Smartwatch

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 06:08

Revanches schreef:
Revanches schreef:
Ik heb de Garmin Venu besteld. Rosegoud/beige.
Krijg ik een zwart/goud geleverd... -O- #balen

Inmiddels zijn we al een 2 weken verder...en nog geen horloge rijker...
Wat een moeilijk bedrijf zeg. En nu staat op Bol.com de foto's ook nog verkeerd om, waardoor ik geen nieuwe durf te bestellen...in geval dat weer door elkaar zal gaan...


Ik vind Coolblue echt een aanrader. Heel makkelijk met retourneren en goede service

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 20:06

Ik vind Coolblue ook een aanrader. Ik heb daar mijn refurbished smartwatch gekocht en die leek gewoon helemaal nieuw. En als er wel wat is kan je gemakkelijk retourneren.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:54

Ik ging net naar de mediamarkt, helemaal overtuigd over de aankoop van de Fitbit. Kwam langs de rij met smartwatches, zag de vivoactive 3 en 4s liggen, dacht "ik probeer ze wel even maar ze passen toch niet" en omgedaan. Had ik niet moeten doen was ze passen perfect en nu weet ik niet meer wat ik moet doen :')

Nog maar even goed kijken naar de verschillen tussen de 3 en de 4s en twijfelen over de kleur. Ik ben meer een goud persoon, maar weet niet zo goed wat ik van de witte band moet vinden. Zijn er hier mensen die de bandjes hebben verwisseld?

Zertab

Berichten: 12474
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:31

Bandjes verwisselen gaat prima! Alleen het klokje zelf blijft natuurlijk wit en rosé.

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:58

CupCakes_ schreef:
Voor degene die de Garmin Venu hebben, ik krijg telkens de melding dat het weergeven van Android melding op de Venu gestopt is. Maar ik kan even niet vinden wat er eventueel verkeerd staat. Iemand ervaring mee?

Heb je inmiddels al iets gevonden wat helpt? Ik vind het echt super irritant en kom er niet uit om gewoon de meldingen te kunnen ontvangen op m'n horloge. Het ligt echt aan de Huawei -O-

CupCakes_

Berichten: 3415
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 23:00

Sempre schreef:
CupCakes_ schreef:
Voor degene die de Garmin Venu hebben, ik krijg telkens de melding dat het weergeven van Android melding op de Venu gestopt is. Maar ik kan even niet vinden wat er eventueel verkeerd staat. Iemand ervaring mee?

Heb je inmiddels al iets gevonden wat helpt? Ik vind het echt super irritant en kom er niet uit om gewoon de meldingen te kunnen ontvangen op m'n horloge. Het ligt echt aan de Huawei -O-



Nee helaas nog niet.. Ik negeer het nu maar. :Y)

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:52

Pfff, ik kom er niet uit hoor! Ik wilde een Samsung galaxy active 2 (heb ook een galaxy s10). Maar daar kan je niet mee contactloos betalen. En de batterijduur staat me tegen.

Wil er een beetje mee kunnen sporten, maar niet supergeavanceerd. Doe wat rollerskating en paardrijden, dus al die geavanceerde feedback heb ik niet nodig. Al zou ik wat gps wel lollig vinden. Maar wat ik vooral wil is podcasts en spotify luisteren via mn smartwatch. Met mn bose headset. En ik hoef niet zo'n enorm zwart mannending aan mn pols. En als het ding me helpt vergaderingen niet te vergeten en berichtjes te zien, maakt dat me ook wel blij. Manmanman, wat een doolhof. Is er niet ergens een site die je helpt kiezen ofzo?

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:09

safina schreef:
Pfff, ik kom er niet uit hoor! Ik wilde een Samsung galaxy active 2 (heb ook een galaxy s10). Maar daar kan je niet mee contactloos betalen. En de batterijduur staat me tegen.

Wil er een beetje mee kunnen sporten, maar niet supergeavanceerd. Doe wat rollerskating en paardrijden, dus al die geavanceerde feedback heb ik niet nodig. Al zou ik wat gps wel lollig vinden. Maar wat ik vooral wil is podcasts en spotify luisteren via mn smartwatch. Met mn bose headset. En ik hoef niet zo'n enorm zwart mannending aan mn pols. En als het ding me helpt vergaderingen niet te vergeten en berichtjes te zien, maakt dat me ook wel blij. Manmanman, wat een doolhof. Is er niet ergens een site die je helpt kiezen ofzo?


