Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Alle huishoudelijke robotjes bij elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:11

Ik was laatst een podcast aan het luisteren over gadgets en toen zeiden ze ook hey Google. Ding helemaal van de leg. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:17

xMaritt schreef:
Onze Robbie de Roborock is vandaag geleverd en heeft zijn eerste ronde al gedaan. Waarom heb ik er jaren geleden niet al een gekocht?! Wat een geniaal apparaat :D Vond overigens de hoeveelheid vuil die hij na 1 ronde verzameld had wel wat genant gheghe :Y)

Hier iedere dag opvangbakje helemaal vol :+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:44

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 21:15

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 22:29

Zou het graag willen. Hoe hilarisch :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:41

Hiraeth schreef:
Voor de mensen die nog niet genoeg robotjes hebben: https://fhm.nl/always-home-cam-beveiligingsdrone/ :P

Ik vind 'm stiekem wel héél schattig. _O-

Grappig! Wij hebben een camera in de woonkamer die we op afstand kunnen laten draaien. Erg handig om de honden te checken.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:43

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:37

Bagheera_206 schreef:
Ik heb deze camera. Kost niet veel, maar af en toe gaat hij offline en heb het nog niet voor elkaar gekregen dat hij de filmpjes op mijn NAS zet. -O-

https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-mi ... amera.html

Ohh, die is wel interessant geprijsd!
Ik wil nog een IP camera op de zaak hangen, aangezien het alarm nog wel eens af gaat zonder reden.
Met deze kun je dus ook op afstand inloggen en beelden bekijken?

Bij het bekijken van de robotstofzuigers, zag ik ook een robot ramenwasser..
Dat lijkt me pas handig, dat vind ik nog erger dan stofzuigen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 10:47

Wij hebben een paar van die IP-camera´s buiten hangen bij ons huis hier in Spanje. Als we van huis zijn, vinden we het prettig de boel in de gaten te kunnen houden, we loggen elke dag wel een keer in. En als er alarm is, vertellen wij de alarmcentrale of het serieus is als ze bellen (zij kunnen wel binnen kijken, wij zien het hele buitenterrein) of dat er een stoel over het terras gewaaid is of zo. Echt ideaal.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:11

Precies dat zoek ik!
De meldkamer belt mij net iets te vaak uit bed en dan blijkt er niks aan de hand te zijn.
Ze kunnen dan zien dat een sensor melding geeft midden in het pand, geen deursensoren en glasbreukmelders zijn afgegaan, dus er zou niemand binnen kunnen zijn, maar toch kan ik dan niet meer slapen.
De laatste keer was een speaker uit het plafond gevallen.. en daar moet ik dan midden in de nacht voor opstaan :+

Dus tijd voor camera's welke ik gewoon van thuis kan bekijken, en rustig verder kan slapen :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:37

Hiraeth schreef:
Voor de mensen die nog niet genoeg robotjes hebben: https://fhm.nl/always-home-cam-beveiligingsdrone/ :P

Ik vind 'm stiekem wel héél schattig. _O-

Wel goed de beveiliging van de app en de data opslag checken.
Deze wil je niet met standaard-niet-te-wijzigen wachtwoord 0000 en selllyourprivacytohell gebruiksvoorwaarden.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:45

Dammie schreef:
Deze wil je niet met standaard-niet-te-wijzigen wachtwoord 0000 en selllyourprivacytohell gebruiksvoorwaarden.

_O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:33

Jaaaaa vanmiddag gaan wij ons robotje bestellen :D Vriendlief was het er eerst niet mee eens, we wonen op het platteland dus het huis mag van binnen net zo eruit zien als buiten vind hij kwa vloer 8)7 :')
Nu op een andere site de robot die ik op t oog had gevonden met een flashsale voor een stuk minder. Nu is hij ermee eens en gaan we eens zien hoe en of het hier werkt <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/*

Wij bestellen een BowAI botje. Een aardige budget versie denk ik maar om eens te zien of onze ongelijke vloer uberhaubt mogelijk is, is hij denk ik wel heel aardig. Hij heeft een zuigkracht van 1800 dus vergelijkbaar met duurdere :D
Nog niet zeker welke kleur we nemen. Zwart, wit of grijs
Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:55

