de IKEA, wie nog meer fan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:40

DubbelDun schreef:
Bo_Y schreef:
Ik heb net een bestelling gedaan, maar dat niet thuis bezorgen, maar ophalen voor 2,99.
Hoef ik de winkel niet in en heb wel wat ik ‘nodig’ heb..

Weet je zeker dat het maar 2.99 is, want her staat toch echt 9.99...
https://www.ikea.com/nl/nl/customer-ser ... alen-blok3

Dit was voor de coronacrisis. Ze hebben de prijzen naar beneden gehaald omdat de winkels dicht waren en mensen dus wel moesten.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:42

Emmaa_ schreef:

Dit was voor de coronacrisis. Ze hebben de prijzen naar beneden gehaald omdat de winkels dicht waren en mensen dus wel moesten.[/quote]
heb ik inderdaad ook gedaan. en erna kreeg ik een mail dat ik die 2,99 verzending als coupon kreeg om uit te geven in de winkel, als deze weer open ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:42

Celiien schreef:
heb ik inderdaad ook gedaan. en erna kreeg ik een mail dat ik die 2,99 verzending als coupon kreeg om uit te geven in de winkel, als deze weer open ging.

Ja klopt, heel netjes. Nu de winkels weer open zijn weet ik niet of ze het nog steeds doen, maar ik kan me voorstellen dat ze om de rijen beperkt te houden toch dat ophalen voor 2.99 erin houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:43

Vreemd dat dat dan nergens op de site terug te vinden is. Zo zet je mensen wel op een verkeerd spoor.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:49

Wij hebben vorige week zaterdag ook opgehaald voor 2,99.

Ik vermijd de fysieke winkel maar eventjes :+.

Moon_light94

Re: de IKEA, wie nog meer fan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:51

Het is ook afhankelijk van gewicht. Boven de 23 (?) kg betaal je 9,99 :j

Wij hebben zwaar spul opgehaald en waren idd 9,99 kwijt. Al krijg je inderdaad wel die kortingskaart :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:55

Dat is hetzelfde met bezorgen trouwens. Alles wat met PostNL mee kan (qua gewicht en formaat) kost gewoon normale bezorgkosten, 6.95 uit mijn hoofd. Het concept van IKEA is erop ingericht dat je zelf je spullen uit het magazijn haalt en dat er dus geen orderpicking nodig is, en dat moet wel als je het bestelt. Plus ze hebben geen eigen koeriersdienst en moeten dus een externe inhuren die ook bereid is met zware zooi te zeulen, en dat kost ook meer dan als je het zelf zou bieden. Dus het is niet zo gek dat de bezorgkosten bij IKEA wat hoger liggen. Wel irritant als het zo druk is.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 12:57

Kortingskaart hebben wij niet gekregen. En we moesten de onderdelen ophalen omdat niet alle onderdelen geleverd waren. :+ Maar goed, we konden zo in elk geval verder... De winkel vermijd ik nog even.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:02

Bo_Y schreef:
Ik heb net een bestelling gedaan, maar dat niet thuis bezorgen, maar ophalen voor 2,99.

Dit gaan wij inderdaad ook maar doen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:05

Ik had als ik de IKEA was denk ik een app bedacht met timeslots :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:05

Emmaa_ schreef:
Dat is hetzelfde met bezorgen trouwens. Alles wat met PostNL mee kan (qua gewicht en formaat) kost gewoon normale bezorgkosten, 6.95 uit mijn hoofd. .

Wat met de postnl kan is voor 2.95

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:06

DubbelDun schreef:
Emmaa_ schreef:
Dat is hetzelfde met bezorgen trouwens. Alles wat met PostNL mee kan (qua gewicht en formaat) kost gewoon normale bezorgkosten, 6.95 uit mijn hoofd. .

Wat met de postnl kan is voor 2.95

Ah, dan is het nog goedkoper tegenwoordig. Eerder betaalde ik 6.95 voor een doosje.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:09

Ik wil graag bij de Ikea bestellen, maar het ene product kan niet thuisbezorgd worden, dus het moet wel of in de winkel gehaald worden of opgehaald. Maar als ik dan voor 2,99 wil ophalen zijn er constant geen tijdslots beschikbaar.
Dus maar even een paar weken wachten tot de drukte weer normaal is en me dan toch een keer in de winkel wagen (of tijdslots in de gaten blijven houden).

