Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
absque_dubio schreef:Roodvonk bedankt voor je uitgebreide en nuttige bijdrage! Hier kan ik zeker wat mee.
Voor nu heb ik wortel ook in kleine bakjes gedaan. Ik heb niet veel vertrouwen in mezelf en dus de vraag of er überhaupt iets op komt.![]()
Ik zie deze ronde dus vooral als leermoment voor mezelf.
Judith_H schreef:OpetenZo, heb gisteren 107 gram spinazie geoogst uit 1 vak en vandaag 180 gram rucola...
ik weet nu al niet meer wat ik ermee moet![]()
...
pluisje88 schreef:Daar kan ik je niet mee helpen. Daarmee bedoel je dat je bijvoorbeeld tarwe laat kiemen en als er een wortel van een cm of 2 aanzit je het opeet? Zoals taugé zeg maar?Is er iemand hier die zijn eigen kiemgroente verbouwt?
pluisje88 schreef:In het geval van een f1 zaadje zaai je een zaadje uit in dit geval een flespomoen, maar hoeft er aan die plant die uit dat zaadje komt dus geen fles pompoen te groeien. In ieder geval niet dezelfde als die je gezaaid hebt zegmaar
Citaat:Rucola ontkiemt en groeit erg snel waardoor je de bladeren al binnen enkele weken kunt oogsten. Ook doorgeschoten planten kun je daarbij nog oogsten, je snijdt gewoon de bloemen en bloemstelen weg. Doorgeschoten rucola is nog voller en pittiger van smaak. Houd hierbij wel het hart van de plant intact, zo kun je meerdere malen oogsten. Het wegsnijden van de bloemen hoeft overigens niet. De prachtige kruisvormige en zoeter smakende bloemen zijn gewoon eetbaar. Was de rucola nog wel even voor je het gebruikt voor het eten.
*klik-bron*
Roodvos schreef:pluisje88 schreef:In het geval van een f1 zaadje zaai je een zaadje uit in dit geval een flespomoen, maar hoeft er aan die plant die uit dat zaadje komt dus geen fles pompoen te groeien. In ieder geval niet dezelfde als die je gezaaid hebt zegmaar