Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zou jij doen?

Akkoord gaan met 300 euro.
523 (70%)
De hele rambam ophalen, tot het laatste plankje aan toe!
149 (20%)
Tegenbod doen van 500 euro en hopen dat hij akkoord gaat (hoewel de verhurende makelaar vreesde van niet)
57 (7%)
Anders, namelijk...
11 (1%)

Totaal aantal stemmen: 740

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:44

Lukasje schreef:
Heuh? Ik ken dit eerlijk gezegd in België niet. Wel dat er gevraagd wordt of er interesse is om maatwerk gordijnen over te nemen, dat wel. Maar euh, een vloer is toch onroerend en hoort bij het huis, net zoals een raam.

In Nederland moet je een woning leeg opleveren, tenzij de nieuwe huurder het over wil nemen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:46

goeroe schreef:
LindyH schreef:
Bij mijn huurhuis kon ik het laminaat in de gang, woonkamer en keuken, rolgordijnen in de slaapkamers, vloerbedekking op de trap en in de hal overnemen voor €50 samen. Het was allemaal niet mooi meer maar het was wel zo praktisch om bijvoorbeeld rolgordijnen in de slaapkamers te hebben. Later kun je die makkelijk vervangen voor iets dat je mooier vindt.
Het laminaat heb ik dus wel weg laten halen, want dat kun je later niet zo makkelijk meer vervangen. We zijn toen een prijs voor de rest overeen gekomen van € 25, -. De vorige huurster is er dus €25 bij ingeschoten én heeft die hele vloer moeten verwijderen en afvoeren. banketstaaf voor haar, maarja, zo werkt het nu eenmaal als je huurt. Hopelijk heeft ze de vloer nog kunnen gebruiken in een slaapkamer van haar nieuwe huis.

Dat vind ik wel een beetje banketstaaf ja. :') Dan had ik gewoon alles overgenomen denk ik.

Ja, maar ik ga geen €25,- betalen om vervolgens een vloer van een ander te mogen weghalen en afvoeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:48

500 euro voor Ikea klik laminaat? Serieus? Ik vind 300 nog een hoog bod...
Dat iemand er nog 500 voor durft te vragen.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:49

purny schreef:

Ze vraagt zelfs 600 euro. De 500 euro was misschien een nieuwe vraagprijs, nadat ze het bod van 300 euro kreeg

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:50

anoukwendy schreef:
Voor mij zou het een principe ding worden en had alles eruit gehaald }>

Ja dat zou ik dan ook van je verwachten, want ik houd niet van laminaat en al helemaal niet in de kleur. Voor een klein prijsje zou ik misschien overwegen om het te laten liggen, zodat ik zelf kan nadenken over welke vloer ik wil. Maar voor 600,-.... No thank you! :evaw:

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:52

purny schreef:

Maar dat is alleen omdat het er nu bij gezegd is. 9 van de 10 keer weten mensen het merk of de winkel waar het vandaan komt niet eens en die goedkope vloeren boeren lopen ook geweldig met hun slechte laminaat.
Ikea is echt niet slecht.

En wat ook gezegd wordt; Ze willen geen 600 euro betalen, maar voor 300 willen ze het wel hebben........Dan zijn de nieuwe mensen niet consequent. Of je wil het of niet. Als je het lelijk of slecht vindt, ga je ook geen 300 betalen.

Het is gewoon erop gokken dat je goedkoop uit kan zijn en mensen er wel mee in stemmen, zodat ze het er niet uit hoeven te halen.

Vergeet niet dat er ook nog ondervloer bij zit, de arbeid van het leggen, plinten en natuurlijk het vervoer.

Nickolay

Re: Nieuwe huurder wil laminaat niet overnemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 17:59

nou ik kon de vloer in mijn appartement overnemen voor 50 euro, dat heb ik gedaan. Ik vind de vloer niet echt mooi, maar ben zelf niet in staat om een nieuwe vloer te leggen. En zeker niet voor 50 euro.
Dit is trouwens voor 45 m2 meter.

