[VOLG] ons droomhuis op het platteland

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:27

Mijn god wat een vieze smeerboel. Denk dat daar nog een aardig dikke laag oude mest e.d in ligt.
Hoe gaan jullie dat er uit krijgen? Denk dat je wel groot materiaal nodig hebt

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-20 11:58

Popstra schreef:
Mijn god wat een vieze smeerboel. Denk dat daar nog een aardig dikke laag oude mest e.d in ligt.
Hoe gaan jullie dat er uit krijgen? Denk dat je wel groot materiaal nodig hebt


Op de laatste foto is dat allemaal al verwijdert. De grond is daar super ongelijk helaas...er ligt een 10 kubs gierkelder welke hoger geplaatst is als de rest van de vloeren...dus de gierkelder gaan we leeghalen en dan dichtstorten en de bedoeling is dat de rest van de ondergrond op dezelfde hoogte komt als de gierkelder is.

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:30

Zo wat een project zeg en wat is er al veel gebeurt, ik ga ook volgen, heel veel succes!

En ook ik heb een Solitair merrie, waar ik mee fok.

Lys_PPA

Berichten: 1374
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 12:51

Ohh ik kom volgen! Wat een project, veel succes!

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-20 16:52

Afgelopen week is het warm en koud water aangesloten op de caravan...we hopen dit weekend/begin volgende week in de caravan te gaan wonen *\%/*
Verder hebben we de steenschotten gehaald voor de paardenboxen en is het afwerkende materiaal ook besteld voor de stallen.

Zodra we in de caravan wonen ga ik even een paar weekjes mezelf proberen terug te trekken...lichamelijk gaat het met mij momenteel niet zo heel goed helaas.
Sinds dinsdag zit ik gekluisterd aan een sondevoeding apparaat en daar loop ik de aankomende paar weken helaas ook nog wel mee rond.
Dus als we eenmaal over zijn, ga ik uiteraard nog wel updaten, maar ik ga dan toch ook echt mijn rust wel even pakken. :\

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 16:58

Oei, dat klinkt niet goed. Rustig aan dus!!

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 09:59

Jeetje wat heftig TS! Zorg goed voor jezelf :(:) beterschap!

luuntje

Berichten: 14042
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:07

Ts dat klinkt niet fijn.
Sterkte met je lijf.

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:11

Oei dat is niet leuk nu jullie net lekker bezig zijn.
Sterkte gewenst.

Felien_Kyra

Berichten: 2090
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 10:16

Ik volg nu net. Vind het echt al een mega verschil hoor! Wordt echt een super plekje straks :D

Wel ontzettend rot zeg dat je nu zo met je gezondheid zit... Beterschap. Goed dat je je rust gaat pakken.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-20 21:08

Bedankt allemaal! Is toch wel heel lastig hoor om de rust te pakken midden in het proces :=

In ieder geval is de huur van mijn woning en ook de stalling opgezegt...dat houd dus in dat aankomende maand zowel mijn huurwoning volledig leeg moet als dat er 2 stallen volledig opgebouwd moeten worden en daarnaast uiteraard ook een stuk land voorzien van afrastering _O-
Mijn vriend gaat het dus heeeeeel erg druk krijgen als ik mijn rust pak...maarja, hij zei zelf dat ik het moest opzeggen...dan had hij in ieder geval een "stok achter de deur" staan _O-

Maflinger_S
Berichten: 12190
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:26

Als jij rust moet houden kan je mooi je leiderschapskwaliteiten botvieren op je vriend. Die moet tenslotte door. Hup, de zweep erover!

(Balen dat je gezondheid te wensen overlaat. Ik hoop dat het meevalt.)

Set_Elkol
Berichten: 14863
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:27

Goed dat je rust pakt Kim, wat zuur dat het zo de andere kant op is geslagen voor jouw gewicht! Succes met de paarden en jezelf verhuizen!

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:49

Beterschap TS. Hopelijk voel jij je snel weer wat beter en lukt het je om je rust te pakken.

KimD

Berichten: 20538
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 22:01

kim_1990 schreef:
Bedankt allemaal! Is toch wel heel lastig hoor om de rust te pakken midden in het proces :=

In ieder geval is de huur van mijn woning en ook de stalling opgezegt...dat houd dus in dat aankomende maand zowel mijn huurwoning volledig leeg moet als dat er 2 stallen volledig opgebouwd moeten worden en daarnaast uiteraard ook een stuk land voorzien van afrastering _O-
Mijn vriend gaat het dus heeeeeel erg druk krijgen als ik mijn rust pak...maarja, hij zei zelf dat ik het moest opzeggen...dan had hij in ieder geval een "stok achter de deur" staan _O-


Buiten dat is het ook financieel een voordeel om daar de huur van op te zeggen, dat geeft toch een mooi 'plus' bedrag per maand wat jullie weer kunnen steken in jullie nieuwe stekkie!

