verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rubs

Re: verbouwing nieuwe woning en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 21:08

Leuk, ik volg..

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-19 22:07

Gefeliciteerd met jullie huis!
Ik volg :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 00:47

Ow, balen van de tegenvallers.

Ook balen dat je het niet nieuw kan laten stucen.

Hier zat pleister en wilden we ook eerst even laten zitten, omdat keuken, badkamer, toliet, kamers etc echt allemaal nieuw moesten. Er zat 1 beschadiging die ik wilde fixen en toen viel de halve muur eraf. Konden we alles eraf halen. Veel werk en bergen afval en we moesten iets nieuws erop. Hebben toen alleen geverfd en jaar later behangen.

Misschien is je zoon ook wat gespannen door alles. Niet leuk dat de tv stuk is, maar dat zal hij zelf wel het ergste voelen straks als hij niet op de ps kan dan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 07:24

Gisteren kreeg ik via een vriendin het nr van een stucadoor die zij kende en blijkbaar woont die sinds kort 400 meter van mij af. Hij weet van onze tijdsdruk en wil vandaag komen kijken en kan misschien tussen zijn klussen door helpen. Voor nu ga ik dus even niks meer aan de muren boven doen en laat het door hem beoordelen. Uiteindelijk is het misschien wel beter om het meteen goed aan te pakken.

Er zijn nog genoeg andere dingen te doen. Mijn man kan boven alle stroom vervangen aangezien het niet ontzettend veilig is en veel te weinig stopcontacten zijn en ik kan beneden verder.
Werk genoeg in elk geval

Mijn zoon heeft helaas de nodige problemen en nu de regelmaat gewoon eehm, weg is, reageert hij daar ontzettend op

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 07:53

Leuk project! Daar ben je denk ik nog wel even zoet mee

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-19 10:23

De plinten zaten goed vastAfbeelding

Kleinste slaapkamer ook plintvrij en nu kunnen wij de ondervloer bekijken.

Mijn man is ondertussen alle oude de stroom aan het verwijderen op zolder en legt dan nieuwe aan
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 10:26

Die spijkers komen me bekend voor, zaten/zitten hier ook in grote aantallen :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 11:01

Jeetje wat rot die tegenslagen.. Hopelijk kan de stukadoor-buurman jullie helpen!!

Thestral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-19 13:01

fijn dat de gemeente er niet moeilijk over doet om er paarden te houden.

Jammer van de tegenslagen maar ik denk dat je dat bij ieder oud huis wel tegen kunt komen. Succes!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:08

Verstandig om elektra gelijk ook aan te pakken.
Hier ook gedaan was al zeker 35 jaar oud, maar waarschijnlijk al een stuk ouder.
Elektricien zei ook dat alles aan elkaar geknoopt was :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 00:52

Fijn dat die stucadoor kan komen kijken. Scheelt straks misschien wel dat je gewoon in 1 keer klaar bent en weet dat alles voor jaren goed is.

Begreep het wel uit je tekst over je zoon en zodra dit soort dingen dan spelen, heeft dat effect. Misschien wordt het wel minder tijdens alles als je een tijdje bezig bent.

Die plinten komen me bekend voor. In Almere is alles toch vrij nieuw en zaten ze ook altijd zo vast. Hier net zo. Ons huis is van 1984.

Extra stroom is fijn. Hebben wij ook op diverse plekken gedaan en scheelt echt. Als de muren kaal zijn en je bent bezig, is het ook zo gebeurt.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 16:21

Zo als er wat oogjes scheef zitten voor de draad kan ze iemand anders de schuld geven . Er is al veel gedaan daar, flink wat werk verzet maar moet ook nog veel gebeuren. Succes kiek!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:03

Bedankt Joyce voor je hulp, en ik heb afgetekend jij erin geboord dus ben ik nog steeds de schuldige Niet erg, ik ben al blij met de extra hulp

Vandaag zijn de gleuven voor de stroom erin gefreesd, morgen verder daarmee en dan kan ik beginnen met voorstrijken en dan kan hopelijk in begin van de week de stucadoor zijn kunstje uitvoeren.
Als dat dan droog is is het alleen nog maar afwerken, muren en plafond teksen, deuren verven, laminaat en plinten plaatsen en voila, bovenverdieping klaar.