Bij mijn oude woning heb ik de vloer verkocht voor 75 euro, dat was 75 m2

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:09

Wij hebben het vorige laminaat ook niet overgenomen. Vonden het lelijk. En nu was het toevallig ook slecht gelegd.

Die vloer wat bij je zus in ligt is absoluut niet duur. We hebben nu bewust gekozen voor zo'n goedkope vloer ivm honden en dat we over 3 jaar er toch weer uitgaan.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:14

superpony schreef:
Het is gewoon erop gokken dat je goedkoop uit kan zijn en mensen er wel mee in stemmen, zodat ze het er niet uit hoeven te halen.

Ook dat is een aanname. IKEA is geen plastic, maar het is ook niet bepaald de beste vloer die je kan krijgen. €300 is een hoop geld voor een vloer die je zelf niet uit zou kiezen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:19

Duhelo schreef:
@lukasje: in belgië is dat inderdaad niet de gewoonte. Als je een huis huurt mag je er echter wel vanuit gaan dat er een degelijke vloer ligt (tegels of laminaat, en je niet op de chape hoeft te lopen). Als je als huurder veranderingen eraan doet gaat dit in overleg met de verhuurder en dan ben je dit na eindtijd van het contract ook gewoon kwijt (of kan je het er weer uithalen in overleg.). Als je een huis koopt dan koop je het in de staat waarin het is.

Ja voilà, zo ken ik het ! :j

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:22

superpony schreef:
En wat ook gezegd wordt; Ze willen geen 600 euro betalen, maar voor 300 willen ze het wel hebben........Dan zijn de nieuwe mensen niet consequent. Of je wil het of niet. Als je het lelijk of slecht vindt, ga je ook geen 300 betalen.

Ik snap dit echt niet. Zo moeilijk is het toch niet om te begrijpen dat de eventuele kopers het geen 600 waard vinden. Waarom dan dat wel zoveel betalen? Wij hebben de vloer niet gezien dus kunnen ook niet oordelen of die het waard zou zijn.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:23

Shae schreef:
superpony schreef:

Ook dat is een aanname.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten. ;) Is ook niet op de man bedoeld, maar mijn ervaring is nu eenmaal wel dat de mensen die het bangste zijn om bedonderd te worden of te weinig te krijgen vaak degenen zijn die een ander niets gunnen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:25

tita schreef:
Tja.

Win-win situatie.
Dan haal je lekker alles eruit, kost je veel tijd en energie en je krijgt er niks voor.
Ik persoonlijk zou niet voor over hebben en financieel zit ik er ook niet mee en ook niet dat je het opnieuw moet laten leggen....tegenwoordig bieden alle winkels leg-service aan

Ik zou wel tegenbod doen maar dan de helft ...... sterker nog ik vind 600€ vragen voor Ikea vloer helemaal veel zou niet in mij opgekomen zijn.

Bij mijn vorig huis zat een beneden vloer in van ruim 1500€ ( boven was goedkoper 1000€) ik heb eerst gevraagd of ze het wilde hebben en wat ze ervan vond.
Iemand die niet laaiend enthousiast is gaat geen 700€ betalen voor een mwahhh vloer.
Daarna hebben we samen “overlegd “ over de waarde

Ik zou het ook zo doen.

Het is niet nieuw.. mogelijk niet geheel hun smaak..

Tja.. Ik zou het eruit halen en opnieuw leggen niet aanraden met Ikea kliklaminaat.

Overigens vind ik 300 niet eens zo heel slecht..500 echt te veel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:42

Ik vraag me trouwens af of de mensen die de Ikea vloer goedkope troep vinden zelf dure vloeren in een huurhuis zouden leggen? Wij hebben in ons huurhuis ook een Ikea vloer gelegd, 1 omdat we het nou eenmaal niet zo ruim hebben en 2 omdat we niet wisten hoe lang we hier wilden blijven. Nou bevalt het huis ons goed en zitten we er na 8 jaar nog steeds maar voor hetzelfde geld wilden we na 2 jaar alweer verhuizen en dan heb je voor duizenden euro's in een vloer die je niet zo 123 mee kan nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:49

