Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:07

Huertecilla schreef:
Ik neem aan dat iedereen die reageert begrijpt dat dit een volstrekt éénzijdige versie is en Bokt, hoewel vooral een met de beste bedoelingen goedgelovig vrouwenforum, geen orakel is...

Vrouwenforum ook echt -O- want vrouwen zijn natuurlijk domme labiele wezens die niet zelf na kunnen denken en alleen maar vanuit emotie kunnen reageren... Nee, dan is het niveau van een gemiddeld ‘mannen’ forum (ik noem een FOK!) natuurlijke veel hoger en komen je levensvragen veel beter tot hun recht.

OT: wat een vervelende situatie voor je TS, goed dat je in ieder geval de sleutel terug hebt en een andere camera hebt hangen. Niets zo vervelend als je onveilig voelen in je eigen huis.

Anoniem

Re: Parkeren voor eigen oprit, wie aansprakelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:20

Zie net dat er iemand in mijn auto heeft gezeten dit weekend..
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:24

Jasses, dat ook nog... Zijn er misschien buren met camerabeveiliging, dat zij misschien toevallig op beeld hebben wat er met je auto is gebeurd?

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:34

What the :wow:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:38

Het plaatje van de zekeringen er af?? wat gaat daar iemand zoeken?

Heeft iemand ook je auto sleutels of is er echt ingebroken?

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:39

Dat kan natuurlijk ook een andere ongewenste gast zijn geweest maar snap de twijfels..
Doet ie het nog wel? Echt absurd als dit ook je moeder is geweest.. := de zekeringen eruit lijkt me een poging tot sabotage?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:42

mss wilde ze hem opruimen?

nee, ff serieus. Dit is toch te gek. bah, wat naar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:49

Ja, kan, natuurlijk heel toevallig allemaal zijn geweest.
Dus adem in, adem uit, en beheers de boosheid. :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:55

Ga a.u.b controleren of er alles in orde is ( ook leidingen ,enz) en aangifte doen.

Was de auto open ? Heeft iemand nog een sleutel?
Opengebroken ?

Dot is geen grapje meer

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:58

Getsie TS het komt wel allemaal tegelijk zo :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 11:58

Mijn auto is 22 jaar oud en de meest oude roestbak die je kan bedenken. Als je iets wilt zoeken pak je wel een van de andere auto’s in de straat. :')
Ik denk dat de deur aan passagiers kant nog open was. Het slot hapert wel eens met op slot gaan. Mijn moeder weet dat aangezien ze mijn auto pas een week heeft geleend.

if it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:02

Jolliegirl schreef:
Huertecilla schreef:
Ik neem aan dat iedereen die reageert begrijpt dat dit een volstrekt éénzijdige versie is en Bokt, hoewel vooral een met de beste bedoelingen goedgelovig vrouwenforum, geen orakel is...

En jij begrijpt dat jouw reactie werkelijkwaar niets toevoegd hier?? :knuffel:

Maar hij heeft wel gelijk, goed het is wat bot en ongenuanceerd neergezet maar dat doet niets af aan het punt dat hij wel heeft.
Wij kennen een kant van het verhaal maar er is altijd een tweede kant en de waarheid zal ergens in het midden liggen. Dus veel meer dan aanhoren kun je niet. Over de juridische adviezen ga ik maar niet zoveel zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:08

Tazzey schreef:
Maar hij heeft wel gelijk, goed het is wat bot en ongenuanceerd neergezet maar dat doet niets af aan het punt dat hij wel heeft.
Wij kennen een kant van het verhaal maar er is altijd een tweede kant en de waarheid zal ergens in het midden liggen. Dus veel meer dan aanhoren kun je niet. Over de juridische adviezen ga ik maar niet zoveel zeggen.

Klopt hoor. Maar het is totaal geen nuttige bijdrage aan het topic aangezien jullie alleen mijn verhaal horen en ik graag tips etc hoor.
Daarnaast zijn alle topics hier op bokt eenzijdig van verhaal..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:08

Misschien verstandig om te auto even na te laten kijken bij een garage. Je weet niet wat ze er mee gedaan heeft. Wel vervelend hoor, goed je grenzen aan blijven geven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:09

Tazzey schreef:

In deze heeft hij geen punt.
Vaak wil ik ook wel de 2e kant van het verhaal horen. Maar hier niet.
Ts heeft haar moeder gevraagd te vertrekken, meerdere malen zelfs.
En dat vertikt ze en doet ze pas als de politie komt.

Welke andere kant is dan van belang?
Het TS en haar vriend hun huis.
Als zij, wat er ook gebeurt is, vind dat een bezoeker moet vertrekken is dat zo.
Al is TS zo onredelijk als wat, heeft ze de stomste idiote beredenering over haar moeder en is moeder eigenlijk de 2e moeder Teresa en de goedheid zelve.
Dat maakt niets, nada noppes uit.
Ts wilde dat haar moeder uit haar huis vertrok...en dat is wettelijk dan ook bepaald dat daar gehoor aan gegeven moet worden.