Ook zijn beneden wij nu de stuc eraf aan het halen op de plek waar ooit een deur gezeten in de woonkamer/ gang heeft in de hoop die opening weer te kunnen gebruiken en er geen nieuwe gemaakt hoeft te worden. De huidige deur naar de woonkamer zit niet op de gang maar de kamer daarachter en die wordt tzt badkamer.Niet zo handig als je dan 3 deuren daarin hebt.
2 van de 3 deuren in het "kantoortje" daarvan gaan dus dicht zodat er ook genoeg ruimte komt om de badkamer te plaatsen

Mijn zoon kan nu niet gamen en moest als straf ook de hele dag mee ipv enkele uurtjes tussendoor alleen thuis te mogen zijn. Hij heeft echter een nieuwe hobby, behang verwijderen. Hij vind dat gek genoeg ontzettend leuk dus mag zich helemaal uitgeven op de muur die nog niet gedaan is ( die toch opengebroken wordt)

Buiten is de omheining tussen de tuin en paddock bijna klaar, lastige is dat er telkens beton gestort moet worden maar met de regen ( en sneeuw vandaag!) gaat dat helaas niet zo snel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:39

Lynn_Nikita schreef:
.. Hij heeft echter een nieuwe hobby, behang verwijderen. Hij vind dat gek genoeg ontzettend leuk dus mag zich helemaal uitgeven op de muur die nog niet gedaan is ( die toch opengebroken wordt)

Dus hij is behang aan het verwijderen op een muur die afgebroken gaat worden ??
Hopelijk gaat ie daar niet ook boos om worden :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 22:01

DubbelDun schreef:
Lynn_Nikita schreef:
.. Hij heeft echter een nieuwe hobby, behang verwijderen. Hij vind dat gek genoeg ontzettend leuk dus mag zich helemaal uitgeven op de muur die nog niet gedaan is ( die toch opengebroken wordt)

Dus hij is behang aan het verwijderen op een muur die afgebroken gaat worden ??
Hopelijk gaat ie daar niet ook boos om worden :)

Gelukkig staat er nog geen tv in de woning :D

Maar hij weet ervan maar vind het zo leuk dat hij gewoon door blijft gaan tot alles eraf is. Hij zei net dat hij onze kopers ook wel wilde helpen om alles behangvrij te maken maar onze woning is instapklaar en hun willen het graag zo houden dus ik hoop niet dat mijn zoon te enthousiast wordt en ons verkochte huis ook gaat strippen :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:04

LOL, dat zou een mooie truc zijn :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 20:39

Ik kan momenteel weinig doen. De woonkamer is in zoverre klaar met hetgene wat wij kunnen doen. Alles is gestript, de vensterbanken zijn eruit, gaten zijn gedicht.Dinsdag gaat 1 deur in de woonkamer eruit en komt er een nieuwe in. Dat wordt dan gestuct en daarna kan ik weer verder.
Ook kan ik 1 muur nog niet verder afmaken omdat daar over enkele weken ook een doorgang in komt en bijgewerkt moet worden. Ik hoop dat wij een oud kozijn kunnen hergebruiken, het zijn de originele deuren en kozijnen namelijk.
Ooit heeft er al eens een deur gezeten en die heb ik gelukkig ook weer gevonden onder de stuc. Scheelt weer Afbeelding

Boven is mij man de stroom aan het aanpassen, een aantal extra stopcontacten erbij aan het plaatsen en de oude stroomleidingen vervangen en meteen verlagen. Aansluiten gebeurt nog niet meteen omdat er ook een extra groep in de meterkast moet komen maar dan liggen de leidingen er in elk geval al zodat de stucadoor kan beginnen.
Vroegaaah hadden ze nog geen inbouwdozen maar was het gewoon hout

Afbeelding

Morgen ga ik verder met het schuren van de ontzettend beschadigde deuren beneden en erna wil ik boven verder gaan met de deuren. Ik twijfel over de kleuren
Ik had gedacht om alles ral 9010 t verven, zowel deur als kozijn, nu zijn de kozijnen licht creme en de deuren mintgroen.( morgen eens een foto maken) en misschien is het wel leuk als ik de deuren ook een kleurtje geef maar welke? Het zijn ouderwetse paneeldeuren.
Boven worden alle muren een blauwtint ( de kleur Amarock mengverf bij Gamma. In de woonkamer worden de muren waarschijnlijk licht en donker grijs en vermoedelijk nog een mintgroen, roze of andere kleu en de gang weet ik nog niet. Ik hou van pasteltinten en een landelijke inrichting.

het grijs met roze hebben wij nu ook beneden, hier een stukje waarop je beide kleuren ziet. Kleur vloer lijkt ook op wat wij straks krijgen
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:09

Wat hadden jullie je vorige huis toch mooi voor elkaar <3 Ben benieuwd wat je nu van dit huis gaat maken!! :):)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:27

Dat schiet echt lekker op zo.

