Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

Re: Hoeveel geven jullie maandelijks aan boodschappen uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:01

Zijn er meer bokkers die (misschien deels naar aanleiding van dit topic O:) ) ook graag willen besparen op hun boodschappen en het eventueel leuk vinden om hier een challenge aan vast te hangen? Wellicht is het leuk om een apart topic te openen voor de mensen die graag geld willen besparen op hun boodschappen :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:18

Incroyable schreef:
Zijn er meer bokkers die (misschien deels naar aanleiding van dit topic O:) ) ook graag willen besparen op hun boodschappen en het eventueel leuk vinden om hier een challenge aan vast te hangen? Wellicht is het leuk om een apart topic te openen voor de mensen die graag geld willen besparen op hun boodschappen :)

Daar is een topic over: [HTT] Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:26

Sky schreef:
Incroyable schreef:

Daar is een topic over: [HTT] Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Oh jeetje, dat wist ik helemaal niet! Wat leuk :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:33

Wij hebben hier een budget van € 500 per maand opgenomen voor boodschappen. Dit is exclusief wasmiddel en luiers.

Wij zijn standaard met z'n vieren thuis en om de week 4 dagen met z'n zessen in huis.
Oh en 2 katten.

Ik let helemaal niet op wat ik pak, soms pak ik A-merk, soms pak ik B of C-merk... Net wat ik ben gewend, maar wel eerder A-merk dan een B of C-merk.
Wij zijn wel echte vlees en vis liefhebbers en eten dit dan ook meerdere keren per week. Dit gaat ook in de € 500.
Alle kinderen eten met de pot mee.
Dus ik denk dat wij het nog niet zo slecht doen? :)

Edit; Dit is trouwens wel exclusief afhaal/bezorging als we geen zin hebben om te koken of gewoon 'slechte' trek hebben, zoals frietjes of kebab of sushi. Dit gebeurt gemiddeld 1x per week.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 18-11-20 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ChristelJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:36

Tussen 50 en 70 euro per week, op dit moment even wat minder omdat mn vriend niet thuis is dus woon nu op mezelf dan is vaak rond de 50 euro per week. dus dan is 200 a 300 per maand hangt van de aanbiedingen en of we bestellen of niet.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:22

Wij besteden met een gezin van 4 (2 volwassen + 2 kinderen), 2 katten en 1 hond tussen de €450 en €500 per maand.

Dit is dus inclusief voer voor de beesten, wasmiddelen, bestellen en ect.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:27

Mijn man en ik besteden ongeveer € 400 per maand aan boodschappen dat is exclusief kruidvat zeg ik altijd. Dus geen shampoo en tandpasta etc.
Mijn man is de hele week van huis (alleen weekend thuis) en ik eet niet warm thuis als hij er niet is.
Dus wij gebruiken best veel :')

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:36

bijna 700 euro pm (inclusief de term kruitvat zoals hierboven is beschreven).
2 pers De kerel in kwestie heeft een fysiek beroep dus die eet rustig voor 2.
Geen huisdieren in huis.. buiten hebben we er genoeg.

Maar dan wel zo veel mogelijk lokaal gekocht. Inclusief lokaal geslacht, gebakken, gepasteuriseerd.
Denk aan vlees en zuivel en eieren.

Dit de vervuiling van het vervoeren te verlagen. Het is onzin om bijvoorbeeld vlees uit Argentinië te kopen. Als er lokaal om de hoek ook geslacht wordt. Daarnaast koop ik regelmatig biologisch. Wel kies ik voor een kleine slager en geen grote slachtketen. Deze slager verpakt het minimaal, dus geen extra schuimbakje erbij. Hij weet dat ik daar jeuk van krijg. Dus probeer ook de hoeveelheid plastic te verlagen,..aangezien ik de 3 sterren eieren los loop en zuivel in glasfles koop.