Na aanleiding van dit topic heb ik ook een robotstofzuiger gekocht. Hij komt hopelijk morgen al binnen. Waarschijnlijk gaat hij Bert heten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:31

Beetje niche maar zijn er hier toevallig meer mensen die de Yeelight aurora plus ledstrip hebben die gewoon niet wil plakken? := Het lijkt wel alsof er helemaal geen adhesive op zit. Heb nu maar dubbelzijdig tape besteld maar aangezien overal staat dat hij gewoon zou moeten plakken...

XxLiEsJuHhxX schreef:
Jaaaaa vanmiddag gaan wij ons robotje bestellen :D Vriendlief was het er eerst niet mee eens, we wonen op het platteland dus het huis mag van binnen net zo eruit zien als buiten vind hij kwa vloer 8)7 :')
Nu op een andere site de robot die ik op t oog had gevonden met een flashsale voor een stuk minder. Nu is hij ermee eens en gaan we eens zien hoe en of het hier werkt <3 <3 *\o/* *\o/* *\o/*

Wij bestellen een BowAI botje. Een aardige budget versie denk ik maar om eens te zien of onze ongelijke vloer uberhaubt mogelijk is, is hij denk ik wel heel aardig. Hij heeft een zuigkracht van 1800 dus vergelijkbaar met duurdere :D
Nog niet zeker welke kleur we nemen. Zwart, wit of grijs
[ [url=m/vbwuqu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huh deze is bij Bol maar 40 euro :wow: Ga hem nu gelijk bestellen := Niet alle delen van mijn huis hoeven elke dag en voor dat geld...

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:57

Ik las 40 euro en ben ook direct gaan kijken bij Bol.
Maar er staat bij ter aanvulling op de gewone stofzuiger, ik ben een beetje bang dat het dan een net niet prul is, nou hebben we geen dieren in huis, dus zo vies is het niet, maar toch..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:00

Voor 40 euro heb ik er niet al te hoge verwachtingen van nee. Ik stofzuig sowieso zelf ±2 keer per week grondig, maar omdat ik een kat heb wordt het hier nog wel eens een beetje stoffig/smoezelig. Ook bv onder mijn bed ontstaat soms wat stof omdat ik er iets te veel met de Franse slag onderdoor ga. Dus net voor dat ene dagje voordat ik weer moet stofzuigen en gewoon tussendoor lijkt het me echt wel fijn.

Als hij nou super goed bevalt maar hij heeft wat tekortkomingen kan ik altijd nog besluiten om te sparen voor een duurder model, maar ik vind het voor 40 euro wel de moeite waard om uit te proberen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:27

robotje is altijd een aanvulling op het zelf stofzuigen. Hij kan niet overal bij, achter de bank, spinnenweb op het plafond etc :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:37

J0anieke schreef:
Na aanleiding van dit topic heb ik ook een robotstofzuiger gekocht. Hij komt hopelijk morgen al binnen. Waarschijnlijk gaat hij Bert heten. :')

Hallow Bert :wave:

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 18:13

Het huis in inmiddels ookal Bert proof. Kan niet wachten _O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:39

Ik heb een aantal hele goede revieuws gezien online over het robotje. :D Natuurlijk zal hij niet zo goed zijn als de irobot roomba of de xiaomi maar hij moet toch wel zijn ding doen. En het hoeft niet perfect voor mij. Als het maar gewoon in t algemeen wat netter is. :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:28

Bert heet nu toch maar Noo-noo en hij doet het super goed. :D
We hebben een blaupunkt xsmart gekocht. Wilde eigenlijk wachten tot we waren verhuisd, maar er was nu een mooie aanbieding :D

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:35

Welkom alle nieuwe Bottees ;)

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:13

Mijn Corrie had vandaag een theedoek opgevreten. Daarna huilen natuurlijk...
Afbeelding

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:11

Je moet ze ook wel regelmatig te eten geven hè _O-