Wij hebben alles 9010. Wanden, kozijnen en deuren. Maar we hebben houten kozijnen, enkele bielzen en 3 kasten die wenge zijn, dus een beetje rustig zo bij elkaar.

Apart zo die oude stopcontacten, maar het heeft wel gewerkt al die jaren:)

Als je zoon het leuk vindt om te helpen, kom je straks vast wel op nog meer karweitjes :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 07:27

Vanavond gaat de ene deur dicht en breken wij de andere open. Dan alleen hoopen dat het oude kozijn hergebruikt kan woorden. Dit zijn de riginele kozijnen en er komen 3 deuren bij elkaar dus zou het afwijkend zijn als 1 een ander kozijn krijgt.

Ik heb gisteren 2 van de 3 kamers al voorgestreken en alle radiatoren zijn verwijderd. Er kwam nog een mooi behangetje achter vandaan, 2 lagen, onderste laag oranje, gok uit de jaren 70.

De stucadoor begint vrijdag en dan wordt het 10 dagen weinig doen tot alles droog is.
Dan hebben wij welgeteld 4 dagen om boven alles te verven, teksen en vloer te leggen en beneden in de woonkamer hetzelfde.
Wordt heel heel krap!! Denk dat ik in mijn vrienden krijg om hulp ga vragen om het af te krijgen
De 25e hedden wij namelijk hulp geregeld om alles te verhuizen en dan is het wel handig als er op z`n minst een vloer inligt. Dat geverfd is zou fijn zijn maar kan in noood ook als de spullen er staan.
Ik denk dat wij ons op 1 verdieping gaan focussen dan en die klaarmaken ( denk slaapkamers) en de overige spullen maar buiten onder een zeil zetten en alleen maar de zware meubels ed meenemen en de kleinere dingen laten staan. ik heb dan namelijk nog een aantal dagen voor onze oude woning opgeleverd wordt.

Donderdag of vrijdag komt iemand kijken om de bomen weg te halen met een kraan, dan kan ik ook verder met de omheining en het laten frezen van de grond.
Ook kunnen wij tijdens de droogtijd van de stuc de deuren en radiatoren al verven, het speeltoestel opzetten en nog wat klusjes rondom de woning. heeft eigenlijk geen haast maar dan is dat ook gedaan.

Ik ben begonnen met het schuren van de deur en de zijkant van de trap. Ik denk dat de andere kleur een oudere mint groen wordt, niet zo fel als het nu is maar een grijzigere tint ervan.

De oudere elementen <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:15

Mooi <3

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:20

Jeetje wat ga je snel....toch fijn dat alles gestuct gaat worden...succes met de
dingen die nog moeten gebeuren...

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:55

Respect voor wat jullie allemaal doen in hoog tempo. Ik weet niet of je er van houdt, maar je zou ook nog binnen de schoorsteen weg kunnen laten halen en als dat qua constructie mogelijk is, de schoorsteen op je dak laten zitten en daar later een mooie sierkap op laten zetten. Geeft extra uitstraling aan je huis.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:50

sas66 schreef:
Respect voor wat jullie allemaal doen in hoog tempo. Ik weet niet of je er van houdt, maar je zou ook nog binnen de schoorsteen weg kunnen laten halen en als dat qua constructie mogelijk is, de schoorsteen op je dak laten zitten en daar later een mooie sierkap op laten zetten. Geeft extra uitstraling aan je huis.

Dat is net zoiets als gordijnen die niet dicht kunnen :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 11:47

sas66 schreef:

Ik wilde 1 schoorsteen graag weg zodat er in onze slaapkamer en nieuwe badkamer wat extra ruimte zou komen maar het hele dak zit daaraan vast. Wordt een erg dure en constructieve aangelegenheid. Ervoor gekozen om het maar niet te doen, gezien de tijd en budget wat er is.

Vandaag heb ik een rustdag, ik moest vanmorgen mijn zoon wegbrengen ( 1.5 uur rijden) en vanmiddag ook weer ophalen, de stallen uitmesten en wat was wegwerken
en poetsen. Al 2 weken staat dat op een laag pitje dus dat is hard nodig.
De metselaar komt morgen ipv vanavond en als hij bezig is ga ik de laatste kamer voorstrijken
Mijn man is nu met de stroom bezig zodat dat ook verder af komt en morgen ben ik weer de hele dag daar.