Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:32

Ik ben ook een jemako doeken fan. Ideaal voor ramen, spiegels, rvs/chroom. Maat ook voor het drogen van de bakkamertegels en sanitair.
En deze stok is ook fijn. Voor plinten, bovenop kasten, smalle kieren, luxaflex etc, https://www.jemako-shop.com/bea/nl/shop ... vezel.html

IMJ

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 15:46

Even Jemako bekeken, dan moet ik dus 3x met een doek over het raam heen.. Ik ben zo teleurgesteld!
Ik hoopte 1 doek klaar!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:01

IMJ schreef:
Even Jemako bekeken, dan moet ik dus 3x met een doek over het raam heen.. Ik ben zo teleurgesteld!
Ik hoopte 1 doek klaar!

ik doe 2x, 1 x vochtige doek en 1 x droge doek, veel sneller klaar dan met een spons en een trekker+zeem en dan had ik altijd strepen en een zeiknatte vloer

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:04

MoniqueT schreef:
Ik vind dat wel grappig. Ik ben inmiddels al 33 jaar huisvrouw en weet prima wat het is om zonder robot mijn huishouden te doen. Ik vind het een hele handige aanvulling en weet precies hoe schoon mijn huis is ;-)

Als jij gewoon stofzuigen fijn vindt, prima, maar laat mij dan gewoon blij zijn met met zuig/dweilrobot die nog even een extra rondje maakt terwijl ik met andere dingen bezig ben.

Misschien eens goed lezen hoe het er staat ipv het je persoonlijke lijkt aan te trekken? :j
Ik heb het in het algemeen over dyson/robotstofzuiger, nergens tegen jou. Ten tweede staat er duidelijk dat IK dat vind. Mijn mening, ik vind het dikke onzin om zo'n ding te hebben. Wat een ander ermee doet/dat een ander er wel meerwaarde inziet moet hij zelf weten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:23

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Ik hoopte 1 doek klaar!

ik doe 2x, 1 x vochtige doek en 1 x droge doek, veel sneller klaar dan met een spons en een trekker+zeem en dan had ik altijd strepen en een zeiknatte vloer

Jij slaat een stap over! heb jij dan 2 doeken gekocht of wel alle 3?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:30

ik heb 2 doeken gekocht, dat was destijds een setje

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 16:33

Qua ramen wassen werkt een klamvochtige microvezel en een droge microvezel of theedoek ook prima. Daarmee krijg ik m'n ramen streeploos schoon en ik ben snel klaar.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:16

Hier nu echt grote schoonmaak i.p.v. alleen de standaard dingen door dit topic. Zelfs een deur schoonmaak die ik aan de buitenkant nog nooit had schoonmaak omdat je je omdraaid en hij is weer vies.

Woon op een boerderij en de deur komt uit op de deel. En boven de deur is de hooizolder en zitten vaak vogels.

Ik heb als tip tegen vliegen poep dubro keuken ontvetter. Hier echt veel vliegen poep ook op raam in keuken en tafels buiten. Was altijd erg aan het boenen. Tot ik een keer deze gebruikte op een tafel om vet er af te halen. En de vliegen poep er met 1 veeg gelijk ook af was.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:48

CKR schreef:
Heerlijk topic dit <3 alles met veel plezier doorgelezen :')

Wat is volgens jullie nou de tip voor streeploze ramen? Dreft of ammoniak gebruik ik al, net als nawrijven met een schone doek (hen ook al kranten geprobeerd).

Las ook wat over Jemako doeken. Ik vind ze behoorlijk aan de prijs :o wat is er zo bijzonder aan?

Ik ben fan van HG Glazenwasser. En de ramen blijven ook langer schoon.

Voorheen gebruikte ik het ook op onze glazen douchecabine (nu niet meer ivm getint glas). En dat scheelt echt heel veel qua kalk en schoonmwaken, je ziet het water er ook zo aflopen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:52

conejo schreef:
Hier nu echt grote schoonmaak i.p.v. alleen de standaard dingen door dit topic. Zelfs een deur schoonmaak die ik aan de buitenkant nog nooit had schoonmaak omdat je je omdraaid en hij is weer vies.

Woon op een boerderij en de deur komt uit op de deel. En boven de deur is de hooizolder en zitten vaak vogels.