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-20 19:01

De hele week al geen update en er is toch wel best al wat gebeurd weer...niet in het huis zelf, maar wel buitenom.
Wij wonen sinds dinsdag op de valreep in de caravan, alle diertjes zijn over en de ren voor de katten is ook klaargemaakt en al in gebruik :D
Afbeelding

Momenteel is mijn vriend met hulp van iemand anders de gierkelder aan het leegmaken en hoop ik morgen de U profielen van de stallen al op te halen waar de staldelen in gezet moeten worden. Deze profielen worden onder aan de stalen spanten gelast en dan kan het beton erin gegoten worden, hopelijk dat volgende week *\%/*

Ik ben met mijn goeie gedrag begonnen om de oude draad en paaltjes uit het stuk land te vissen maar zoals eerder al te lezen was, liet mijn gezondheid wat te wensen over en heb ik dus helaas maar 1 zijde kunnen doen, hier moeten we op een avondje nog maar even een uurtje voor uittrekken _O-

Verder heb ik dinsdag ook de 32 dagen scan van shoeby gehad en ik mag met trots vertellen dat mijn beide dames officieel drachtig gescant zijn <3

_Rebecca
Berichten: 464
Geregistreerd: 29-04-20

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 19:17

*\o/* gefeliciteerd!! **\O/** *\%/*

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 14:49

Bedankt :D

Om toch een klein beetje te kunnen posten, want momenteel gebeurd er niet bijzonder veel op de boerderij...heb ik even een schets van de onderverdieping gemaakt en van de stallen.
Bovenverdieping komt later.

En ik heb bericht van de bouwvakkers, vrijdag 8 uur staan ze paraat **\O/**

Nou goed, hier de schetsen:
Dit is hoe het was.

Afbeelding

En dit is hoe wij het graag willen.
Afbeelding

En de stallenschets:

Afbeelding

loez

Berichten: 11079
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:14

Ben benieuwd!

Prairy
Berichten: 9264
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:14

Lekker open!

Ik zie dat je een bank ingetekend hebt bij de eettafel. Wij hebben een bank (3-4 persoons) op wieltjes bij de eettafel staan, ik vind het niet echt handig. Als er 1 persoon met een iets stevigere buik op zit en een hele slanke, dan zit de stevige persoon strak tegen de tafel en de slankere persoon kan niet echt bij het eten. En als je 1 kant opzij schuift krijg je de andere kant niet zo makkelijk weer aangeschoven. Met een vaste bank is dat misschien anders, maar wij gaan met een nieuwe tafel toch weer voor stoelen (ook al vind ik een bank ook heel leuk eruit zien).

Popstra
Berichten: 13983
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:48

Ik heb ook slechte ervaring met bank bij eettafel. Vond het erg leuk staan maar het is mega onhandig. Ook een vaste bank vind ik persoonlijk niet fijn want dan ga je met de tafel schuiven als de ander liever wat dichter er op zit...plus je niet zo snel eens de boel anders kan zetten.

Het huis heeft wel een leuke indeling zo. Je hebt ook zat plek voor een mooi groot kook eiland in je keuken. Ook erg leuk hoor :D

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 19:17

Ooh, fijn om de ervaringen eens te lezen van een bank bij de tafel...ik vind het vooral erg leuk staan maar nog niet echt nagedacht of het praktisch is of niet...wellicht dat we toch voor stoelen gaan dan...nog maar even over nadenken.

Mijn vriend had het ook over een kookeiland maar ik zie dat echt niet zitten...dan komt dat eiland praktisch midden in de woonkeuken te staan namelijk. Zoals je ziet, zit er een kast naast de trap in de keuken, dit wordt de servieskast met 2 glazen deuren erin...dus het kookeiland kan daar niet voor staan, dan zou je hem dus op de hoek moeten aansluiten en dus de woonkeuken in moeten zetten en dat vind ik persoonlijk niet zo mooi, vandaar dat wij gewoon voor een hele mooie hoekkeuken zijn gegaan :o

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:31

Heel leuk, ik vind dit topic vandaag en heb het net door gelezen.
Heel benieuwd hoe het verder gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:52

Leukk !! Dit wordt smullen idd!
Ik Volg :D

Cemlys

Berichten: 14983
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] ons droomhuis op het platteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 21:29

Leuk weer een mooie indeling. Ik zag dat je 4 veulen op 6x6.5 wil houden, ik had 3 welshveulens op 5x6 en dat had al niks over. Dus misschien bijstellen naar 2 per stal of gewoon 1 maken voor 4?