Daarnaast voelt ts angst en angst is gewoon waar.
Of wij dat dan raar vinden of overdreven of logisch, maakt ook weer niets uit.
TS ervaart dat zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:12

DuoPenotti schreef:
In deze heeft hij geen punt.
Vaak wil ik ook wel de 2e kant van het verhaal horen. Maar hier niet.
Ts heeft haar moeder gevraagd te vertrekken, meerdere malen zelfs.
En dat vertikt ze en doet ze pas als de politie komt.

Welke andere kant is dan van belang?
Het TS en haar vriend haar huis.
Als zij, wat er ook gebeurt is, vind dat een bezoeker moet vertrekken is dat zo.
Al is TS zo onredelijk als wat, heeft ze de stomste idiote beredenering over haar moeder en is moeder eigenlijk de 2e moeder Teresa en de goedheid zelve.
Dat maakt niets, nada noppes uit.
Ts wilde dat haar moeder uit haar huis vertrok...en dat is wettelijk dan ook bepaald dat daar gehoor aan gegeven moet worden.

Daarnaast voelt ts angst en angst is gewoon waar.
Of wij dat dan raar vinden of overdreven of logisch, maakt ook weer niets uit.
TS ervaart dat zo.

Dankje, dit is inderdaad hoe ik het zie.
Ik ben 2,5 jaar gestalkt en lastig gevallen door iemand, die mij met de auto klem reed, lichamelijk aanviel, door de straat of langs stal reed, op de deur stond te bonken, via achterom mij in de gaten hield, anonieme telefoontjes.
Dit is allemaal bekend. Juist daarom is er voor mij weinig begrip voor het mijn huis indringen en mijn auto klem zetten.
Mijn angsten en triggers zijn bekend, waarom ga je deze dan bewust ‘gebruiken’?

Ik heb in ieder geval 2 extra camera’s van cleverdog besteld. Nog even uitzoeken hoe ik hiermee kan opnemen.
Straks even bij de bouwmarkt kijken voor een ander inbraak systeem. En nu eerst de melding/aangifte doen van huisvredebreuk. Ik denk dat ik het voor nu bij meldingen houd. Ik wil niet uit rancune of iets gaan reageren.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:18

Eretria schreef:
@ista; Soms is het beter om niks te zeggen, als je ergens geen verstand van hebt... -

Misschien moet jij weer even de boeken in duiken? Het is pas verboden voor een ander als er iets van een hek voor staat, of zo een ketting tussen 2 paaltjes. Als je er zo op kan dan mag iemand anders er parkeren.

Een oprit is eigen grond en dat mag alleen met toestemming betreden worden. Dus nee, een wildvreemde mag niet op je oprit parkeren en dit hoef je niet met een hek of ketting af te sluiten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:20

TS goed gedaan en zou echt andere sloten nemen om alle problemen voor te zijn en aangifte doen wb je auto.
Mijn moeder was narcistisch en net op het punt dat ik wilde breken kreeg ze het nieuws dat ze kanker had en Max twee en een half jaar te leven had en omdat ik niet alles op mijn zus wilde laten neerkomen heb ik volgehouden, ze heeft het nog vier jaar volgehouden.
Zij heeft een hele slechte jeugd gehad en zette dat bij mij door totdat mijn tante er iets van zei maar een warm nest is het nooit geweest, wel voor haar kleinkinderen.
Ik heb het volgehouden door heel streng mijn grenzen aan te geven en te bewaken, ook wat betreft mijn kinderen en ik heb het echt anders gedaan dan mijn moeder en daar ben ik trots op.
Zolang je dat inziet doe je het anders dan zij.
Verder wil ik je veel wijsheid en sterkte toewensen.
Laatst bijgewerkt door chanicha op 11-04-22 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:23

Anoniem schreef:
Ik heb in ieder geval 2 extra camera’s van cleverdog besteld. Nog even uitzoeken hoe ik hiermee kan opnemen.
Straks even bij de bouwmarkt kijken voor een ander inbraak systeem. En nu eerst de melding/aangifte doen van huisvredebreuk. Ik denk dat ik het voor nu bij meldingen houd. Ik wil niet uit rancune of iets gaan reageren.

Cleverdogs zijn goede camera's, bij beweging komen de beelden in een app die je op je telefoon of tablet kan zetten. Deze kun je terugkijken en bewaren.

Ik zou voor de zekerheid je auto ook even laten checken. Het is net te toevallig allemaal.

Mocht je tzt vragen hebben over een slechte jeugd en eigen kinderen, mijn PB staat voor je open!
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:31

Anoniem schreef:
Tazzey schreef:

Klopt hoor. Maar het is totaal geen nuttige bijdrage aan het topic aangezien jullie alleen mijn verhaal horen en ik graag tips etc hoor.
Daarnaast zijn alle topics hier op bokt eenzijdig van verhaal..

