Muizen... hoe kom je er vanaf?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tara_13

Re: Muizen... hoe kom je er vanaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:50

1,5 week geleden sprong er een muis uit mijn stofzuiger.
En vanochtend zat hij eindelijk in 1 van de 6 klemmen die we hadden gezet. Hopelijk blijft het bij deze ene.
Ik heb een klein kind in huis, dus durf geen gif te leggen..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 19:53

Nickeltje schreef:
Pallatin schreef:
Voor de tweede dag op rij is al het gif wat ik ‘s avonds had neergelegd ‘s ochtends compleet weg…. Ik vraag me af de muis ergens een wintervoorraad aan het aanleggen is :? En het dus niet perse nu opeet…. Ga volgend weekend alles overhoop halen om te kijken of ik kan achterhalen waar t blijft en of ik dode muizen vind…

Weet je zeker dat het (alleen) om muizen gaat dan? Meenemen is meestal wat ratten doen...

Nee geen ratten gelukkig… die lopen wel op stal en die hebben ook echt andere keutels. Ik vind alleen muizenkeutels. Ik heb ook echt alleen een muis zien lopen. Op die plek heb ik t gif gestrooid. Ik vond na de ontdekking van muizen in de trapkast ook voer van m’n papegaaien terug dus denk dat muizen wel degelijk voer verplaatsen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:19

Cchanny schreef:
Wij hebben er ook weer last van.

Begin steeds meer te geloven dat het huis vervloekt is. Zoveel pech en ongedierte we al hebben gehad. De buren hebben nergens last van ...

Begin dit jaar hadden we er last van en hadden we flink beet met de vallen. En sinds dien hadden we niks meer gehoord. (we dachten dat we ze goed hadden uitroeit) Maar helaas gisteren hoorde we ze weer.

Ze zitten bij ons "gelukkig" in het plafond en de muren. Alleen is 's nachts wakker worden van geknaag in de muren of boven je hoofd niet lekker. Ook horen we zo nu en dan een keutel naar beneden rollen.

Morgen ben ik vrij en ga ik maar wéér een rondje lopen en kijken of ik wat staalwol kwijt kan voordat ik het dichtstop.
Twee jaar terug hebben wij HVC gebeld, maar die kwamen alleen gif geven en gingen toen weer.

In de muren en plafond? Ben je dan niet bang voor brand omdat ze bij de electriciteitskabels kunnen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 20:20

Pallatin schreef:
Voor de tweede dag op rij is al het gif wat ik ‘s avonds had neergelegd ‘s ochtends compleet weg…. Ik vraag me af de muis ergens een wintervoorraad aan het aanleggen is :? En het dus niet perse nu opeet…. Ga volgend weekend alles overhoop halen om te kijken of ik kan achterhalen waar t blijft en of ik dode muizen vind…

Hadden wij ook. Bakken vol werden leeg gegeten. Op een gegeven moment stopte het.
En paar dagen later begon de stank. Blijkbaar lagen ze te rotten onder de vloer. Duurde ongeveer een week en toen werd het minder.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 21:25

Suzanne F. schreef:
Pallatin schreef:

Hadden wij ook. Bakken vol werden leeg gegeten. Op een gegeven moment stopte het.
En paar dagen later begon de stank. Blijkbaar lagen ze te rotten onder de vloer. Duurde ongeveer een week en toen werd het minder.

Oh joepie!!! :') :+ :')
Nou ja, als we er dan maar van verlost zijn dan moeten we daar maar doorheen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:10

Nog erger, wij hebben last van RATTEN! (door de hele wijk heen en soms zelfs 1 hier in de flat...) -O-

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 22:13

Cayenne schreef:
Cchanny schreef:

Begin steeds meer te geloven dat het huis vervloekt is. Zoveel pech en ongedierte we al hebben gehad. De buren hebben nergens last van ...

Begin dit jaar hadden we er last van en hadden we flink beet met de vallen. En sinds dien hadden we niks meer gehoord. (we dachten dat we ze goed hadden uitroeit) Maar helaas gisteren hoorde we ze weer.

Ze zitten bij ons "gelukkig" in het plafond en de muren. Alleen is 's nachts wakker worden van geknaag in de muren of boven je hoofd niet lekker. Ook horen we zo nu en dan een keutel naar beneden rollen.

Morgen ben ik vrij en ga ik maar wéér een rondje lopen en kijken of ik wat staalwol kwijt kan voordat ik het dichtstop.
Twee jaar terug hebben wij HVC gebeld, maar die kwamen alleen gif geven en gingen toen weer.

In de muren en plafond? Ben je dan niet bang voor brand omdat ze bij de electriciteitskabels kunnen?

