Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sjoos schreef:Veriye schreef:De Violier, dat is een christelijke basisschool. Maar de opvang zit in hetzelfde gebouw.
Ah, oké. Zelf gefocussed op de openbare scholen vandaar

wij zijn bij onze zoektocht ook gaan kijken waar we zouden passen.
) en voelden dat we er wel zouden passen.justkid schreef:Overal wonen leuke mensenwij zijn bij onze zoektocht ook gaan kijken waar we zouden passen.
Voor ons vielen de echt christelijke dorpen af (Elspeet, Garderen, Kootwijkerbroek etc) We zijn gaan kijken naar huizen in Wapenveld, Epe, Radio Kootwijk, en we wonen nu in Kootwijk en dat is voor ons de perfecte plek (aan het ruiterpad, bosrand en zandverstuiving) Er is hier geen winkel en ook geen school.
Wij hebben gewoon rondgelopen in het "dorp," zijn wat gaan drinken in het restaurant (daar zijn er dan weer 2 van) en voelden dat we er wel zouden passen.
Dus mijn tip is echt, ga kijken, loop rond en ga het voelen, Als er een supermarkt is ga daar dan ook in en kijk naar het publiek, dan zie je ook al snel of het erg christelijk is.
Hoe kom je bij Vaassen en Loenen?
Faelynn schreef:Ik ga binnenkort ook richting de veluwe, plaatsje Rheden, super spannend, dorpje zag er leuk uit, rustige straat. Hoop inderdaad ook dat het niet te gelovig is en we lekker kunnen klussen en verbouwen op zondag, maar dat hangt volgens mij vooral ook van je buren af
Absolem schreef:Ik woon in Barneveld. Ik ben absoluut niet gelovig heb wel zwaar gereformeerde buren.
Ik vind de zondags rust juist heerlijk. Even wat rust ipv drukte en gebrul en gegier van machines omdat mensen perse moeten klussen.
Woon nu bijna vijf jaar in een nieuwbouw wijk en het bevalt me heel best.
Ik kom zelf overigens uit Lelystad dus ik ben stadsleven en herrie gewend. Maar vind dit veel fijner.
Faelynn schreef:Ik ga binnenkort ook richting de veluwe, plaatsje Rheden, super spannend, dorpje zag er leuk uit, rustige straat. Hoop inderdaad ook dat het niet te gelovig is en we lekker kunnen klussen en verbouwen op zondag, maar dat hangt volgens mij vooral ook van je buren af
Citaat:Tja, sorry, maar als je ervoor kiest in zo een omgeving te gaan wonen, vind ik echt dat je respect moet hebben voor de zondagsrust en dus niet klussen.
(al werk ik momenteel ook gewoon op zondag) Denk dat het in dit plaatsje ook wel mee valt, tuurlijk moet je niet elke zondag de boel op stelten zetten, maar jezelf een beetje kunnen bewegen vind ik echt wel van belang hoor, leven en laten leven in dat opzicht, het dorp zag er gewoontjes en gezellig uit in ieder geval
Sjoos schreef:justkid schreef:Overal wonen leuke mensenwij zijn bij onze zoektocht ook gaan kijken waar we zouden passen.
Voor ons vielen de echt christelijke dorpen af (Elspeet, Garderen, Kootwijkerbroek etc) We zijn gaan kijken naar huizen in Wapenveld, Epe, Radio Kootwijk, en we wonen nu in Kootwijk en dat is voor ons de perfecte plek (aan het ruiterpad, bosrand en zandverstuiving) Er is hier geen winkel en ook geen school.
Wij hebben gewoon rondgelopen in het "dorp," zijn wat gaan drinken in het restaurant (daar zijn er dan weer 2 van) en voelden dat we er wel zouden passen.
Dus mijn tip is echt, ga kijken, loop rond en ga het voelen, Als er een supermarkt is ga daar dan ook in en kijk naar het publiek, dan zie je ook al snel of het erg christelijk is.