Het klopt inderdaad dat wij er voor kiezen wel vlees te blijven eten. Af en toe slachten we zelf een eigen koe. Wel probeer ik echt te compenseren door de keuzes ook milieubewuster te doen.

Fruit ook zoveel mogelijk zonder plastic kopen en als het kan lokaal, echter is dit nog wel een uitdaging en ik zou willen hierin meer succes te kunnen boeken. Als er lokaal wat te koop is, koop ik het graag. Echter is dit wel duurder en aanbod is heel gering. Ik houd van bananen etc.. dus dan zwicht ik wel weer

Dit kost trouwens wel meer dan toen dat ik alles lekker uit de supermarkt haalde en rustig voor de kiloknaller ging. Scheelt toch al wel snel 200 euro p/m. Maar voor ons gevoel smaakt het beter en voelt het beter.

Ik heb die kip echt zien scharrelen buiten en die koe in de wei gezien.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 18-11-20 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 16:44

Ik houd eigenlijk niet bij wat ik uitgeef aan boodschappen. Ik koop wat ik nodig heb. Wel let ik op de prijzen van producten maar dat is niet alles bepalend. Zo heb ik toch mijn voorkeur voor sommige merken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:01

Tierania, eet je dan alleen in het weekend warm? Als je kerel thuis is?
Daar kan ik mij dan weer niets bij voorstellen, haha.
Ik eet het liefst 3x per dag warm en geen brood :+

Door alle berichten hier voel ik mij bijna schuldig dat ik wel de riblappen ed uit de supermarkt haal. Heb al eens gekeken naar koopeenkoe enz. Maar dan moet ik eerst een grotere vriezer.....

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:15

Wij zitten op ongeveer 350 voor 2 personen, inclusief wasmiddelen en verzorgingsproducten, exclusief alles voor de dieren.

5 Dagen in de week hebben we HelloFresh tegenwoordig, bijna elke week. En daarmee bespaar ik behoorlijk, want ik ga veel minder naar de winkel en er komt dus minder mee naar huis wat niet op het lijstje stond. Ik kook zonder HelloFresh ook niet bepaald goedkoop, dan ben ik echt veel meer kwijt :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:18

Gemiddeld 450euro per maand. Wij zijn met 5 personen. 2 volwassenen en 3 kinderen waarvan 1 in de luiers.

Edit: dat is incl take away, wasmiddel en verzorgingsproducten.
Laatst bijgewerkt door Sunrise19 op 18-11-20 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:30

Ik denk dat we rond de 230 zitten per maand voor 2 personen inclusief schoonmaak middelen en verzorgings middelen.
Wel zonder de huisdieren maar die producten komen ook niet uit de supermarkt.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:40

Hier rond de 300 per maand voor 2 personen incl. 2 katten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:41

Ik weet het eigenlijk niet precies. Ik heb namelijk veel vlees in diepvries, dat koop ik altijd groot in. Dat vertekent de boel nogal denk ik.
Verder ga ik standaard een keer per week naar de supermarkt en eten we regelmatig groenten uit eigen tuin. En af en toe ga ik naar de biologische winkel in de buurt, om specifieke producten te halen. Kaas komt eens per maand van een outlet verkoop.
Alles bij elkaar kom ik op zeker meer dan €100 per week voor 2 personen.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 18:07

Rond de 40-50 euro per week voor 2 personen, dus grofwerk rond de 175-225 in de maand. Dit is inclusief tandpasta, wc papier, wasmiddel en dergelijke. Ik koop altijd gewoon de goedkoopste tandpasta/shampoo/wasmiddel/wasverzachter, ik had verwacht dat het tegen zou vallen (ben opgevoed met A-merken) maar ik merk geen verschil, dus helemaal best. Het zou nog wel goedkoper kunnen maar ik ben niet bereid om mijn luxe eten in te leveren :').

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 19:03

Incroyable schreef:

Ik ga eens mee doen, niet omdat het moet maar omdat het kan!