Das bij ons dus ook. Maar das dus ook lastig met weg vangen..

Nu een lang weekend vrij dus denk zaterdag even rondje doen om huis in orde te maken en gif te kopen.. hoor ze de laatste 2 nachten weer niet gelukkig..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 00:12

CoonArt schreef:
Nog erger, wij hebben last van RATTEN! (door de hele wijk heen en soms zelfs 1 hier in de flat...) -O-

Ik ook op stal. En de stalhouders zijn pertinent anti gif. Ze wandelen gewoon door de stalgang en zitten bij mijn paarden in de box. Gatverdamme. Twee klemmen en een levend vangen val gezet vorig jaar en in een hele winter 1 rat gevangen. Ze zigzaggen er zo langsop. Geen idee wat ik er aan kan doen..

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 09:52

Wij hadden ook veel ratten op stal…smerig maar veel valt of staat met management. Helaas waren er stalgenoten die voer niet in goed afsluitbare tonnen opbergen. ‘Gelukkig’ mocht ik wel wat gif strooien, maar aangezien er ook katten en honden lopen heb ik de blokjes achter m’n voerkist gegooid zodat er geen andere dieren bij kunnen en dat heeft goed gewerkt maar dat iedereen netjes met voer omgaat is veel belangrijker.
Hier 3e ochtend dat het lokvoer/gif weg is… aan de ene kant een goed teken aan de andere kant had ik gehoopt dat ze nou wel t loodje ging leggen maar las net dat dat tussen de 3 en 18 dagen kan duren…. Nog even geduld dus…morgen grote schoonmaak en alle hoeken en gaten checken. Ik heb ze iig al dagen niet gezien en bij de papegaaien ook geen keutels meer gelukkig

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 10:48

Cayenne schreef:
Cchanny schreef:

Ja absoluut. Maar we hebben al veel dingen geprobeerd.

Gisteren hebben we vallen onder de dakpannen pannen geplaatst. Vriendlief was ook wakker gewordenvan het geknaag en toen kon er wel gehandeld worden :') -O-

Ik vind het ook super vreemd de buren niks horen..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:13

Pallatin schreef:
Wij hadden ook veel ratten op stal…smerig maar veel valt of staat met management. Helaas waren er stalgenoten die voer niet in goed afsluitbare tonnen opbergen. ‘Gelukkig’ mocht ik wel wat gif strooien, maar aangezien er ook katten en honden lopen heb ik de blokjes achter m’n voerkist gegooid zodat er geen andere dieren bij kunnen en dat heeft goed gewerkt maar dat iedereen netjes met voer omgaat is veel belangrijker.
Hier 3e ochtend dat het lokvoer/gif weg is… aan de ene kant een goed teken aan de andere kant had ik gehoopt dat ze nou wel t loodje ging leggen maar las net dat dat tussen de 3 en 18 dagen kan duren…. Nog even geduld dus…morgen grote schoonmaak en alle hoeken en gaten checken. Ik heb ze iig al dagen niet gezien en bij de papegaaien ook geen keutels meer gelukkig

Ik ben de enige “stalgenoot” en al het voer zit netjes in dichte tonnen. Aan het management zal het hier niet liggen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 11:52

Op wat voor stalbedekking staan ze bij jou Pluisje? Bij mij wordt ook geen voer geknoeid, maar we zitten midden tussen fruitbomen en tussen slootjes. en heel veel verstopplekjes voor ze hier. En die krengen jatten mijn strokorrels uit de stal.

Hier zal ik er ook nooit vanaf komen, maar probeer het binnen de perken te houden. Vergif wil ik nog niet, omdat er ook veel uilen vliegen en veel (buurt-)katten rondlopen hier. Als het echt niet te doen is, wil ik een rattenbestrijder die mag schieten laten komen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 12:33

Voorheen op vlas, nu op gehakseld stro. De reden dat ze geen gif willen is idd voor de uilen en andere grote roofvogels. Hier ook veel schuren en plenty verstopplekjes. Dat is de ellende ook. Het is lekker “wonen” in mijn stal.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:40

Pallatin schreef:
wendy1987 schreef:
Pff, dus nog wel wat verschil ook in.. t is zo lastig omdat de oorzaak bij ons niet weg gaat. Kippen. Die niet van ons zijn....
Maar mssn maar met staalwol iig lucht gaten dicht gaan maken.. wie weet werkt dat al iets

Komen de muizen binnen bij jullie ondanks dat de kippen buiten zitten? Dat is wel heel vervelend, je zou denken dat ze dan wel buiten zouden blijven dicht bij t voer?

