Achterom schreef:Jillz1 schreef:Maar tot die tijd is het een schuur van 4 ton...Het is allemaal een belofte, niks meer dan dat.
Hoezo een belofte?
Is toch gewoon rekenwerk, aantal meter x grondprijs.
Je kunt morgen al dat huis bouwen, alle vergunningen zijn al rond.
Niks geen belofte, gewoon een duidelijke plan lijkt me.
En in hoeverre zijn die bouwkosten realistisch? Als je de tekst leest is dat maar de vraag.
Bovendien ligt er een plan van een ander, wat nou als je het naar je eigen hand wilt zetten? Dat is immers het leuke van bouwen, je eigen ding er van maken.
Hier kan dat niet, de schuur is een monument, er zitten strikte eisen aan het plan en de huidige eigenaar heeft al zaken gedaan. Het is dus half af, waarbij je je altijd af moet vragen of de kwaliteit is zoals jij wilt dat ie is.
Als ik interesse zou hebben (wat ik dus niet heb) zou ik in dit geval heel stevig gaan onderhandelen, want in mijn ogen is het juist minder waard dan een standaard bouwkavel vanwege alle restricties. En het lijkt alsof de eigenaar er vanaf moet, anders had ie het zelf wel afgemaakt.
En ontopic... in deze lees ik iets over herinrichtingsrente, wat is dat? https://www.funda.nl/koop/haaksbergen/h ... lerweg-11/[/quote]
En hoe denk je dan als je een huis koopt in een nieuwbouw wijk, van een ontwikkelaar?
Daar koop je ook een plan, heb je ook maar in te schikken ( of niet)met het al goedgekeurde plan en gebruikte buiten materialen.
Ik zie dit niet anders dan dat.
Dit wordt ook niet verkocht als bouwgrond, de reden dat ik de grondprijs noemde was om aan te geven dat de prijs gewoon marktconform in de regio is. Of je er graag wilt wonen heeft mijn inziens alleen te maken met wat je voorkeuren zijn.