Weet je wat het ook is met een oudevloer. In de kieren gaat veel vuil zitten en dat krijg je nooit meer helemaal schoon.Het is dus best vies. En dan,een gegeven paard ge je niet in de mond kijken. Maar gaan betalen voor gebruikte spullen van een ander,nee. Tenzij dat je het echt iets geweldigs zou vinden.Of dat het echt helemaal pas gelegd was. Maar een vloer van 2 jaar oud vind ik al over de datum om er nog voor te betalen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:05

superpony schreef:
En wat ook gezegd wordt; Ze willen geen 600 euro betalen, maar voor 300 willen ze het wel hebben........Dan zijn de nieuwe mensen niet consequent. Of je wil het of niet.

Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om dat niet te snappen. Iedereen vindt zaken een bepaald bedrag waard en die waarde kan bestaan uit het goed/ding, emotie en gemak (en vast nog meer dingen), daarop bepaal je dus hoeveel euro je het waard vindt en dat je het voor een hogere prijs niet meer wil hebben. Dat is toch gewoon hoe het werkt?

zonnebloem18 schreef:
Ik vraag me trouwens af of de mensen die de Ikea vloer goedkope troep vinden zelf dure vloeren in een huurhuis zouden leggen? Wij hebben in ons huurhuis ook een Ikea vloer gelegd, 1 omdat we het nou eenmaal niet zo ruim hebben en 2 omdat we niet wisten hoe lang we hier wilden blijven. Nou bevalt het huis ons goed en zitten we er na 8 jaar nog steeds maar voor hetzelfde geld wilden we na 2 jaar alweer verhuizen en dan heb je voor duizenden euro's in een vloer die je niet zo 123 mee kan nemen.

Dat je zo'n vloer het niet waard vindt om tweedehands de hoofdprijs voor te betalen of aangeeft dat TS die prijs er echt niet voor gaat krijgen als ze hem eruit haalt maakt nog niet dat je zelf een superdure vloer in een huurhuis zou leggen (of dat je voorgaande niet mag zeggen als je geen zin hebt om een hoop geld in een huurhuis te steken). Dat heeft gewoon niets met elkaar te maken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:14

zonnebloem18 schreef:

Nee ik zou geen dure vloeren of andere zaken die bij vertrek niet mee te nemen zijn in een huurhuis stoppen.Het moet wel leuk en gezellig zijn maar dat kan met minder dure spullen ook.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:16

zonnebloem18 schreef:

Zo'n Ikea vloer is prima, maar de waarde is laag en de kwaliteit laat vaak te wensen over.

Ik heb tot nu toe slechts 2x vloerbedekking hoeven te regelen in de verschillende woningen. 1x is er vinyl in gegaan dat zo dun was dat met de klaptafel verschuiven er een gat in werd getrokken, maar toch was ik er ontzettend blij mee, want verder was het wel wat ik zocht. De andere keer was het tapijt dat zo dun was dat het opgerold en dan dubbelgevouwen in de alto paste, een stuk van 3x5 en 4x5. Daar lag wel (ikea) laminaat onder, overigens gratis gekregen van de vorige huurder ondanks dat het nog schadeloos was, maar ik had pups en die gleden uit. Na een half jaar is het tapijt ook weer de deur uit gegaan.

Verder heb ik hoge kwaliteit vinyl gehad van de verhuurder, zeer goedkoop en versleten laminaat van de vorige huurder, en nu tegels die al in het huis zaten. Nergens voor betaald. De rolgordijnen heb ik ook ergens laten hangen toen de volgende huurder ze wel wilde, en de gordijnen die er hingen in een ander appartement heb ik ook weer voor de volgende laten hangen. Alles dus gratis.

De vloerbedekking is nooit geld waard geweest om over te nemen, dan hadden ze hem er ook echt uit mogen slopen, want eigenlijk wil ik vinyl, maar toch heb ik er wel fijn op gewoond. Maar 10% van de nieuwprijs is voor dit soort dingen (net als in de gemiddelde kringloopwinkel) wel de grens wat ik er voor neerleg, en uren worden niet uitbetaald, die zitten in je eigen woongenot.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:27

Ik vind 300 euro ook veel, en als ik nu weg zou gaan (alles is net nieuw gelegd) zou ik een volgende huurder dat niet willen vragen.