Ik heb gister in een soort wanhoopsdaad muizengif wat keurig in de lokdoosjes zat achter de klimboom van m’n papegaaien gestrooid. Het rotbeest kwam hondsbrutaal telkens kijken of er al wat te halen viel terwijl ik op de bank zat… en nu net is alles wat ik gestrooid had weg… zou t dan toch lukken?

Nee dat doen muizen niet. In de herfst willen ze er warmpjes bij zitten. Bij ons komen ze van de kippen en valkparkieten van de buren. Meest vervelend vind ik dat je er niks tegen kan doen. Overlast van ratten kun je melden. Muizen niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:47

Hebben de buren er dan ook geen last van?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 13:54

Ja. Achterburen hebben ze ook in huis. En de naaste buren van de vogels zien ze door de tuin lopen. Dat zie ik ook als ik door het slaapkamerraam van mijn dochter naar beneden kijk. Zij zeggen dat ze ze niet in huis hebben. Dat geloof ik eerlijk gezegd niet zo.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 14:22

Ik kom me hier ook even melden. Eergisteren hoorde ik al steeds geknaag in de keuken maar kon de dader niet vinden. Gisteravond wilde mijn vriend wat in de prullenbak gooien en toen schoot er 1 uit.
Nu onderzoeken waar ze vandaan komen...
Heb wel in 1 hoek van de kamer een flinke lading muizenkeutels gevonden maar in die hoek niks te vinden behalve in het plafond... we horen wel al sinds we hier wonen geluiden tussen muren en plafond...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:12

pluisje88 schreef:
Pallatin schreef:

Ik ben de enige “stalgenoot” en al het voer zit netjes in dichte tonnen. Aan het management zal het hier niet liggen

Oh gets…wat raar dan… bij ons lieten mensen hun zakken met wortels voor de stal staan en dan kon je duidelijk zien dat daar ratten aan hadden geknaagd, dus was t begrijpelijk dat dat ratten aan trok…
Is die goodnature val niet wat voor jou? Bij Lorette lijkt t op stal goed te helpen geloof ik?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 20:59

Ja ik ben er al over aan het twijfelen. Het grote aanschaf bedrag houdt me nog een beetje tegen moet ik zeggen. Ik had hem al gezien op de website van mijn werkgever voor het er hier in dit topic over ging maar ik kon nog geen reacties vinden erover. Nu ik er hier zulke goede verhalen over zag zit ik er toch wel over te denken. Maar blijf het wel een hoop geld vinden moet ik zeggen

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:26

Bij mij waren er al zoveel paardenspullen vernield door de muizen, dat ik echt niet meer keek naar de kosten van de muizenval. Ik heb de kosten er snel uit als ik niet steeds nieuwe spullen hoef te kopen. Want ze kiezen altijd de mooiste outdoordekens, de nieuwe wollen dekens en de bontonderleggers. Gelukkig geen aangevreten zadels of laarzen...
Maar ja, voor ons is het nog helemaal niet zeker dat we de familie op deze manier uitroeien. Volgens mij heb ik dan wel 3 vallen en gif nodig. Het jongt zo snel aan...
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 11-11-22 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 21:28

Is er geen bedrijf dat die vallen verhuurd?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:23

Hier wordt het gif nog steeds gegeten. Een zakje is nu helemaal op. Ik heb pal onder de klimboom nu ook overdag gif liggen en ook in de trapkast. Dan kunnen ze er de hele dag bij. Ik heb wel t idee dat er minder van gegeten wordt dus hoop nu wel dat ze met een paar dagen t loodje leggen. Ik vind iig amper nog keutels en gelukkig al dagen niet in of bij de vogelkooi. Ik blijf trouw elke avond t voer en water van de vogels weghalen. Hoe gaat t bij jullie met de bestrijding?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:30

Ik heb mijn val verplaatst, maar daar is hij niet succesvol... Dus ik denk dat hij weer naar de oude plek gaat in de zadelkamer.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:29

pluisje88 schreef:
Ja ik ben er al over aan het twijfelen. Het grote aanschaf bedrag houdt me nog een beetje tegen moet ik zeggen. Ik had hem al gezien op de website van mijn werkgever voor het er hier in dit topic over ging maar ik kon nog geen reacties vinden erover. Nu ik er hier zulke goede verhalen over zag zit ik er toch wel over te denken. Maar blijf het wel een hoop geld vinden moet ik zeggen

Kan je dan niet je stalhouder hier voor vragen ( is gif vrij) dus dan volgende avond op paaltje leggen en zo voor de roofvogelsv( of 1/2 betalen ieders

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:29

_Lorette_ schreef:
Ik heb mijn val verplaatst, maar daar is hij niet succesvol... Dus ik denk dat hij weer naar de oude plek gaat in de zadelkamer.

Of de muizen zijn op? :P