Ik heb als tip tegen vliegen poep dubro keuken ontvetter. Hier echt veel vliegen poep ook op raam in keuken en tafels buiten. Was altijd erg aan het boenen. Tot ik een keer deze gebruikte op een tafel om vet er af te halen. En de vliegen poep er met 1 veeg gelijk ook af was.

Jaaaa klopt! Die Dubro is verrassend goed. Hoewel, ik had die met Marseille zeep, en die was heel fijn!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 17:57

fjordjes schreef:
Qua ramen wassen werkt een klamvochtige microvezel en een droge microvezel of theedoek ook prima. Daarmee krijg ik m'n ramen streeploos schoon en ik ben snel klaar.

Bedoel je dan dat je geen emmer, spons en zeem en dergelijke meer nodig hebt?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:18

ik koop veel schoonmaakspullen bij 123schoon.nl. Stuk goedkoper dan bij de supermarkt en de volgende dag bezorgd.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:37

Morrie schreef:
ik koop veel schoonmaakspullen bij 123schoon.nl. Stuk goedkoper dan bij de supermarkt en de volgende dag bezorgd.

Ik heb niet echt de indruk dat 123schoon goedkoop is? Volgens mij koste The Pink Stuff daar 9,99 en bij Luxplus de helft even uit mijn hoofd.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:01

Giolli schreef:
Morrie schreef:

Ik heb niet echt de indruk dat 123schoon goedkoop is? Volgens mij koste The Pink Stuff daar 9,99 en bij Luxplus de helft even uit mijn hoofd.

Er gaat hier nogal veel Marcels handzeep doorheen en dat scheelt toch ruim een euro met Appie daar

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:39

petra8 schreef:
fjordjes schreef:

Bedoel je dan dat je geen emmer, spons en zeem en dergelijke meer nodig hebt?

Nee dat gebruik ik niet. Eventueel wat azijn gemengd met water doe ik wel eens, vooral op m'n werk (ben schoonmaakster in een verzorgingshuis)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 19:49

Ik gebruik glassex en een microvezel doekje voor de ramen. Je verwacht het niet, maar brandschoon en streeploos!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:10

Dit topic werkt nog actiever op mijn huishouden. Ben nu ondertussen bezig om de wasmachine te reinigen met azijn en kristalzout, dacht ik. Of het een goede combo is, geen idee, maar wilde het gewoon eens proberen om alle restanten zeep en verzachter er uit te lozen :D

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:14

Vaatwastablet schijnt ook te helpen of kookwas met azijn!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 20:18

Klopt, heb nu een kookwas van 95 graden met azijn en dat kristalzout of iets van soda idee draaien :j

Doe ik ook te weinig... vanmorgen de vaatwasser op programma wasmachinereiniging aangezet. Ding is al niet zo oud, maar is nu helemaal weer als nieuw <3

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 21:05

Voor degene op tiktok, wie volgen jullie allemaal voor tips?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:14

IMJ schreef:
Ik hoopte 1 doek klaar!

Ik gebruik ook maar 2 doeken. De wit/groene handschoen en een droogdoek

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 22:18

Voor de afwasmachine kun je toch gewoon machinereiniger gebruiken? :o? Waarom moeilijk doen met wat anders?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-21 22:35

CKR schreef:
Heerlijk topic dit <3 alles met veel plezier doorgelezen :')

Wat is volgens jullie nou de tip voor streeploze ramen? Dreft of ammoniak gebruik ik al, net als nawrijven met een schone doek (hen ook al kranten geprobeerd).

Las ook wat over Jemako doeken. Ik vind ze behoorlijk aan de prijs :o wat is er zo bijzonder aan?

Wat helpt spoelglans door het water.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 00:27

Bedankt voor de ramenap tips!

Hier werkt het beste een fles (vaat) wasmachine reiniger van Groenland. Blijft langer schoon dan de reinigers van Finish :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 00:53

Ik gebruik voor de ramen (kinderhandjes - hondenneuzen) de glazendoeken van tupperware. Zelfde principe als hierboven beschreven. Een natte doek en een droge doek en werkt echt perfect! Ik doe er niet perse het hele raam mee. Wel dus kleine stukjes.