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:22

DubbelDun schreef:
Bo_Y schreef:

Ik heb vanmorgen echt 2,99 betaald in Groningen...
Zie de factuur servicekosten 2,99

Afbeelding

Zouden ze weer 10 euro vragen omdat de winkels openzijn?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:26

Ik heb toch echt 9,99 betaald verleden week. Zoals hierboven gezegd zal het te maken hebben met het gewicht. Ik had een salontafel dus dat weegt wel wat.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:32

Ik 10 dagen geleden een paar krukjes en kisten voor 2,99 en nu een aantal opbergdozen.
Wellicht dat de hoeveelheid of grote van de artikelen ook meeweegt

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:37

Volgens mij hadden ze onderscheid tussen klein en groot spul.
Ik hoefde voor een verrijdbaar karretje, met twee plankjes en een bureaustoel mat ook maar 2,99 te betalen.

Hier is de IKEA weer open (ik werk er vlakbij). Direct hele rij bij ingang en parkeerplaats vol. :N

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:49

Ik had een kallax gekocht, maar via marktplaats want dat bezorgen was geloof ik 30 of 40€ en ikea was gesloten.
Toen maar de mandjes online gekocht, stond op voorraad, en kon je een bezorg datum kiezen. Ik blij en dacht dus over 2 dagen bezorgen op donderdag.
Toen kwam het niet, ik nog even gekeken bleek het wel 4 weken te duren. 8)7
Nou ik wacht nog steeds, komt 8 mei.
Wilde lekker wat speelgoed opbergen maar moet nog wachten met mn plan :=

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 23:02

fokfanaat schreef:
[ [url=m/lQBRG9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KwigAV.jpg]Afbeelding[/url] ]

heb de allerleukste vloer gescoort bij de Ikea, ben er zo blij mee, licht nu in bijkeuken en kleedkamer en komt ook nog op vloer en achterwand van de wc.

Wauw wat een super leuke vloer! En staat super tof met dat blauw.

Mag ik vragen hoe je het hebt gelegd? Ik heb even snel bij ikea online gekeken en zij geven aan dat het over oude tegels heen gelegd kan worden. Dat zou ideaal zijn want ik wil ook de bijkeuken en het toilet opknappen in de toekomst.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 07:43

Nou, het is gisteren toch gelukt om een stoel te halen. Hadden ook alleen gisteren nog een auto te leen dus moesten wel persé. Drukte viel op zich wel mee toen we aankwamen. Toen we weg gingen leek de rij voor de ingang net de Efteling..

https://www.ikea.com/nl/nl/p/strandmon- ... -00361049/
Deze stoel is het geworden, super blij mee! De bijpassende voetenbank hebben we voor 45 euro uit de koopjeshoek gevist, niet beschadigd of vies, gewoon perfecte staat nog!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:11

Ziet er heel komfortabel uit én mooie deal met de hocker :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:06

__Sannne schreef:
Nou, het is gisteren toch gelukt om een stoel te halen. Hadden ook alleen gisteren nog een auto te leen dus moesten wel persé. Drukte viel op zich wel mee toen we aankwamen. Toen we weg gingen leek de rij voor de ingang net de Efteling..

https://www.ikea.com/nl/nl/p/strandmon- ... -00361049/
Deze stoel is het geworden, super blij mee! De bijpassende voetenbank hebben we voor 45 euro uit de koopjeshoek gevist, niet beschadigd of vies, gewoon perfecte staat nog!

Zo’n stoel heb ik ook al 2 jaar! Tip: wissel de voorste pootjes om met de achterste pootjes, dat zit stukken beter en je staat ook gemakkelijker op

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:16

Huh maar dan staat ie voor dus lager? Ik vind hem echt heerlijk zitten en opstaan ook geen probleem haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:25

De bedoeling van die stoel is ook dat je iets achterover zit, maar als je idd moeilijk op staat dan is de pootjes omwisselen een idee :)
Ik heb een eetkamerstoel als fauteuiltje staan, maar vond hem ook te hoog en te vlak zitten. Dus van de voorpoten een paar cm af gezaagd en van de achterpoten een paar cm meer. Hij zit nu heel lekker ontspannen :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:31

__Sannne schreef:
Huh maar dan staat ie voor dus lager? Ik vind hem echt heerlijk zitten en opstaan ook geen probleem haha.

nee hoor, hij staat dan recht :D