Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rytir schreef:Nah, die 1000,- p.m kon ik mij ook niet voorstellen maar sinds het verhaal van een kennis van mij wel. Die heeft toch een partij pech gehad met haar jonge dier. Als je alles bij elkaar optelt komt ze wel daar aan denk ik. Maar wel tijdelijk 1,5-2 jaar). Als die kosten structureel zouden worden zou ik er persoonlijk wel de stekker uit trekken. Ik zou dat niet langdurig extra kunnen ophoesten en mijn spaarpot is niet oneindig.
suus_toes schreef:Haha!
Mijn vriend zat eerder op zwaar transport, dus heel veel weg.
Sinds de laatste jaren beetje door de provincie heen, in het grondverzet.
Hij is paar maand geleden naar gebr. Kalk in Kolham gegaan.
Ook weer veel grondverzet werk. Dus 's ochtends weg en 's avonds weer thuis.
Lieser schreef:DuoPenotti schreef:Lianne
Als ik zoveel kwijt zou zijn zou ik geen paarden hebben.
In die enorm dure provincies zou ik dus ook geen paard willen. Meestal ook nog eens niet naar hoe ik een paard wil houden plus te duur.
Maar 1000 is gelukkig geen gemiddelde in Nederland. Dan waren er weinig paarden.
Maar als je het paard al jaren hebt, en hij blijkt dan iets te hebben waarvoor dure medicijnen nodig zijn? Dan zit je toch jaren (hopelijk) aan dat hoge maandbedrag vast.
Tinkermuts schreef:Wat een belachelijk hoge huurprijs, snap niet dat je dan niet iets met wat minder luxe zoekt en betaalbaarder.
Mijn paard staat voor 150 per maand, incl hooi en zomer op het land en winter gedrainneerde paddock.
Wel veel doe het zelf maar vind dat zelfs fijn om te doen.
Miss_Mii21 schreef:Tinkermuts schreef:Wat een belachelijk hoge huurprijs, snap niet dat je dan niet iets met wat minder luxe zoekt en betaalbaarder.
Mijn paard staat voor 150 per maand, incl hooi en zomer op het land en winter gedrainneerde paddock.
Wel veel doe het zelf maar vind dat zelfs fijn om te doen.
Stal is 350/ maand, dat is vrij normaal in deze omgeving als je niet zelf heel veel wil doen. Naast fulltime werken is het onmogelijk om zelf je paard binnen-/buiten te zetten 2x daags, op het moment voeren we dagelijks en zelfs dat is eigenlijk te zwaar.
We voeren voor 150 euro per maand bij, hebben afgelopen jaar 1500 euro aan medische kosten gehad... Alles bij elkaar kom je al snel uit op 900/maand all in. Incl les, hoefsmid, etc etc