Ik heb de fitbit versa icm samsung S10.
Deze heeft contactloos betalen maar geen gps.
De Versa 2 heeft dit wel.
Ik vind het een fijn horloge.
Hij voldoet aan al je eisen behalve gps, maar geloof dat je dit wel via je telefoon kan doen icm met de fitbit.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 22-06-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:11

Ik vond de site van Coolblue wel fijn in het zoeken.
Mijn Polar kan alles wat je zoekt, behalve contactloos betalen.

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:32

Ik vind fitbit qua service heel fijn. Met mijn fitbit charge 2 en 3 al 2x problemen gehad en dan wordt hij zonder gezeur meteen omgeruild. Ik vind alleen de Versa qua model....mwoh. :\

Ik zit nu ook te kijken naar de garmin vivoactive 4s. Ook mooi!

Maar die podcasts he? Niet al mijn podcasts staan in Spotify. Hoe krijg ik ze makkelijk op mm smartwatch? Ik wil het contactloos betalen wel opofferen als optie, maar dan wil ik wel podcasts luisteren en een stevige batterijduur. :D

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:40

De Versa 2 heeft geen GPS. Hij gebruikt die van je telefoon. Voor mij geen probleem omdat ik ook vaak Endomondo bijv nog aan zet op mn telefoon.

Astorga
Berichten: 3037
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:34

safina schreef:
Ik vind fitbit qua service heel fijn. Met mijn fitbit charge 2 en 3 al 2x problemen gehad en dan wordt hij zonder gezeur meteen omgeruild. Ik vind alleen de Versa qua model....mwoh. :

Ik zit nu ook te kijken naar de garmin vivoactive 4s. Ook mooi!

Maar die podcasts he? Niet al mijn podcasts staan in Spotify. Hoe krijg ik ze makkelijk op mm smartwatch? Ik wil het contactloos betalen wel opofferen als optie, maar dan wil ik wel podcasts luisteren en een stevige batterijduur. :D

Wat is je budget? En waar staan die andere podcasts dan wel?
Garmin Vivoactive 4s voldoet ruim aan al je eisen qua betalen, gps, niet te groot. Kan verbinden met Spotify en Deezer.
Persoonlijk vind ik het een heel fijn horloge, ook voor het geval je toch wat meer wilt gaan sporten is hij heel stimulerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:23

Ik heb geen budget. Nouja, ik hoef er geen van 700 euro ofzo. Maar 400 mag best. Minder ook. Het hoeft niet op. ;)

De podcasts staan vaak al in Podcast Addict of ik laad ze daar in via een RSS-feed. En ik luister ze als ik in de tuin werk, fiets of aan het skaten ben. En dan is het fijn dat zonder smartphone te kunnen doen.

Ik twijfel nu tussen de vivoactive 4s en de galaxy active 2.

Ik haat sporten. Ik vind het geinig om naderhand op mn fitbit te zien dat ik een half uur in mn cardiozone heb geskate, maar als zo'n smartwatch tussentijds tegen me gaat roepen dat ik harder moet, ga ik hem intens haten. Ik skate voor de lol, niet om me op te laten jagen door een apparaat om mn arm. :D
Ik hou mn stappen een beetje bij. Ik wil er 10.000 per dag zetten. En mn slaap. Vooral mn slaap. :')

Ik was net bij de mediamarkt en de bever. Helaas.lag op beide plekken de vivoactive 4s niet. De galaxy active 2 wel. Die vond ik mooi in roze, 40mm.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:12

safina schreef:
Ik heb geen budget. Nouja, ik hoef er geen van 700 euro ofzo. Maar 400 mag best. Minder ook. Het hoeft niet op. ;)

De podcasts staan vaak al in Podcast Addict of ik laad ze daar in via een RSS-feed. En ik luister ze als ik in de tuin werk, fiets of aan het skaten ben. En dan is het fijn dat zonder smartphone te kunnen doen.

Ik twijfel nu tussen de vivoactive 4s en de galaxy active 2.

Ik haat sporten. Ik vind het geinig om naderhand op mn fitbit te zien dat ik een half uur in mn cardiozone heb geskate, maar als zo'n smartwatch tussentijds tegen me gaat roepen dat ik harder moet, ga ik hem intens haten. Ik skate voor de lol, niet om me op te laten jagen door een apparaat om mn arm. :D
Ik hou mn stappen een beetje bij. Ik wil er 10.000 per dag zetten. En mn slaap. Vooral mn slaap. :')

Ik was net bij de mediamarkt en de bever. Helaas.lag op beide plekken de vivoactive 4s niet. De galaxy active 2 wel. Die vond ik mooi in roze, 40mm.