Jij vraagt wie er aansprakelijk is, en daar valt op basis van een eenzijdig verhaal niet zo'n heel duidelijk antwoord op te geven. Het antwoord wat er op komt is gebaseerd op jouw verhaal, maar de andere kant is ook belangrijk. Kortom, een niet compleet verhaal waar geen sluitend juridisch advies op te geven is.
Laatst bijgewerkt door Ods op 13-04-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast naar Anoniem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:39

Mijn moeder is in het verleden ook meerdere malen opgenomen geweest, wat ik weet heeft ze toen de diagnose borderline gekregen.
Ik kan een heel boekwerk schrijven. Maar om als voorbeeld te nemen. Als puber heb ik wel eens drugs geprobeerd; zij communiceerde dit naar anderen dat ik drugs verslaafd was.
Iemand dacht mij in die periode in een dure auto te zien stappen (ik was dat trouwens niet) maar dit werd gedraaid naar dat ik in handen was van een loverboy.
Dit zijn nog hele simpele voorbeelden. Ik heb nog heftigere dingen maar die plaats ik liever niet. Als kind kan je zeggen wat je wilt, maar het verhaal van de volwassenen wordt altijd als waarheid gezien. Ik heb toentertijd haar verslagen naar jeugdzorg gelezen (was niet de bedoeling maar ik heb ze gevonden) en zo weet ik wat zij verteld heeft.
Er zullen altijd 2 kanten zijn. Maar ik durf wel te zeggen dat ik geen drugs verslaafde ben die in handen is van een loverboy. :+ ook nooit geweest.
5,5 jaar geleden leerde ik mijn vriend kennen. Niet veel later zocht mijn moeder weer contact met mij. Wij hebben toen afgesproken zand erover en we laten het verleden voor wat het is. Dat heeft mij op het begin veel moeite gekost, maar later zag ik ook de fijne leuke kanten van ‘een moeder hebben’.
De laatste tijd kreeg ik weer een naar gevoel bij haar acties. Als ik aangaf dat mijn vriend of ikzelf zonder haar naar een afspraak van het ggz ging, was ze het daar niet mee eens. Want zij was er toch voor me en zij maakte tijd om er als moeder op zulke momenten voor mij te zijn?
Ik kom uit de horeca, waar stevig werd gedronken. Tegenwoordig drink ik bijna niet meer. Maar met 2x in de week een wijntje ben ik volgens haar een alcoholist.
Het vervelende is dat ze mijn vriend, en ik denk ook mijn zus, hierin gemanipuleerd heeft. Mijn vriend begon ook ineens heel negatief te staan tegenover dat wijntje wat ik af en toe dronk. Daar heb ik afgelopen week met hem over gesproken en hij gaf ook eerlijk aan dat hij zich veel te veel heeft laten meeslepen. Want toen we de afgelopen weken hebben besproken kwam hij zelf ook tot de conclusie dat het allemaal niet klopt. Daarnaast heb ik regelmatig uitgebreide bloedonderzoeken dus als ik een alcoholist was, was dat er wel uitgekomen. :+

Tazzey welke informatie heb je verder nog nodig? Ik heb een foto toegevoegd van onze ‘oprit’ en uitgelegd dat haar auto dit blokkeerde. Als je meer informatie nodig hebt hoor ik het graag.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:45

Ts,wat naar dat er iemand in je auto heeft gezeten.
Kon je er nog wel bij hebben.

Jouw keus of je melding of aangifte gaat doen.
Je onderneemt stappen en dat is al prijzenswaardig.

Dikke knuffel.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:49

Ik denk niet dat je jezelf hoeft te verdedigen hoor ts! Lekker laten gaan, als je het kwijt wil om je hart te luchten prima maar verdedigen tegenover mensen die niet bedenken dat anderen gevoel hebben… nee niet nodig.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:55

Met het advies van FloortjeM , advocate, heb je alles wat je nodig hebt op het gebied van juridisch advies informatie ( Dank Ibbel ) rondom de aansprakelijkheid. de rest lekker ter kennisgeving aannemen ( over dat onderwerp uiteraard ) .

en idd , je niet verdedigen hier hoor. dit topic is voor een beetje steun en wat tips en ideeen .
het is echt supernaar dat dit nu weer met de auto aan de hand is.
En met jouw verleden kan dit bijna niet anders dan dat het je PTSS triggert.

Moeilijk hoor. Sterkte
Laatst bijgewerkt door Eleeke op 11-04-22 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-22 12:57

Er is inderdaad uitstekende juridische informatie door FloortjeM (voor zover ik weet ook de enige die daadwerkelijk jurist is die hier heeft gepost) gegeven over aansprakelijkheid versus schadeplichtigheid.
En als een jurist vindt dat ze juridische informatie kan geven (informatie, geen advies!) op basis van wat TS gepost heeft, dan heeft alle discussie over 'eenzijdige verhalen' verder weinig zin.