Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Nickeltje schreef:Pallatin schreef:Voor de tweede dag op rij is al het gif wat ik ‘s avonds had neergelegd ‘s ochtends compleet weg…. Ik vraag me af de muis ergens een wintervoorraad aan het aanleggen isEn het dus niet perse nu opeet…. Ga volgend weekend alles overhoop halen om te kijken of ik kan achterhalen waar t blijft en of ik dode muizen vind…
Weet je zeker dat het (alleen) om muizen gaat dan? Meenemen is meestal wat ratten doen...
Cchanny schreef:Wij hebben er ook weer last van.
Begin steeds meer te geloven dat het huis vervloekt is. Zoveel pech en ongedierte we al hebben gehad. De buren hebben nergens last van ...
Begin dit jaar hadden we er last van en hadden we flink beet met de vallen. En sinds dien hadden we niks meer gehoord. (we dachten dat we ze goed hadden uitroeit) Maar helaas gisteren hoorde we ze weer.
Ze zitten bij ons "gelukkig" in het plafond en de muren. Alleen is 's nachts wakker worden van geknaag in de muren of boven je hoofd niet lekker. Ook horen we zo nu en dan een keutel naar beneden rollen.
Morgen ben ik vrij en ga ik maar wéér een rondje lopen en kijken of ik wat staalwol kwijt kan voordat ik het dichtstop.
Twee jaar terug hebben wij HVC gebeld, maar die kwamen alleen gif geven en gingen toen weer.
Pallatin schreef:Voor de tweede dag op rij is al het gif wat ik ‘s avonds had neergelegd ‘s ochtends compleet weg…. Ik vraag me af de muis ergens een wintervoorraad aan het aanleggen isEn het dus niet perse nu opeet…. Ga volgend weekend alles overhoop halen om te kijken of ik kan achterhalen waar t blijft en of ik dode muizen vind…
Suzanne F. schreef:Pallatin schreef:Voor de tweede dag op rij is al het gif wat ik ‘s avonds had neergelegd ‘s ochtends compleet weg…. Ik vraag me af de muis ergens een wintervoorraad aan het aanleggen isEn het dus niet perse nu opeet…. Ga volgend weekend alles overhoop halen om te kijken of ik kan achterhalen waar t blijft en of ik dode muizen vind…
Hadden wij ook. Bakken vol werden leeg gegeten. Op een gegeven moment stopte het.
En paar dagen later begon de stank. Blijkbaar lagen ze te rotten onder de vloer. Duurde ongeveer een week en toen werd het minder.
Cayenne schreef:Cchanny schreef:Wij hebben er ook weer last van.
Begin steeds meer te geloven dat het huis vervloekt is. Zoveel pech en ongedierte we al hebben gehad. De buren hebben nergens last van ...
Begin dit jaar hadden we er last van en hadden we flink beet met de vallen. En sinds dien hadden we niks meer gehoord. (we dachten dat we ze goed hadden uitroeit) Maar helaas gisteren hoorde we ze weer.
Ze zitten bij ons "gelukkig" in het plafond en de muren. Alleen is 's nachts wakker worden van geknaag in de muren of boven je hoofd niet lekker. Ook horen we zo nu en dan een keutel naar beneden rollen.
Morgen ben ik vrij en ga ik maar wéér een rondje lopen en kijken of ik wat staalwol kwijt kan voordat ik het dichtstop.
Twee jaar terug hebben wij HVC gebeld, maar die kwamen alleen gif geven en gingen toen weer.
In de muren en plafond? Ben je dan niet bang voor brand omdat ze bij de electriciteitskabels kunnen?
CoonArt schreef:Nog erger, wij hebben last van RATTEN! (door de hele wijk heen en soms zelfs 1 hier in de flat...)
Cayenne schreef:Cchanny schreef:Wij hebben er ook weer last van.
In de muren en plafond? Ben je dan niet bang voor brand omdat ze bij de electriciteitskabels kunnen?
Pallatin schreef:Wij hadden ook veel ratten op stal…smerig maar veel valt of staat met management. Helaas waren er stalgenoten die voer niet in goed afsluitbare tonnen opbergen. ‘Gelukkig’ mocht ik wel wat gif strooien, maar aangezien er ook katten en honden lopen heb ik de blokjes achter m’n voerkist gegooid zodat er geen andere dieren bij kunnen en dat heeft goed gewerkt maar dat iedereen netjes met voer omgaat is veel belangrijker.
Hier 3e ochtend dat het lokvoer/gif weg is… aan de ene kant een goed teken aan de andere kant had ik gehoopt dat ze nou wel t loodje ging leggen maar las net dat dat tussen de 3 en 18 dagen kan duren…. Nog even geduld dus…morgen grote schoonmaak en alle hoeken en gaten checken. Ik heb ze iig al dagen niet gezien en bij de papegaaien ook geen keutels meer gelukkig
Pallatin schreef:wendy1987 schreef:Pff, dus nog wel wat verschil ook in.. t is zo lastig omdat de oorzaak bij ons niet weg gaat. Kippen. Die niet van ons zijn....
Maar mssn maar met staalwol iig lucht gaten dicht gaan maken.. wie weet werkt dat al iets
Komen de muizen binnen bij jullie ondanks dat de kippen buiten zitten? Dat is wel heel vervelend, je zou denken dat ze dan wel buiten zouden blijven dicht bij t voer?
Ik heb gister in een soort wanhoopsdaad muizengif wat keurig in de lokdoosjes zat achter de klimboom van m’n papegaaien gestrooid. Het rotbeest kwam hondsbrutaal telkens kijken of er al wat te halen viel terwijl ik op de bank zat… en nu net is alles wat ik gestrooid had weg… zou t dan toch lukken?
pluisje88 schreef:Pallatin schreef:Wij hadden ook veel ratten op stal…smerig maar veel valt of staat met management. Helaas waren er stalgenoten die voer niet in goed afsluitbare tonnen opbergen. ‘Gelukkig’ mocht ik wel wat gif strooien, maar aangezien er ook katten en honden lopen heb ik de blokjes achter m’n voerkist gegooid zodat er geen andere dieren bij kunnen en dat heeft goed gewerkt maar dat iedereen netjes met voer omgaat is veel belangrijker.
Hier 3e ochtend dat het lokvoer/gif weg is… aan de ene kant een goed teken aan de andere kant had ik gehoopt dat ze nou wel t loodje ging leggen maar las net dat dat tussen de 3 en 18 dagen kan duren…. Nog even geduld dus…morgen grote schoonmaak en alle hoeken en gaten checken. Ik heb ze iig al dagen niet gezien en bij de papegaaien ook geen keutels meer gelukkig
Ik ben de enige “stalgenoot” en al het voer zit netjes in dichte tonnen. Aan het management zal het hier niet liggen
pluisje88 schreef:Ja ik ben er al over aan het twijfelen. Het grote aanschaf bedrag houdt me nog een beetje tegen moet ik zeggen. Ik had hem al gezien op de website van mijn werkgever voor het er hier in dit topic over ging maar ik kon nog geen reacties vinden erover. Nu ik er hier zulke goede verhalen over zag zit ik er toch wel over te denken. Maar blijf het wel een hoop geld vinden moet ik zeggen