Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Fitzroy schreef:Ik krijg altijd een energierapport van de energieleverancier zelf. En dat is volgens mij wel gebaseerd op het gebruik van alle klanten die maand.
Fitzroy schreef:Daarom kun je dus wel echt vergelijken hoe je zit ten opzichte van anderen. Ik doe het qua stroom slechter en qua gasgebruik veel beter. Ik zit met gas nog onder een appartement terwijl ik een vrijstaand huis heb. En qua stroom tussen de 1- en 2 persoonshuishoudens in. Maar ik heb een Sunshower en een zonnehemel die aardig wat stroom kosten. En mijn elektrische kacheltje op mijn werkkamer.
Booooo schreef:[ [url=m/eM3kqe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik snap echt niet hoe wij aan zo’n hoog verbruik komen vergeleken met andere mensen hier en het overzicht158m3. We hebben een hoekwoning. ‘Normaal’ geïsoleerd. Radiators boven staan altijd uit. Werk gedeeltelijk thuis, thermostaat staat nooit hoger dan 20,5. Snachts gaat tie naar 16,5. Koken op gas, maar ik kook ‘simpel’ ben geen keukenprinses die uren bezig is
Dee_Es schreef:Dit jaar 125m3. Vrijstaand huis uit jaren 30, deels enkelglas. Zitten in verbouwing en op sommige plekken kijk je zo naar buitenAls we maar kort thuis zijn gaat de houtkachel aan ipv verwarming. Deels thuiswerken. Alles op gas.
Vorig jaar 115m3, 2 onder 1 kap, dubbelglas met kunststof kozijnen. Voorkant huis vol op de wind.
Tierania_ schreef:Wij doen volgens mij wat verkeerd als ik jullie m3 zie.
Hier 138 m3 gebruikt in oktober.
Vrijstaand huis op open vlakte. Gecombineerd dubbel en enkel glas. Zijn overdag niet thuis. Koken wel op gas. 2 personen. Verwarming (vloer) staat dag en nacht op 19 graden.
Wij gebruiken alleen in juni/juli en augustus 35 m3.
Shenavallie schreef:Ondanks dat we in oktober op vakantie zijn geweest, hadden we ineens een hoger verbruik dan vorig jaar in deze maand...![]()
Vorig jaar 36m3 en dit jaar 43m3 voor een huis van 56 m2 met 3 volwassenen (2 ouders en zoon).
Tierania_ schreef:Wij doen volgens mij wat verkeerd als ik jullie m3 zie.
Hier 138 m3 gebruikt in oktober.
Vrijstaand huis op open vlakte. Gecombineerd dubbel en enkel glas. Zijn overdag niet thuis. Koken wel op gas. 2 personen. Verwarming (vloer) staat dag en nacht op 19 graden.
Wij gebruiken alleen in juni/juli en augustus 35 m3.
Yv_ schreef:Ik douche niet minder én ik hou ook van een badje, maar dat is persoonlijke keuze en valt inderdaad buiten het gemiddelde. Maar de rest niet. Ik haal een heel bed af, niet een halve. De wasmachine staat hier net zo vaak, zo niet vaker, aan als bij mijn ouders met 2 personen. Droger heb ik, maar gebruik ik bewust nauwelijks meer. Eigenlijk alleen nog voor spullen met dons erin. Het gemiddelde gebruik voor 1 persoon is gewoon erg raar gnomen.