Relatie met de buren goed houden...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Relatie met de buren goed houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:21

Of van de zon van de buren.
En zo zullen er nog meer redenen zijn.
Als je in een rijtjeshuis woont vind ik het niet meer als normaal dat je rekening houdt met anderen. Er is genoeg beplanting wat niet meters hoog wordt.
Iedereen zeurt wel om de zeur buren. Maar denken zelf alleen aan hun eigen plezier.
Overigens geldt dit natuurlijk ook over geluidsoverlast enz.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:22

Krijg wel meteen mooie reclame :')
Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 10:51

Needje schreef:
Of van de zon van de buren.
En zo zullen er nog meer redenen zijn.
Als je in een rijtjeshuis woont vind ik het niet meer als normaal dat je rekening houdt met anderen. Er is genoeg beplanting wat niet meters hoog wordt.
Iedereen zeurt wel om de zeur buren. Maar denken zelf alleen aan hun eigen plezier.
Overigens geldt dit natuurlijk ook over geluidsoverlast enz.

Tot je zelf schaduw wil. Door deze boom branden mijn planten (en ik) de tuin niet uit. Als ik hetzelfde wil bereiken met een parasol dan heb ik de hele tuin vol parasols staan. Waarom gaat hun behoefte voor zon boven mijn behoefte aan schaduw?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:22

Omdat je ook schaduw kan creëren zonder dat ander er last van hebben.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 11:40

Bomen zuiveren de lucht en zorgen voor zuurstof en helpen de "klimaatdoeleinden". Mensen die de bomen van de buren weg willen hebben,zijn degenen die zelf in hun geheel betegelde "tuin"willen gaan barbeque-en en tot diep in de nacht herriefeestjes houden. Het zijn mensen met een andere levensstijl. Jammer en pech als die als buren naast elkaar komen te wonen.Je doet daar niets aan, ook niet als je een dure koopwoning hebt want ook daar heb je geen invloed op wie er naast je komen wonen.Er zijn wel wat wettelijke regels en anders nog de Rijdende Rechter....

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 11:59

___1 schreef:

Op welke manier stel jij voor dat mijn tuin van 23x7,5 schaduw krijgt, als niet van een boom?

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:01

Ik zou je hier niet gaan verantwoorden, TS. Heb je naast de buren ook nog Bokkers die je boom willen kappen als het ware. Te veel negatieve energie rondom iets waar je oorspronkelijk zoveel plezier van had.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:04

Vjestagirl schreef:
___1 schreef:

Op welke manier stel jij voor dat mijn tuin van 23x7,5 schaduw krijgt, als niet van een boom?

Laat lekker waaien, geen energie in steken dit soort negatieve onzin :)

Prachtige boom, lekker houden en beetje snoeien. Verder niks aan doen. Jouw boom, jouw tuin, jouw beslissing.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 12:12

Thanx Britt_xxx en Prairy. Zoals duidelijk vind ik dit echt wel n moeilijk onderwerp

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:28

Vjestagirl schreef:
___1 schreef:

Parasol }:0

Maar even voor de duidelijkheid.
Ik ben gewoon pro rekening houden met.
Als jouw buren er geen probleem mee hebben dat jij je hele tuin vol zet met hoge bomen prima toch?!
Maar ik vind dat je in een rijtjeshuis wel rekening met elkaar kan houden.
De boom van TS stond er nu eenmaal al. Dus het is wat het is en ik vind dat zij het meer dan prima gedaan heeft.
Ik vind alleen dat mensen zo snel oordelen over het ‘gezeur’ van anderen. Overlast is heel persoonlijk en ik vind dat iets waar je niet simpel over moet denken.
Dat jij het niet erg vind dat de meuk van jouw berk tot in je bed ligt fijn. Maar je buren kunnen daar wel enorm van balen als dat bij hun ook zo is.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:30

anjali schreef:
Bomen zuiveren de lucht en zorgen voor zuurstof en helpen de "klimaatdoeleinden". Mensen die de bomen van de buren weg willen hebben,zijn degenen die zelf in hun geheel betegelde "tuin"willen gaan barbeque-en en tot diep in de nacht herriefeestjes houden. Het zijn mensen met een andere levensstijl. Jammer en pech als die als buren naast elkaar komen te wonen.Je doet daar niets aan, ook niet als je een dure koopwoning hebt want ook daar heb je geen invloed op wie er naast je komen wonen.Er zijn wel wat wettelijke regels en anders nog de Rijdende Rechter....

Dus omdat ik geen bomen in m’n tuin wil wil ik tot diep in de nacht Bbqen en lawaai maken. Wow wat een vooroordelen weer. :') :')
Er is een verschil tussen niet m’n hele tuin in de schaduw willen hebben en de zooi hebben van een ander en asociaal zijn.

Daarbij zijn er genoeg luchtzuiveraars die geen tien meter hoog worden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:42

Weet je dat het 25 jaar duurt eer een boom co2 neutraal is? Pas na 25 jaar heb je 'winst' van de boom qua luchtzuivering. Als TS die boom nu kapt en andere zetten moeten die dus eerst 25 jaar oud worden voor luchtzuivering. Overigens is een boom die geen 10 meter wordt minder gezellig om onder te zitten. De kruin bedraagt al snel 2/3de van jou boom. Stel dat TS dus een laagstam zet dan zit ze met haar hoofd in de takken als ze recht staat. Een slagje hoger kan nog net, maar ook dan heb je gewoon niet hetzelfde qua schaduw. De boom stond er al. Als alle overhangende takken netjes worden gesnoeid, wat TS doet, is ze gewoon prima bezig :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:43

@Needje: En 10 meter is voor een beetje boom een lachertje :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:49

Als eikels de reden zijn om te kappen kan de gemeente veel gaan kappen.
Hier ook elk jaar eikels in de wei van de overhangende takken van de gemeentebomen langs de weg.
Ik ben al blij dat we een fanatieke gemeente hebben betreft bestrijding van de rups.
Maar die eikels heb ik toch nooit over gedacht daarover te gaan klagen.