Hoe kom je bij Vaassen en Loenen?
Hoe kom ik bij Vaassen en Loenen...
Mijn broer woont in Otterlo, daar is het prachtig, maar de type huizen die wij zoeken (groot qua inhoud, perceel, dubbele bewoning) zijn daar schaars en duur. In een aantal dorpen in de buurt wil ik liever niet wonen. Of omdat het te stug lijkt, of omdat er geen openbare basisscholen in de de buurt zitten. Voor mij een harde eis.
Dus gebied iets uitgebreid. Loenen, Lieren, Klarenbeek, bij de laatste 2 zit je niet meer echt op de Veluwe.
Wel nog een aantal huizen op het oog gehad, maar voor we actie konden ondernemen waren deze helaas verkocht.
Zoekgebied weer wat uitgebreid (met een max. Van een uur en vijftien minuten van Alphen) en zodoende bij Vaassen uitgekomen waar een passend huis te koop staat waar ik stiekem verliefd op ben.
Wij kijken regio Veluwe,met een heel eisenlijstje, klopt dit dan kijken we of de plek passend is voor ons.
We moeten nog gaan kijken bij het huis (of de huizen) hoor, maar we moeten even de verkoop van het eigen huis afwachten.
Thanks voor je tip, het is ook zeker de bedoeling om even overal te gaan kijken, het scheelt dat we in de omgeving regelmatig komen. Alleen met de Corona nu wil ik niet zomaar overal gaan buurten.
Def schreef:Sjoos schreef:
Hoe kom ik bij Vaassen en Loenen...
Mijn broer woont in Otterlo, daar is het prachtig, maar de type huizen die wij zoeken (groot qua inhoud, perceel, dubbele bewoning) zijn daar schaars en duur. In een aantal dorpen in de buurt wil ik liever niet wonen. Of omdat het te stug lijkt, of omdat er geen openbare basisscholen in de de buurt zitten. Voor mij een harde eis.
Dus gebied iets uitgebreid. Loenen, Lieren, Klarenbeek, bij de laatste 2 zit je niet meer echt op de Veluwe.
Wel nog een aantal huizen op het oog gehad, maar voor we actie konden ondernemen waren deze helaas verkocht.
Zoekgebied weer wat uitgebreid (met een max. Van een uur en vijftien minuten van Alphen) en zodoende bij Vaassen uitgekomen waar een passend huis te koop staat waar ik stiekem verliefd op ben.
Wij kijken regio Veluwe,met een heel eisenlijstje, klopt dit dan kijken we of de plek passend is voor ons.
We moeten nog gaan kijken bij het huis (of de huizen) hoor, maar we moeten even de verkoop van het eigen huis afwachten.
Thanks voor je tip, het is ook zeker de bedoeling om even overal te gaan kijken, het scheelt dat we in de omgeving regelmatig komen. Alleen met de Corona nu wil ik niet zomaar overal gaan buurten.
In Lieren zit je nog heel prima aan de rand van de Veluwe met veel bos! En er is een openbare basisschool. In het dorp ernaast (Beekbergen) trouwens ook.
Het zegt overigens niet zoveel, in het dorp waar ik woon (ugchelen) was eerst ook een openbare basisschool, waar wij ook gedeeltelijk onze keuze voor huis en dorp op hadden laten vallen. De school is echter gesloten vorig jaar en nu blijven er drie christelijke scholen over... of uitwijken naar Apeldoorn of Beekbergen.
. Def schreef:Beekbergen is ook vrij duur qua huizen.
En ze (vast niet iedereen maar wel een grote groep inwoners) daar momenteel overlast van mensen die in de instellingen rondom Beekbergen wonen. Ook rondom het schoolplein.
Er is onlangs een alcohol op straat verbod in Beekbergen ingesteld. Hopelijk helpt dat.
Maar het is daarnaast idd een mooi dorp.