Verbaas me er echt over hoe 'zuinig' andere mensen uit kunnen geven.
Leuke challenge om eens te proberen :o

AnoukWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 19:10

Incroyable schreef:
Interessant topic! Van de week zal ik eens gaan rekenen wat ik nou eigenlijk gemiddeld per maand uitgeef.

Wel een tip voor mensen die willen besparen: de TooGoodToGo-app. Dan kun je voor weinig geld een tas eten halen (vaak van de supermarkt, maar steeds vaker ook restaurants en bakkers ed). Dat eten moet wel diezelfde of de volgende dag opgegeten, maar vlees en brood kan bv makkelijk in de vriezer en groente/fruit houdt het vaak ook nog wel een paar dagen uit. Wat mij betreft een aanrader voor de mensen die willen besparen! Zelf haal ik altijd eerst m'n pakket en daarna doe ik aanvullend boodschappen. Scheelt vaak toch zo een tientje per boodschappenronde :)

Ik heb net de eerste box bij de bakker een dorp verder besteld!
Heel benieuwd wat er in zit *\o/*

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:14

Ik denk dat ik het meest bespaar op drinken, ik zet twee keer per dag een grote pot thee en drink verder water. In het weekend eens een wijntje of glas whisky maar dat is het wel.

Op m'n werk of uit drink ik nog wel eens iets anders maar eigenlijk vind ik sap en fris enzo niet lekker

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:28

200 euro voor 2 personen
80 euro voor de hond.

We doen eens in de 2 of eens in de 4 weken boodschappen. Halen meteen alles wat we nogid hebben en alles in grote hoeveelheden en dingen die niet snel bederven.

edit: Ook halen we groente van de turk en vlees ook. Veel en veel goedkoper. We kopen ook geen onzin als pijnboompitten en avocados.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:32

Ik denk tussen 150 en 200 per maand, voor 1 persoon.. Ik vind het echt knap dat sommigen met 2 personen van zo'n bedrag kunnen eten!

Bij mij kosten vooral verse groenten, fruit, zuivel en broodbeleg (relatief) veel geld.. ik neem op brood altijd verse tomaatjes en huttenkase, dat is best snel op, en dagelijks yoghurt, havermelk en fruit. Ohja en ik eet bijna elke dag instant noedels :')

Opzich als ik enkel avondeten zou rekenen, kost het maar zo'n 120-130 per maand denk ik

Maar vaak is het ook nog wat extra zoals chocolade, koekjes, theezakjes (die koop ik ook duurder, vind ik lekkerder en ik drink heel veel thee :')) En dingen zoals shampoo en tandpasta besteed ik ook iets meer geld aan.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:36

Budget van 250 euro per maand voor 2 personen.

Nu we fulltime thuiswerken, is het wel meer geworden. Voorheen hadden we vaak geld over van het budget.

Sinds kort 2 dure katten (van supermarkt-voer naar Hill dieetvoer), dus nog even kijken wat dat extra gaat kosten.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:37

LiselotZorro schreef:
Gaan jullie ook regelmatig naar een nieuw restaurant met lovende recensies om van een koude kermis thuis te komen? Wij zijn regelmatig van mening dat we thuis beter eten :')

Haha, wij zijn dus niet de enige... Dit komt ons héééél bekend voor :D :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:39

Ik heb het toevallig de afgelopen maanden bijgehouden, want echt waar blijft ons geld! Nou, bij de supermarkten dus! Wij geven zo 800+ euro uit aan boodschappen, inclusief luiers voor 1 en verzorgingsproducten bij de Etos bvb.

We eten geen vlees en vis maar wel veel noten,fruit en soyayoghurt etc. Ik vind het echt veel te veel. Ben nu alles aan het bijhouden maar voor ons gevoel doen we echt niet gek.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 19:54

Voor hoeveel personen is dat die 800+?
Ik ben echt verbaasd hoeveel sommigen uitgeven aan boodschappen.

Voor 5 personen voor 450 euro is dan weer heel netjes.