superpony schreef:En wat ook gezegd wordt; Ze willen geen 600 euro betalen, maar voor 300 willen ze het wel hebben........Dan zijn de nieuwe mensen niet consequent. Of je wil het of niet.
Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is om dat niet te snappen. Iedereen vindt zaken een bepaald bedrag waard en die waarde kan bestaan uit het goed/ding, emotie en gemak (en vast nog meer dingen), daarop bepaal je dus hoeveel euro je het waard vindt en dat je het voor een hogere prijs niet meer wil hebben. Dat is toch gewoon hoe het werkt?
zonnebloem18 schreef:Ik vraag me trouwens af of de mensen die de Ikea vloer goedkope troep vinden zelf dure vloeren in een huurhuis zouden leggen? Wij hebben in ons huurhuis ook een Ikea vloer gelegd, 1 omdat we het nou eenmaal niet zo ruim hebben en 2 omdat we niet wisten hoe lang we hier wilden blijven. Nou bevalt het huis ons goed en zitten we er na 8 jaar nog steeds maar voor hetzelfde geld wilden we na 2 jaar alweer verhuizen en dan heb je voor duizenden euro's in een vloer die je niet zo 123 mee kan nemen.
Dat je zo'n vloer het niet waard vindt om tweedehands de hoofdprijs voor te betalen of aangeeft dat TS die prijs er echt niet voor gaat krijgen als ze hem eruit haalt maakt nog niet dat je zelf een superdure vloer in een huurhuis zou leggen (of dat je voorgaande niet mag zeggen als je geen zin hebt om een hoop geld in een huurhuis te steken). Dat heeft gewoon niets met elkaar te maken.