Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:Of van de zon van de buren.
En zo zullen er nog meer redenen zijn.
Als je in een rijtjeshuis woont vind ik het niet meer als normaal dat je rekening houdt met anderen. Er is genoeg beplanting wat niet meters hoog wordt.
Iedereen zeurt wel om de zeur buren. Maar denken zelf alleen aan hun eigen plezier.
Overigens geldt dit natuurlijk ook over geluidsoverlast enz.
Vjestagirl schreef:___1 schreef:Omdat je ook schaduw kan creëren zonder dat ander er last van hebben.
Op welke manier stel jij voor dat mijn tuin van 23x7,5 schaduw krijgt, als niet van een boom?
Vjestagirl schreef:___1 schreef:Omdat je ook schaduw kan creëren zonder dat ander er last van hebben.
Op welke manier stel jij voor dat mijn tuin van 23x7,5 schaduw krijgt, als niet van een boom?
anjali schreef:Bomen zuiveren de lucht en zorgen voor zuurstof en helpen de "klimaatdoeleinden". Mensen die de bomen van de buren weg willen hebben,zijn degenen die zelf in hun geheel betegelde "tuin"willen gaan barbeque-en en tot diep in de nacht herriefeestjes houden. Het zijn mensen met een andere levensstijl. Jammer en pech als die als buren naast elkaar komen te wonen.Je doet daar niets aan, ook niet als je een dure koopwoning hebt want ook daar heb je geen invloed op wie er naast je komen wonen.Er zijn wel wat wettelijke regels en anders nog de Rijdende Rechter....
anjali schreef:Bomen zuiveren de lucht en zorgen voor zuurstof en helpen de "klimaatdoeleinden". Mensen die de bomen van de buren weg willen hebben,zijn degenen die zelf in hun geheel betegelde "tuin"willen gaan barbeque-en en tot diep in de nacht herriefeestjes houden. Het zijn mensen met een andere levensstijl. Jammer en pech als die als buren naast elkaar komen te wonen.Je doet daar niets aan, ook niet als je een dure koopwoning hebt want ook daar heb je geen invloed op wie er naast je komen wonen.Er zijn wel wat wettelijke regels en anders nog de Rijdende Rechter....
___1 schreef:[
Je zit niet overal tegelijk in de tuin. Een parasol of je stoeltje kun je prima verplaatsen.
Je woont in een rijtjeshuis, dus inderdaad beetje rekening houden met de omgeving.
Needje schreef:Vjestagirl schreef:Op welke manier stel jij voor dat mijn tuin van 23x7,5 schaduw krijgt, als niet van een boom?
Parasol![]()
Maar even voor de duidelijkheid.
Ik ben gewoon pro rekening houden met.
Als jouw buren er geen probleem mee hebben dat jij je hele tuin vol zet met hoge bomen prima toch?!
Maar ik vind dat je in een rijtjeshuis wel rekening met elkaar kan houden.
De boom van TS stond er nu eenmaal al. Dus het is wat het is en ik vind dat zij het meer dan prima gedaan heeft.
Ik vind alleen dat mensen zo snel oordelen over het ‘gezeur’ van anderen. Overlast is heel persoonlijk en ik vind dat iets waar je niet simpel over moet denken.
Dat jij het niet erg vind dat de meuk van jouw berk tot in je bed ligt fijn. Maar je buren kunnen daar wel enorm van balen als dat bij hun ook zo is.
elnienjo schreef:Eens. Ook voor de afvoer van regenwater zijn tegels funest. En met de steeds droger en warmer worden de zomers in Nederland, denk ik dat over een paar jaar veel mensen hadden gewenst dat ze (hoge) bomen in hun tuin niet allemaal hadden vervangen door strakgeknipte buxussen in potten.___1 schreef:[
Je zit niet overal tegelijk in de tuin. Een parasol of je stoeltje kun je prima verplaatsen.
Je woont in een rijtjeshuis, dus inderdaad beetje rekening houden met de omgeving.
Een groene tuin en bomen zorgen voor een veel koelere temperatuur. In een tegeltuin met parasols wordt het een sauna.
Tegeltuinen zouden verboden moeten worden wat mij betreft.
elnienjo schreef:___1 schreef:[
Een groene tuin en bomen zorgen voor een veel koelere temperatuur. In een tegeltuin met parasols wordt het een sauna.
Tegeltuinen zouden verboden moeten worden wat mij betreft.