar man man man. 2000 euro kan ik een hoop leuke dingen voor bedenken.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 14:48

Menino schreef:

Wij hebben gisteren de eerste offerte gehad voor de kozijnen. Viel toch vies tegen. Dacht dat ik met mijn 10K voor 4 ramen (1.30 x 1.60, dus ook geen megagrote ramen) toch best ruim zat. Maar was precies wat het zou kosten, alleen dan zonder geintergreerde rolluiken die ik er in de slaapkamer eigenlijk ook het liefst meteen bij heb als je dan toch bezig bent. Dat was nog 1600 euro extra.

Morgen poging 2 bij een andere partij :D .... Bij Belisol betaal je voor mijn gevoel toch ook een hoop voor de reclame :') .

Ik heb slechte ervaringen met belisol, zo ook mijn buurvrouw. Zeker de nazorg is erg slecht. Dus ik zou voor een andere gaan. Mijn ervaring is dat die laatste 10% betaling (als de klus naar wens is uitgevoerd) gewoon is ingecalculeerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:28

Luxorvalkje schreef:
Menino schreef:

Ik heb slechte ervaringen met belisol, zo ook mijn buurvrouw. Zeker de nazorg is erg slecht. Dus ik zou voor een andere gaan. Mijn ervaring is dat die laatste 10% betaling (als de klus naar wens is uitgevoerd) gewoon is ingecalculeerd

Goed om dit te weten!!

Wat bedoel je met de laatste 10% betaling ?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 15:33

Hier bijna verhuisklaar, morgen is de grote dag :D

Verhuizers hebben net al flink wat opgehaald.

Afbeelding

Afbeelding

En gelukkig vandaag nog op het laatste moment mijn nieuwe ovens geplaatst en kast aangepast, er zat eerst een koelkast.

Afbeelding

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 17:22

Ziet er goed uit!

Voor kozijnen kijk eens bij Hermes kozijnen.

Bij ons is de pui vandaag geplaatst
Afbeelding
Afbeelding