En niks mis met Ikea-laminaat, maar het zou niet speciaal genoeg zijn om er veel geld aan uit te geven denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:35

zonnebloem18 schreef:

Mwah heb in '89 3000 gulden uitgegeven voor 28 vierkante meter strokenparket.Uniska.
Ben in '99 verhuisd, parket eruitgehaald en opnieuw gelegd en het ligt nog steeds :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:42

ElviraKelan schreef:
Als ik dit allemaal zo lees zijn we in 2004 echt knettergek geweest. Wij hebben de nieuwe huurder dus spullen gratis laten over nemen.
Wij waren allang blij dat onze opvolger het wilde overnemen. Scheelde ons werk.

Ik ben dan ook gek, want in mijn vorige huis heb ik ook de vloer (middenklasser qua kwaliteit, maar nooit intensief gebruikt) gratis laten liggen. Ik had in mijn eentje niet de mogelijkheid om het afval makkelijk af te voeren, dus ik was blij dat de nieuwe bewoners het wilden hebben. Wel met ze afgesproken dat ik de tuin niet zou opknappen, ze wilden er toch iets anders mee doen.

Ik vind vanuit mijn eigen ervaringen de geboden €300 een prachtbod.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:14

Niqui schreef:
Dan heeft hij wat om over na te denken...

Ja, dat hij met zn bod helemaal niet zo verkeerd zit. Overduidelijke meerderheid vindt die 600 veel te veel en zou zelfs nog minder hebben geboden dan die 300.
Gaat hier niet om een kwaliteitsvloertje tenslotte

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:20

Hilli schreef:
ElviraKelan schreef:
Als ik dit allemaal zo lees zijn we in 2004 echt knettergek geweest. Wij hebben de nieuwe huurder dus spullen gratis laten over nemen.
Wij waren allang blij dat onze opvolger het wilde overnemen. Scheelde ons werk.

Ik ben dan ook gek, want in mijn vorige huis heb ik ook de vloer (middenklasser qua kwaliteit, maar nooit intensief gebruikt) gratis laten liggen. Ik had in mijn eentje niet de mogelijkheid om het afval makkelijk af te voeren, dus ik was blij dat de nieuwe bewoners het wilden hebben. Wel met ze afgesproken dat ik de tuin niet zou opknappen, ze wilden er toch iets anders mee doen.

Ik vind vanuit mijn eigen ervaringen de geboden €300 een prachtbod.

Zijn we 2 gekken bij elkaar :+
Wij hebben idd als tegenbod vloerbedekking op de trap laten liggen. Ook mochten we een stuk vd trap zo laten zitten waar onze toenmalige pup zijn tanden in had gezet. Rotklus om het er af te krijgen.

Zo is iedereen blij met gesloten beurzen en dan zijn we maar gek samen }>

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:21

Jaren geleden 100 euro gevraagd voor een laminaatvloer, eentje van hoge kwaliteit. Was ook een vloer van meer dan 2000 euro. Maar ze vond de kleur niet mooi, prima dan, we hebben hem uiteindelijk in de andere woning gelegd.
Wel heb ik blauw gelegen toen ze kwam met vloerstalen om een vloer te kiezen. Ze heeft gewoon dezelfde vloer gekozen. :') _O-

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:50

Gwenvd schreef:
GDG schreef:
Die vloer is echt geen 600 euro waard hoor, het is een gebruikte vloer van oorspronkelijk 900. Ik zou het er niet voor over hebben en het je er lekker allemaal uit laten halen, veel plezier ermee, zoek ik lekker een vloer naar mijn eigen smaak uit. Die 300 euro is een meer dan redelijk bod.

Is dit zo? Ik vond t een vrij lang verhaal haha

Als ie 900 was zou ik blij zijn met 300

Eens. Ik wist niet dat dat de nieuwprijs was anders had ik niet gestemd op een tegenbod doen ...