Van onze buren hebben we ook veel blad en na storm takken, maar ja die bomen stonden er al voordat wij er kwamen wonen.
We, of eigenlijk de paarden, hebben er ook schaduw van in de zomer.

Ik begrijp met een tuintje van 10 x 10 dat het anders is, waar je mr Frank Visser meestal ziet.
Maar in het buitengebied vind ik dat groen en bomen er dan wel bij horen.

En de hele giftige esdoorn waar de helikopters ver gaan zou ik dan als een van de enige zijn waar ik echt wat van zou zeggen tegen buren en kijken of daar een oplossing voor is.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:52

anjali schreef:

Wtf :') Ik hou inderdaad van een strakke tuin, en zon :D Maar tot diep in de nacht herrie feestjes? Mensen met een andere levensstijl? Koekoek :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:53

Vjestagirl schreef:
___1 schreef:

Je zit niet overal tegelijk in de tuin. Een parasol of je stoeltje kun je prima verplaatsen.
Je woont in een rijtjeshuis, dus inderdaad beetje rekening houden met de omgeving.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:57

___1 schreef:
[
Je zit niet overal tegelijk in de tuin. Een parasol of je stoeltje kun je prima verplaatsen.
Je woont in een rijtjeshuis, dus inderdaad beetje rekening houden met de omgeving.

Een groene tuin en bomen zorgen voor een veel koelere temperatuur. In een tegeltuin met parasols wordt het een sauna.
Tegeltuinen zouden verboden moeten worden wat mij betreft.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 12:58

Ik snap Needje haar insteek wel, maar... Ik ben nog niet zo heel oud, maar gedurende mijn leven ben ik er wel achter gekomen dat je niet te veel rekening met anderen moet houden, als je je eigen wensen hierbij volledig voorbij schiet. Anderen doen dit in het algemeen ook niet, en je loopt dat altijd op je tenen om anderen te pleasen zonder dat je er zelf veel voor terug krijgt.
Ik snap dat je hierdoor in feite allemaal egoïstische mensen creëert (vicieuze cirkel?). Maar ik bedoel een ebetje te zeggen, houden de buren rekening met de wens van TS dat zij de boom graag wil houden? Nee, niet echt. Dus ik snap TS heel goed dat ze zelf die boom lekker wil laten staan...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:01

Volgens mij is het met de buren van TS nu gewoon ok toch?!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 13:38

___1 schreef:

Hahahaha lollige :') Ben jij toevallig de buurman? :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 14:20

Het gaat om 1 boom op een tuin van 23 meter, niet een hele rij.
En wat garandeert dat het ophoudt hierna?
Sommige mensen moeten altijd wat te zeuren hebben over anderen. (Zoals een buurvrouw alhier)
Gewoon negeren; jouw tuin, jouw leven.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 15:08

Needje schreef:
Vjestagirl schreef:

Parasol }:0

Maar even voor de duidelijkheid.
Ik ben gewoon pro rekening houden met.
Als jouw buren er geen probleem mee hebben dat jij je hele tuin vol zet met hoge bomen prima toch?!
Maar ik vind dat je in een rijtjeshuis wel rekening met elkaar kan houden.
De boom van TS stond er nu eenmaal al. Dus het is wat het is en ik vind dat zij het meer dan prima gedaan heeft.
Ik vind alleen dat mensen zo snel oordelen over het ‘gezeur’ van anderen. Overlast is heel persoonlijk en ik vind dat iets waar je niet simpel over moet denken.
Dat jij het niet erg vind dat de meuk van jouw berk tot in je bed ligt fijn. Maar je buren kunnen daar wel enorm van balen als dat bij hun ook zo is.

Daar is ook een keer een Rijdende Rechter-aflevering aan besteed. Conclusie: die 'meuk' hoort gewoon bij de natuur. Accepteren dus, dan veeg je maar een keer extra.
Bomen horen gewoon bij de leefomgeving, ook in de bebouwde kom. Helaas zijn er mensen die natuur vooral zien als iets dat ingeperkt/schoongemaakt/afgekapt moet worden, omdat ze er anders last van hebben.

En ik ben het (voor de verandering) eens met Elnienjo dat tegeltuinen verboden zouden moeten worden.

Ik hoop dat je van je boom kunt genieten zonder dat constante gezeur van de buren, ts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:05

elnienjo schreef:
___1 schreef:
[

Een groene tuin en bomen zorgen voor een veel koelere temperatuur. In een tegeltuin met parasols wordt het een sauna.
Eens. Ook voor de afvoer van regenwater zijn tegels funest. En met de steeds droger en warmer worden de zomers in Nederland, denk ik dat over een paar jaar veel mensen hadden gewenst dat ze (hoge) bomen in hun tuin niet allemaal hadden vervangen door strakgeknipte buxussen in potten. :+

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:06

elnienjo schreef:
___1 schreef:
[

Totaal off topic maar ik heb dus zo'n tegeltuin. Niet omdat ik het zo mooi vind maar omdat ik anders overal in de katten stront grijp en mijn kleine kinderen ook. Niet van mijn katten overigens. Maar dat is een andere discussie. :+

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 16:43

Zonde dat je jezelf en je kinderen daarmee de mogelijkheid van een eigen stukje groen ontzegt. Er zijn genoeg mogelijkheden om katten uit je tuin te houden. Aangepaste beplanting bijvoorbeeld (stevige bodembedekkers).