De Galaxy is mooi inderdaad, maar slaap tracken gaat je alleen lukken als je hem iedere dag van te voren oplaadt. De batterij is echt het grote probleem van dat ding. Ga je voor mooi of toch wat functioneler?

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:17

wbt batterij gaat mijn Versa ongeveer 4 dagen mee.
Hiervoor had ik de Galaxy Gear Fit. Die was na een dag ook wel leeg.
Versa kost rond de 200 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:22

Ik zie net in dit filmpje dat de Samsung active 2 geen podcast-feature heeft in z'n Spotify-app.
https://youtu.be/iR7OSSOnaJ0
En er voor Tizen ook geen aparte podcast-app is. De Vivoactive heeft dat wel. Dus op de samsung kan ik géén podcasts luisteren (of je moet voor een ingewikkelde workaround gaan) en op de Vivoactive 90% van mijn podcasts. Dat zijn weer punten voor de vivoactive. Net als de batterijduur inderdaad. En toch het betalen.

Kwartje begint toch richting de Garmin te vallen, Achterom!

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:25

Die Garmin is ook erg mooi indd.
Mijn moeder heeft de Samsung active 2, maar vind hem totaal niet fijn en hij synchroniseert ook vaak slecht.
Misschien dat zij pech heeft met die van haar maar ze vind hem het geld niet waard.

Mando

Berichten: 15779
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:15

Ik oriënteer me ook maar ik wil er ook mee aquarobics en zwemmen.
Zijn ze allemaal waterdicht?

Ik ben er al uit. Coolblue heeft erg gedetailleerde omschrijving.

Anoniem

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:51

Ik heb al drie keer gezwommen met mijn Garmin Vivoactive 4s en niks aan de hand. Dus die is echt wel waterdicht.

Hij bevalt goed. Begin er steeds handiger mee te worden. Leuke feature vind ik het noodsignaal. Als.hij een val detecteert, krijgt mijn man een signaal en mijn coördinaten. Fijn met buitenrijden met die halfwilde bospony van me.

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 20:59

Zijn er veel mensen die problemen ondervinden met Huawei en smartwatches? Ik ben me ook aan het oriënteren voor een Garmin of Samsung smartwatch, maar lees o.a. hier dat daar wel redelijke problemen mee zijn in combinatie met een Huawei telefoon?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:31

Carnivoria schreef:
Zijn er veel mensen die problemen ondervinden met Huawei en smartwatches? Ik ben me ook aan het oriënteren voor een Garmin of Samsung smartwatch, maar lees o.a. hier dat daar wel redelijke problemen mee zijn in combinatie met een Huawei telefoon?

Mijn Garmin (wel de 3 music ... dus niet de nieuwste) wil niet verbinden met de huawei van mijn vriend.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: Smartwatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 21:35

Ik heb de Fitbit Versa 2, kan ik ook erg aanraden. Daarvoor de Fitbit Charge twee keer gehad.

Kan ook echt Coolblue heeeeel erg aanraden! Mijn Charge ging twee keer het bandje van kapot en beide keren kreeg ik een hele nieuwe. De derde keer kreeg ik shoptegoed en kocht ik de Versa. Echt super service.

CupCakes_

Berichten: 3415
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:00

Carnivoria schreef:
Zijn er veel mensen die problemen ondervinden met Huawei en smartwatches? Ik ben me ook aan het oriënteren voor een Garmin of Samsung smartwatch, maar lees o.a. hier dat daar wel redelijke problemen mee zijn in combinatie met een Huawei telefoon?


Ik heb de Huawei p30 en de Garmin Venu. Verbinden gaat prima, maar berichten ontvangen op de venu lukt niet. Dan zegt hij 'Android meldingen onverwachts gestopt'

Sempre

Berichten: 5152
Geregistreerd: 30-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 09:34

CupCakes_ schreef:
Carnivoria schreef:
Zijn er veel mensen die problemen ondervinden met Huawei en smartwatches? Ik ben me ook aan het oriënteren voor een Garmin of Samsung smartwatch, maar lees o.a. hier dat daar wel redelijke problemen mee zijn in combinatie met een Huawei telefoon?


Ik heb de Huawei p30 en de Garmin Venu. Verbinden gaat prima, maar berichten ontvangen op de venu lukt niet. Dan zegt hij 'Android meldingen onverwachts gestopt'

Jep, hier ook bij mijn 2 Garmins. Dezelfde horloges hebben daar bij mijn werktelefoon (iPhone) geen last van.

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 12:59

Dankjewel voor jullie antwoorden! Dat geeft niet veel hoop, haha.

Dan eerst m'n telefoon maar verslijten. :')